[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:36

Puttertje en Tine pas op jullie zelf en jullie weerstand.

Naast de normale dagelijkse routine, hebben wij een kluslijst en pakken de klusjes en klussen naar zin, tijd en noodzaak aan, en strepen dan af.

We nemen af en toe de auto voor een andere wandelroute met de hond (vind ze fantastisch) en komen zo nog eens, waar we soms in tijden niet geweest zijn.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:52

herkenbaar ik heb totaal geen puf maak me zorgen om mijn bedrijf de annuleringen voor eind juli rollen binnen.
pff wat een gedoe verder verstoord slaapritme door suzie dat helpt natuurlijk ook niet mee.
maar gelukkig wel mooi weer dus ik duik geregeld maar een beetje dom voor me uitkijkend in het zonnetje .

sterkte iedereen pas goed op jullie zelf
en voor de klussers kluze :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:53

tinkert_tje schreef:
herkenbaar ik heb totaal geen puf maak me zorgen om mijn bedrijf de annuleringen voor eind juli rollen binnen.
pff wat een gedoe verder verstoord slaapritme door suzie dat helpt natuurlijk ook niet mee.
maar gelukkig wel mooi weer dus ik duik geregeld maar een beetje dom voor me uitkijkend in het zonnetje .

sterkte iedereen pas goed op jullie zelf
en voor de klussers kluze :j

Tinkertje, de klanten mogen niet zomaar annuleren hoor! Pas als de overheid zegt dat je eind juli nog steeds niet op vakantie mag, hebben die klanten een punt. Je bent nu echt niet verplicht het geld terug te storten.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:56

Dat gaat via het vvv ze krijgen 60% terug
maar ik heb aangegeven dat voor die datum dat nergens op slaat.
Maar de mensen die nu annuleren daarvan zijn de meeste buitenlanders waarvan de grenzen dicht zijn maar goed in juli kunnen we nog niet kijken toch ?
Ik snap ook niet dat ze mij steeds bellen ze hebben geboekt via VVV die regelt dat verder dus daar stuur ik ze dan ook naar door.

en mijn ritten betalen ze altijd achteraf dus dat geld vang ik nu zoiezo niet.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:08

We zijn weer Haflinger loos. Sonny is verkocht naar Limburg. Beter zo.
Hij kan hier slecht naar buiten met al de merries en ik heb het te druk. Jammer maar dit is beter.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:12

Dat is best dubbel naar je kan nu eenmaal niet houden.
Fijn dat hij een mooi huisje heeft gekregen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:34

Dat is nog best rap gegaan Baudyh, fijn dat hij een nieuw plekje heeft

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:40

baudyh schreef:
We zijn weer Haflinger loos. Sonny is verkocht naar Limburg. Beter zo.
Hij kan hier slecht naar buiten met al de merries en ik heb het te druk. Jammer maar dit is beter.

Naar Arcen?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:46

Nee Geleen.

Ja had al 4 geïnteresseerde. Goede afstamming hè dat verkoopt zichzelf wel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:54

Zoooo daar ben ik weer :D
Vandaag is zoonlief 18 geworden. Om het toch een beetje leuk te maken (tja, echt feest kan niet zo jammer) had ik een sportauto (een Lamborghini Gallardo) gehuurd. Hebben we rondje Rotterdam mee gescheurd. Was echt geweldig. Nu hou ik zelf ook erg van mooie snelle auto's dus ik heb zelf ook genoten {:}

Hierbij druk ik iedereen op het hart echt goed voor jezelf te zorgen, voor je weerstand, als je niet goed slaapt op andere momenten rust pakken en vooral proberen de stress uit je lijf te weren. Als je dan corona krijgt komt het hopelijk in de lichtere versie langs :\
Ik heb mijn ouders ook al lange tijd niet gezien, dat hakt er inderdaad in. De rest van mijn familie / vrienden is toch anders, even bellen, appen, maar mijn ouders zijn ook al oud, dan is 'direct' contact toch wel het beste. Ik durf ook echt niet langs te gaan ivm mijn werk weet ik toch ook echt niet wat ik bij me draag. Leef voor de rest, behalve mijn werk en de 1.5 meter sessies zeg maar op stal, vrijwel geïsoleerd. Vanochtend met het auto gebeuren ook desinfectie spul mee etc.
Ben ook benieuwd wat de vervolg maatregelen worden. In mijn nieuwe werk organiseer ik trainingen en het up to date blijven van de medewerkers mbt alles wat onder andere een verpleegkundige moet weten, kennen en kunnen. Dat alles staat of stil of organiseren we langzamerhand op een totaal andere manier dan voorheen. Maar hoe dan ook gebeurt er veel minder. Dus mijn werk droogt ook soort van 'op'. Dus naja... ben benieuwd...
Vind dat dus ook niet kunnen Tine, wat jij schrijft over die kinderen / ouders. Ze brengen jou daar ook mee in gevaar en de andere kinderen, en zichzelf plus hun omgeving. Nu heerst het gelukkig in het Noorden nog niet echt maar dan nog... het is wel een in potentie levensgevaarlijke ziekte.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:59

@Puttertje staan jullie er nu helemaal alleen voor? Geen extra hulp of zoiets? Dat is inderdaad heel zwaar. Hoop voor jullie dat er op een of andere manier toch binnenkort weer een beperkte dagbesteding mogelijk wordt of zoiets :(:)

@Baudyh dat tweede veulen van jullie, Pascha, wat een ongelofelijke dondersteen en diva is ze zeg echt geweldig <<)

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 17:14

Vanhuisuit...

