[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 00:27

Bij mij mag er ook absoluut niet gesnoept worden, alleen als ze aan het halster zijn en ik zeg dat het mag ...

Nou wat dachten jullie hiervan... eentje voor Rivaldo, creatief met kurk zeg maar, locatie ziet er niet uit, maar ik vind het zo'n mooi filmpje, want moet je zien wat een pony 8-) Aan het eind zie je die tinker dus galopperen maar die kleine dappere held zit nog gewoon in draf :D

http://www.youtube.com/v/TF1jC_mIjCw

Er staan meer filmpjes van hun op youtube luister eens naar het commentaar van die man, heerlijk
http://www.youtube.com/v/8jyRtN0mKWA
En hoezo, max .... cm verschil tussen spanmaatjes :+

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 01:36

Rivaldo was altijd goed opgevoed, maar merk dat zijn vakantie + het uit land halen door de kids geen goed idee is geweest voor mijn 2 pony's.

Wat een pony zeg, wauw!!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:04

Maisie is het geen optie om het been waarop hij afgekeurd is, klinisch op de foto te zetten, dan weet je of er echt iets kapot is zo nee dan kun je overwegen hem te houden. Het nadeel is natuurlijk hij is pas drie dus groen neem ik aan en als hij dan kreupel is op een buigproef en je weet niet waardoor hoe houdt hij zich dan in het werk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:41

Maisie: hij ziet er geweldig uit. Maar inderdaad hij is pas 3, heeft nog niet gewerkt. Wat gebeurt er als je hem wel flink in het werk hebt. Blijft moeilijk. Niet ieder probleem is op een foto te zien hoor, alleen botproblemen. Maar pezen en spieren, zenuwen en dergelijke niet. Erg moeilijk. Ben blij dat ik de beslissing niet hoef te nemen.

Die pony in dat flimpje. Geweldig. Ik heb met Rembrand ook al een paar keer per ongeluk de bomen laten vallen. Iedereen schrok zich te pletter, Rembrand keek echt zo rond van waar hebben jullie last van. Hij stond toen los in de binnenbak bij het uitspannen. Bij pony krijg ik wel een andere reactie ;( . Die flapperlinten heb ik thuis ook, maar nog nooit mennend gedaan, zal ik ook eens gaan doen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:13

ja op de foto zetten is ook altijd nog een optie. We gaan nu een heel klein beetje
wat met m doen en dan zien we over 3 weken wel. De beslissing is gelukkig ook niet
aan mij maar aan Remko. Heb al genoeg aan die van mij met ferro zn hoefbevangenheid
en manenschuren.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:38

VanHuisUit schreef:
@Milanka, ik rij donderdag met lege trailer vanuit Rotterdam naar Hoofddorp. Ligt het sjeesje ergens daartussen zo ongeveer, haal ik hem wel even voor je op. Hoofddorp - jouw woonplaats is toch niet zover uit elkaar? Moet je hem in Hoofddorp ophalen.

Het ligt helemaal in Limburg helaas, maar ik vind het wel heel tof dat je het aanbied :D

Vannacht de halve nacht op de bank doorgebracht omdat er een mug in mijn kamer zit... Ik kan echt niet slapen met dat gezoem. Elke keer hoor je hem weer dichterbijer komen...

Ik ben overigens ook nog steeds op zoek naar tuig :P Maar het liefst wat ouder en niet zo duur tuig omdat het in eerste instantie is om de pony te beleren, dus dan wil ik er niet meteen alles aan uit geven. :+ Iemand die wat niet in gebruik is in zijn kast heb liggen...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:41

Maisie laat de pony van Remko over een paar weken misschien toch nog eens keuren. Zondag heeft ze wedstrijd en vrijdag gaat ze naar een vriendin kijken die wedstrijd heeft. Een een nieuw bitje voor robijn.
Maisie: de pony ziet er inderdaad wel heel leuk uit, ik zou het erop wagen. Romeo liep op 3 benen toen ik hem kocht, zo kreupel. We hebben de oorzaak nooit gevonden, hij heeft het ook nooit meer gehad, na een paar weken liep hij perfect normaal. Na 3 jaar nog steeds geen problemen gehad.
Napie is druk bezig met het voorbereiden van de mendurance en zoekt nog vrijwilligers
VHU heeft een dierentuinbezoek gehad met zoonlief en schoonouders. Menles gehad en de knopjes zitten er weer goed op.
IvysToeter is na 5 minuutjes al gestopt met de dubbele longe, het ging niet zoals ze wilde.
Millanka kan de sjees toch niet kopen omdat hij te ver is. Ze hoopt nog dat de adverteerder hem misschien zelf brengt. VHU wou hem wel even ophalen, maar het ligt ook niet in de buurt.
Marrianne had magic ingespannen, na wat scheef lopen is het wel goed gegaan. Voice had een dagje vrij.
Laura merkt dat de vakantie en het uit het land laten halen door de kids geen goed idee is geweest. Nu duiken ze voortdurend naar de grond om te snoepen.
Velen geven Maisie hun mening over de pony, er bestaat nog twijfel.

