[AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:26

Gefeliciteerd Wolkj! toppie!

Lekker vroeg Sabine :))

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:18

Wolkj gefeliciteerd..

Zaterdag DK 9 uur, zondag 11.50 pffffft, da's wel fijn niet 2 x vroeg.
Moet zeggen voor ons valt reistijd mee met trailer denk ik zo'n 50 minuten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:20

Dat is nog te doen Sjolvir :j
Succes alvast!

Hier 15e DK, sta er nu goed voor met selecties, 1ste met tweespan L drs, 1ste enkelspan M drs so far.
En geselecteerd met tweespan M vdh en wss ook macho L vdh enkel.

Is gelukkig lekker vlakbij in Nijkerk, 20 minuutjes oid

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:32

Oh, dat is ook lekker dicht bij inderdaad.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:41

Jij hebt mazzel met DK dichtbij, snap ook niet dat ze het zooo ver houden eerlijk gezegd.

Gisteren dressuur in Maarssen. Had erg veel moeite met mijn figuren en de kleine bak, kon het slecht uitmeten en reed stukken slordiger dan normaal. Normaal alleen maar 20x60 bakken en groter. Daarnaast was Nels compleet uit zn wedstrijdritme, heel dwars, niet zoals ik hem ken. Dingen die hij normaal gesproken goed of heel goed doet gewoon verknallen. Erg zonde maar heb er het beste van proberen te maken. Punten waren niet dramatisch maar het was duidelijk dat hij zn dag niet had. Feem deed goed zn best, wordt steeds stabieler in de aanleuning en in het lopen. Hoop dat we weer wat meer in het dressuurritme komen. Deze week bootcamp voor de heren dus :=

Vandaag vaardigheid in Voorthuizen. Nels deed het weer super, hij wordt steeds feller en geniet er zo van. 2x foutloos, fijne barrage en 2x 1ste. Als kers op de taart nog een mooie deken gekregen omdat hij kampioen van de competitie was. Feem was ook goed te rijden, fijn te sturen. 2x foutloos en eerste barrage zeer netjes. 2e barrage af moeten groeten omdat de snelsluiting van de streng losging en het lamoen uit de lichtogen viel. Pony liet weer even zien wat hij waard is. Stond keurig stil en liet zich netjes opnieuw inspannen. Dat is me 100x meer waard dan een prijs ;) eerste barrage alsnog goed voor een 2e prijs. Al met al dus 10 winstpunten in 2 dagen :))

Snel maar even sparen voor een sulky, ik krijg m namelijk niet van mn ouders, en dan lekker overal vaardigheid rijden. Kan niet wachten tot het outdoor seizoen!

wolkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:47

Wow, das n druk weekend met lekkere punten ! Van harte !

Ik ben wel blij met startijden DK volgende week! 1110-1140! Prima ! Ben benieuwd hoe t iedereen Af gaat !

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:48

Toppertjeee! Was weer gezellig!
En je kan iig altijd de mijne lenen als het lukt bij beide. Ben blij dat ik m toen gekocht heb toen ze nog wat goedkoper waren.
Zit alleen niet zo lekker meer nu ie verbreed is maar geld voor wxtra heb ik ook niet en ach die enkele minuutjes. :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:49

Leuk dan zal ik je vast zien aangezien ik eerste en laatste van het ochtendprogramma ben ;) en zag Sjol er ook tussen staan!

Ja moet nog even een sulky erbij kopen maarja in eerste instantie wilde ik alleen dressuur rijden. Het is dat ik jouw sulk mocht lenen haha. Maar dressuur moet eerst weer super zijn voor ik weer vdh start. Daar winnen is niet zo moeilijk, pony's dressuurmatig goed erdoorheen rijden is stuuuuukken moeilijker.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:01

Sappos schreef:
Leuk dan zal ik je vast zien aangezien ik eerste en laatste van het ochtendprogramma ben ;) en zag Sjol er ook tussen staan!

Ja moet nog even een sulky erbij kopen maarja in eerste instantie wilde ik alleen dressuur rijden. Het is dat ik jouw sulk mocht lenen haha. Maar dressuur moet eerst weer super zijn voor ik weer vdh start. Daar winnen is niet zo moeilijk, pony's dressuurmatig goed erdoorheen rijden is stuuuuukken moeilijker.

