[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:29

Leuk hoor Tine dat hij zo zat te stralen :j
Tallechie :(:)

Hier is ondertussen 95% duidelijk dat we of dit jaar of volgend jaar van ons landje af moeten -O-
Waarschijnlijk betekent dat dat we toch een of twee van de pony's zullen moeten verkopen ;(

jouke_h

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:32

Gefeliciteerd Laura!! Je bent vandaag officieel 1/5 eeuw oud ;)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:40

VHU: wat een vreselijk nieuws. Lijkt me een zenuwslopende keuze.
Tine: accepteren zal hij het wel. en ik begrijp het natuurlijk goed genoeg. Maar die kleine mannen hebben het snel genoeg door en geven dan vaak van die zalige opmerkingen. Kan je bijvoorbeeld geen leidsels aan de neusriem maken voor hem en een paar leidsels gewoon aan het bit voor jou. Misschien dat je pony wel zo braaf is om op de neusriem leidsels te luisteren, zoontje kan toch lekker sturen, jij kan ingrijpen en pony heeft geen pijn. Iedereen wint *\o/* *\o/* *\o/*

Sorry, ik ben melig. het weekend begint voor mij. ik ga afsluiten. Normaal nog iets doen met de pony; Niet mennen want heb nog steeds nekpijn. Lange lijnen of longeren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:43

@ VHU: wat een afschuwelijk nieuws. Ik hoop dat je een goede oplossing vindt in de vorm van een andere wei of iets. Is er verder echt niets te vinden in de buurt?
@ B485: bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken hoe we het gaan doen, maar dat lijkt me een goede oplossing. Wordt wel druk in de leidselsleutels denk ik. En ik zal met de leidsels van Rembrand wel wat meters over hebben op handen. Maar goed, alles voor het goede doel ;)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:56

Jeetje zeg VHU! Das echt rotnieuws!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:57

Gefeliciteerd laura!

Ik ben even gaan mennen en ze liep heerlijk, ik krijg ze alleen niet droog!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:04

Pfff VHU wat een rot bericht. Het is natuurlijk ook niet te doen om het hele spul op een pensionstal te zetten.

Ik ben net lekker bezig geweest. Eerst even Robijn aan de dubbele longe gehad. Hij gaat het steeds beter doen.
Kan echt lekker lopen als ie wil.

Daarna omdat het niet zo koud is toch maar een rondje met ferro gedaan. Hij heeft alleen aan het begin een beetje
gekucht. Klein rondje gedaan en daarna het hele spul weer op stal gezet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:07

Citaat:
Is er verder echt niets te vinden in de buurt?

Het is hier echt heel, heel erg moeilijk iets fatsoenlijks te vinden. Daarbij is het voor drie pony's gewoon echt niet betaalbaar, wat Maisie ook zegt. Voor drie pony's moet je hier toch wel minimaal op 3x 150,- Euro per maand rekenen. En dan moet je zelf ook nog uitmesten, in / uit de wei halen / paddock zetten enz. Dat kan ik niet eens allemaal meer, heb ik geen tijd voor en fysiek kan ik het ook niet. En dan nog altijd gedoe met voerroosters, in/uitzetroosters, mensen die niet willen dat je ment in de bak. Ik heb echt werkelijk geen idee waar ik menpony's hier fatsoenlijk in de buurt zou kunnen stallen voor een redelijke prijs en dat ik dan ook niet mezelf helemaal kapot moet werken om alles fatsoenlijk te houden.

Zou er bij Rizanta wel 1 of 2 kunnen houden, denk dat dat wel te regelen is, ook financieel. Maar drie lukt me zowiezo niet -O-

Het is nog niet zover dat het zover is zeg maar. Maar ik moet wel zeggen dat ik zoiets heb van stel dat er een een heel mooi plekje kan krijgen bij een leuke menner, lekker buiten en aandacht plus verzorging dan denk ik er wel over na.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 25-02-11 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Jeee VHU; wat een vreselijk nieuws !! |( |( :(:) ik hoop dat je een mooi nieuw stuk weide voor ze kunt vinden !!
Zou echt jammer zijn om je paardje(s) te moeten verkopen.
Balen ...................... als je hier in de buurt zou wonen............plek genoeg om mijn huis !! :')

Tine ; heerlijk is dat he ?! als je kindje het zo leuk vind.
Ons zoontje van 4 wilde vorige week voor het eerst even zitten op zijn shetje !! zoooo leuk,... lekker rondgestapt en geprobeerd een stukje te draven ,hij vond het erg leuk,dat geeft een fijn gevoel
Met mennen houd hij het uiteinde van mijn leidsels vast, zit met hetzelfde probleem, hij wil zelf wel sturen, maar hoe doe je dat he ?!

