[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:06

Ik wil tum ook scheren omdat het ook muurvast zit en hij ook zweet op het land. Helaas kan ik dit nu nog niet doen, omdat ik niet weet of ik alle teken wel gevonden heb, anders scheer ik die er half af.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:48

Vanmorgen met Amerigo in de bak weer freestyle oefeningen gedaan. Ging heel goed. hij liep zelfs, uiteraard na enige aanmoediging zo onder flapperende linten door. Ik heb al oppas voor vanmiddag gevonden, dus dan gaan we nog weer even mennen. Zie er wel heel erg tegenop, maar het moet gewoon wel even!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:53

tine goed dat je vanmiddag weer even gaat proberen! Dat je er tegenop ziet is best wel normaal, maar het is zoals je zegt: het moet gewoon. Veel succes!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:21

tine, succes vanmiddag! maar het gaat vast goed komen.
eventjes doorbijten (ik weet hoe moeilijk dat is)

Vanochtend weer een rondje gement.
het was heel leuk!
ik vind het alleen jammer dat je bij ons zo weinig in de berm kan rijden (als ze de bermen maaien kan het ietsjes beter)
op de dijk kan ik sowieso niet in de berm.
de weggetjes beneden zou kunnen, maar moeten dus eerst gemaaid worden.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:24

Ik heb weer nieuwe foto's van het mennen.
heb de lichtogen nu iets hoger gedaan, het stoeltje ietsjes naar voren (anders ging hij toch ietsjes zweven)
en de broek omhoog.

wat denken jullie, ligt ie zo beter?

eerst nog 1 foto van gisteren, die kreeg ik net van de vrouw van de staleigenaar
Afbeelding

vandaag, meneer wilde niet stilstaan dus is een beetje ik-kijk-moeilijk-foto geworden
Afbeelding

en het uitzicht
Afbeelding

en 2 filmpjes

Afbeelding

Afbeelding

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:31

Doorbijten is inderdaad moeilijk IvysToeter, kan ik ook over meespreken. Sander (1 van mijn vz-hafjes) heeft mij 2 jaar geleden eraf gesmeten waardoor ik een week in het ziekenhuis heb gelegen met een spierscheur in mijn buik en een botje in mijn heup opzij gesprongen. Ik was nog nooit van hem gevallen, ik vertrouwde hem helemaal, zo een schat van een beest. Maar sinds hij mij eraf had gesmeten, werd hij agressief, hij had 2 weken later zelfs tegen mijn hoofd gesteigerd! Sinds mijn val heb ik nooit meer op hem gezeten, ik durf het gewoon niet.

Als het bij Romeo ooit zou fout lopen (wat ik toch wel betwijfel), zou ik echt wel 100% mijn best doen om het terug goed te laten komen. Voorlopig heb ik nog maar schrik van 1 paard, en dat is Sander. Voor de rest heb ik geen schrik, maar van dat ene paard wel. Dat was ook een beetje de reden waarom ik Sander mee wou naar de Veluwe, om mijn angst te overwinnen. Voor de wagen is hij een heel ander paard, dus dan zou mijn angst voor hem over kunnen gaan. Maar het liefst vanal neem ik uiteraard mijn eigen ukkie mee <3

Over je aanspanning: ziet er goed uit! broek lijkt me ook netjes te hangen. Ik heb trouwens hetzelfde onderleggertje, maar ik heb het niet onder het schoftje liggen, ik gebruik het onder mijn bonte longeersingel. Bij mijn vorige tuig had ik het wel onder het schoftje liggen, maar bij mijn nieuwe tuig is het niet nodig.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:45

wat een lekker ding die lizzy! (was het een kus of stiekum een hap in je wang op de foto??)
vandaag clubkampioenschappen gehad,met dressuur was mijn voorlezer er niet. :( kwam ik mijn oude buurvrouw tegen,die las me voor (helaas heeft ze niet zo"n harde stem en mijn kar maakte een herrie op het gras,dat ik haar niet goed hoorde)
eigen schuld, moest ik mijn proef maar beter kennen zou je zeggen... ken ik ook uit mijn hoofd, heb alleen vaalangst en weet op dat moment het echt niet meer :o
wel een min 2, vergat halthouden, maar.....pionnetjes was leuk (niet in galop gedaan, maar in een flinke draf) 2 eraf!
beter dan vorig jaar, toen vielen alleen de balletjes van een pion die ik tegen kwam, van een andere hindernis dus ;)
straks maar een horen wat ik er vandaag van gebakken heb met sunrise.
en....6 juni voor het echie weer!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:47

Zooo ik ben er ook weer eens, wat een super lekker weertje buiten!

