[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 07:07

lekker tallechie! Vealle deed z'n best, en alwyn is lief (en ontsnapt :') maar dat zijn de liefsten :P )

SL lekker in een oppashuis

en prinsjeH lekker buitengereden :):)! super!

nou ik heb nogsteeds hoofdpijn, dus ik ga de doos ibuprofen maar meenemen en een dagje zonnebrillen. Ik zie er gewoon allemaal wazig van >;)
:wave: :))

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 07:27

Mogge,

Beterschap Naaltje, hier regent het licht op het moment dus 8-) is hier nog niet nodig

@VHU, wat fijn dat je tweewieler verkocht is en dat je weer zo heerlijk hebt gereden op Bente +:)+
@Prinsjeh, jij hebt ook een lekker stoer ritje gemaakt +:)+
@Tallechie, hoe is het met je hand ? ben je nog naar de dokter geweest ?
@Yorel, van harte gefeliciteerd.... het geeft zo'n vrijheid dat je zelf op pad kunt en niet altijd een ander hoeft te vragen :j
@IT, jij bent ook lekker aan de gang met de pony's, vanmiddag ook maar even een rondje doen met Bruutje... nu eerst gaan werken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 07:33

VHU leuke foto. We gaan hem proberen met de ijslander te zetten. Ik vermoed dat Veale en hij geen vriendjes gaan worden, maar is niet anders. staleigenaar heeft vakantie en die kan dus wel wat uitproberen, omdat hij ze in de gaten kan houden.

naaltje succes

Ollie ik kan pas donderdag heen. Ik voel mijn hand nog steeds, vooral als ik wat gedaan heb.

Hier is het ook wederom slecht weer.

Daan heeft vanochtend weer wen ochtend, daar tussen veale even rijden. Weet niet als ik nog aan Alwyn toe kom, want sta nu wel op tijd.

Ik had de andere keren niet echt last van mijn bekken, maar stapte ik voornamelijk. Met draf heb ik er dus wel last van. Maar even aanzien en anders maar naar de fysio. Veale is natuurlijk ook ontzettend breed.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:30

Haha, tuttel-alwyn! Storm kan dat ook zo goed. Grappig dat Veale al jaloers is ;)

Citaat:
Lacuna: eind van de week keigoeie conditie van het heen en weer sprinten tussen 2 weiden :):) en het werken met 2 paarden

2? haha ja, de twee van mezelf. Maar met het lesgeven en de paardjes die ik van eigenaren werk zit ik op minimaal 5 per dag maar meestal meer ;) vandaag zijn het er 9 of 10 waarvan 2 les en de rest zelf werken. Och, tis wel een leuk vakantiebaantje zo :)

VHU heeft de tweewieler verkocht :)
Daan gaat weer een ochtendje wennen (en dan heeft mama een ochtendje vrij ;) ) en Alwyn gaat kijken of hij vriendjes kan worden met een ijsco
Naaltje met koppijn aan het werk :(:)
Yorel gefeliciteerd!
PrinsjeH lekker gereden! Dapper gedaan hoor!
SL als vakantie-oppas!

Weet niet meer wie het vroeg, maar met de veulentjes gaat het goed. Jongste bleef een beetje achter, dus ze krijgen nu allebei wat meer veulenbrokjes en dat gaat prima. Pleegmama doet het nog steeds allemaal super <3

Nou, vandaag weer een drukke dag. Zometeen eerst de hoeksche waard in voor 7 paardjes en dan door naar de stal en daar nog Stormpje doen en pleegmama moet nog werken en eigenlijk moet ik nog ff helpen met Zoë, kan die ook nog ff voor de wagen ofzo :)
Maar eerst mn monsterafwas gaan doen, beetje last van uitstelgedrag *en geen vaatwasser* dus moet ff moed verzamelen. En vanmiddag weer op tijd thuis want vriendlief en ik willen vanavond nog gaan sporten (pfff... denk dat ik kapot ben voor ik die sportschool binnenstap maar ja)

Fijne dag allemaal!
Groetjes, lacuna

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:14

Idee van het plastieke zakje voor het opvangen van de mest is nog niet zo slecht. Wel eerst zorgen dat ze niet schrikt van het gekraak. Zie het zakje (en mezelf) al vliegen als ze schrikt van haar mest die er in valt.

