Nee hoor we hebben een heel schema, ze worden absoluut niet overtraind en dat zijn de zwaarste weken. Het zijn blokken met daarna minimaal drie dagen weide rust. Zo lopen ze geen 52 weken achter elkaar. Nu zitten ze in een rustige periode, we zijn net het seizoen uit en we maken vooral leuke ritjes en geen trainingen.
Toydoll, mijn welsh was ook een drama. De ene keer braaf, de andere keer kregen ze haar niet eens in de buurt van de wagen. Uiteindelijk is het knopje omgegaan en vindt ze het super om te doen! Gaat vast goedkomen met jullie!
MarjaR
Geplaatst: 07-11-14 18:38
In het zomerseizoen rijd ik meestal zo'n 40 a 50 km per week. In het weekend een tocht van een km of 30 en doordeweeks nog 2x een kortere rit. Of ik rijd een uurtje mendressuur in het weiland, doe ik ook graag.
Maar bij naar weer en in de wintermaanden vallen we helemaal stil.
Ik moet zeggen dat ik Coldy nog nooit echt moe heb meegemaakt. Ze moet in het begin altijd even warm draaien, maar als ze loopt blijft ze lopen.
Ook na een rit van 30 km vrijwel helemaal in draf is ze mog steeds looplustig. Geweldig fijn fjordenbeest!
Maar met zo'n lange rit ben je toch zeker ook flink lang onderweg? 30 km met zo'n kleintje als ik heb wordt echt een dagtaak! Of ben ik dan gewoon te lief?
30 km is 2,5 uur. Dan nog een anderhalf uur voor en na zorg.....ik heb een periode erg veel vrij tijd gehad ondanks mijn full time baan. Mijn ex man was vrachtwagenchauffeur en ik reed vaak direkt vanaf mijn werk naar stal en meteen inspannen. In die periode stonden ze s nachts op stal dus na het rijden op stal. Nu staan ze 24 uur buiten dus lukt het rijden voor de avond niet meer
Oeps....ik heb overdreven.....nog eens nagekeken maar het was 20000 km. Alsnog veel. Hero heeft ze allemaal gemaakt. Nickey een groot deel maar ook Jimmy een deel.
Barney1978
Geplaatst: 07-11-14 21:59
Als ik rond de 12 tot 14 km per uur rijdt, is dat tussen de twee uur en vijftien minuten en 2,5 uur. Alles in draf en soms waar het zwaarder is galop. Maar in de klasse 3 zullen we minder snel van start gaan en hem denk ik ergens uit zien te rijden met 10/11 km per uur.
Oh een flink tempo dus! Ik ben mijn pony's nu voornamelijk onbelast in stap aan het trainen. Langzaam opbouwen.
Ik heb net te horen gekregen dat ik vrij ben morgen... Aan de ene kant vind ik het gaaf om exact 6 jaar nadat ik mijn allereerste pony koct als 12-jarig meisje ,weer daar over de markt te lopen ,maar aan de andere kant trek ik het me ook altijd aan en wil ik het liefst vanalles meenemen naar huis. En ik weet dat het niet kan (ik red het net met deze 2 monsters) maar het blijft altijd zo verleidelijk! Overigens is het hier nog aardig ouderwets en zijn er hier geen voorzieningen als hooi ed. Ook is er nauwelijks een voorkeuring.
Zo is er altijd een handelaar die verschrikkelijk met zijn shetjes omgaat. Stouwt ze net zo lang in de trailer tot de laatste nog half op de klep staat omdat het echtecht niet meer past, en dat doet hij gewoon de klep dicht! Zo bizar! Vorig jaar moest hij met zijn vrachtwagentje draaien ,maar hij moest steken omdat de pony's in de weg stonden. Maar wat doet hij ,hij rijdt gewoon die pony's hartstikke klem tussen het hek en de trailer! Echt, dat haalt het slechtste in mij naar boven!
