[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:56

We weten nog niet veel meer. Hij heeft waarschijnlijk last van obstipatie. Krijgt nu medicijnen. Zijn buik moet helemaal leeg worden Met drie weken moeten we weer heen. Zijn onlasting is niet goed. Als het met drie weken niet beter is gaan ze verder kijken

Ga snel weer verder. Ziekenhuis liep 2 uur uit dus hele plannin in de war

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:59

Och arm mannetje Tallechie, dat zal veel pijn geven!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:22

:(:) voor Daan

@VHU; deze informatie van vandaag heeft geen invloed op je beslissing wbt bente? :)
Wat een hoop interesse al :oo
Ook dat buitenland.. brr.. lijkt me raar om naar het buitenland zo ver weg te verkopen denk ik..

Frensie stoer aan het dieeten :)

Hier nog op stage. Ben moe, moe-gedacht :P _O-
en het is ook al donker aan het worden, baaaaah!!!

En ik zit in dubio..
Wie kan me helpen met een mooi inzicht :)
Op stal krijgen de andere 2 paardjes 1x per dag wat brokjes. In de wei gewoon aangezien ze daar 24/7 lopen.
Dids krijgt als uitgangspunt géén brok.. Nou heb ik gezegd dat ze hem dan wel een beetje mogen geven.. Tja je moet wat.. Maar ik merk dat ik zelf eigenlijk meer iets heb van.. tja.. Dan kan ik hem zelf dus niet meer voeren. 2x per dag lijkt me voor hem namelijk helemaal overbodig...

Ik heb dus meer het idee.. zet hem vast/apart als die andere 2 eten, of houd hem vast... Als ik vind dat dids wat te eten moet krijgen geef ik het wel..

Maar ben ik nou raar? := :))

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:23

Ze kunnen m toch een pluk hooi toe stoppen?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:24

@VHU: ben benieuwd hoe Bente op de voeding en zadel reageert!

@Tallechie: arme Daan, hopelijk helpen de medicijnen :(:)

@Akshay: ik zou ook een klein beetje van iets laten geven als de andere twee ook iets krijgen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:30

__PSM__ schreef:
Ze kunnen m toch een pluk hooi toe stoppen?

Hij heeft in principe continu hooi :) dus daar maak je 'm niet blij genoeg mee om die andere 2 met rust te laten :))

Hij mag van mij best toekijken hoe die anderen eten. Maar ik kan niet van hem verwachten dat ie ze uit zichzelf met rust laat..
En voor een paardje van 30 haar brokjes op heeft, dan moet hij al best wat krijgen..
Dat wil ik eigenlijk niet...

Maar om dan te zeggen ''ja houd 'm maar vast'' dat voelt ook weer zo... :\ hmm..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:32

@Aks: geen idee, dat jij ze dan voert als je komt? Lastig trouwens zo met verschillenden op een wei, op deze manier.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:36

avaluna schreef:
@Aks: geen idee, dat jij ze dan voert als je komt? Lastig trouwens zo met verschillenden op een wei, op deze manier.

dat kan ook. Maar ik kan weer niet elke dag :))

Ik vind het ook lastig. Maar probeer zelf ook heel hard om niet lastig te doen....
Maar da's best lastig }:0 :Y)

Het is overigens niet uit schuldgevoel naar Diddle hoor. Die kan het best aan om een ander paard te zien eten ;)
Maar meer uit schuldgevoel dat ie moeite kost voor andere mensen :)

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:45

aks en een wortel ? heeft hij ook een idee dat hij iets krijgt?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:48

Aks: lastig. Hier wordt Thabor altijd apart gezet, maar ja, zijn allemaal mijn paarden. Snap je gevoel, dat je de rest niet tot last wilt zijn. Maar om hem dan maar eten te geven, is ook eigenlijk niet wat je wilt. Als ze hem wat dailey plus geven bijvoorbeeld (is net wat smakelijker dan hooi, maar zit niets in) of inderdaad wat wortel of appel?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:56

Het probleem is dat hij de tijd waarin een pony van 30 haar brokken opeet moet overbruggen... Dan moet ik al heel fikse wortels gaan kopen..
Of al veel eten gaan geven.. Een handje kan ik wel mee leven, maar ik ken hem :)) Dat heeft hij zo op :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:03

Dan is het in belang van zijn gezondheid toch beter dat hij dan even apart wordt gezet. Ik heb hier in de wei een stukje afgezet, Thabor blijft daar keurig achter staan tot ik hem weer vrij laat. Wellicht een optie voor de dames? Moeten ze natuurlijk toch wel iets (heel klein beetje) lekkers hebben vrees ik, om hem dat stukje in te krijgen, na 2 keer in de maling nemen zal hij anders dat stukje niet meer op gaan :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:19

ik zou m ook even apart laten nemen...

tenslotte ben jij degene die er de ongemaken van ondervind als die te heet of dik word.

