[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:43

Ze deed het er voor al, dat was juist de rede dat ze behandeld is door de osteopaat.

Deze vrouw heeft echt wonderen verricht bij andere pony's van mij.
Een van mijn merries was zo kreupel dat ik haar met een zweep er achter van het land heb moeten halen, die liep dus echt niet meer en was daarna helemaal zuiver en ging eerst eens een rondje met haar staart op haar rug het land over. En een ander was al op de foto geweest(knieen) nadat ze uitverdooft was, allemaal perfect, Metacam er in en rust, ruim 3 maanden aan het dokteren geweest. Bleek helemaal vast te zitten, loopt nu weer als een zonnetje. Pony was niet kreupel, maar ook gewoon net niet goed al die tijd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:44

Die manier van staken is in ieder geval nog enigszins verantwoord }>

stap - draf / stap laterale belasting, draf diagonaal --> heeft ze het een kant op / rent ze een bepaalde kant op als ze wegrent of is het stuiterend links/rechts of gewoon knetterhard vooruit
aangespannen - stangetje/recht bit / ohz trensje (?) --> hangend roostertje?

aangespannen jij achter de wagen = vertrouwen + grens duidelijk / ohz kindjes & zelfs jij die dit amper kunnen verwerken --> speelt wel mee in herhaling van het gedrag denk ik maar weet niet of dat oorzaak of gevolg is. Denk eerder gevolg, Roos is zoals jij haar altijd beschrijft liever wat langzamer dan in de race stand... ;) toch?

** weer in denkstand ***

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:44

Goede avond

@Poeltje jij krijgt een druk weekend :):) en ik mocht gaan werken vandaag ;)
@Dennis, is Roos haar gebit al eens na gekeken ? wisselen, haken etc....
@Schaduw, hé tijd niet gezien ;) . Ik vind Barsingerhorn ook te ver weg maar jij bent een dyhard ene Dandy is zich alvast aan het voorbereiden *\o/*
@Milanka, ik kan me vinden in de uitleg van Tallechie en VHU. Ik heb ook zo'n zorgenkindje gehad. Je bespaard een hoop geld nu met de aanschaf echter betaal je die misschien wel dubbel en dwars terug aan alle onkosten die je (nog) gaat krijgen.
@Lienepien, welcome back...ene ik herken de menner niet waar jij voor groomt :o?

Ik heb zometeen vergadering om te kijken of we nog leuke evenementen voor onze menners kunnen organiseren dit jaar. Iemand leuke suggesties ? Hoeft wedstrijdgericht te zijn.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:45

De kosten vallen deze maand tegen omdat we er niet op gerekend hadden, ik heb dus het geld wat ik had al bijv grotendeels uitgegeven aan een nieuw tuig en ik heb al een vakantie geboekt, ja, dan schiet het de laatjes uit. Daarnaast zijn het nu de aanschaf kosten, die nog eventjes een stuk duurder zijn dan het daadwerkelijk houden van de pony... dus het is logisch dat we nu een beetje krap bij kas zitten lijkt me ;)

word de pony niet beter word, en pijn heeft, dan staat de slager altijd nog klaar natuurlijk. Maar als we hem niet nemen, dan is zijn einde ook de slager en hij moet ook gewoon een kans krijgen om er bovenop te komen... We gaan het gewoon proberen, we hebben het geld er wel voor (anders waren we er niet aan begonnen, zo verantwoordelijk zijn we ook nog wel ;) ) alleen zo een pony komt onverwachts midden in de maand, dan gaat het niet allemaal zoals je hoopt :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:46

Leuke (puzzel) tocht met prettige koffie/sherry stop spreekt mij persoonlijk altijd wel erg aan :+

Nou ja drink geen sherry maar zo noem je dat toch ;)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 18-01-11 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:47

Dennis, als ze dus niets makeert, moet het haast wel tussen haar oren zijn. dan flink aanpakken. Iemand zoeken die het wel aandurft? Desnoods een groter of zwaarder iemand?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:49

ALs je wel denkt dat het iets lichamelijks is zou ik gaan voor of thermografie, kun je goed op zien waar warmere plekken zitten in het lijf, heb je beetje idee waar het / iets zou kunnen zitten, of dus naar holistisch DA.