Sterke hoeven: hier nog eentje. Ik zie aan de hoeven van de andere pony dat het tijd is om de hoefsmid te bellen. Meestal moet hij bij Petra enkel een beetje bijvijlen. Ik ben aan het uitkijken voor hoefschoenen. Eens als we verhuisd zijn, heb ik namelijk alleen nog maar verharde weg en geen bos meer.

Lacuna: als ik jou programma zie, zou ik ook geen zin meer hebben in sportschool.
Alwyn ontsnapt. Waarom denk je dat het niet gaat lukken met Veale?
Pony van Rhine staat kreupel. Veel sterkte
VHU heeft tweewieler verkocht
Diddle eet steek plantjes.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:22

goedemorgen :)

alwyn luistert al goed, en ontsnapt.
allemaal paarden die braaf waren met rijden, stappen en een beetje draven :)
drukke programma's, hoofdpijn (overdosis ibu werkt goed, dan voel niet niets meer :') (
en ook nog een 2wieler verkocht :)

gister weer gewandeld met mau, na de mok verzorgt te hebben, ziet er met de dag beter uit *\o/* heb gestapt en gedraafd aan de hand met longeerhulp erbij, lekker actieve overgangen maken. Vanavond ga ik weer rijden

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:24

Naaltje: wij hebben gister de auto van mijn vriend schoongemaakt waar een Malamute (soort husky) in de rui in gewoond heeft ongeveer. Met een harde borstel en een stofzuiger was het zo schoon. Misschien wat voor jou ook?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:28

Yorel kan met de trailer op pad; gefeliciteerd, Prinsje is op Har in het bos geweest *\o/* , Alwyn is superlenig; hen hier ook zo'n houdini-Welsh, rijden met Veale ging super *\o/* , SL is de perfecte hondenoppas, Didds heeft graag wat extra prikkels, pleegmama doet het super en het gaat dan ook goed met beide veulens <3 , Veale moet gaan wennen aan de ijsco, YT ook lekker aan de slag :j, vhu heeft Bente aan de lange lijnen gehad en d'r tweewieler verkocht *\o/*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:38

Babs omdat ik veale en alwyn gisteren liet snuffelen aan elkaar en veale gelijk naar hem beet en met zijn benen zwaaide. Veale heeft altijd met grote paarden op de wei gestaan. Ijsco ging veel beter met snuffelen.

Lacuna drukke dag voor de boeg, veel plezier

Daan is op de creche. Voorbeeldig kind, niet huilen en direct gaan slapen. Helemaal super dus.

Om 11 uur heb ik les, daarna daan weer op halen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:13

Tallechie, mooi toch dat je gisteren zelf opgestapt bent en even gereden hebt.
hihi alwyn wilde gewoon even buurten bij de veulens :j

Naaltje, zozo dat zou een hele klus zijn geweest inderdaad.
maar is er bij huur auto's niet iets dat de mensen die de auto inleveren hem zelf ook al deels schoon hebben?

Vanochtend wobbe aan de dubbele longe gehad.
hij vind het heel moeilijk om nageeflijk te lopen en is daar denk ik niet zo'n talent in.
maar sommige hele kleine stukjes zakte hij toch meer met zijn hals en ging al ietsjes ronder lopen, minder met zijn neus omhoog.
het waren héle kleine stukjes, maar ik was er toch blij mee :j
gaan we vaker oefenen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 10:51

@ it het ronder lopen begint bij paarden die dat moeilijk vinden meestal met kleine stukjes... ze moeten dan de spieren oprekken die ze normaal niet gebruiken dus dat doet zeer maar dat zal steeds beter gaan en dan zullen ze ook langere stuken zakken

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:00

Ivy's ik doe bij Chicko die dat ook moeilijk vind de dubbele longe door de lichtogen heen en dan door het bit tussen de benen vast aan de singel van het schoftje, en daarmee zag ik echt heel snel resultaat. Billy kan ik met een halster rond laten lopen, die doet dat vanzelf, zo leuk dat verschil. Wieneke loopt juist altijd met de neus op de grond, dus alledrie een andere houding en een andere manier van longeren.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:01

Ik ga binnenkort eens zoeken naar iemand die mij hier in de buurt kan helpen met dubbele lijnen :+ raak er zo van in de knoop :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:06

