[AR] SGMW Outdoor 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: SGMW Outdoor 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:58

hoe heb je gereden? ondanks dat ik alle uitslagen en papieren in mijn handen heb gehad zeggen namen mij nog niet zoveel
zal wel gaan komen als ik meer wedstrijden bezoek

nog iets meegekregen van de omgevallen spannen? en hoe heb je hindernis 4 gereden?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:03

GaitMonster schreef:
Blaricum was mooie wedstrijd :)

Maar niets in vergelijking met Hellendoorn, dat is appelen met peren vergelijken

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:22

klopt. Heb ze beide gezien en zijn totaaaaaaaaaaaaaal niet te vergelijken :D Hellendoorn is midden in een bos met prachtige hindernissen en een mooie accomodatie. Blaricum is op de hei op een groot open veld met tijdelijke hindernissen.
Niet dat er iets mis was met de wedstrijd hoor! Was keurig verzorgt en een mooi terrein :)

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:41

Hallo ik meld mij hier ook als dat mag, ik heb afgelopen weekend in Blaricum mijn eerste sgmw meegemaakt als groom van een tandem aanspanning. Echt super gaaf zeg!! Ik vond de hindernissen erg leuk, wel wat jammer voor het publiek dat ze dan niet alles mee krijgen van de rit, maar wel erg mooi om zelf te rijden. Vooral hindernis 3 vond ik erg heftig en we kregen van de mensen die daar stonden applaus toen we na het blokje om er weer langs kwamen. Ik heb in ieder geval genoten en ben blij dat er nog een aantal op het programma staan, ik zou het liefst morgen weer. Ik heb het virus volgens mij te pakken, het is echt te leuk!
Helaas weinig van de andere aanspanningen gezien en las op bokt pas van de omkiepgevallen, daar heb ik allemaal niks van meegekregen.
We zijn iig 2e in onze categorie geworden met 3 winstpunten :D
Laatst bijgewerkt door regine op 08-06-09 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:43

heb zowat de hele dag in die groen/gele keet gezeten met uitzicht op de vaardigheid en ook wij hebben er niets van gezien :+

uiteraard kregen we het wel op papier binnen en hebben wij het zo meegekregen :)

We hadden trouwens een erg leuke koerier :) een meisje op een haflinegr die de hele dag rond heeft gereden om alle papieren overal op te halen :)

regine: hebben jullie goed gereden?

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:45

Haha Evelli je was me voor met je vraag, ik heb gauw nog aan mijn berichtje toegevoegd dat wij 2e zijn geworden met 3 winstpunten.
De dressuur ging heel netjes en in de vaardigheid hadden wij 2 balletjes eraf maar ruim binnen de tijd dus al met al waren we heel tevreden.

Dat meisje op de Haflinger heb ik gezien ja, wat een braaf dier zeg!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:48

:+

Ja was een erg lief diertje :) heb nog even met hem geknuffeld want ze klopte bij ons op het raam als ze nieuwe papieren had. Maar als ik dan het raam opendeed en die aan wilde pakken ging ie ineens achteruit :+
Dus maar eventjes naar beneden gelopen om hem toch iets dichter in de buurt van de wagen te krijgen :)

netjes hoor, tweede met 3 winstpunten!

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:09

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 06:24

Oke, ik moet lekker vroeg op Schijndel zaterdag. Alle tijd om te verkennen :)
Ardo, rij je ook schijndel??

ceas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 07:13

Voor de liefhebbers, ondanks de kosten, er kan nog gestart worden in Vaassen op de samengestelde menwedstrijd welke gehouden wordt op 4 en 5 juli a.s.
Inschrijfgeld is 30 euro voor de mensen die niet blijven overnachten. Het vraagprogramma staat op http://www.startlijsten.nl
Klasse 4 rijders kunnen HC starten. Tevens bestaat de mogelijke ook de mogelijkheid om voor andere deelnemers HC te starten.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 07:55

9 uur starten, uitslapen :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 07:59

Ceas als ik op het rijdersveld hoor komen er niet meer rijden, denk dat jullie je uit de markt hebben geprezen

Wij hoeven lekker pas om 9u30 te starten dat is mooi een half uurtje langer slapen

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:57

gaan er ook mensen naar vrouwenpolder dit weekend ??

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:07

Wat Echwel al zegt, Vaasen gewoon te duur (heb het er niet voor over) voor minder minstens even leuke wedstrijd met betere mogelijkheden om te kunnen over nachten etc. (heb vaasen in het verleden 2 keer gestart) Vrouwenpolder vindt ik echt een uithoek om naar toe te reizen. polder landschap met gladde kleibodem dat al bij een beetje nat weer. en dante zwijgen over de vele klachten vorig jaar tijdens het NK!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 10:18

Maisie schreef:

Ja hoor, we komen ook, helaas niet met onze vaste groom, die is nog niet hersteld van Oosterland, nu ben ik voor de drsssuur en vaardigheid ingezet en een neef voor de marathon, daar leen ik me niet voor, houd graag alles heel.....
En over het NK vorig jaar, beetje onzin om te klagen over het weer en de omstandigheden, dat heb je niet in de hand,en degene die daar over beslissen, dien je dan maar erop aan te spreken, wij zijn blij dat er ook hier es wat gereden kan worden, jullie hebben keus genoeg,hier is het punten sprokkelen op de enkele die in de buurt is....