En anders moet ze gewoon ongelovelijk op haar falie krijgen ~~}>

Nou er zou iemand komen voor de sulky, nog even gebeld, of ze echt wel kwam en of het doorging, wordt de verbinding gewoon 2x verbroken en krijg geen gehoor meer. SMS gestuurd, geen reactie.
Lang leve marktplaats :( vind ik altijd zo banketstaaf, zet je andere mensen die misschien wel oprecht geinteresseerd zijn in de wacht, dan zulk gedrag :( wat is er nou zo moeilijk aan om gewoon antwoord te geven op een SMS?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:54

VanHuisUit schreef:
Leuke (puzzel) tocht met prettige koffie/sherry stop spreekt mij persoonlijk altijd wel erg aan :+

Nou ja drink geen sherry maar zo noem je dat toch ;)

Ik zal het meenemen ;)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:55

Hoe herkenbaar maar ik heb het niet alleen met MP hoor, ook hier op Bokt -:(-

VanHuisUit schreef:
ALs je wel denkt dat het iets lichamelijks is zou ik gaan voor of thermografie, kun je goed op zien waar warmere plekken zitten in het lijf, heb je beetje idee waar het / iets zou kunnen zitten, of dus naar holistisch DA.

En anders moet ze gewoon ongelovelijk op haar falie krijgen ~~}>

Nou er zou iemand komen voor de sulky, nog even gebeld, of ze echt wel kwam en of het doorging, wordt de verbinding gewoon 2x verbroken en krijg geen gehoor meer. SMS gestuurd, geen reactie.
Lang leve marktplaats :( vind ik altijd zo banketstaaf, zet je andere mensen die misschien wel oprecht geinteresseerd zijn in de wacht, dan zulk gedrag :( wat is er nou zo moeilijk aan om gewoon antwoord te geven op een SMS?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:56

Gaat misschien 1 van jullie nog richting Equitana in maart ?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:00

Roos word 10 dit jaar. Wisselen heeft ze al een tijdje achter zich gelaten, ze is een maand of 3 geleden voor het laatst behandeld zonder noemendwaardige afwijkingen.
Voor de wagen een licht naar voor gebogen liverpool, onder het zadel een dubbel gebroken trens of bitloos. Bitloos heb ik nog niet geprobeerd. Ben zelf niet zo'n held, dus dat vind ik op deze manier ook wat eng aangezien ze dan wel wat stugger is (en er dus echt ook voor mij zowat geen houden aan is). Misschien van de week maar aan een longeerlijn proberen met iemand op het midden die er ook oog voor heeft.

In haar weg knetteren zit geen lijn. Naar voor, naar links, naar rechts of het hele land over.

Roos is een luie tut waar je echt aan moet rijden om die voorwaards te houden. Het stil staan (boos kijkend of gras etend) is echt haar staak gedrag als ze het er niet mee eens is, geef je haar dan een lel of schop wil er wel eens een flinke bok bij kijken.

Ik weet zeker dat het wel iets is wat haar dwars zit. En niet dat ze eens succes gehad heeft en dat grappig vind. Ze werkt graag en was vandaag ook echt boos dat ze niet mee mocht.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:02

@ Dennis: misschien dom hoor, maar als je zou longeren met zadel erop. Wat gebeurt er dan? En als je daar dan event wat gewicht op kunt leggen? Verder zou ik je echt neit kunnen helpen? Fysio erbij, maar goed, jij hebt osteo erbij gehad. Nu zit daar wel flink verschil in maar goed... (ik ben zelf meer van de fysio :o ).

