[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:50

Goedemorgen {:} :D
Het lijkt een prachtige dag te worden, beetje :brr: maar ach mag het ook het is januari :+

Fijn dat de paarden naar buiten kunnen Tine en wakker liggen van hand is -O-
Luxe paarden en werkpaarden hier :7

Ben vandaag luxe paard *\o/* zo lekker naar de poowns. Wagen staat in onderhoud dus kan niet mennen maar zie wel even wat ik ga doen. Ol heeft ma en di rust gehad ivm rit van zondag, misschien even wat rek- en strek oefeningen doen aan leadrope en denk dat Hero even mag uitspringen en met zadeltje op zijn rug mag wandelen.

Nu eerst nog de hondjes uitlaten. Het is hier nog steeds een chaos op straat ivm nieuwe riolering / bestrating / indeling van de straat. Met als gevolg een complete verkeersopstopping elke ochtend want dit is een straat met twee scholen en twee kinderopvanghuizen. Ik heb nooit zin om door al die drukte heen te lopen :o maar het lijkt alsof iedereen nu weer vertrokken is, behalve de werklui natuurlijk.

:evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:36

Nou, hier een echt werkpaard vandaag :D Net 2 uur lang bezig geweest in de wei. Er lag van 4 dagen mest. Door de sneeuw was het niet uit te mesten, gisteren was er teveel blub, zodat ik daar geen krui doorheen kon krijgen. Omdat het nu nog maar licht vriest (vanaf vanmiddag zou het hier best gaan vriezen), toch maar besloten om zoveel mogelijk weg te halen, omdat het nu nog niet vastgevroren zat. Maar heb het niet helemaal klaar kunnen krijgen. Na 6 volle kruiwagens vond ik het toch echt genoeg. Daarna ijsplekken kapot gestampt, koord gespannen aan de prikpalen, hooinet gevuld, watertonnen gevuld en de paarden naar buiten. En ook nog Thabor gelongeerd (mijn longeerstukje is gelukkig niet bevroren!!!). Thabor had er veel zin in, ging steeds draven. Dat maar zo gelaten, hij liep niet kreupel, ondanks dat beide benen best dik waren.

Nu moed aan het verzamelen om boodschappen te halen. Straks nog stallen uitmesten, nog paar keer wandelen/longeren met Thabor en zoonlief wil de hele middag monopoly spelen. Ik heb dus weer eens tijd te kort :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:45

@Tine: gelukkig gaat het zover goed met Thabor! Is idd ongelooflijk veel werk, als je er een paar dagen niet aan toe komt, I know.

Hier gisteravond maar eens stroom erop gezet, heb van die elastieken in de doorgangen en tja, ook hier wordt het gras nu toch echt wat minder, dus was paard kwijt... Meneer stond dus fijn achterom te grazen, daar staat nog veel gras := . Hier is woensdag ook altijd druk, vanmorgen pianoles gehad en vanavond gaat dochter naar voltige, ik maak dan haar pony klaar en dan rijdt ze aansluitend haar pony in de les. Verder druk op kantoor, dat wordt een late, vandaag...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:02

:brr: nou ik vond het geen weer om te mennen of rijden zeg tjeetje.
Thabor gelukkig regelmatig... pffff.

Wagen was alweer terug, kan nu ook mijn voorrem gebruiken, die zat al vast toen ik hem had gekocht maar had hem nooit laten maken, bleek kwestie van uit elkaar en weer in elkaar zetten. En mijn wiellagers bleken wat strak te staan (wist niet dat dat kon :o? ) is ook bijgesteld en nu rolt wagen nog lichter :D

Met Ollie lekker getrut, haar manen helemaal netjes en in de antiklit, vind ik altijd zo prachtig staan glimmen zo mooi *D ze ziet er zowiezo erg goed uit :7 daarna maar eens aandacht besteed aan het voorbrengen ivm keuringen bij endurance. Nou dat had ze zo in de gaten B-) ze stapt altijd al vlot mee maar nu even prrrr en ze draafde net zo mooi aan en daarna hand omhoog en weer stil of andere kant op. Zo hoort het :)
Spieren/benen alles voelde goed aan na zondag dus die heeft niets geleden.