Laura gefeliciteerd met je nieuwe maatje!! :)
Kim, leuk wobbe voor de wagen! Op de eerste foto vind ik je broek mooi zitten terwijl ik m op de 2de foto te hoog vind.. maar dat kan ook aan de stand vd foto liggen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:49

de eerste foto is van gisteren de 2e is van vandaag toen heb ik hem hoger gedaan.
maar denk dat ik hem toch iets naar beneden doe.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:52

Daar had ik precies ook over gelezen :D
Ik vond de broek gisteren beter hangen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:11

@Tine, super dat je oppas hebt geregeld, ik hoop voor je dat het lekker gaat en dat je hem er doorheen krijgt. +:)+
Ik zei gisteren dat het bij veiligheid bij mij vrij snel korte metten is, dat is ook wel zo maar dat gaat niet van de een op de andere dag hoor, het is niet zo dat als er een keer iets gebeurt dat ze bij mij vertrekken, zou er ook alles aan doen, alleen als de maat vol is, is die vol, dat bedoelde ik. En dat was bij de shetlander zo toen ze Han er zo gemeen vanaf bokte.

@Sander_Lotte, zo'n vrachtwagen zou ik ook niet zien zitten hoor, bij rustig paard is natuurlijk super (maar dacht dat je schreef dat je die merrie niet bij hem vertrouwde?)

De broek vind ik op foto 1 ook beter dan op foto 2 (het lijkt wel een quiz ;) )

En 't spul is bij ons helemaal in zomertenue (dwz Alwyn en Simba, Freddy is nog wat flodderig)

Wij hadden weer een top-moment vandaag met Alwyn. Zo'n dappere pony wordt het toch. Vandaag sulky opgehaald bij de stal. Eerst dus met hem langs de weg gewandeld van waar hij nu in de wei staat terug naar de stal, sulky erachter gehangen en toen terug via paar andere weggetjes, zeg maar uurtje ritje gedaan. Zijn van die polderweggetjes waar als er auto's langskomen, moeten ze je echt dichtlangs passeren, want twee auto's langs elkaar gaat al niet. En er kwamen natuurlijk auto's langs maar hij verblikte of verbloosde niet. Langs weiland met heul veul koeien, weiland met schapen (die vond hij wel heel interessant, oortjes echt op steeltjes), boerderijen met aanstormende blaffende honden (heb ik hem dapper in flinke draf langs geloodst 8-) ) en o zo lief ook nog langs weiland met drie veulentjes, die mee kwamen rennen, plus een weiland met een piepjong veulentje die zo heerlijk verbaasd keek <3 . Toen mooi het erf op geloodst en hij stond zo mooi stil, koppie erop, trotse pony <3 trotse baas. Wat is mennen dan heerlijk.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:37

Vandaag buiten gelangeteugeld. Tijger gaat altijd op alles en iedereen, vooral honden af. Meestal kan ik van te voren al zien of de hond vriendelijk is of niet, en een hond aan de lijn laat ik Tijger niet heen gaan. Nu kwamen we een hond tegen, liep los, 3 meter voor zijn baasjes uit. Tijger liep erop af, wil snuffelen en de hond bijt naar hem. Wat denk je dat dat mens zegt? "Ja, hou hem dan ook bij je!" (OVER MIJN PAARD DUS)

Terwijl haar hond, op een plek waar het zwermt van paarden, los loopt. Dus ik zeg 'nou meestal gaat het goed hoor mevrouw.' wat krijg ik terug 'ja met deze hond dus niet'. Toen zei ik nog 'laat hem dan ook niet los lopen' maar weet niet zeker of ze dat gehoort heb.