Jip staan er nu alleen voor ja..
Denk dat iedereen wel corona moe wordt ,wat een gedoe allemaal.
Alles is zo onzeker
Wat betreft onze dochter tja 18 he woont thuis en niet in een instelling ( gelukkig want sommige collega's van haar wonen wel in een instelling en die moeten op hun kamertje blijven ,alleen zonder bezoek)Dus alle zorg komt op ons aan ..
Ik werk nu bijna niet ( gelukkig) dus hou haar lekker bezig..alleen de hele structuur is weg he en daar kan ze niet zo goed tegen ...al is het maar een paar uurtjes per dat dat de dagopvang open mag of dagdeel ..is goed voor haar maar ook goed voor ons...
Bauduin: fijn dat je een goed huisje heb gevonden en Tinkertje ik hoop zo dat alles goed komt en dat B en B snel weer open mogen
Tine10
Hier hoor ik ook over afspraakjes en logeren ...vind dat echt niet kunnen hoor en dat slecht slapen pfffff weet ik alles van..slaap ook slecht

Hopelijk snel wat duidelijkheid en sty safe en gezond ..

Dikke virale knuffel van ons

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:04

Iedereen heel veel steun gewenst en flink duimen dat er wat versoepelingen dinsdag worden aangekondigd waar we wat aan hebben.

Ik ben vandaag onverwachts naar de hei gegaan. We zouden een normaal ritje doen. Maar even gestopt bij de afslag naar de hei. Gaan we, of gaan we niet? En gegaan! Alleen de terugweg was raar. Eerst gaat ze aan de kletter door fietsers achter haar (iets waar ze normaal niet tot nauwelijks op reageert) en vervolgens komen een grote groep mensen tegen met een pony en blijft ze drammen. (lees elk geluidje weg willen schieten...) toen gestapt tot er ontspanning was (lees lange leidsel) en toen weer gedraafd. Loopt ze prompt alleen in uitgestrekte draf. Vervolgens heel lang niks aan de hand en we steken een fietspad over en schiet ze weer weg. Zat vloekend op de kar....

Maar ik heb ik geen weken zo lekker gemend :Y) :')

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:09

puttertje Echt pittig voor jullie .
Het is ook zo moeilijk uit te leggen aan kids/mensen met een beperking sterkte daar xx

de benb en caravan mogen gewoon draaien maar wat moet je hier doen als alles gesloten is.
Ik heb alles op slot tot de 28ste dinsdag horen we meer.

tine gefeliciteerd met je zoon *\o/*

JorexJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:03

baudyh, mooi dat jullie een goed plekje voor hem gevonden hebben. Als ik wat ouder was geweest en wat meer centen had gehad was ik ook wel geïnteresseerd geweest. Dan had ik op een gegeven de grote enkelspan kunnen inspannen en dan de 2 mini-hafjes die ik nu heb in 2 span daarvoor. Ik zie mezelf al door de bak gaan (beetje fantaseren kan geen kwaad in deze tijd)

VHU wat leuk dat jullie dat hebben kunnen regelen voor je zoon. Ik heb afgelopen nacht niet zo goed geslapen door een paar internationale idioten die het leuk vonden om tot diep in de nacht te gaan feest terwijl dat soort samenscholingen verboden zijn. |o
Vanavond maar extra vroeg mijn bed in, als hun bbq van nu niet op hetzelfde gaat uitlopen..

@Puttertje dat is heel erg vervelend, ik snap echt dat dat heel veel van jullie en haar energie kost. Heel veel sterkte met alles redden thuis. :(:)

@chamion dat klinkt als een zeer boeiend ritje. Hier zal ik morgen sowieso Alex inspannen en misschien ga ik wel even het strand weer opzoeken, want dat vind meneer echt keitof. Behalve de zee dan.

