[AR] Dressuur en Vaardigheid 2015

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

its_laraa

Re: Dressuur en Vaardigheid 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:53

aahh okee, heb je daar al iets over gehoord? Ik wacht namelijk op de startlijst, vind dat die best wel laat is! Meestal word het toch ongeveer een week van te voren bekend gemaakt? Zag dat die voor lisse ook pas vandaag online stond, daar hebben ze ook erg weinig deelnemers!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:59

Alleen een berichtje dat ze er 8, of met mij er bij 9, hadden en dat ze het twijfel achtig vonden om door te laten gaan. Ik heb nog niet gehoord of ik met Roos mee kan doen. Heb geen startpas meer met haar, maar een keer starten is wel grappig.

Afgelopen weekeind op de shet indoor heeft ze 214 punten gescoord, ze liep echt fijn.

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:59

Oow dat is nog een soort van veel, in lisse hebben ze er maar 4 :p

Ik was ook bij de shet indoor (: Heb je nog zien rijden alleen met roos niet! Dan is het wel leuk om nog een keertje te starten (:

Ik ga denk even een mailtje sturen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:10

Ik hoorde van het weekend dat het de trend is dat er steeds minder vaardigheid wordt gereden door de menners. Ik vraag me af waarom dat is. Ik zie het altijd als een beloning/spelletje voor mijn paarden. Ze vinden het erg leuk omte doen. Zelf vind ik het wel moeilijk, die 20 cm is niet veel en dat met scherpe tijd. Maar tot nog toe voor mij geen reden om niet mee te doen.

Bij onze eigen wedstrijd hebben we 40+ starts, dus heb extra jury nodig (wat dan financieel weer eigenlijk niet uit kan, want zoveel extra starts zijn het dan weer niet ;-) ). Maar bij ons kun je sinds 2 jaar 2 parcoursen rijden, geen idee of dat nog helpt bij het aantal deelnemers.

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:18

Ik vind zelf vaardigheid veel leuker dan dressuur en mijn ponys trouwens ook! Nu vraag ik me ook af waarom dat zo is!?

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:34

@Tine10 ik vind vaardigheid ook een leuk spelletje. De 20cm is niet ruim, maar dat maakt het wel de uitdaging (alleen maar foutloos rijden is ook niet leuk ;) ). Ik merk ook dat mijn pony er vrolijk van wordt als hij een parcours moet starten.

Ik weet eerlijk gezegd niet beter dat in NH 2 parcoursen mogen worden gestart. De DR starters steken op een enkeling na altijd over naar de VH baan. Dus dat is het probleem niet. Ik denk eerder dat in NH het aantal fanatieke wedstrijdmenners niet erg hoog is en ook is teruggelopen de afgelopen jaren. Eerlijk gezegd weet ik altijd precies wie ik op de wedstrijd tegen ga komen. En dan bedoel ik in het DR+VH circuit. Sommige wedstrijdmenners kiezen specifiek voor SMW en die zie je dus nooit op Noord-Hollandse wedstrijden, want officieel SMW starten is eigenlijk niet aan de orde in NH (op Blaricum na). Gewoon DR+VH past niet in hun wedstrijdprogramma. Dat is hun goed recht, maar de DR+VH sport in onze provincie gaat het heel zwaar krijgen als deze trend zich voortzet.

@Dennis de wedstrijd in middenbeemster is toch nog indoor (zonder VH)? Dat zal ook niet meehelpen. Verder komt de wedstrijd voor mij nog echt te vroeg. Ik ben al blij als ik over 2 weken niet compleet krom door de baan ga... er zit nu bij de training af en toe storing op de lijn ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:36

Vind vdh wel leuk maar indoor hier heb je niet vaak en-en en als dat wel zo is heb ik vaak geen zin om tot eind van de dag te wachten tot ze gaan opbouwen etc.

Hier heb je wel van die woensdagavond vdh wedstrijden en die zitten vaak ook vol zoals Ermelo.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:36

Hier kan je vaak ook 2 parcoursen rijden, maar rij er niet altijd 2. Punten gaan zo extreem hard dan, en vaak is alleen het 1e parcours voor prijzen. Niet dat het om de prijzen gaat, maar als je in 3 wedstrijden een klasse door ga word het wel eens wat.

De marathon in het Amsterdamse bos ligt kwa locatie tussen Lisse en de Middenbeemster in, dus daar komt het lage aantal starts vandaan denk ik. Normaal heeft de Middenbeemster een mooi deelnemersveld.

@Marjola:
Binnen dressuur en buiten vaardigheid. Waarom niet alvast een rondje vaardigheid zondag, gewoon omdat het leuk is?

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:58

@Dennis Toch wel vaardigheid, leuk! Ik heb zondag alleen weekenddienst, dus het gaat sowieso niet lukken. De concurrentie met Lisse en impulsmarathon A'damse Bos zal ook wel van invloed zijn op het deelnemersveld...

Ik gok dat Heiloo deze zomer op 28 juni weinig starts zal hebben. Je hebt al een Pin & Ga competitiewedstrijd op vrijdagavond 26 juni in Middenbeemster en op die zondag is er ook impulsmarathon in Berkhout. Daar ga ik bijvoorbeeld heen (eigen vereniging), terwijl we anders gewoon hadden gestart en sommige menners rijden liever geen 2 wedstrijden in één weekend.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:03

Lisse is toch alleen voor haflingers en koudbloeden?