Misschien van die 4-span sleutels ?? op je schoftje schroeven, dan heb je gewoon ruimte genoeg voor de 2 paar leidsels, en kan er niks in de knoop komen te zitten in de leidselsleutels, en dan de leidsels van zoon aan de neusriem of keelriem ?
Komt vast helemaal goed, maar het geeft in ieder geval een fijn gevoel als ze willen mennen of rijden !! genieten is dat !!!! :j
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 25-02-11 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

bettepet

@tine, wat heerlijk dat patrick het mennen ook zo leuk vind.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:10

Citaat:
Misschien van die 4-span sleutels ?? op je schoftje schroeven, dan heb je gewoon ruimte genoeg voor de 2 paar leidsels, en kan er niks in de knoop komen te zitten in de leidselsleutels, en dan de leidsels van zoon aan de neusriem of keelriem ?

Dat vind ik wel een super goed idee!
Han heeft toen hij zo'n jaar of 4 was ook paar keer gereden op toen onze shet. Totdat dat kreng er soort van vandoor ging met hem }> is nooit meer goedgekomen. Dus wees maar voorzichtig....

Als we iets anders zouden moeten vinden gaat het niet alleen om wei maar vooral om paddock plus goede stalletjes. Weidegang is hier in de omgeving niet mogelijk het hele jaar door, wordt een grote modderbende.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:55

VanHuisUit schreef:
Als we iets anders zouden moeten vinden gaat het niet alleen om wei maar vooral om paddock plus goede stalletjes. Weidegang is hier in de omgeving niet mogelijk het hele jaar door, wordt een grote modderbende.

Dat beperkt de mogelijkheden al weer heel erg...........
Misschien een advertentie plaatsen ?? je weet nooit ??

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:58

VHU, je hebt toch freddy ofzo ook nog? Dan doe je die toch weg. Snuit en Alwyn zijn een leuk tweespan. 't is dat ik geen tijd heb voor nog een pony, anders kwam ik snuit zo ophalen hoor :P

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:00

VHU, ik hoop dat het meevalt en dat het alleen geroepen word en niet nagekomen anders zou het wel heel erg k.. zijn zeg.. Ik heb er aan 2 meer dan genoeg maar anders,.. Kon ik Snuit niet weerstaan..

Ik ben er net even sinds een hele poos geleden erop uit gegaan met Buck en de marathonwagen en jong stalgenootje.. Ik heb hem al even niet meer zelf gemend vanwege mijn lijf die nogal rot is op het moment dus maar klein rondje gegaan 7,5km. Was genieten hij deed ze best! :+:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:01

:(:) voor vhu!.. :(:)

verder ben ik drukdrukdruk :) net terug uit Den Bosch, paardjes gekeken, wat zou ik graag met ze ruilen! :D
en vanavond ga ik een vouwfiets ophalen :) nu eerst gauw koken :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:57

hmm... mijn pasta met salami mozarella tomaat en olijfjes werd
''wel eetbaar'' verklaard... ^) had meer gehoopt..
eerst gauw douchen *kriebelhaar!* en dan fiets halen :):)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:29

Bedankt voor jullie lieve reacties :j
Citaat:
VHU, je hebt toch freddy ofzo ook nog? Dan doe je die toch weg. Snuit en Alwyn zijn een leuk tweespan
Freddy is van Han. Die heeft hij zelf uitgezocht en toen we die hebben gekocht hebben we gezegd dat die alleen wegging als hij dat zou willen. Dus dat is echt geen optie.

We laten het allemaal maar op ons afkomen voorlopig, we hebben het land en stalletjes in ieder geval t/m oktober. Net terug van de poowns, alles gepoetst, dan weet ik toch zo niet welke dan weg zou moeten, als er al een weg zou moeten. Alwyn heeft nog alles voor zich, Snuit is ervaren. Alwyn is wat rustiger en beheerster dan Snuit, maar Snuit zal je nooit laten staan, is super lange-buiten-ritjes-pony. Alwyn is meer dressuur. Samen zijn ze ook leuk. Alwyn kun je ook minder ervaren mensen mee op pad sturen, Snuit is juist voor meer ervaren mensen. Ze zijn gewoon allebei erg leuk.... ik hou jullie wel op de hoogte :j

Naaltje aan de kook en man vindt het 'wel eetbaar', echt zo'n mannenreactie }:0 ik heb er hier ook zoeen.
Jeetje dat je zo'n stuk van je haar hebt, jij durft! Een vouwfiets is handig in de trein!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:41

@VHU, dat is even schrikken zeg :oo :(:) Je hebt gelukkig nog wel even echter het feit dat je afscheid moet gaan nemen van 1 of 2 super pony's blijft zwaar poedersuiker :')
@Naaltje, inderdaad écht een mannenreactie.... wat de boer niet kent..... :=
@Buckje, wat fijn dat jullie genoten hebben van het menritje.

