[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:27

jeetje tine :(:)
Voor jou, voor de menster, en voor Thabor zijn plekken duim ik dat hij er niet teveel last van krijgt.

Inderdaad, je wagen nog wel gewoon oke?

Claud: gefeliciteerd met de zwangerschap! En leuk een cavaletti :) Ik heb mijn Oxertje nu alweer een jaar, stiekem best blij met dat ding :j

Annemie: :(:)

Ipsilonka niet geheel tevreden over mijn KNHS :=

Wat voor lens ik heb gekocht. Een Macro lens. Héul dichtbijlens dus :D
Afbeelding
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:34

Aks....mooie foto's !! heb je weer iets moois om te oefenen ! gaaf hoor.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:38

de orchidee moet afgestoft worden zie ik op de foto :') En 't is een echt bloempje :))

*gaat moeder vertellen dat de bloemen stoffig zijn* :+

Ben ook heel blij met lens-aankoop :) Denk dat dit ook een héul gave is voor portret activiteiten :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:40

jee tine...das schrikken en balen :(:)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:22

Jeetje tine wat schrikken zeg!! Gelukkig lijkt t mee te vallen allemaal.

Aks, gave foto hoor. Wat voor merk lens is het precies?

Vanmiddag met een collegaatje t bos in geweest met lodewijk. Nadat hij eerst een flinke bok partij had laten zien op de wei,mooi om te zien dat hij weer goed in zn vel zit.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:29

Oei Tine, dat is een tegenvaller.... stond je mooie nieuwe wagen er achter? :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:49

Bedankt voor jullie reacties.

Ik was er zelf al bang voor ja, maar ik dacht (en velen met mij) dat dat aan mij lag, dat het paard er niets aan kon doen dat ik die angst had. Maar de menster had die angst echt niet, is zeer ervaren.

Ja, de nieuwe wagen stond er achter (de andere is ingeruild). Wat ik nu kan zien is alleen een deel van het linker achterlamoen naar buiten gebogen en een voorreflector is iets verbogen. Degelijke nieuwe kar dus, gelukkig.

De kar werd op zijn rechterkant meegesleurd. Op een gegeven moment zijn de leidsels in de wielen vastgekomen, gelukkig denk ik, waardoor Thabor stopte. Het stiksel van mijn rechterstreng is kapot en de binnensingel (ook stiksel), en de kinketting is geknapt. Verder lijkt alles heel. Ik heb overal panieksluitingen, dus toen we weer bij hem waren (arme beest stond zo te trillen) snel (maar wel rustig) alles losgeknipt, kar weer overeind. Eerst was dus nog het idee om gelijk weer door te gaan, maar ja, toen bleek dat het tuig onbruikbaar was, ging dat niet meer door.

Ik ga straks de menster nog even bellen, vragen hoe het gaat. En waarschijnlijk ook vragen of zij het leer wil repareren.

Ik had daar een mevrouw voor, die bel ik net. Ging ongeveer zo:

ik: Doet u nog leerreparaties?
zij: Nee, dat komt niet meer voor.
ik: Jammer.
Nou, en toen kreeg ik ineens een hele tirade en waarom ik dat dan wel jammer vond. Ik snap er nog steeds niets van. Gek mens.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:56

Zo tine dat is schrikken zeg !!! Maar snap de beslissing dan wel. Hoop dat de schade allemaal
mee valt.

Aks leuke foto's!!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:10

Och Tine wat een schrik. Verstandig besluit. Traumeel smeren of traumeel druppels ben ik altijd fan van.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:14

Oh, Tine wat een schrik :(:) :(:) :(:) , pffff, gelukkig lijkt het verder mee te vallen, kan me voorstellen dat je er niet meer aan begint, zo uit het niets, zal dan altijd voor onzekerheid zorgen :(:) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:16

We hebben koffie op de open wonden gesmeerd, zou heel goed werken. Verder geef ik arnicadruppels over het eten, en maar veel wandelen.