@VHU: o, daar kun je zoooooo boos van worden.. :(

@ Milanka: volgens mij is juist de aanschaf minder duur als de maandelijkse kosten. Zeker in dit geval. Ze zal toch niet veel gekost hebben lijkt me. Maar goed, het is jouw keuze. Ik ga ervan uit dat je het goed overdacht hebt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:06

Mijn osteopaat is ook fysio :).

Longeren met zadel heb ik al gedaan, maar dan is er geen reactie.
Maar ze loopt vaak met een iets losse singel aan gezien je haar echt hoor inademen zodra je het zweetblad omhoog doe. Pas na 10 minuutjes rijden kan je als je er op zit netjes aansingelen. Probeer ik van de grond aan te singelen met een kindje er op blaast ze zich ook op. Zadel zit wel op z'n plek en blifjt daar ook wel, maar zit verre van strak. Heeft ze altijd al gedaan, voor de wagen ook, grappenmaker :+.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:26

@Dennis, soms zou het wel eens makkelijk zijn als ze gewoon konden praten en zouden zeggen wat er scheelde. Ik vind het super dat je er al zoveel aan gedaan hebt om te achterhalen waar het vandaan kan komen. Als je al het fysieke uitgesloten hebt dan is er nog maar 1 oplossing ~~}> . Pony's zijn over het algemeen zo slim dat als het ze eenmaal gelukt is om iemand eraf te krijgen dan blijven (de meeste) het proberen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:28

Dennis; als je d'r eerst moe maakt aan de longeerlijn en er dan iemand op zet? scheelt dat? :)
ik noem ook maar wat he ;) :)

ik ben helemaal over de zeik om m'n stage... wilde vanavond nog heel veel doen, maar verrek van de hoofdpijn dus wil 't eigenlijk ook gewoon laten..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:31

@Naaltje maar moet dat dan vanavond af ?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:33

Roos heeft nooit stomme uitspattingen zo als nu (heb haar bijna 6 jaar en zelf ingereden en betuigd). Moe maken kan, maar ga er van uit dat dat niets helpt (plus dat ik wel even bezig ben dan :P).

Roos weet wel dat ze met haar neus aan de grond vaak succes heeft (al menig kindje is er voor over af gegleden op die manier :+, maar dan staat het spul stil en is dat dus niet zo erg). Ze is echt slim, maar zeker niet gemeen zoals nu.

Zodra alles uit gesloten is is het idd een kwestie van bodyprotector aan, cap op, sporen om, zweep er bij en gaan met die banaan. Maar ga er voorlopig nog van uit dat haar echt iets dwars zit, zeker omdat zo erg niet haar is.

Wou graag dat ze het me kon vertellen, dan kon ik er wat aan doen en konden we weer lekker rijden. Ze was vanmiddag natter dan de pony's die wel gereden hadden omdat ze alleen achter moest blijven. Was ze niet helemaal mee eens.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:34

nee.. volgende week..
Moet 78 paginas tekst vergelijken met een document van 80 paginas...
heb nu al 18 weken gewerkt aan mijn opdracht, en krijg vandaag van ''iemand'' een mailtje met de inhoud van wat in dat document moet. ''onze tekst moet letterlijk overgenomen worden ivm de kans op moeilijkheden met ...'' en dat schiet bij mij echt heel erg verkeerd... had mij daar dan geen 18 weken aan laten werken?...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:35

kun je d'r niet laten ''readen'' of laten nakijken door zo'n holistisch arts?
aangezien die ook naar ingewanden etc kijken?
een bloedonderzoek oid?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:37

Ben er nog niet helemaal uit of ik daar in geloof, maar wil het zeker wel proberen.
Maar hoe vind je een goed persoon?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:39

Mijn idee Naaltje, dan wel een holistisch arts die echte DA is, zijn zoveel van die nono's in dat wereldje (maar dat weet Dennis wel ;) ) :r

Ik zie dat je je afvraagt wie goed is. Eric Laarakker is de beste hier in Nederland, uitstekend DA en dus ook holistisch. ANders bel even met hun praktijk, dan weten ze wellicht iemand bij jullie in de buurt. Of kun je naar hem toegaan. Hij zit even achter Utrecht.
...even zoeken http://www.holistischdierenarts.nl

Ook voor Milanka wellicht interessante info.

