[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:34

Goed om te horen Tallechie dat je nog steeds blij met hem bent :j

We geven Bente dus senior priores, dat zie je echt dat ze daar goed van vol wordt / is. Is fijn voer, moet je wel even laten weken. Zit geen haver of ander 'drukmakend' spul in. Geef een voerschep per dag. Ik zet het met goed warm water weg voordat ik met Bente aan de slag ga. Dan na een uur of 1.5 / 2 is het goed genoeg geweekt. Heb je halve emmer spul. Ze vindt het heerlijk. Bente eet ook niet al haar hooi op / is niet zo'n hooi-eter en was dan als ze zo hard werkt vooral met die langere afstanden die we dan rijden en we geven het er niet bij wat 'opgetrokken'. Dat is ze nu niet meer. Als ik niet kom, geeft de stalhouder het aan haar.

Ik heb ook nog de Subli Omega 3-6-9 mix maar dat is best duur spul en zou ik niet geven als je denkt dat het tijdelijk is omdat er even nog geen gras staat. Dan werkt die SP denk ik het snelste (kun je dus kopen bij Boerenbond / Welkoop).

Luzerne helpt ook goed, maar dat moet je dan mixen voor een optimaal resultaat alleen ben even kwijt waarmee :o maar van luzerne kunnen ze ook weer erg fris worden en dat wil je met Veale volgens mij niet... :+

Nouvel weet trouwens volgens mij alles van dikmakers :Y) Nouvel, waar ben je??
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 06-04-12 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:37

newmom, denk niet dat het wormen zijn, hij is onlangs ontwormt. Heeft appeltjes op zijn vacht, is energiek en vrolijk. Ik train hem nu gerichter en er komen dus meer spieren, maar hij moet ook meer aan het werk dan eerder. Het is ook niet zo erg dat ik denk hij valt om of zo, maar heb een behoorlijk wedstrijdseizoen in het vooruitzich, dan heb ik er liever even wat extra op

Hh zal het niet weten van het tuig. Wil ook graag een bruin tuig, maar staat denk ik niet op paard. MOet ook nog een nieuwe ponywagen, maar eerst even sparen.

Bianca succes met je lichaam

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:39

VHU dit heeft veale nog nooit gehad, maar normaal gesproken staat er ook altijd wel wat meer gras. Moest er juist altijd op letten dat hij niet te vol werd. Maar nu zat zijn tuig gewoon los.

Ik moet eigenlijk wel wat hebben wat ik niet alle dagen hoef te geven. Wil staleigenaar er niet mee belasten. Als het moet, dan moet het hoor, daar niet van. Ik denk dat het van tijdelijke aard is

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:45

flinke scheut lijnzaadolie?
goed voor vacht en dikt aan.

goedkopere variant, zonebloem/sla-olie :))

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:26

Tallechie hier goede ervaring met omega 3-6-9 van Subli.
Senior priores maakt Gwin echt een potje en smeerboel van. Weet niet of ze dat nou lekker vindt of niet.
Verder krijgt ze luzerne bij en vorig jaar ook maisvlokken.

Verder wordt er echt heel veel gekletst hier...
Aks leuke foto! Lekker met pony en verzorger op pad geweest.

VHU lieve Wiske mee op de kar!

Bicci ponymeisje geholpen, leuk!

NM tuig besteld!

Happyhorse tuig in verkeerde kleur gekregen, balen!

Tine en Tallechie succes met wedstrijd morgen!

PrinsjeH krijgt een inloopkast! Heerlijk, hebben wij ook, ben er erg blij mee.

Druk begin van de dienst gehad, zaten pas half 8 te eten. Morgen lekker in het bos rijden met Gwin. 's Middags FNRS jureren, beginnertjes. Hopelijk kan ik wakker blijven :o Die proefjes gaan nooit echt flitsend snel...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:34

:wave:
ik ben hiiieeeerrrr!!! :D

ik lees wel, maar ik red al dat posten niet met jullie tempo... -O-

Ik sluit me volledig bij vhu aan wat dikmakend voer betreft... 8-)
Fifi kreeg van de winter 1,5 schep SP (ongeweekt gemeten) per dag, nu afgebouwd naar 1 schep als ze werkt en een halve als ze niet werkt.
Ook zij is geen goede hooi eter, al moet ik zeggen dat ik nu een lading ander hooi heb (heel groen) en daar eet ze als een gek van! :D
(vandaar ook dat de SP even minder kan)
Verder geef ik 2 bijna volle maatschepjes omega 369 van Subli en zo'n 4 voerscheppen lucernemix van Hartog per dag.
allemaal goeie dikmakers! :9

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:04

Ik zal de tips noteren. Bedankt alvast. Zijn nu spelletje aan het doen met mijn ouders. Daarna naar bed

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 23:08

*trots*

mocht vanavond uitstappen met de zwarte monsters *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 07:24

Goedemorgen
Lanouska: stoer!!
Tallechie: als hij juist wat aan de dikke kant wordt op het gras, zou ik even wachten, want zo lang duurt het niet meer voor het gras er weer is. Als hij verder gewoon goed actief is, zou ik het zo laten. Anders zit je straks weer dat je druk bent om het eraf te krijgen.