Vanavond kan ik nog wel koelen, maar morgen zal dat door de vorst niet meer kunnen.

Normaal staan ze 24/7 buiten, maar al het smeltwater van de sneeuw zorgt nu voor een ijsbaan, dus vannacht gaan ze op stal, anders heb ik straks nog meer problemen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:17

Is amerigo dan blij met je als hij binnen mag blijven hihi.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:28

Ipsilonka schreef:
Is amerigo dan blij met je als hij binnen mag blijven hihi.

Haha ja, dat wel. Maar Rembrand zal niet zo blij met me zijn ;)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:44

Balen Tine, gelukkig goed afgelopen. Dat kan zoveel anders. Nou dan word hij toch gewoon weer springpaard.
Lekker voor amerigo dat hij binnen mag.

Hier weer een beetje beter. Morgen maar weer eens wat dingetjes doen.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:29

He getver Tine, wat jammer zeg. Gelukkig goed afgelopen voor de menster. Sommige paarden zijn geen menpaarden, wel heel jammer als je dat er graag mee wilt, maar veiligheid voor alles.
Succes met koelen, voor zover dat gaat lukken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:48

Bah wat jammer Tine :(:) wat Jeskim zegt sommige paarden zijn geen menpaarden ... Gelukkig relatief gezien zoals het nu lijkt met een sisser afgelopen. Maar pvdrie zeg, voordat je van zeker zo'n wagen af wordt geslingerd moet het wel flink tekeer gaan :oo
Wat een vreemde reactie van de tuigenmaakster :?

Prachtig die 1e foto helemaal Aks, daar kun je je weer goed mee uitleven :j

Jeetje Obelix lijkt me zo toch geen reclame voor JA bij de menners. Ik bedoel, leuk zo'n avond maar een beetje comfort bij optuigen/inspannen en een beetje planning is toch wel zo prettig.

Hier fijne werkdag gehad, nu hangen op de bank :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:13

Nee idd geen reclame voor JA. Was echt bar slecht geregeld. Een van de zeeuwen was er rond 4 uur stond op het verkeerde parkeerterrein. Het goede mochten ze niet op omdat dat vol stond. Om 6 uur stonden ze nog voor het stoplicht te wachten. Ze hebben de auto aan anderen gegeven en zijn gaan verkennen. Toen ze eindelijk het terrein op waren (half 7) hebben wij als een gek alles naar binnen gebracht door de
stromende regen. Om kwart voor 7 moest ze rijden 1e manch stond de pony nog geen 5 minuten voor de wagen echt zo waardeloos!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:14

@Tine, wat waardeloos zeg -O- hopelijk valt de schade voor de menster en Thabor mee.... :(:) . Ook zal het bij jou nog wel een poosje op je netvlies blijven staan :(:)
En wat een vreemde reactie mbt je leerreparatie. Hier zitten er nog 2 in de aangrensde dorpen waar ik woon. En er wordt daar regelmatig nog wat aangeleverd :j

@Aks, wat een mooie foto's ..je moeder zal alleen niet zo blij zijn met de stofondekkerlens _/-\o_

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:16

Amsterdam :x :))
Nee hoor, is flauw. Maar vind het geen stijl, ze weten toch dat er nog mensen komen, zorg dan dat er parkeerplaatsen staan gereserveerd.

Aks moet hier ook maar niet komen fotograferen :=

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:50

Ja is geen reclame i know. Vorig jaar zat er meer ruimte in t programma,waar door dit dus niet gebeurde.hopelijk houden ze er volgend jaar wel rekening mee.

Tine hoe gaat t nu met de menster in kwestie? Wel enorm balen hoor!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:43

Jeetje, wat slordig van JA zeg. Schandalig. Wat een voorbereiding zo ook voor je wedstrijd zeg (voor bijv die mensen uit Zeeland zoals Maisie schrijft) Echt raar.