Wij gaan van start in het Amsterdamse Bos. De enige dag dat wij legaal met de koets in het bos mogen rijden.

vandaag trouwerij gereden met Janouk in tweespan naast een de pony van een meisje opstal, die als droom had met haar eigen paard voor de koets trouwen. Mooi op landgoed, oude tijden herleven koets op oprijlaan.

Afbeelding

Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:21

ik ga zondag naar Lisse. Met ze drieen van stal. Tussen de haflingers met twee shetten en een dartmoor. maar 5 starts. Mijn stalgenoot had drie mails gestuurd. Voor inschrijven, kreeg niks terug. Nu niet op lijst. vandaag contact gehad. Ze komt er nu ook nog op. Dus dan maar 5 starts die dag, waarvan 3 geen haflinger. Haha!
Romy voor het eerst na 7 maanden weer een wedstrijdje. Ben benieuwd!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:01

De startlijst voor de middenbeemster is geplaatst, met de opmerking dat er meer deelnemers bij kunnen.
Dat klopt op de lijst wel, er staat alleen een blanco opzetje :') .

Ik heb zelf geen mailtje gehad, dus weet nog niet of hij mij met Roos er ook bij gezet heeft.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:14

Ik kon m wel zien gisteravond. Heb me toch maar bijgeschreven. Det is al bijna 3 weken aan het tuttelen. Maar goed, komt wel goed. Jij stond er gisteravond niet bij op de lijst Ciska.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:35

Ik wil graag weer starten, maar moet alles nog even voorbij laten gaan. Ga wel schrijven bij de vaardigheid zondag in het A'damse bos.
Wel leuk dat er tegenwoordig meer keus is aan wedstrijden, nadeel voor de organisaties is dan dat het aantal deelnemers terug loopt.

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:41

Ik zag het vanochtend! Ik kon hem gewoon openen. Ik zie je er niet opstaan ciska!

Ik zie ook dat er staat dat ik l rij, terwijl ik b rij :p dat word weer een mailtje sturen!

Ook moet ik maar eens opzoek naar een groom/voorlezer!!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:35

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:46

Tessa, dat zie je heel goed. Er is in Noord Holland momenteel teveel keuze als je het mij vraagt. Dit weekend dan op 3 locaties wedstrijd is gewoon best veel. En dat zien we vaker.

hieke_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:59

Ik start 12 april in Lisse mijn eerste officiële dressuur wedstrijd en 19 april in Rhoon mijn eerste officiële vaardigheid. Alles in de laagste klasse en vind het onwijs spannend. Gelukkig is het voor Caya niet de eerste officiële wedstrijd, dus ze sleept me er wel doorheen...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:05

Bij district noord is de afspraak dat er minstens ... (ik geloof 70) km tussen verschillende wedstrijden moet zitten als ze in hetzelfde weekend zijn. Om te voorkomen dat er wedstrijden afgelast moeten worden wegens te weinig deelnemers.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:10

@ tine het is 50 km via de route planner indd om dit soort problemen te voorkomen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:28

@ Hieke: Caya kan het wel. En jullie samen vast ook wel zoals jullie op de shet indoor vorig jaar al bewezen hebben!

Dit weekeind zou ik binnen een straal van 75 km op 3 wedstrijden kunnen starten. Lisse, Middenbeemster en Oudega (Lisse en Oudega op 72 en 72 km, Middenbeemster op 35).
Ik had geen bericht gekregen of ik er bij kon of niet. Jammer, er werd duidelijk gevraagd of ik echt niet een pony had waarmee ik kon komen. Roos had vrolijk weer mee gegaan.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:36

Ik start zondag ook in de Beemster. Roos had gisteren weinig zin tijdens de les, ze liep als een krant. Twijfel dan ook om dressuur te starten. Vorige keer liep ze top bij deze jury, maar waren de punten om te huilen. Kijk wel hoe ze het met losrijden doet..

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:43

In NH zouden ze inderdaad wel zo'n regel kunnen hanteren. Het is meer dat binnen de provincie concurrentie ontstaat en niet perse in het district of je moet echt op de rand van NH wonen dat je ook in ZH/Utrecht start.

Maar volgens mij lopen verenigingen enorm te goochelen met wedstrijden inplannen (tussen ohz en mennen). Ik kan mij wel voorstellen dat daar strijd over is, aangezien sommige weekenden zo ingebakken zijn. Ik heb ook één keer gehad dat in Middenbeemster aan de ene kant van het terrein een ohz wedstrijd was door een andere vereniging die de accommodatie huurt en aan de andere kant mennen van de vereniging die eigenaar is van het terrein (planningsfoutje). Het paste prima, maar volgens mij was ohz niet zo amused (enge rammelende karretjes! ;) ). Mennen vindt nu standaard op een avond plaats.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:47

Idd, de ruiters vonden het niet grappig. Terwijl we elkaar eigenlijk niet tegen kwamen. Zelfs het losrijden was apart van elkaar, beide langs de andere kant van de hal naar het buiten terrein, ringen op de uiterste hoeken van het terrein.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:24

Ik vond dat het toen prima geregeld was bij de beemsterruiters. Maar ja, wij zijn van de karretjes :D