1e en laatste, nou ja, je moet toch blijven voor de prijs uitreiking en zo kan je wel beide netjes wisselen en inrijden.

Ik had op MP gereageerd op een wagen die ik wel mooi vond met waslijst aan vragen.
Krijg ik terug... Het is een enkelspan wedstrijd wagen met maar plek voor 1 persoon voorop :+
Dat had ik nou net ook wel gezien, maar bij sommige merken kan je dan zo'n andere plaat erop zetten
met bokkussen en plekje ernaast voor passagier.
Nou weet ik nog niet of dat ding verder aan mijn eisen voldoet.

Wat een drama.. nieuwe wagen zoeken... zucht...

DK rijdt ik dus nog met mijn oudje... (ahh, dat is niet aardig, vind het fijne wagen, maar hij is niet hip!)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:04

Ik zal van de week ff kijken waar ik weer ga starten.
12 april ABOPen is de bedoeling, maar verder nog geen idee.

Dk heb ik laten zitten, Caya loopt wel winstpuntjes in de L maar niet overtuigend en in de training is ze nog niet zo als ik haar wil hebben. Dus ga dan geen bijna 2 uur met een 4 jarige rijden.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:05

Ja ben er ook blij mee dat er altijd goed rekening mee gehouden wordt. Zet het wel standaard bij het inschrijven. Aan een uur heb ik in principe genoeg maar vind dat ze het prima hebben opgelost. Alleen zondagochtend zal ik dat niet vinden als ik mn bed uit moet ;)

Hippe wagen, is dat nodig :P wel lastig zo'n zoektocht. Moeilijk om 1 te vinden die tweedehands is en aan jouw eisen voldoet. Ik zoek ook nog altijd een Kraay Leica marathonwagen voor weinig maarja, succes :=

Jammer Ciska! Maar je hebt gelijk, het is een flink eind

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:11

Sappos. Dat voor weinig.. heb ik al laten varen...

Dennis, het is hier in de buurt, anders had ik ook niet meegedaan.
Ik doe mee met Sjol op zondag en die heeft sinds sept 1 x 20 minuten voor de wagen gestaan.
Proest.... ben dus eigenlijk niet goed wijs, maar die loopt of goed, of gooit er met de pet naar,
afh. van haar bui.
Maar vind uitjes altijd heel leuk, dus ik hoop dat mevr. het uitje zo leuk vind dat ze echt haar allerbeste beentje voor zet.

Waar ik wel mee zit is de lange tijd tussen de proeven, half uur... Dat is voor ons eigenlijk veel te lang.
Ben al wel blij dat het bij de pony's al 10 minuten korter is dan dag ervoor met paard.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:13

Ja dat viel me ook op idd, dan moet ik m maar 20 minuten stilzetten en dan weer losrijden. Blijf ik 30 minuten rijden is het vlammetje op denk ik. Wil nog wel een beetje impuls hebben in de tweede proef ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:16

Ach, ik heb vandaag indoor gestart met t 4span waar ik hooguit 10x mee gereden heb, maar de laatste keer was 2 maanden terug, 2 jonkies voor op en de 2 oude rotten hebben gister nog bixie wedstrijd gestart. Dus ik kijk niet zomaar raar op.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:21

Dennis, nee, zo te zien doe jij dat soort grappen ook.

Sappos, lang he!? Probleem heb ik ook, zeker met Sjol die nog in opbouw is, kan ik zeker niet zolang rijden.
En Toobs is van nature een lekkere luiwammes, dus die zegt dan ook trek zelf de kar maar, dus dat wordt beetje creatief zijn volgend weekeind.
Ach.. iedereen heeft het probleem, dat is dan wel weer eerlijk.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:27

Ja meestal is het maar 10 minuten, kan je lekker even rondstappen en nog wat puntjes op de i zetten. Ik kan heus wel 50 minuten dressuren maar wil ze wel fris houden in de proeven. Liever dat ik ze ietsje tegen moet houden dan dat ik ze vooruit moet drijven. Moeten ervoor ook nog losrijden natuurlijk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:30

Als Sjol te blij is heb ik een probleem, appyementen en travers worden namelijk niet gevraagd in menproeven :D _O-
En dat malle gebakje gaat als ze zich denkt te vervelen van alles in de strijd gooien.
Kan dan ook niet meer stappen, alleen maar dribbelen.
Ziet er hilarisch uit, maar levert heel weinig punten op.