Hero was weer helemaal aan het blazen en stoer doen aan de longe toen maar even lijn lang en aan laten galopperen zodat hij zijn ei ook kwijt kon *\%/* hij bokt dan niet maar als ik zeg toemaar of kom kom, gaat hij zeg maar plat door de bocht. Als ik dan zeg hoho of even lijn weer inneem komt hij weer keurig terug. Grappig is dat. Hoop dat hij dat straks voor de wagen en onder het zadel ook nog weet :=

Nu aan lekker warme cup-a-soup-je :9k

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:19

@VHU: lekker met de pony's getut, haha, hoop dat hij dan ook op ho reageert :') , pittige ijskoude wind, idd.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:40

gelukkkig gaat het goed met Thabor.

Hier gaat het niet goed. Ik kreeg vanmorgen de schrik van me leven. Vond een dood veulen. Helemaal mooi voldragen. Merrie was 10 maart uigerekend. Zat nog helemaal in het vlies, die snel open gehaald maar dat had eigenlijk geen zin veulen was allang dood.
We weten waarschijnlijk wel de oorzaak maar konden er eigenlijk niks aandoen. De merrie at erg slecht hooi bijna niet. Dus vorige week de DA/Tandarts erbij. Die zag dat het probleem helemaal achterin zat waar hij zonder verdoving niet bij kon. En ja wat doe je dan. Een niet etende drachtige merrie kan ook niet. Dus toch maar zo licht mogelijk verdoofd. Denk toch dat dat helaas niet goed is gegaan. De DA denk dat het veulen al dood was in de merrie. Het veulen zat nog helemaal in de vlies en het hele zooitje is er in een keer uitgekomen met de nageboorte er aan vast. Als een bonk is het er in een keer uitgekomen.
Het was het eerste veulen van deze merrie wat misschien maar goed is want ze mist nu niks. Als ze al weten wat een veulen is heb je vaak veel meer gemis.
De merrie doet het opzich goed en het stomme is dat ze nu voor het eerst goed hooi eet.
De DA heeft er nog wel gespoten dat ze geen naweeen krijgt. Maar verder doet ze het goed. Het veulen ligt in de kruiwagen en word morgen door de rendac opgehaald.

Wat ook gewoon erg jammer is dat het veulen een nakomeling was van onze eigen hengst. Die hengst die vorig jaar naar de hengstenkeuring was maar gelijk in de eerste ronde weer naar huis kon. Die hebben we inmiddels verkocht en hij is ook al ruin nu. Wij willen altijd graag géén vos omdat dat minder goed verkoopt. De vader was vos en moeder bruin. Nu was er een mooi bruin hengst veulen met bles en 2 witte benen achter. Maar helaas het mocht niet zo zijn. Ben er echt een beetje ontdaan van.

Ben nu maar lekker draadjes vlees aan het maken om de dag nog een beetje goed te maken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:11

Heftig Baudyh... ;( en zo zonde... -O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:13

:(:) gaver Buadyh wat zul je geschrokken zijn. Niet fijn om te vinden.
Ik hoop dat de merrie goed schoon is.

_Marjola

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:18

Wat verdrietig baudyh. :(:) :(:) Zonde ook van zo'n mooi veulen. Lijkt wel of de merrie het aanvoelde dat er iets mis was (met dat niet eten en nu weer wel - alhoewel er een probleem was geconstateerd). Hopelijk komt ze er verder weer helemaal bovenop.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:21

jeetje Baudhy, das schrikken.
maar de natuur zal het idd niet voor niks zo opgelost hebben.
:(:)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:24

Jemig Baudyh dat is schrikken!

Tine, Det had vorig jaar 2 x echt hele dikke achterbenen, maar ook geen pas kreupel erop.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:38

Jeetje Baudy, wat een heftig verhaal.

Misschien heel raar hoor, maar zou het ook andersom kunnen zijn? Dat de merrie niet meer at, omdat ze voelde dat er iets niet goed was?

In ieder geval heel veel sterkte.

Net alle paarden even gelongeerd, nou ja, rondgeslingerd aan halster met enkele longe. Met deken op want het is hier gruwelijk koud. Zo'n gemene wind. Thabor zijn been was wel weer dikker geworden, dus het was wel weer even goed. Afspoelen met water durfde ik nu niet. Het is zo koud. Wat denken jullie, toch gewoon doen? Amerigo loopt weer goed gelukkig (was iets te kort bekapt).