Maargoed ,hoogstwaarschijnlijk sta ik morgen mijn vriend met puppyogen aan te staren dat er nu toch echt iets heeeeel leuks staat. Haha. Eerst die marathonwagen maar
Ik zou ook wel eens willen helaas moet ik wel bijna altijd werken.
Napie: Flinke KM's nog steeds hoor! Wow! Respect! Ook dat je na je werk dan nog zoveel energie had, prachtig. Hoop ooit ook zo fanatiek te kunnen trainen
L_Rivaldo
Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-14 17:44
Barney: ik ga me toch wel inschrijven, al weet ik mijn rooster niet maar zie dat je tot de 16de kan inschrijven en denk ik ook voor die tijd kostenloos kan afmelden. Wat mij wel opvalt is dat het inschrijfgeld behoorlijk laag is vergeleken andere mendurance wedstrijden. Vragen hier 15 euro (heel blij mee hoor) maar vraag me af of ze het daar wel mee redden gezien andere net quit spelen.
Linsa nog naar de markt gegaan?
Toydoll jou tijd komt echt nog wel
Vandaag heb ik hier een ronde gemaakt van 17 km, andere ook nog iets leuks gedaan in het heerlijke zonnetje?
Probeer me op te geven via knhs voor de impuls, maar lukt niet. Hij roept voor de impuls dat ik een startkaart moet hebben. Heel raar.. ga toch maar even mailen.
Ja ,ben nog geweest. Het viel wel mee. Er stond 1 tinker merrie met veulen met allebei vreselijke hoeven! Diep ingescheurd en hele rare vorm. Verder stond er echt een kopie van mijn merrie ,alleen dan een fors stukje groter. Daar heb ik wel even bij staan kijken. Was nog een jong dier en erg nieuwsgierig. Ook stond er een hele leuke stippel van zo'n 1.10m hoog. Leuk beest maar overduidelijk exceem, had een paar zielige friemeltjes haar. Dierenpolitie en dierenarts waren duidelijk aanwezig. Geen pony's geweigerd, 1 waarschuwing uitgedeeld aan de tinkereigenaar. De da vond het niet ernstig genoeg voor een proces verbaal... zucht.
Het was echt heerlijk weer vandaar. Lekker gerommeld bij de pony's en de stallen weer winterklaar gemaakt.
L_Rivaldo
Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-14 19:29
VanHuisUit schreef:
Nou met de knhs weet je maar nooit
Haha ja inderdaad k*t knhs.... zo denk ik vooral na de hippiade over die entingen.
Hier was het lekker druk. Vrijdagavond eerst naar de Ziggo Dome voor het concert van Linkin Park, was echt super! Zaterdagmiddag heb ik Vjell geschoren, met hulp van mijn stalbazin/instructrice aangezien ik dat nog nooit gedaan had. Dus deze week eens kijken of het geholpen heeft. Gisteren ben ik met manlief naar Stichting Aap geweest. We hebben daar drie kisten met walnoten afgegeven en een rondleiding gekregen over het complex. Volgend jaar krijgen ze al onze walnoten (dit jaar had ik nog een deel aan een ander dierenpark beloofd).
Gisterenmiddag hadden we een rit gepland van zo'n 28 km, maar we waren te laat van huis gegaan en hebben het helaas flink moeten inkorten omdat het ging schemeren. Is toch nog steeds wel wennen dat de dagen flink korter worden nu! Maar we hebben wel heerlijk gereden. Het was geweldig weer ervoor.
L_Rivaldo
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-14 11:38
Goed bezig nicole, hier geen walnotenboom wil ik wel heel graag dus wie weet ooit. Leuk dat je dan gelijk een rondleiding krijgt.
Marja vervelend he dat snel donker worden. Ik wil vandaag ook gaan rijden. Morgen en woensdag gaat dit namelijk niet lukken ivm mijn baan en pas half 7 thuis. Wilde zo al gaan maar is een kalfje geboren en moet ik eerst even leren melk drinken, want schoonmoedet heeft de kleinkinderen. Ook wel leuk werk hoor maar kom natuurlijk altijd onverwachts.