Wat een kakwijf zeg... Okay, ik had Tijger misschien beter bij me kunnen houden en op het laatste moment voelde ik me er al niet goed bij, maar zij had van te voren kunnen waarschuwen, of ze moet gewoon niet loslopen met haar hond op zo een plek.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:40

Op een plek met veel paarden moet je je hond idd niet los laten lopen vind ik.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:45

Moet eerlijk zeggen dat ik mijn paard / pony nooit zou laten snuffelen aan een hond hoor, onze hond is daar ook absoluut niet van gediend en die is paarden gewend. Natuurlijk moeten ze de hond gewoon aan de lijn doen, maar ik vind de reactie van die mevrouw op jouw snuffelende paardje niet raar... :n

De gemeente Berkel en Rodenrijs is gelukkig super streng met honden aan de lijn of los. Je hond moet aan de lijn binnen de bebouwde kom en mag alleen los op daarvoor aangewezen plekken. Volgens mij wordt er goed gecontroleerd want sinds ik hier sta heb ik nog nooit een loslopende hond achter me aan gehad, heerlijk. Was in Rotterdam wel anders, vooral in het Kralingse en Bergse bos, echt hopeloos }>

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:15

Meestal kan ik van te voren wel enigsinds zien hoe de hond gaat reageren, ook door het baasje. Een hond die aan de lijn zit laat ik niet in de buurt komen of ik ga er tussen lopen, maar een hond die zo vrij liep als dat, geen reactie van het baasje, die liep kalmpjes achter hem. Het pad was ook maar een kleine meter breed en ik liep sowieso al op het pad, paard op de hoefslag en was al van ver duidelijk geinteresseert in de hond.

Ik vind, als je weet dat je hond zo is, en je ziet iemand met een paard aan komen, je ziet dat het paard in minder dan een meter afstand van jou hond zal moeten passeren, dan kan je tenminste zeggen van hij is niet vriendelijk naar paarden. Dan had ik Tijger in gehouden en was ik er tussen gaan lopen. Niet mij de schuld gaan geven.

Ik zeg niet dat ik niet fout zat, ik had Tijger niet moeten laten snuffelen, maar zoals ik ook tegen die vrouw zei, meestal gaat het goed. Bij een hond die niet wilt is het vaak al aan de lichaamshouding te lezen maar beide Tijger en ik hebben het fout gelezen. Want in eerste instantie leek die hond ook geinteresseert. Keek terug(en als een hond dat niet doet, laat ik Tijger ook niet snuffelen...) en toonde verder geen angst of iets, ook geen aggressie.

Maar ik weet het voor de volgende keer, Tijger en ik zullen zich in moeten houden met zelfs loslopende honden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:34

Citaat:
Ik vind, als je weet dat je hond zo is, en je ziet iemand met een paard aan komen, je ziet dat het paard in minder dan een meter afstand van jou hond zal moeten passeren, dan kan je tenminste zeggen van hij is niet vriendelijk naar paarden.

Helemaal mee eens hoor.
Alleen weet je het gewoon nooit, ook niet met honden. Die van ons is een watje, is met paarden opgegroeid en doet ze echt niets MAAR laatst was Alwyn wel wat al te knuffelig volgens Mischa (de hond) en ze hapte hem dus wel in de neus, tot twee keer toe. Niet dat Alwyn er iets van heeft geleerd, die steekt nog steeds direct zijn neus uit naar Mischa :roll: maar ik ben er nu wel alerter op. Het is deze keer goed afgelopen met ALwyn dan, de gaatjes in zijn neus zijn alweer dicht ...

Toen we de pony's/paarden in Rotterdam hadden staan en daar dus reden heb ik me ook regelmatig ontzettend geergerd aan die hondeneigenaren hoor. Ook altijd dat stomme antwoord terug als je vraagt of ze ze even willen roepen "ze doen niets hoor" , ja dat zou er nog bij moeten komen ook, ik vind het gewoon irritant van die springende honden tussen en achter de benen van je paard. Bij Ushi hebben ze zelfs een keer in haar staart gehangen, kun je het je voorstellen _-:(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:33

@VHU: klinkt als een superpony!!