@Tinkertje ik zag anders vandaag veel winkeltjes open in den Burg, maar alle andere doe-dingen voor toeristen zijn nu natuurlijk wel gesloten. Die winkels proberen natuurlijk ook alles op alles om niet over de kop te gaan nu.. Ik hoop op versoepeling vanaf mei, dan kunnen mijn ouders hier gerust heen komen rond mijn verjaardag en ook zonder versoepeling komen ze denk ik wel. Zolang niemand van ons klachten heeft en gezond blijft. Het scheelt ook wel dat Friesland en hier niet de grootste aantallen slachtoffers heeft, maar ik hoorde vandaag op de radio dat het aantal ziekenhuisopnames in heel Nederland afneemt en het aantal nieuwe besmettingen ook. Dus de duimen draaien.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:26

ik doel op alle musea en horeca , zwembaden terrassen , restaurants enz enz
Als je op vakantie gaat wil je dat allemaal doen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:00

als Het een merrie was geweest was ze misschien wel gebleven want ze was echt mooi.
Toen we hem
Kochten zei gerrit al we kopen wel een goede wat die kan je altijd weer verkopen. En daar heeft hij zeker gelijk in. De kopers stonden in de rij voor deze.
Misschien toch eens vaker doen zo iets. Ha ha

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 21:00

VHU nog gefeliciteerd met jou zoon.

Baudyh dat ging snel met de haflinger.

Puttertje dat is zeker uitputtend, sterke er mee.

Jorex wat een domkoppen die internationale idioten je zou denken dat ze genoeg hersens hebben ander zitten ze niet daar.

Chamion heftig ritje zo.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:20

VanHuisUit schreef:
Vind dat dus ook niet kunnen Tine, wat jij schrijft over die kinderen / ouders. Ze brengen jou daar ook mee in gevaar en de andere kinderen, en zichzelf plus hun omgeving. Nu heerst het gelukkig in het Noorden nog niet echt maar dan nog... het is wel een in potentie levensgevaarlijke ziekte.

Hier is de zorgboerderij ook 'gewoon' open ... snap daar niks van. Maar goed, none of my business.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:45

De zorgboerderij open bij jullie Gem? Met cliënten? Bij de instellingen waar ik voor werk zit alles al weken 'op slot'. Als je voor de ene locatie werkt mag je niet naar de andere. En met een beperkt aantal collega's. Cliënten krijgen dagbesteding in de woning, of niet meer, als ze net als dochter van Puttertje thuiswonen.

Vandaag een ontzettend stuk gelopen met de honden, gewoon hier in de buurt maar door veel straten / stukken waar ik nog nooit was geweest. Was heel verrassend en echt paar schitterende huizen / zeg maar dus enorme villa's gezien met van die prachtige tuinen. Tja, dat is dan weer een voordeel, zoiets doe je anders eigenlijk nooit :-)

Vandaag was mijn moeder jarig, 86 jaar, voor het eerst sinds ooit zeg maar niet op haar verjaardag geweest. Voelde heel naar. Maar ze slaan zich er dapper door (mijn ouders leven beiden nog, in redelijk goede gezondheid, wonen nog helemaal zelfstandig, best bijzonder op die leeftijd).

Jenn was gevallen op stal. Ze hadden haar even vastgezet met het naar buiten laten van de paarden en blijkbaar was ze gaan paniekeren. Flinke wond bij haar schouder. Maar niet kreupel of stijf. Dus hoop dat het meevalt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:33

VHU: gefeliciteerd. Raar om er niet heen te kunnen. Schrikken van Jenn
Puttertje: heel veel sterkte met alles. Zal zwaar zijn
Baudy, dat is heel snel gegaan. Maar inderdaad goede papieren doen veel.
Jorex, wat een idioten zeg.
Voor de rest weet ik het even niet meer.Sorry als ik je vergeten ben.

Ik hoop toch echt dat er nog geen versoepelingen komen. Lijkt me zeer onverstandig.

Willen jullie duimen dat Amerigo goed de nacht doorkomt? De dierenarts is hier net weg. Hij heeft waarschijnlijk koliek. Heeft niet echt heel duidelijke kenmerken, maar hij gedraagt zich anders dan anders. Zou ook nog iets in de hersenen kunnen zijn (door PPID??), maar meest waarschijnlijke is toch soort van gaskoliek. Arme ding. Gelukkig vond de arts het niet nodig dat ik ieder uur bij hem ga kijken, zoals paar maanden geleden bij Rembrand. Ik ga zo om 23 uur nog een keer kijken en dan hopelijk wat slapen. En volgens deze dierenarts is hij helemaal blind. Maar dat verbaasd me niet echt, ik had al wel een vermoeden (nou ja, ik denk bijna blind, denk dat hij nog wel wat licht en donker waarneemt). Maar goed, dat maakt verder niet zo uit, hij redt zich er prima mee.

IpsilonkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:40

Ik ga voor je duimen Tine.
Vhu heel raar om niet naar je ouders te gaan.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 04:07

Tine, duim duim duim Amerigo
Chi, gefeliciteerd met je moeder. Zo verdrietig dat we niet bij onze ouders kunnen zijn. Beehhhh ik hoop dat het meevalt met Jenn haar schouder.
puttertje duim duim dat de opvang snel weer open gaat. Regelmaat si voor iedereen veel beter

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:35

Hoe is het nu met Amerigo Tine?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:34

Ik heb hem net naar de kliniek gebracht. Daar kunnen ze hem beter in de gaten houden, pijnstillers geven (anders zouden ze iedere 2 uur of zo bij ons moeten komen) en eventueel infuus.

Zo machteloos. -O- -O-