Ik heb vandaag eerst mijn huis een poetsbeurt gegeven want dat was écht nodig :o . Helaas bleef er niet veel tijd meer over voor de paardjes dus heb ze lekker gepoetst en toen ben ik met Simba heerlijk wezen wandelen door de duinen en er sprong zo een ree voor ons langs je had die kop moeten zien van Simba _O-
Daarna nog even met Bruutje een rondje gefiets en die had alleen zijn knopje uitgestrekte draf aan staan en die ging niet meer uit :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:42

VanHuisUit schreef:
Naaltje aan de kook en man vindt het 'wel eetbaar', echt zo'n mannenreactie }:0 ik heb er hier ook zoeen.

Heel herkenbaar. Had laatst nieuwe kleren gekocht, heel leuk setje. Reactie van man: o, is wel leuk. Grrrrrrrrrrr

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:44

Die van jullie zeggen er tenminste nog wat van, die van mij zegt nooit wat over het eten of over de kleding. Die is ook zo a romantisch

Ga zo even douchen e.d., vanavond op verjaardag van een tweeling die 4 is geworden en van de zus die zondag 8 wordt. Wordt wat want ben totaal niet fit, last van mijn rug

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:58

jullie schieten weer aardig op zeg! :D

vhu, wat schrikken zeg!
hoop dat jullie nog tijdig een oplossing vinden zeg!

vanmiddag buitenritje gemaakt met Fifi, paardje waarmee we samen waren gaf ineens een paar flinke bokken en was foetsie verdwenen! :wow:
Fifi schrok zich een ongeluk en spande helemaal op, gelukkig bleef ze netjes bij mij en bleef mijn stalgenootje zitten en kwam ik haar uiteindelijk een paar 100 meter verder weer tegen...
maar het was wel even schrikken zeg! :oo

hier heeft wederhelft gekookt want die was ziek thuis, dus ik kon zo aanschuiven na het rijden...
daarna even terug naar stal om deken te wisselen en te voeren en gelijk door even wat boodschappen gedaan...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:02

Ik heb inderdaad ook een enorm a-romantische man :+ vindt kaarsen bijv stinken, komt met bloemen aan als die over zijn van secretaresse dag (of als secretaresse er dan niet is) en is in staat om bij een receptie met zijn rug naar je toe met iemand te gaan praten -:(-
Voor de rest valt hij erg mee :x en ach, het heeft ook wel een bepaalde charme :+:

Citaat:
Misschien een advertentie plaatsen ?? je weet nooit ??

Ken hier zo'n beetje elk weitje/stalletje in een straal van 25 km maar klopt, je weet het nooit.
Het is alleen wel zo dat de meeste 'plekjes' als ze aangeboden worden vaak zo'n enorme bende zijn dat je er eerst weer een jaar mee kwijt bent om het een beetje te fatsoeneren. Persoonlijk ben ik daar zo onderhand wel klaar mee (nu al drie keer gedaan). Maar ik zal nu zo onderhand wel heel negatief zijn hoor, dat ben ik normaal niet, alleen nu wel ff :(

Toch erg braaf van Fif dat ze bij je bleef, vind dat soort dingen altijd doodeng :o

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:12

vhu, wat een rotnieuws...hopenlijk komt er nog een oplossing..

Nouvel, lekker buitenritje gemaakt dus?

Sorry dat ik verder niet reageer.
Ik ben beetje verdrietig...want krijg steeds meer het gevoel/idee dat we maandag al definitief afscheid moeten nemen van onze lieve diesel.
Ik kan hem niet missen, maar vind het ook zielig om hem zo te zien.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:17

IT sterkte, dat is naar zulke dingen...
kan me voorstellen dat je je rot voelt...

ja was lekker ritje, alleen een beetje ontregelt door en verdoor gaand paard... :+
dus daarna alleen nog maar gestapt...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:33

Jemig kim wat erg, sterkte en als er iets is je kunt me altijd PBen ofzo!