Nou, vanmiddag dus zelfde ritje als gisteren gemaakt. Ik was wel erg zenuwachtig en toen we bijna op de plek kwamen zelfs misselijk, maar heb mezelf steeds gedwongen te ontspannen. (voorzover mogelijk dan :D ) Toen we vlak bij de plek kwamen, kwamen er van de tegenovergestelde kant ook nog eens 2 wandelaars met honden (ze deden ze gelukkig wel op tijd vast). Hoofd pony ging omhoog, maar meer dan dat is er niet gebeurd. ZUCHT.....OPLUCHTING.... De boel omgedraaid en er weer langs, dit keer in stap. Weer geen probleem. Dus met een dikke drie kwartier waren we weer thuis. Niet dat ik nu het vertrouwen weer helemaal terug heb (dat is sneller weg dan weer opgebouwd :( ), maar dit ging gelukkig goed.

Vwb loslopende honden, ben ik ook niet blij mee. Terwijl de honden hier thuis met de paarden spelen, vinden ze het in bos/veld ineens wel heel spannend. Veel honden vinden paarden eng, dus ik zou mijn paard ook niet aan een vreemde hond laten ruiken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:28

Knap Tine! Van jou en van Amerigo (en van je man dat die weer mee is gegaan, tenminste daar ga ik even vanuit dan) +:)+

en dat misselijke herken ik maar al te goed...of continue naar de w.c. moeten ... erg onpraktisch als je ment :+ wat doen we onszelf aan :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:07

Ja man was mee. Had het erg koud, maar goed, hij heeft het wel voor me gedaan. Morgen ga ik weer in de bak mennen en hopelijk hebben we komend weekend weer tijd om een buitenrit te maken. Door de week gaat helaas niet lukken, dan is mijn man (als hij al thuis komt) laat thuis.

Rembrand heeft maar even vrij gekregen vandaag, zag het niet meer zitten, was erg moe (wsl door alle spanning)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:12

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:37

leuk geheel zo :D mooie sulky :D

gelukkig ging het goed tine! :)
over die honden, sja ik laat dids erheen gaan als de eigenaar dat wil (jonge hond, enz ) dids is een sul namelijk, zolang ze maar niet oder z'n buik gaan doorrennen ;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:17

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:23

Hoe is het gegaan tine?

Vandaag een drukke dag gehad.

Om vertrouwelijke informatie heb ik het meisje kim genoemd. Ik heb hele leuke foto's van deze dag, maar deze wil ik wel plaatsen maar doe het toch niet ivm de situatie.

Kim kwam met haar pleegmoeder en haar echte broertje (die in een ander gezin woont en een nachtje kwam logeren) een dagje extra naar de paarden.
Ze mocht haar broertje alles uitleggen en tum en rivaldo poetsen. Tum gedroeg zich voorbeeldig!.. kinderen hebben veel meegemaakt in verschillende gezinnen gezeten en ook bij een gezin met losse handen. Kim is er beter uit gekomen dan haar broertje en heeft nog steeds geen lekkere plek en heeft door alles gewoon een wat moeilijker gedrag.
Ik werd gewaarschuwt dat hij erg druk is en heel anders is als andere. Vandaag was hij zo zoet en je merkte echt dat hij van de pony's heel rustig werd, hij was helemaal in zijn element en kon gewoon even kind zijn!.. Ik zag dat hij met rivaldo echt een leuke band had, dan had hij rivaldo helemaal omarmt en rivaldo was dan zo lief voor hem. Zo heerlijk gevoel dit!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:31

Wauw wat heerlijk voor zulke kinderen zeg, echt top!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:41

Erg is dat he als je hoort wat sommige kinderen al op jonge leeftijd hebben moeten meemaken. Bij mij lopen er ook een paar. Ene gastgezin in, andere weer uit. Moeders ziek, vaders weg of andersom. Misbruik of agressie, het is niet te geloven. Bij de pony's zijn ze eindelijk weer eens zichzelf. Niets moet, veel mag. Onze pony's, zelfs de stresskip Alwyn, zijn ook helemaal geweldig bij vooral kinderen die het echt nodig hebben.
Leuk dat je dat doet Rivaldo, top!