Zou, d'r ook graag één aan de lange lijnen willen trainen, maar op de één of andere manier wordt die ontzettend heet. Aangespannen en dubbele longe gaat prima, maar ll, pfffff...
Moet mezelf er eens toe zetten dat wat vaker te gaan doen, dan zal het vast beter gaan.
Idd die verschillen, want bij de anderen kan het prima.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:10

Lacuna schreef:
Askazita: die dikke onderleggers, even van een restje rode stof een hoes maken en eromheen schuiven, heb je een rode onderlegger die wel voldoende de druk verdeeld :) En als je een beetje handig bent, maak je meteen ook een gele, groene, blauwe, paarse of weet-ik-wat-voor-kleur hoes erbij en kun je kiezen in welke kleur je rijdt ;)
ja dat kan ik later altijd nog wel doen vind rood wel leuk omdat de kar ook rood is ;)

VHU: fijn dat je tweewieler verkocht is en dat het rijden met Bente goed ging. ik had je een van de week al een pb gedaan.
Prinsje: ook lekker gereden
Yorel: Gefeliciteerd
SL: honden oppas
Naaltje : Succes
Lacuna : heeft een drukke dag
Tallechie : gisteren zelf even gereden
IT: Wobbe aan de dubbele longe gehad.
avaluna: vervelend dat ze zo heet wordt.

Ik heb vanavond een stage gesprek en Donderdagmiddag ga ik naar Asmiro en dan gaan we een stukje rijden.
Eergisteren hadden ze niet gereden ivm het weer en gisteren hadden ze een groter rondje gedaan en het drafen ging goed, ze we kwamen ook auto's tegen en hij deed er niks op uit ;)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:12

Ik kan bijna niet meer anders ben zo gewend aan de dubbele lijnen dat ik me onthand voel met een longe, behalve bij Billy, want die doet gewoon zijn rondje.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:15

Ik heb vaak Keet aan de bijzet lopen en Dora los erbij, die hobbelt dan netjes het rondje mee erachter :+ (anders probeert ze uit de paddock of stal te springen, want in je eentje staan is héél erg :j ) Daarna gaat Doortje nog even aan de bijzet en gaat Keet in een hoekje staan :+

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:17

dat is ook een manier van longeren :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:20

Ach, ze bewegen op die manier wel als ik iets minder tijd heb :D of zelf weer eens kreupel loop :D
Keet heeft een hele fijne natuurlijke houding, die loopt heerlijk ruim en schuift zowat met haar neus over de grond en stapt dan nog steeds in haar eigen voetafdruk.
Dora is nog zoekende (nog niet veel mee gewerkt) en begint ook ruimer te worden in haar bewegingen. Maar zal nooit zo ruim gaan bewegen als Keet

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:22

een eigen fijne houding is wel prettig, dat heeft die van mijook niet, die loopt scheef en zet alles vast.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:05

@Tallechie een bijtende en met benen zwaaiende Veale zou ik ook geen kleine pony bijzetten :7
@Evelli heb tip doorgegeven aan manlief, die de auto schoon moet maken na onze vakantie....waar dan de hond ook bij mee is geweest... een ruiende husky, erger kan haast niet :=
Voor de rest sluit ik mij even aan bij iedereen :+

Het is hier echt grijs en grauw weer. We gaan zo naar Hoek van Holland, het fort bekijken. Moet ook nog nieuwe bril, maar zo geen zin in. Eigenlijk vermaken we ons hier prima, het is lekker rustig, geen vakantiestress (want manlief heeft zijn modellen nog niet klaar, haha) en nadat we naar HvH zijn geweest gaan we nog lekker even naar stal. Daarbij was het in het stuk Frankrijk waar we heen moeten / zullen ook niet echt geweldig weer, dus ik vind het wel goed :x <<)

@Askazita ik zal de onderleggers even opmeten :j .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:24

Mijn vriend heeft hem schoongemaakt vóór de vakantie :+ maar wij dumpen onze harende Malamute in Eindhoven bij mijn schoonvader :D
Hij had de achterbak vrij vlot schoon :) en kwam er achetr dat dat kreng aan de veiligheidsriem had zitten knagen :+ dat gaat van zijn zakgeld af :D

HvH heeft gave forten en bunkers :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:21

Heb weer lekker gereden, had les ging echt super.
instructrice wilde er niet meer af :-)

Daan heeft het goed gedaan op de creche.

Nu aan de studie

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:02

studeerze :)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:23

VanHuisUit schreef:
@Askazita ik zal de onderleggers even opmeten :j .
oke ;)