braaf paard biancailona..ik hoop dat jullie veel veilige km-ers gaan maken samen, het is een mooie combinatie zo !
avaluna
Geplaatst: 22-10-13 17:05
@Ilona: hey wat gaaf, heel veel menplezier . Hier dus bijna 13 jaar nergens last van gehad, maar nu dus 24/7 buiten met zo'n 9 maanden gras per jaar , begon met z'n buik, vorig jaar en nu is het ook wel lekker om even met je hals langs de ingang (ruwe betonblokken) te schuren, zucht.
Dochter rijdt nu, ik red het niet om Romeo d'r bij te pakken, wordt ook wat donker, hier, hoop zo wel nog even de wei te kunnen bloten...
Ziet er braaf uit biancailona. Heb alleen het idee dat de broek wel wat hoger mag?
@avaluna; hier bij dids ook eczeemdeken terug op, maar ook net te laat, hij heeft ook punkie.. Fijn dat je lekker hebt gereden!
@biancacoo; ik ga jou terug pb-en, nu pas echt tijd voor
Vandaag vriendin geholpen haar paard en die van haar stalgenote te verhuizen. Spullen over, kennismaken op nieuwe stal, en daarna paarden over. Hectisch, maar gezellig
VanHuisUit
Geplaatst: 22-10-13 17:43
Fijn dat het verhuizen gelukt is Aks. Braaf Biancailona, je gevoel klopte dus. Moet wel zeggen dat ook al zou ze nog zo braaf zijn ik wel een persoon erbij zou willen achterop of ernaast op de fiets de eerste tijd. Klinkt als heerlijke vakantie Gem! En hoop dat Tine het ook lekker heeft op Vlieland Jammer voor jouw Biancacoo maar ik vind het best lekker eerlijk gezegd nog even zo'n warmte boost.... Onze hus heeft hier ook wel last van die plotselinge warmte, dan is het echt sjok-sjok. Dingetje, mijn ex had Bechterew. Hij sportte juist wel regelmatig, met begeleiding van fysio, om te zorgen dat de boel toch zo los mogelijk bleef. Bijv. zwemmen, fietsen e.d. Paardrijden geen idee of dat kan maar ik heb zelf het idee als je dat op geleide van je klachten/wat jouw lichaam aangeeft, doet kan het toch nooit echt fout zijn?
Vwb mennen met mini's wij menden in het verleden met onze Simba, maar die was 86 cm groot. Da's wel wat groter dan 75. Die had totaal geen moeite met twee personen en de Cavaletti. We hebben toen nog een paar weken Traffor gehad, tweespan-maatje-to-be, die was 79 cm en dat was qua trekkracht toch echt al stukje minder sterk. Met twee personen ging maar net, maar voor het leuk eigenlijk niet moet ik eerlijk zeggen. Een shetlander van 85 cm trekt gewoon ook weer veel makkelijker dan een AMHA/Bergman paardje van dezelfde grootte, heeft er ook mee te maken dat die gewoon zwaarder zijn. Sim en Traf waren kruisingen Bergman/Falabella/Amha dus echte mini's.
Vandaag naar Pixar, 25 years of animation in Amsterdam Expo geweest. Was echt heel erg leuk. Op terugweg alleen gigafile-ellende vanwege geschaarde vrachtwagen.... Vanavond pyama party van zoonlief met twee vriendjes ach ja, je moet wat in de herfstvakantie he. Ze zijn nog op de leeftijd dat het vooral een LEGO party is, erg grappig.
Poowns niet gezien vandaag, hopenlijk morgen later op de middag even tijd om langs te gaan.
biancaaatje
Geplaatst: 22-10-13 18:00
@vhu, snap je van iemand achterop. Degene was ook dichtbij steeds, kj dat vlugge blokje aan de overkant stond hij aan de andere kant pics te maken ow minder van die vrachtwagen. Maar leuke expo geweest las ik op fb. Hier herfstvakantie alweer voorbij. @aks, tuig precies moeten we nog naar ophang kijken. Zag ook van broek. Dacht volgende keer. @ava, vervelend van het schuren, hier ook zoveel buiten. Het verschil is van bosgebied naar poldergebied.
