[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 06:52

wat fijn zeg dat je nu een bak ter beschikking hebt! Hier is mijn paddock al weer een en al blub dus kan enkel mennen of wandelen maar mennen zit ivm snel donker worden er niet echt in.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:38

Check het nieuwe (en definitieve) forum!
Link in onderschrift.

Svp even opnieuw aanmelden, je voorstelbericht kun je kopieren van het oude forum.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 00:55

Gebeurt

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:12

Hoe gaat het hier?
Hier staat het mennen even op een laag pitje. Manlief heeft een klein ongeluk gehad waardoor paardlief een weekje op rust moest. Mijn dochter gaat deze week het rijden ohz weer oppakken maar mennen zit er voorlopig niet in.

Wel ben ik druk bezig voor de promotie van de mendurance. Het forum begint vorm te krijgen (nu alleen nog leden ;) dus allemaal aanmelden :D ) en de website is bijna klaar.
Gisteren heb ik ook een gesprek gehad met iemand van het mendistict (Zuid), wat zeer positief was.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:21

Hier niks te mennen of rijden.onze vrachtwagen word nog verbouwd en dan kan ik naar de les.we hebben vergadering gehad en ik heb aangegeven bij de club dat een mendurance in zuid limburg me leuk lijkt.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:24

Hopelijk is de verbouwing snel afgerond.
Zou wel leuk zijn als je dat voor elkaar gaat krijgen, mendurance in Zuid-Limburg.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:37

Hier ook ff geen mennen :) . Paard is vorige week naar Rodinde Hoogenraad geweest (DA, "kraker", manueel therapeut, acupuncturist, etc etc). Ze heeft hem ff goed onder handen genomen en deze week hebben we elke dag 30 minuten rechtuit gestapt, 20 - 30 minuten vw/nw gelongeerd met de pessoa in "jog"- tempo, zijgangen aan de hand en rek en strek-oefeningen met een wortel.
Komende week ben ik op vakantie, dus heeft hij rust. Week daarna komt de nieuwe marathonwagen langzaam in zicht (hoop ik), dus eerst weer een paar dagen alles los-longeren en hopelijk kan ik daarna gaan proefdraaien met de koets!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:11

Hier ook alles even rustig.
Mijn merrie's zijn ervan overtuigd dat 'in de bak werken' betekend dat je zo hard moet racen als je halen kan. Dus zodra ik met ze wil werken gaan ze helemaal los en zijn ze zeiknat voordat ik ook maar iets kan gaan doen. Beetje jammer, dus eerst de rust er maar in proberen te krijgen.

Afbeelding

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:26

Dat is een tijd geleden dat ik heb gereageerd. Na de komst van Maflinger Artist zijn we erg druk geweest. Barney en Pip lopen iets minder dan normaal maar alsnog gelukkig twee tot drie keer per week. Voelde me wel wat schuldig maar daarnaast krijgen ze gewoon net zoveel liefde en aandacht als Artist.

Met Artist gaat het steeds iets beter maar het is een pittige man. Gehoorzaamheid en respect op de grond lukt steeds beter. Het weggaan van andere paarden gaat ook wat beter. Maar hij is enorm afgeleid als er een paard voorbij komt als hij gereden wordt door de prof. Amazone. Ik heb er af en toe opgezeten, kleine beetjes gaan we vooruit.

Wedstrijden staan even op laag pitje omdat ik niet alles tegelijk kan. Eind december een mini marathon en ik hoop in januari weer wat te gaan starten.

Ook veel twijfel of ik komend seizoen wil starten in de Mendurance ivm tijd en centjes. Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik wel start maar dan ben ik wel selectief met de wedstrijden.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:05

Wat een pracht koppie heeft jou pony toch linsa!!

Iedereen laag pitje dus met mennen!
Barney: Artist wel een karaktertje dus? Zijn uiteindelijk meestal wel de betere. Ben benieuwd naar nieuwe foto's van hem :)

Gem: Welke nieuwe wagen komt er ?:D

ndv74: ohjeej, ongelukje? niets ernstigs?

Keona: wordt het al wat met de vrachtwagen?

Ik ben juist lekker actief bezig momenteel :D Nu elke maandag les bij de vereniging (met trailer er heen). Erg leuk, ben helemaal enthousiast.

Daarnaast 1x per week in de bak rijden, ben beetje voor B dressuur en vaardigheid aan het oefenen en het gaat erg goed, moet ik zeggen! Heb op de kalenders al beetje uitgezocht wanneer ik de eerste B kan starten, begin volgend jaar

En 1x per week wil ik een bosrit maken. Ook dat gaat erg goed! We hebben al 1x na regen speciaal plassen opgezocht, maar dat doet hem niets, dus dat is goed :D Beetje heuveltjes mee pakken maar niet teveel nog en niet teveel zware paden nog.