Als Sjol te moe is dan stapt ze wel heel keurig, maar dan is ze in draf nog net niet aan het omvallen.
Kortom.. timing is everyting and I'm not that good at it.. (en in het mennen in het algemeen ook niet). :+

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:34

Whahaha geweldig!!! Zo een heb ik er ook, vooral op de ac lijn...was dat het commando voor wijken? Ja dat was hem he? Okay ik ga al! Neeeee fuuuck Nels blijf recht ik doe niets!!! Ooh je wilde dat ik schouderbinnenwaarts deed...zeg dat dan! |o ik zou de dressuurproeven eens moeten filmen. De dingen die ik tegen ze zeg slaan nergens op. Neee dat is niet aardig en dit ga je me niet flikken he?!

Hopen dat alle paardjes in een goede bui zijn!

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:35

Vandaag een heerlijk zonnige wedstrijddag in bergharen gehad. Eerst dressuur gereden, ik had ze nu eens omgedraaid en het liep super lekker. Heel fijn kunnen rond sturen, helaas vielen de punten wel heel erg tegen 168, maar we blijven net zo tevreden. Daarna voor de allereerste x vaardigheid. Ze waren even helemaal overdonderd door alle pionnen in de bak, maar na 5 of 6 poortjes hadden ze de smaak al goed te pakken! 1 balletje en tijdstrafpunten, maar ook hierover super tevreden, we hebben weer veel geleerd.

Sappos dat was even schrikken dan, gelukkig goed afgelopen!! Bij onze wedstrijd was er helaas een minipony tot 2x toe vantussen gegaan. Meisje van de sulky gevallen, en moest zelfs de ambulance langskomen. Geeft toch een nare bijsmaak aan de dag.

en allemaal starttijden voor de dk! Gefeliciteerd met de behaalde startplekken!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:37

Joh, ik heb vorig jaar met Sjol een keer gehad dat ze 1e proef super liep en zich de 2e blijkbaar stierlijk verveelde was geen land meer mee te bezeilen.
Heb 2 keer hekjes en bordjes tegen de grond gelopen, echt, wou dat ik ter plekke onzichtbaar was geworden...

Heerlijk.. paardebeesten met af en toe eigen malle mening.

Sumic, hier mag je je vrij inschrijven voor de DK :D
Super dat je vaardigheid zo lekker ging, jammer van je puntjes in de dressuur, maar dat komt dan wel.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:38

Goed gedaan Sumic! Misschien moet het omspannen nog even wennen maar die punten komen dan vanzelf wel!

Ja heb mazzel gehad maar heb ook ponys die hun gewicht in goud waard zijn. Ho is gewoon ho dan. Hoewel hij tot 2x toe weggaloppeerde toen ik de bak in wilde rijden. Hij zag de springbalken en dacht neeeee niet weeeeer!

Haha heerlijk die eigenwijze karakters! Heb ook wel eens dat ik af wilde groeten. Pony stond haast buiten de ring, halthouden en recht wegstappen was hij vergeten dus tikte hem eens goed bij aan de buitenkant. 7,5 voor rijvaardigheid met "Goed omgegaan met nukken van de pony" :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:39

Dat is nog eens leuk commentaar!

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:40

Vrije inschrijving, dat is fijn! Dk zuid is echt te ver weg en ze zijn er ooknog lang niet klaar voor. Ik denk dat ik wel ga kijken in oost, daar doet mijn vorige pony mee (als het goed is)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:41

Ja was leuk om te horen, hij was onwijs aan het stieren in de proef, was de eerste wedstrijd ooit maar nog geen reden om als een debiel door de bak te gaan :')

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:41

Haha wat een leuk commentaar!