@vhu, briez krijgt ook subli zonder...
die word me ook veel te adhd anders .

vraagje aan allen;

kan iedereen ff helpen zoeken?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:26

Ferro eet nu pavo care4live is ook zonder suiker/zetmeel is dat niet wat voor bente?
De rest eet subli dieetmix doen ze het prima op moet alleen robijn wat bijvoeren voor de
wedstrijden anders word ie zo tam.

@ aks wat voeren ze de andere paarden. Hier gaat in de zomer de kwpn van 30 ook appart om
te eten. Bij schoonouders dan he.

Succes iedereen met afvallen vind het zo knap van jullie !!!!!

Tallechie knuffel voor daan tis wat met m he!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:34

VanHuisUit schreef:
.
Net als bij Tallechie hier ook belangstelling uit het buitenland... (Zweden en Duitsland).

Wel een gaaf vakantieadres; naar Bente in Zweden.

@tall
beterschap voor het mannetje

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:06

De Mijten ruwvoermix is dus goed voer voor haar, zit lijnzaad, lucerne en zemelen in (blijkbaar kan dat dan wel) en die eet ze ook goed na wat wennen. Gewoon alleen pulp is dus ook OK, melasse of zetmeel maakt niet uit (dacht ik altijd wel, maar dat is dus niet de 'trigger factor) als er maar geen haver, spelt, mais inzit. Vooral mais en haver is niet goed *\%/*

't Maakt voor de beslissing niet uit, maar dit gaat wel 'mee' naar nieuwe eigenaar. Als ik zie wat voor reacties ik heb gekregen schat ik zo in dat daar hele fijne nieuwe eigenaren bij kunnen zitten die fanatiek met haar aan de gang willen gaan en haar een mooi leven kunnen bieden.

Ik wilde dat ik eindelijk eens een pony krijg die wel wat tam is, lijkt me wel eens heerlijk. Denk dat het ook aan mezelf ligt, weet het wel zeker eigenlijk :o , heb tot nu toe vrijwel nooit tamme paarden of pony's gehad ... alleen Alwyn die was de rustigste.

@Aks ik zou ook vragen of ze de oude merrie anders even apart zetten, die eet natuurlijk super langzaam. Of jouw mannetje alleen. Gewoon vragen, nee heb je ja kun je krijgen. Als ze nee zeggen kun je altijd nog beslissen wat je doet?
@Tallechie ... hoop dat het helpt :(:)
@Bicci helpen zoeken waarnaar?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:27

@Aks, Ik heb hetzelfde probleem met Hans onze shet... die krijgt ook niets (of écht een paar kruimels) en die geef ik een handje compactgras van Hartog.. (zit nagenoeg niets in en daar doet lekker lang mee om het op te eten) en dan krijgt hij toch wat .....

Afbeelding

http://www.hartog-lucerne.nl/paardenvoer/ruwvoer-paarden/gras-mix

Zo nu ffies bijlezen :o

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:38

-O- stem kwijt -O-

werkelijk nergens te vinden -O-

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:39

@VHU, ik vind het super dat je ondanks je keuze , Bente zo probeert te helpen :j +:)+
@Frensie, You go girl :):) ... de 1e 3 dagen zijn het lastigste... echt even afkicken... daarna wordt het gemakkelijker vwb je behoefte aan suiker :j
@Smickey en Dingetje, super dat jullie lekker naar Ermelo gaan *\o/*
@Janouk, := gelukkig heeft Paul anders doen bewijzen vwb de geschiktheid als menpony van Janouk _O-
@Tallechie, :(:) voor Daan en wel fijn dat hij nu 'geholpen' gaat worden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:41

@Ollie; mooie om te overwegen! :j

Ik ga 't eens overleggen als ik ze zie :)
Deze week mag ie nog wel wat te eten ivm stress van verhuis :) Maar ik ben als de dood dat ie weer vet wordt.. Wil daar gewoon heel neurotisch zelf grip op houden :))
Ben al onwijs trots dat hij niet al het hooi opvreet wat er ligt, maar daar gewoon heel netjes van snoept wat hij ''nodig'' heeft :)

@VHU; ik snap wat je bedoelt :) En wbt rustige paarden.. Jij niet rustig dan? *is nieuwsgierig naar het verhaal achter die redenering :o *

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:45

@Aks, onze shet wordt er écht niet dik van en blijft 'goed in shape' .. ondanks het feit dat hij toch best veel ruwvoer krijgt. Ik vind het fijn spul omdat hij het idee heeft dat hij hetzelfde krijgt als Brutus :=

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:46

@Bicci, hier ook je stem niet gevonden :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:46

snert...

kentie nou toch zijn???

:o? :o?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:48