Ik ga vandaag maar met 1 ding bezig zijn: Veluwe.
Gisteren heb ik de wagen grondig gepoetst, banden opgepompt en schroeven bijgedraaid. In de loop van de dag span ik Romeo in en brengen we de wagen weg, dan kom ik te voet terug met Romeo.
Dan ga ik het tuig grondig poetsen en Romeo wassen. Ook de fiets moet nog onder het stof gehaald en gepoetst worden :D
Tussendoor ook nog aan mezelf maken en mijn eigen koffer maken :Y)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:47

SL: je hebt toch een zilco :D.. hihi dan hoef je toch niet meer grondig te poetsen ? :D Heel veel plezier alvast :D

Millanka: ik hou me ogen open ;)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:56

Laura: dank je, ik hoop dat het leuk gaat worden! Maar dat komt wel in orde, vorige week hadden ze van woensdag tot zondag regen voorspeld, nu voorspellen ze enkel zaterdag en zondag (kans op) regen, dus daar kan ik goed mee leven!
Wat betreft het tuig, om op vakantie te gaan poets ik het wel grondig, dan haal ik het uiteen, steek ik het in een emmer water en veeg ik het af met een doek. Het is veel minder werk dan een leren tuig, maar ik wil toch een kraaknet tuig meenemen :o De laatste 2 weken heb ik het tuig ook niet meer gepoetst omdat ik toch voorzien had dat ik het vandaag grondig ging doen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:37

@SL het is ook altijd handig ff je tuig poetsen, als er dan iets niet meer helemaal goed is, versleten oid, dan kom je in ieder geval niet tijdens je vakantie voor verrassingen te staan...

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:19

Zo al even niet geweest, heb ik meer dan 20 pagina's gemist!
Phoe gaat goed hier :D

Hier alles goed, gisteren weer lekker gemend met Yuur, rondje oostvoorne, rockanje, hellevoet, nieuwehoorn, brielle, tinte oostvoorne gereden, was erg leuk. Geen stap verkeerd gezet dus ik was blij :D
Denk zo'n 30 km totaal zoals wij gereden hebben, ik wil hetzelfde rondje nog even rijden met de auto dan weet ik het precies haha.

Mooie pony Maisie!! Ja ik zou dan een beetje op je eigen gevoel afgaan denk ik...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:24

Zo jij hebt een pittig rondje gereden :D

Hier nog een foto van mijn mannen, echt zo'n foto dat ze heerlijk bezig zijn en genieten op het land :D

Afbeelding

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:47

wat een lekkere mannen laura!

@ yuri lekker rondje gereden, ik heb zondag wedstrijd in Rockanje :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:04

Hoop dat mijn scheermesjes snel weer oke zijn.. kan ik rivaldo kortwieke.. loopt nog steeds met een kale plek rond omdat ik moest stoppen en als we einde van de maand naar nieuwe stal gaan wil ik niet zo aankomen :P.. denkt iedereen dat hij een schimmelinfectie heeft haha :P

Zit nu lekker met mijn gezicht in een gezichtsmasker :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:25

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:31

o leuk marrianne. Heb je wedstrijd bij de Voornse?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:38

Zo die pony lukt wel op de oude merrie van maisie :j

@yuri nee bij rpc rockanje eind van de ochtend rijden en de rest van de dag jureren daar.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:42

stokmaat en naam kloppen :).. vind het echt een leuk en mooi paardje zeg!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:03

goedemiddag!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:44

Vanmorgen priveles gehad met beide knollies. Amerigo is erg vooruitgegaan gelukkig. Hij liep echt fijn te sjouwen. Zou de bosrit nog positieve invloed gehad hebben?? ;) Rembrand ging ook weer heel fijn, veel dingen uit de Z geoefend. Ben weer heel tevreden. Morgen een rustig dagje (fietsen en longeren) en dan donderdag een vrije dag voor de heren.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:45

klopt is mijn oude pony. niets mis mee verder maar ging bij mij in staking in de marathons.

Jammer dat ze weer verkocht gaat worden.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:59

@laura, jemig die strengen zijn een eind te lang! Milanka is die wagen + tuig niet wat voor jou?

@tine, fijn dat ze allebei goed hun best deden, ik denk wel degelijk dat zo rit met de wagen invloed kan hebben, vooral psychisch en veel stukken rechtuit kan ook geen kwaad.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:06

Ik denk als ik dat zo zie dat ze wel een prijsje gaat vragen voor de kar en het tuig. Op aanvraag klinkt nooit goed :+

weet iemand hier een mooie goedkope verhuurder voor auto's die een trekhaak hebben? En eventueel ook met aanhangwagen als het kan. Weet een wagen die ik misschien wel wil, vragen ze 1 euro per kilometer om hem te brengen enz. Zijn niet helemaal bij hun hoofd volgens mij :+ Het voornamelijkste probleem is dat ik geen auto heb met trekhaak. Zou misschien een trailer van iemand kunnen lenen of ook kunnen huren.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:08

@milanka informeren kan altijd;)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:55

Milanka, als je de uren bekijkt die je kwijt bent en de benzine vind ik 1 euro niet gek, is ook nog de vraag of ze enkel de afstand van hun naar jouw rekenen of heen en terug.