Biancacoo
Geplaatst: 22-10-13 18:37
Ik heb zojuist mijn inschrijving voor de sledehonden-sprint-wedstrijd van aankomend weekeinde geannuleerd..ik ga met deze temperatuur geen wedstrijd starten..heb net het hele 4-span lekker helemaal compleet en heel...zal ik ze overbelasten/oververhitten met wedstrijd..neeeej dankje.. dus AKS...ik ben er niet in knegsel dit weekeind....
jeej...vhu...wat vreselijk balen van die file.....
nohh! Geef je groot gelijk biancacoo! Ik ga nog even bedenken of ik wel ga, of dat ik een koudere keer liever wat verder rijd Kan me zo voorstellen dat je zoiets niet wil doen met dit weer..
Biancacoo
Geplaatst: 22-10-13 18:40
in januari is er nog peel en maas challenge...dat is niet zo heel ver weg voor je en vast wel kouder om die periode..haha.
obelix
Geplaatst: 23-10-13 07:21
Biancacoo schreef:
obelix gewoon lopen/wandelen niet, trainen of wedstrijd lopen wel, dan kunnen de sledehonden over verhit raken.
Dat is logisch idd Jammer hoor dat je nu niet kunt rijden komend weekend.
Janouk wat leuk dat ze Image erop hebben staan !
Avaluna moet wss gaan manen knippen.. Balen hoor !
_dingetje_ ,ai nee daar ben ik niet bekend mee,maar heb je dat? Lijkt me vervelend.
ipsilonka, dat is schrikken zeg ! Beterschap gewenst voor jullie vriend.
biancailona, dank je en je blondje staat goed voor de kar, op naar veel veilige km's
Maaike dat klinkt leuk dat 25 jaar Pixar
Heeft het bij jullie vannacht ook zo gespookt? Het kwam er hier goed uit,kwa onweer en flink regen. Slecht geslapen dus haha.. Fijne dag allemaal, ik ga werken
Gem
Geplaatst: 23-10-13 08:23
Goeiemorgen!
Obelix, hier gisterenavond een flinke bak onweer. Tuin stond blank van de regen.
Hier vooral veel wind en naturel regen geloof ik , maar obelix zit ook meer oostelijk denk ik? Daar was het volgens het weerbericht wat erger dan in het westen..
Ik hoef pas om half 11 te beginnen Loos ochtendje Ik ga met al die regen iedere keer maar niet vóór 't werk naar stal, voor ik finaal onder de blubber zit
avaluna
Geplaatst: 23-10-13 08:50
Ik vond het wel gezellig, het onweer .
@Aks: wat ben je toch weer lekker verstandig, hahaha, fijn ochtendje, ik zou even lekker de bank opzoeken met een kop thee en een boek, hey, bedenk me net dat je kunt gaan haken
claud01
Geplaatst: 23-10-13 09:08
Goedemorgen.
Janouk, wat leuk dat Image gebruikt wordt op de website.
Avaluna, balen van de geschuurde manen. Hopelijk groeit het snel weer bij.
_Dingetje_ dat Bechterew klinkt wel heel erg naar en pijnlijk. Zijn daar wel medicijnen voor om het te stoppen??
Ipsilonka, veel sterkte voor jullie vriend. Ontsteking aan alvleesklier is altijd heel ernstig.
Biancailona, ik had in je topic al gereageerd. Echt super dat ze het gewoon zo goed doet de eerste keer.
Aks, druk dagje gehad met verhuizen.
VHU, klinkt wel heel leuk die Pixa expo. Balen van de file.
Biancacoo, jammer van de wedstrijd maar snap inderdaad dat de gezondheid van je honden voor gaat.