Ik heb geen aandelen, wel verschillende uitstekende behandelingen bij hem meegemaakt met mijn paarden.
En ik ben een zeer nuchter persoon ;)

Nog even voor je doorgezocht..
http://www.steffivanderlaarse.nl
zij is echt ook heel goed. Heeft mijn paard Nebraska uit een depressie gehaald, Eric had toen geen tijd op zijn praktijk en verwees me naar haar, want ik wilde eigenlijk per direct een consult, paard was zo zielig. Leek dus stokkreupel en stijf maar was depressief. Je wilt het niet geloven, was dus wel zo.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:54

Roosje niet helemaal goed in haar vel? balen!

Jeetje hebben jullie de turboknop erop gezet ik kan het moeilijk bijhouden! :)

VHU, Het klopt dat Buck iets minder loopt de laatste tijd en vind het niet erg dat je het zegt ik had ook het gevoel en vind het fijn dat het bevestigt word. Gister liep die wel weer heel fijn. Hij is lastig te rijden hij laat zich makkelijk in stap, draf en galop gaan en makkelijk rondsturen maar zodra je hem echt laat werken is het moeilijk hij is echt een luie shet en waar werken niet hoeft doet hij het niet. Hij laat jou harder werken dan hij zelf maar het gaat steeds een beetje beter. Ben trots op mijn kereltje ups en downs horen erbij. :D

Wat is jou paard toch een PLAATJE!! Voor die kar echt super, super super voor je meid!

Naaltje, :(:)

Milanka, wat leuk een eigen pony! Wel jammer dat hij hoest. Gezien je nu al een beetje over de kosten praat hoe je het moet doen vraag ik me af hoever het mogelijk is dat je zo'n pony opknapt. Ik bedoel dit zeker niet negatief maar gewoon als tip... Een pony met een medisch verhaal kunnen de kosten heel erg bij oplopen. blijft je Tijger nu wel evengoed verzorgen of stop je daarmee ?

Goedeavond.
Paarden zijn hier helemaal door het dolle heen ze staan op mega groot stuk land. Er gaat een hele hoop land van onze pensionstal weg voor een golfbaan en daarom mogen de paarden en ponys nu allemaal op het land omdat het niet meer uitmaakt als het stuk gelopen word. Nou vandaag was dag 1 en ze waren echt helemaal lijp en vrolijk!! Zo mooi om te zien. De shetten + a/b ponys en 2 paarden die de kudde niet in mogen stonden bij elkaar. De shetten kunnen onder de omheining door (is allemaal op paardenhoogte) maar ik heb ze er gewoon bij gezet ze bleven wel bij elkaar en zullen toch niet ontsnappen als ze zoveel gras hebben. Het ging echt super echt heerlijk gevoel van die blije beestjes!!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:06

en dan ben jij zeker je camera vergeten als dat hele zooitje uit zijn dak gaat???!!!

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:12

Ollie, misschien ik samen met moeders en zus.. Maar dat blijft nog wel een vraagteken. We willen er wel graag allemaal een keer heen, maar of het uitkomt...?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:15

Ik was idd camera vergeten, had alleen me pa zijn cam bij me maar das niet echt een goede.. :P ben daarna me eigen cam gaan halen maar toen daarna wilde ze niet echt weer opnieuw! Ik ga morgen als de paarden naar buiten gaan weer fotos maken dan doen ze wel weer gek ze hebben zo'n ruimte. :D
Ik zal is kijken of er nu wat bij zit!