Ik ben ontzettend blij met mn nieuwe ECC; hij is precies wat ik zocht in een koets.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 13:56

Wat een lief koppie linsa!

Fijn dat je zo blij bent met je kar toydoll het is je echt gegunt en wat super hoe alles nu gaat he?

Ik heb net een startkaart aangevraagd en ga zondag gelijk al starten, hopelijk gaat het beter als gister man wat een pittige was het toch en wilde niet toegeven op de rechts of links omkeert. Uitgestrekte draf vloog hij wel echt mega fijn door de bak.

Vriendlief heeft net gezegd dat hij wellicht met mij meewil naar hedel. Leuk!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:27

L_Rivaldo schreef:
Wat een lief koppie linsa!

Fijn dat je zo blij bent met je kar toydoll het is je echt gegunt en wat super hoe alles nu gaat he?

Ik heb net een startkaart aangevraagd en ga zondag gelijk al starten, hopelijk gaat het beter als gister man wat een pittige was het toch en wilde niet toegeven op de rechts of links omkeert. Uitgestrekte draf vloog hij wel echt mega fijn door de bak.

Vriendlief heeft net gezegd dat hij wellicht met mij meewil naar hedel. Leuk!

Haha leuk als je niks aan de vingers plakt.wanneer is dat nu maandag?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 20:36

Sterker nog hij gaf toe als er een fjord staat hij er wel overna wil denken haha ja maandag 2 nov

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:44

L_Rivaldo schreef:
Sterker nog hij gaf toe als er een fjord staat hij er wel overna wil denken haha ja maandag 2 nov

Oke een fjord,die zul je daar zeker vinden.rijd of ment hij ook

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 20:46

nee altijd gezegd ik neem geen paardenmeid en wat heeft hij jawel een echte. Hij riep vandaag als je er een meeneemt dan een fjord daar heb je het altijd over. Haha

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:16

Oeh spannend Laura! Mijn pony's komen ook allebei van een ponymarkt. Zou het zo weer doen denk ik.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:40

Ik had een lang bericht getypt en 1 verkeerd knopje en t is weer weg. .:+
Mijn banden komen ergens deze week, maar Alex gaat zaterdag al bij Jori in. Ook heb ik vrijdag een examen, dus ik denk dat de banden pas worden uitgetest als Alex weer terug is. Als het goed gaat tussen Alex en Jori, ga ik Jori opgeven als boktveulen zaterdagavond.
Afbeelding
Desondanks dat ie zeer klein en propperig lijkt, heeft meneer nu al zo'n dik hoofd dat zijn mini shet veulen halster nauwelijks nog past xD

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 23:49

Wanneer komt je veulen? morgen?

hier helaas geen hedel krijg het niet rond op mijn werk grrrrr

Afgelopen zondag gestart in de dressuur en vaardigheid wat deed hij het super 1ste en 2de prijs in de dressuur en 1ste in de vaardigheid. In totaal 3 wp wauw!!
Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 10:25

L_Rivaldo schreef:
Wanneer komt je veulen? morgen?

hier helaas geen hedel krijg het niet rond op mijn werk grrrrr

Afgelopen zondag gestart in de dressuur en vaardigheid wat deed hij het super 1ste en 2de prijs in de dressuur en 1ste in de vaardigheid. In totaal 3 wp wauw!!
[ Afbeelding ]

Leuk ziet er ook netjes uit

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 16:51

Laura ziet er netjes uit!! Gefeliciteerd!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 17:08

Gaaf he, er werd vroeger altijd geroepen wat moet je met een shetlander daar kan je toch niets mee??
Maar als hij zondag zo heeft gelopen wauw!!! Dit kan je met een shet! (al vermoed ik wel dat er in rivaldo ook welsh zit)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:48

Oooh ik vind het zo'n lekker ding! <3
Hij lijkt wat welsh-achtigs te hebben inderdaad. In ieder geval gefeliciteerd! Goed bezig +:)+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:51

Zijn toch ook groter dan 108cm geloof ik dus dan ook buiten de shet standaard.en waarschijnlijk een scheut welsh loed.vind welsh x shet ook vaker goede combi

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:11

Hij loopt inderdaad wel heel fijn Laura.
Afgelopen week weer een beetje meer met de pony's aan de gang geweest. Inmiddels is mijn kudde uitgebreid tot in totaal 6 zwarte Shetlanders. 5 zijn rond de 1,10 m. Mooi vierspan dus. Wie weet.....Ooit.
Gisteren met Laura gement. Oude Hero mee. Die vond het heerlijk en liep als een tierelier. Mooi rondje van ruim 19 km.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 20:11

tum ia 1,08 en riv 1,12.

Gister was gezellig nanda!