Nu weer verder met monopoly.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:47

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:53

Echt waardeloos Baudy :(:)
@VHU, het was inderdaad fris vandaag....ik moet ook nog manen trekken en beentjes opscheren maar :brr: ik vind het ook niet lekker in de stal....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:09

Baudyh...wat een vreselijke ervaring..sterkte..tuurlijk ben je er ontdaan van..vreselijk zonde zeg..

verder moet ik jullie posts nog bijlezen..sorry..
en breng wat goed nieuws na dit ernstige nieuws van baudyh..
maar ons zoontje heeft zijn A-diploma gehaald..hij is helemaal trots..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:26

:# da's hartstikke mooi Biancocoo super :#

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:28

Avaluna,.paardje dat zelf op zoek naar gras gegaan was...ondeugend....je schreef laatst dat je niet helemaal fit was, niet ziek geworden ?
Smickey en frensie, hoe gaat het met jullie, en hoe is het met jullie kindjes ?
Vhu, fijn bezig geweest met de paardjes, fijn is dat als ol voorbrengen fijn oppakt, super handig bij de keuring van de endurance.
En dè wagen al klaar ! Superfijn.
Tine, zwaar werk dat uitmesten over belast je handen niet......
Ik zou toch been koelen en dan daarna even afdrogen.
Liz braaf voor wagentje.

Veder...ben ik het kwijt....

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:57

Biancacoo: Bedankt voor de samenvatting, heb ook nog filmpjes waarbij zelfs de slagriem even in actie moet komen :=

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:57

Biancocoo ik zag een stralende zoon met zijn A diploma op fb. Geweldig.

Met ons gaat het al een stuk beter, het krijgt een plekje. Met de merrie gaat het est goed maar we letten wel extra op der. Ze schraapt nog wel wat maar knaagt nog wel hooi. Ze ziet er eigenlijk best goed uit.
Iedereen klaagt over de kou en ik heb het altijd als eerste koud. Maar vandaag helemaal niet,maar ja dat heeft vast een andere oorzaak.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:15

@Baudyh: oh, :(:) :(:) :(:) , heel veel sterkte, waanzinnig zonde -O- , fijn dat het goed gaat met de merrie!

@Biancao: wat super van je zoontje! Hij heeft er hard voor moeten knokken +:)+ en mag supertrots zijn *\o/* . Wat lief :o , nee, niet ziek gelukkig.

@Rianne: lekker bezig met de pony zo te zien en wat leuk dat je vriend mee doet.

Hier net gevoerd en hooi bijgevuld, koude voeten :brr: , die mogen nu lekker opwarmen in mijn lamswollen pantoffels. Niet gered om naar de les te gaan, was zo druk bezig, dus was te laat om pony klaar te maken := .

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:25

Heb zelfs een filmpje :D
Gemaakt door meisje die fotos ging maken en mee kwam.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:38

Baudy, veel sterkte :(:) , tis niet niks om een veulen te moeten verliezen dat bijna voldragen is. Maar ik ga met Bicci mee: de natuur doet haar werk. Het belangrijkste is dat de merrie er gauw weer bovenop komt. Blijft niettemin erg rot -O- .

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:02

Verdorie baudy,wat is dit balen zeg,vooral omdat het van jullie vorige paard was,hoop de merrie nu weer oke? Baarmoeder schoon gespoeld?
Brrrr wat is het nu koud :brr: duik snel onder mijn verwarmde steen

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:13

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:41

goedemorgen.

Straks met de step 2 aan 2 de hondjes trainen *\o/* , ik moet mijn remmen van de kar nog helemaal afstellen..is een prutwerkje..moesten nieuwe remblokjes op..en die zitten er nu op..maar nu nog afstellen zodat mijn rem niet constant aanloopt..

Rianne, het is een mooie pony, er is echter nog 1 ding bij je tuig wat niet goed zit en tot een heeeel nare situatie kan leiden..ik heb het omschreven in je topicje...en hoop dat je dit zeker regelt voordat je volgende keer gaat mennen.

fijne dag allemaal..t'is weer lekker koud, dus kleed je goed aan als je naar buiten gaat..
t'is hier -5 gevoelstemperatuur -11.7.. :brr: