[AR] dressuur en vaardigheid 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 00:05

Gem schreef:
Ik ben er misschien wel, maar dan hoogstens als groom :)

Ook leuk..toch ;)

yarrah

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:41

Voor de noorderlingen Winschoten 4 maart dressuur en vaardigheid kun je inschrijven.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 15:08

wij gaan zaterdag naar Nijkerk weer tweespan dressuur met de zusjes voor de 2e keer.

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:00

In de nieuwsbrief van West staat de nieuwe datum en locatie voor outdoor districtkampioenschappen. 26 augustus in Midden Beemster :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:58

Fijne locatie in midden beemster,blij mee *\o/*

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:25

Fijn dat de kampioenschappen in de Beemster zijn. Echter verbaasd het mij dat ze niet een locatie hebben gekozen centraler in het district na al het commentaar van de indoor kampioenschappen

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:11

Anke schreef:
26 maart (zondag)
Dressuur en Vaardigheid
Parcival Bernheeze/Heesch

Wie doet er mee?

Dat was toch met de nieuwe klasses toch?
Is er een nieuwe proef voor de klasse L?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:15

Rhine_ schreef:
Anke schreef:
26 maart (zondag)
Dressuur en Vaardigheid
Parcival Bernheeze/Heesch

Wie doet er mee?

Klasse L dressuur of klasse L SGMW? Aangezien je in Heesch beide kunt rijden.
Voor L dressuur is alles gewoon zoals afgelopen jaar. de 2016 proeven.
SGMW blijft de klasse 1/L dezelfde proef.

Hier ook zaterdag naar Nijkerk. 's ochtends mag Tommy voor 't eerst in 2 span naast Jim op wedstrijd. Zal nog niet veel zijn maar vooral ervaring opdoen voor m'n gup.
Afbeelding
En dan 's avonds viertallen. :):) Gezellig!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:18

MelanieB schreef:
Rhine_ schreef:

Klasse L dressuur of klasse L SGMW? Aangezien je in Heesch beide kunt rijden.
Voor L dressuur is alles gewoon zoals afgelopen jaar. de 2016 proeven.
SGMW blijft de klasse 1/L dezelfde proef.

Dank je wel! En succes zaterdag!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:35

Rhine je mag ze beiden starten.
Ideaal om de samengestelde proef te oefenen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:36

Ja was zo mooi geweest ff die proef oefenen voor de 1e outdoor wedstrijd begin Maart.. maar helaas ging Heesch afgelopen maand niet door door sneeuwval. -O-
Vind wel ideaal dat ze die mogelijkheid geven. +:)+
Wellicht dat we nog meedoen met de SGMW proef de 26e.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:12

Goed plan, ik zeg doen!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:20

_Margarita_ schreef:
Fijn dat de kampioenschappen in de Beemster zijn. Echter verbaasd het mij dat ze niet een locatie hebben gekozen centraler in het district na al het commentaar van de indoor kampioenschappen

Het is ieder jaar hetzelfde liedje en ik denk dat je nooit iedereen blij kan maken in zo'n raar groot district. Dus het is niet vreemd dat het bestuur dat deels naast zich neer legt. Ze proberen menners in ieder geval tegemoet te komen door iedere keer het voordeel in een ander deel van het district te leggen. Daarnaast hebben ze ook maar een beperkte keuze: organisaties moeten ten eerste de ruimte hebben en ten tweede zo'n grote wedstrijd willen oppakken.

Ik ben in ieder geval blij dat het dichterbij huis is, alleen beetje jammer dat het op mijn verjaardag is gepland. Ben je een keertje in een weekend jarig, moet ik toch maar weer omgooien :P

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:45

Iedereen dit weekend succes !!! Tommy en Jim is super span Mel, dat wordt winstpunten stapelen ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:12

Toydoll schreef:
Iedereen dit weekend succes !!! Tommy en Jim is super span Mel, dat wordt winstpunten stapelen ;)

Haha over een halfjaartje/jaartje vast wel, nu is de focus eerst nog basis; tempocontrole en balans. En meneer is nog heel druk bezig met kauwen en doen. Maar ik durf wel te zeggen dat dit uiteindelijk een beter span gaat worden dan m'n huidige dressuurspan. (Noor en Jim)
Maar ben heel blij met 'm. Je moet ze maar keer komen sturen binnenkort. :D

Haha Marjola, gewoon t feestje naar de wedstrijd brengen :))

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 20:14

Faya was vandaag heel erg gespannen. Ze was bang van de bakranden en daardoor ging ze helemaal tegen Caya en de langboom aanhangen. Toch hadden we nog 192 en 182 punten. Was een goede oefening voor haar, haar tweede dressuur wedstrijd. Ze had veel steun aan haar grote zus Caya, die wel veel ervaring heeft. Scheelt echt veel als ze een vriendje hebben die het goede voorbeeld geeft.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:40

Had nog 2 keer hoi tegen je gezegd met inrijden Patricia, ik ging er maar vanuit dat je zenuwen had dat je me aankeek maar niks terug zei. :D
Gefeliciteerd met de puntjes.

Afbeelding

Afbeelding

Trots op de boefjes. 1e keer in 2 span voor Tommy met hulp van grote 'broer' Jim in de L. Lieten leuke stukjes zien, genieten van jonge dieren als je ze ziet groeien.
Halsstrekken in 2e proef voor een 7, netjes achterwaarts beide proeven. Overgangen deed Tom netter nog dan Jim haha. Tempo beheersing ging ook prima, af en toe even stukjes te vlot maar dat leert ie wel. Hij heeft gisteren een hoop geleerd en dat was de bedoeling, lekker omgevingen zien en kilometers maken.

2x 1e met 202 en 202,5 en leuk commentaar. Jury zei ook kon nog niet echt de hogere punten kwijt maarja das logisch met een jong span, je kunt nog weinig echt rijden, nu amper meer dan zitten en sturen en op z'n beentjes laten lopen en ondersteunen daar waar nodig. Maar als ze dan vrij constante proef lopen met veel 6 en 7 kom je ook snel omhoog, en tis natuurlijk ook L, zit zo in de punten telling van m'n zz 2 span wat ze rijden als ze goed rijden maarja das anders. Hij hield rekening met B is B en Z is Z.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:22

Wat een punten! Gefeliciteerd!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:06

Sow dat zijn mooie, hoge punten!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 20:18

MelanieB schreef:
Had nog 2 keer hoi tegen je gezegd met inrijden Patricia, ik ging er maar vanuit dat je zenuwen had dat je me aankeek maar niks terug zei. :D
Gefeliciteerd met de puntjes.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Trots op de boefjes. 1e keer in 2 span voor Tommy met hulp van grote 'broer' Jim in de L. Lieten leuke stukjes zien, genieten van jonge dieren als je ze ziet groeien.
Halsstrekken in 2e proef voor een 7, netjes achterwaarts beide proeven. Overgangen deed Tom netter nog dan Jim haha. Tempo beheersing ging ook prima, af en toe even stukjes te vlot maar dat leert ie wel. Hij heeft gisteren een hoop geleerd en dat was de bedoeling, lekker omgevingen zien en kilometers maken.

2x 1e met 202 en 202,5 en leuk commentaar. Jury zei ook kon nog niet echt de hogere punten kwijt maarja das logisch met een jong span, je kunt nog weinig echt rijden, nu amper meer dan zitten en sturen en op z'n beentjes laten lopen en ondersteunen daar waar nodig. Maar als ze dan vrij constante proef lopen met veel 6 en 7 kom je ook snel omhoog, en tis natuurlijk ook L, zit zo in de punten telling van m'n zz 2 span wat ze rijden als ze goed rijden maarja das anders. Hij hield rekening met B is B en Z is Z.

Ik was zo bezig met Faya. Ik kon geen rechte lijn normaal rijden :P . Heb het helemaal gemist dat je wat zei. Ze hing echt helemaal tegen haar zus aan en vond de zijwanden eng en de lichtvlekken op de grond en zelfs het bakzand :') . Ik vond het wel een hele fijne vereniging om te starten.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:04

Zaterdagmiddag 4 maart organiseren we bij de noorderkoggenruiters in benningbroek een vaardigheid wedstrijd. Ook hobby klasse is welkom. We kunnen nog wat aanmeldingen gebruiken. Aanmelden via mijn knhs

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:50

Ik heb het 2span ingeschreven! Als je echt nog combinaties nodig heb moet je het zeggen, dan kan ik Deedee nog wel enkelspan inschrijven.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:02

Ik doe enkelspan mee! In de sulky klasse met Willem. Mocht er echt te weinig aanmeldingen zijn kan ik evt nog een andere pony meenemen (hobbyklasse, is niet van mij).

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:10

Bericht van Mendistrict Noord over de kampioenschappen:

Kampioenschap Mennen Dressuur District Noord indoor 2017
I.v.m. het groot aantal inschrijvingen (boven de 120 tot nu toe) zal het kampioenschap niet alleen op zaterdag maar ook op de vrijdagavond worden verreden. Voor welke klasse dit geld wordt nog nader bekeken.
Hou hier dus rekening mee dat je op vrijdagavond 10 maart of zaterdag 11 maart moet rijden.
Verdere informatie wordt verzorgd door MV. De Kraaienmenners.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:15

Bij Oost willen ze de vaardigheid op vrijdag doen en dressuur op zaterdag