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:35

mammaslamma schreef:
Maisie schreef:

En over het NK vorig jaar, beetje onzin om te klagen over het weer en de omstandigheden, dat heb je niet in de hand,en degene die daar over beslissen, dien je dan maar erop aan te spreken, wij zijn blij dat er ook hier es wat gereden kan worden, jullie hebben keus genoeg,hier is het punten sprokkelen op de enkele die in de buurt is....

Mee eens dat je het weer niet in de hand hebt, maar als orgnisatie lijkt het mij dat je op situaties moet anticiperen. zoals boxen die blank stonden, elctra die niet werkt dus geen mogelijkheid om je eten op te warmen, kachel in je caravan die dan niet werkt, matige voorziening in de kantine waar vele op waren aangewezen omdat het door de kou niet was uit te houden in de eigen voorziening e.d. als je door omstandigheden wordt gewongen als organistie moet je imo alle zeilen bij zetten om er het beste van te maken. die indruk heeft men vorig jaar niet achter gelaten in Vrouwenpolder.

En natuurlijk is het balen als je de kans krijgt het NK te mogen organiseren, dat je dit aanpakt en het weer is rond uit bagger |( de meeste klachten waren van een aard waar best wel iets aan kon worden gedaan maar volledig werden genegeerd. helaas gemiste kans of een leer moment

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 10:45

Mee eens, maar dat is geen reden om dan maar niet meer te komen,dat de afstand te ver is, is logisch, alhoewel mijn man ook half nederland afrijd om te kunnen starten, maar dat is nu eenmaal de keus als het beperkt is in je eigen regio/buurt.
Wij gaan btw vaak naar de Veluwe met de paarden om vacantie te houden, super, tel al af naar de zomer.....

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:01

Ik moet vroeg starten in Schijndel 9.30 zoals echwel al zij :+

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:35

haarlem schreef:
de meeste klachten waren van een aard waar best wel iets aan kon worden gedaan maar volledig werden genegeerd.

Ik geloof niet dat er ook maar iemand van de organisatie dacht; "Agh dat die menners zonder stroom zitten of dat die paarden in het water staan, jammer." Ik weet zeker dat iedereen zijn uiterste best heeft gedaan om het voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken, dat niet alles zo simpel en gemakkelijk op te lossen is, wil niet zeggen dat er niets gedaan werd.

Als het goed is ben ik in Vrouwenpolder ergens een hulpje, zoniet, ben ik toeschouwer.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:41

Ik kom zondags kijken in Schijndel, de vorige groom wilde nog heel graag 1 wedstrijd meemaken voordat ik het helemaal over zou nemen dus ik kan nu mooi eens alle aanspanningen zien en natuurlijk onze ponies aanmoedigen!
A.s. zaterdag hebben wij eerst nog dressuur in Chaam waar ik wel groom.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:46

wij hebben zondag in Hellendoorn tegen het einde van de dag nog een tijd zonder stroom gezeten :+ gelukkig hadden ze een haspel met een lang snoer, liep al tegen de prijsuireiking aan :D en ta, laptops hebben geen eeuwige stroom en de printer heeft ook stroom nodig :+

de magnetron had voor dit probleem gezorgd :) gelukkig is er snel actie ondernomen en hebben we de uitslagen nog op tijd afgekregen
Laatst bijgewerkt door Keet op 10-06-09 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:49

ik ben in Schijndelvanaf vrijdagmiddag/avond in de functie van Groom enkelspan pony kl3.
eerste keer in Schijndel mooie gelegenheid om te zien na 2jaar afwezigheid met eigen aanspanning, het ook een wedstrijd is die ik volgend jaar op mijn eigen lijstje ga zetten.

eerlijk is eerlijk electra is op meerder deelnemersvelden best wel eens een hekel punt. heb een keer vreselijk gelachen tijdens een brieving, waar een rijder de TA van het KNHS konstant in de reden viel met de vraag of er nog iets aan de agregaat werd gedaan, waarop er werd gereageerd of zijn paarden op batterijen liepen en deze nog op de oplader moesten voor de volgende dag _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:09

Vrouwenpolder hebben we het al eens eerder over gehad maar ik vind niet dat je de organisatie hiervoor aansprakelijk kunt stellen.
Inderdaad is er vaak bij iemand een slecht functionerend apparaat waardoor het halve veld zonder komt te zitten (wij hadden gelukkig stroom uit de stal).
En wateroverlast kan ook niemand wat aan doen. Klei heeft het voordeel dat je er niet diep in weg zakt itt zand.
Ik heb verschillende kampioenschappen gereden op zandgrond waarbij de paarden ook de stallen uit kwamen drijven.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:13

Of gewoon de laksheid van rijders om hun haspel niet even in te pakken of uit het water te leggen..
Maar als er al slecht weer is voorspelt kun je natuurlijk als organisatie wel zorgen dat de mensen een plek hebben om even warm te worden,Kantine of tent..

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:15

De tent was vrijdagavond open, al stormde het aardig. We hebben er met zijn allen gegeten.
En idd haspels in het water en velen die met een 3000 Wath kacheltje of bbq zitten...