Obelix, weet niet waar jij ergens zit. Ik zit in het oosten maar heb er niks van meegekregen. Zag vanochtend wel dat het geregend heeft maar meer ook niet. Maar ik ben dinsdagavonds ook altijd knock out na de paardrijles. Wel heerlijk gereden en iedereen had afgemeld dus ik was de enige. De hele bak voor mijzelf, wat een luxe hihi.
biancaaatje
Geplaatst: 23-10-13 09:29
goedesmorgens @claud, privé les gehad dinsdag, ook weleens lekker. ava, lekker dat onweer, bij mij wilde ze niet naar binnen, kon de wei in. Paarden kwamen, draaide terug, kwamen ook niet voor gerammel in de bak met snoepjes. Dus dacht stel biefstukken. @aks, lekker rustige start van de dag. @gem, was flink buitje gisteren. @obelix, hier ook gespookt, geen last van gehad, goed geslapen. @biancaoo, tis wat wedstrijden en temperaturen.
Ze maken me hier voor vanalles uit en ik word uitgelachen
_Dingetje_
Geplaatst: 23-10-13 09:49
@ Biancacoo, denk dat je een goede en verstandige beslissing hebt gemaakt.......beter de volgende wedstrijden afwachten. @ Baudy heeft zo'n mooi tuig en had ik helemaal nog niet op gereageerd. @ Aks aan het handwerken geslagen wordt het straks een schapendingbonthaakgevalletje @ Gem had haar eigen zwembad in de tuin @ VHU heeft een leuke pixar dag gehad geweldig @ Obelix, ik heb wel alle klachten die daarbij horen van Bechterew alleen nog niks uitgesloten, zal wel weer een jaren lange rompslomp worden. Veel mensen hebben een bepaald gen bij deze ziekte en die heb ik "gelukkig"niet, maar dat wil nog niks zeggen. @ Claud lekker een les voor jezelf helemaal alleen Wel medicijnen voor om het te een beetje te remmen, maar dat zijn dezelfde medicijnen die ik voor mijn reumatoïde atritis ook heb, misschien nu een wat hogere dosering nodig @ Biancailona heeft even een werkuitvlucht gehad werkse verder!
Zo alleen ff samenvattingkje en lees verder bij.......weinig paardennieuws momenteel gewoon de dagelijkse dingetjes
VanHuisUit
Geplaatst: 23-10-13 09:57
Hier de twee logées incl zoonlief al vroeg en zeer enthousiast wakker Het is hier best lekker weer. Beetje warm, beetje wind en beetje bewolkt hoop dat het later op de dag als ik nog naar stal wil gaan ook nog zo is.
Ik heb volgende week donderdag een gesprek bij de Radboud Universiteit voor een promotietraject. Moet maandag iets van 2 A4'tjes opleveren met idee voor mijn onderzoek. Alles in het Engels ... Vind het zo spannend het schijnt al een eer te zijn dat ik überhaupt een gesprek heb maar voel me net een student die op moet voor een assessment maar 10% van de aanmelders komt uiteindelijk door de complete selectie
@ VHU_/-\o_ kom op je kan het.....wat spannend inderdaad Je mag al trots zijn op jezelf dat je dan überhaupt een gesprek hebt
biancaaatje
Geplaatst: 23-10-13 12:03
zo even invallen aan de receptie, rustig hierootjes @vhu, spannend hoor, wel knap alles in engels. Wat voor onderzoek? @dingetje, hier weer even werkuitvlucht. ponynieuws hier ook weinig te vermelden, misschien als vanaaf droog is een rondje doe in het donker, aangezien bij ons weinig lantaarnpalen in de straat zijn en in het stuk erna gewoon niks. morgen misschien weer aanspannen, maar eerst moet ik auto wassen, want winterdak moet er nog op.
db heeft bootcamp deze week. Hij was zzzoooooo vervelend maandag in de les dat hij er gisteren avond weer voor moest. Maar het is ook moeilijk om het tuig helemaal goed te krijgen omdat hij zo een piepert is. Gisteren ging het al beter maar de bomen moeten nog iets korter. Het is zo snel donker nu dat dat weer niet lukte. Vanavond maar weer.
Biancacoo
Geplaatst: 23-10-13 15:40
vhu, naar het radboud....veel succes alvast, lijkt mij zenuwslopend !! knap dat je dat doet ik las een mooie samenvatting hierboven. DB van baudyh heeft bootcamp en tuig moet nog beter pas ! succes. Biancailona's auto moet nog winterdak erop..wat voor auto heb je ?