Aks: nieuwe lens, nu word ik helemaal stikjaloers op je prachtige foto's }>
Ollie: ik heb het niet gezien. Ik was met de vader van de menster met de trailer bezig. Hij had de stang die de menwagen moet tegenhouden voor het afrijden ingekort, omdat de nieuwe wagen heel erg uitstak. Ineens hoorden we een raar geluid, dat was de nieuwe menkar op zijn kant door de bak. Ik vind het nog steeds bijzonder dat er maar zo weinig stuk is eigenlijk. Ook het tuig. Er zijn een paar stiknaden kapot, maar nergens geknapt leer.

We hadden eigenlijk net hier thuis afgesproken dat ik het rijden en springen ohz wat zou minderen en me meer zou richten op het mennen. Nou ja, maar weer terugdraaien.

Met de menster gaat het goed. Ze heeft wel last van haar knieën (daar is ze op gevallen) en zal morgen wel spierpijn hebben. Ben zo blij dat het zo goed is afgelopen, je moet er toch niet aan denken dat iemand flink gewond raakt.

De paarden heb ik net op stal gehaald. Thabor heeft rechtsachter wel een verdikt been, dus die eerst 10 min afgespoten, daarna nog 10 min gewandeld en toen was hij bijna normaal. Morgenochtend zal hij wel heel dik zijn (van het op stal staan), maar goed, morgen maar flink gaan wandelen met hem.

Heb toch nog een stuk van de wei met prikpalen afgezet (morgen krijg ik die er niet meer in, eruit gaan ze wel, mocht het toch niet werken). Dan wil ik ze proberen om toch op het eerste stuk van de wei te staan. Kunnen ze in de schuilstal, bij het hooinet en voornamelijk over het zand. Er liggen wel wat plassen in, maar daar strooi ik morgen dan maar wat zout op en/of ik sla ze stuk met een moker of iets.

Nou, ik ga de honden nog even uitlaten en dan maar proberen te slapen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:23

goedemorgen....
wat een wind buiten.... :brr:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:35

Goedemorgen

Inderdaad heel stevig en koud windje buiten :brr: :brr: Thabor had nu 2 dikke achterbenen, dus eerst even gewandeld. Nu staan ze te eten. Straks eerst honden uit, dan nog een keer wandelen met Thabor en dan kijken of ik de wei begaanbaar kan krijgen voor de paarden. Het houdt me wel lekker bezig zo. Pfffffff

Trouwens, afgelopen zondag had ik deel een van de flexchairclinic. Erg interessant (en confronterend, want ik zit als een ui op mijn paard). Komend weekend hebben we deel twee, dat is inclusief paard. Ik zou Thabor meenemen, omdat ik hem nog ohz start. Maar ja, nu toch maar Rembrand mee. Die zit echter zo moeilijk, wordt een uitdaging zullen we maar zeggen. :+

Vannacht weer heel slecht geslapen, werd steeds wakker van mijn in mijn hand. Hoop echt dat ik volgende week wat goede tips krijg.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:06

:+ als een ui...hahaha..dat klinkt apart...wel leerzaam denk ik zo'n clinic, veel plezier dan met rembrand !
zelf denk ik als ik daar vroeger aan mee gedaan had..was ik een soort...zak aardappelen geweest..dus een ui..klinkt zo vreemd nog niet..haha..succes !

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:12

Tine, je moet het zo zien, als je dan op Rembrand kunt zitten kun je het ook op Thabor ;)
Hopelijk slinken zn benen wat af vandaag ! Gelukkig heeft de menster er relatief weinig aan over gehouden.

Maisie, hier idem dito, wij stonden er om 15.45 al. Werden naar beneden gestuurd,om 17.45 mocht iedereen naar boven. 1 grote chaos dus, uiteindelijk hebben we m maar weer (!) beneden gezet en aangespannen naar boven gegaan. E. heeft tussen door alles opgehaald en boven gezet.
Maar zwager en schoonzusje moesten ook verkennen dus die hadden ook geen tijd om in te spannen,dat hebben wij dus gedaan. Beetje jammer,maar goed, al met al een mooie avond :j

Fijne dag allemaal :wave: Ik ga werken :)