Ik zou wel kunnen en mogen starten met de hondjes dit weekeind, maar ik doe het gewoon niet, ik vind het onverstandig met 14° of warmer te lopen, zeker met onze reu die nu net weer blessurevrij en zonder problemen mee doet..en kouder dan die 14° zal het niet worden vrees ik..maar er doen verder al 175 starts mee..dus ik ben denk ik de enige die thuis blijft.. ons bent zuunig op de honties...
claud had de hele bak met les voor haar alleen, luxe hoor !
Gem, hoe gaat het met Moos ?? rijd je hem nog onder het zadel en voor de kar..hoe gaat het met zijn puberstreken ??
biancaaatje
Geplaatst: 23-10-13 16:48
die rode is van mij een Mazda mx5
VanHuisUit
Geplaatst: 23-10-13 19:50
Blijft gave bak Biancailona! Biancocoo misschien anders wel gaan kijken om te zien hoe ze het dan wel doen met die temperaturen? Kan me voorstellen dat als je wellicht een meer ervaren span hebt of zelf meer ervaring dat je toch dingen als snelheid of bepaald voer ofzo kunt regelen zodat het wel verantwoord is dan te starten? Ook maar idee hoor natuurlijk totaal geen verstand van hondenrennen Baudyh wat een geneuzel als ze zo gevoelig zijn op het tuig he. Bente was dat ook enorm. Ollie wel aan haar hoofd voor de rest maakt haar gelukkig weinig uit.
Misschien toeval, misschien door osteo maar voor het eerst sinds ik Ollie heb heb ik rustig haar hoofd kunnen borstelen en zelfs haar oren kunnen aanraken en schoonmaken. Ze stond doodstil (anders grote paniekogen en moest ik haar heel stevig vasthouden). Apart he. Met longeren bewoog ze lekker door haar lijf alleen heb ik haar al tijden niet zelf gelongeerd dus kan nog niet zo zien of het beter is.
Hero zijn hoofdstelletje omgedaan met bit zo dat was echt wel heel volgens hem Met halstertje erover gelongeerd doet hij echt al best wel braaf, loopt netjes rondjes om me heen in stap en draf. Is voor mij op zijn leeftijd meer gehoorzaamheidsoefening (ook maar 10 minuutjes wat gedaan) dan echte oefening hoor, maar vind het wel super handig als ze het op die leeftijd toch al wel kunnen. En zijn hoeven wat bijgeschaafd. Zette ik zijn voet op zo'n houder (onze stalbaas is hoefsmid dus die staat standaard bij de poetsplaats ) en ging aan de gang met zijn voet had hij toch opeens mijn trui plus schouder te pakken ik bedacht me niet en hij kreeg direct een dreun ben dat helemaal niet gewend, merries eten geen bazen op. Nou hij was niet echt onder de indruk, liet los, maar keek me ook zo aan van jeetje jij kunt ook niets hebben. Maar hij deed het niet meer. Ollie zou dwars door de stal zijn geschoten bij zo'n dreun
Heb je gelongeerd met bijzets VHU? Fijn dat ze rustiger was
Zo, vandaag braaf gewerkt, vanaf half 11. Morgen gelukkig wel weer hele dag!
Dids vandaag een hééél dikke kriebelknuffel gegeven, terwijl hij lekker stond te grazen. Dus die was dolgelukkig met me
Biancacoo
Geplaatst: 23-10-13 20:47
vhu, ik wil ook wel gaan kijken..maar niet in mijn uppie...moet 2 uur rijden om er te komen..en om op tijd te komen om 6 uur vertrekken....geen idee of kennisje van mij het ziet zitten om mee te gaan...haha.. Er zal wel gelopen worden, in belgie was afgelopen weekeind ook een wedstrijd en die ging ook zonder aanpassingen door, gaat 100 x goed...als ik zoiets doe...heb ik een oververhitte hond die in shock raakt...dus doe het niet, maar ga misschien wel kijken, is ook wel gezellig..
Wat een jonge paardengedrag die Hero...hap !! en dan niet onder de indruk zijn van dreun...maf dier. aks diddle knuffelsessie gedaan ! goed bezig ! BI, gave auto !