Iedereen een fijne dag!!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 07:35

Goedemorgen allemaal!!

Lanouska stoer!! *\o/* :j
Tallechie wat Tine hierboven post is ook wel logisch :j
Nouvel hoeveel water doe jij op 1 schep SP? Ik heb het idee dat ik het altijd te nat maak.

Hier gelukkig goed geslapen vannacht! 1 Telefoontje om 04.15 uur maar ik wist dat die zou komen dus schrok er niet van en kon zo weer verder slapen. Heb verder in coma gelegen geloof ik :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:17

goeiemorgen!

gaaf lanouska!

frensie,
ik doe bij 1 volle schep 2x een waterkoker heet water van ong. 1,5 liter, en vaak een klein beetje koud erbij.
dus zo'n 3 liter op 1 kg schep.
ik gok ook wel eens wat hoor, want als ik het met koud water klaar zet maak ik gewoon het emmertje vol waar het in zit... :D
als het echt heel erg nat blijft giet ik ook wel eens wat af...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:19

^)
er zijn een stel muggen vannacht een dinnerparty aan het vieren geweest op mijn enkel....
jeuk!!! :\

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:30

-O- :(:)
da's niet grappig...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:58

Mogge,

@Frensie, een coma nachtje gehad... is met jouw onregelmatige diensten niet geheel verwonderlijk denk ik ;)
@Akshay, oeps nu al muggen.... beetje jammer dat jij de rekening mocht betalen..... :+
@Lanouska, wat machtig stoer zo'n vierspan sturen *\o/*
@Tallechie, ik ben het met Tine eens dat je als je nu meer gaat voeren je dadelijk met het gras wel eens teveel kan gaan worden :j . Alhoewel dan moet het gras nog wel een beetje gaan groeien want hier is het nog niet veel :n

Ook ik zit te twijfelen om meelezer te worden van het topic... heb niet zoveel interessants te melden en jullie gaan super snel waardoor mijn post 'als losse nietszeggende flodder' in het topic wordt geplaatst... en waardoor ik interactie met jullie kwijt ben....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:06

ollie, hier hetzelfde probleem...

ik red het actief meedoen ook echt niet, er wordt hier zo non stop door gekletst, dat ik wel blijf lezen, maar door niet te kunnen reageren weet ik ook niet meer hoe te reageren als ik even tijd heb, omdat bijreageren veel te lang wordt... -O-

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:08

Ik raak dan ook een beetje 'het verhaal' kwijt als ik een paar dagen niet bijlezen hebt :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:13

Hallo, hier ook tijdelijk niet zoveel actie/reactie.

Succes voor de wedstrijdgangers, een knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken en alvast heel fijne paasdagen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:22

Maar waarom voelt iedereen zich zo verplicht om op iedereen te reageren?
Al die mooie samenvattingen is prachtig, maar m.i. echt niet nodig!
Ik zou zeggen: lees de laatste paar posts boven je, pik eruit wat je interessant vindt (lees w.b. dat onderwerp eventueel een stukje terug) en reageer dan alleen daarop :) . Het is hier druk, blijkbaar vinden we elkaar allemaal boeiend en gezellig, en er is er dus altijd wel eentje die op "jouw" verhaal reageert. Als ik een foto plaats hoef ik echt niet van 30 man te horen dat het een gave foto is, dat weet ik zelf ook wel anders had ik hem niet geplaatst :D .
Leven en laten leven hoor.....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:30

goedemorgen...Gem heeft wel gelijk, maar het is soms ook knullig als je iets mist , met name als het iets ernstigs is..
maar bij te houden is het niet altijd.
Osi hoe is het met je paard ?
En er was nog opa die gevallen was, hoe is het nu met hem ?
vhu..heeft gelijk wat dikmaker betreft, ook hier goede resultaten met de senioren priores, en omega 3-6-9 maar dat wil dan niet elk paard eten... :Y)
hier vanmiddag paaseieren zoeken met zoontje...is altijd leuk !
moet zo eerst even bij de biologische boer vlees halen....is zoooooo lekker !!
en nog wat boodschapjes doen..
Aks een drukke dag vandaag las ik op facebook, succes !
en....ik heb voor het eerst sinds lange tijd.....goed geslapen....wat is dat fijn zeg !!! :j *\o/*
Tine veeeel succes vandaag, en ook succes aan de rest van de wedstrijdrijders natuurlijk !

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:38

@Biancacoo, super dat je heerlijk geslapen hebt... +:)+
@Gem, ik voel met niet verplicht om samenvattingen te blijven maken... echter mis je soms dingen zoals Biancacoo al zegt.... en dan 'hang' je er zo bij... maar dat is mijn gevoel... nu heb ik de komende dagen wat meer tijd dus zal het wat gemakkelijker gaan maar daarna heb ik het gewoon drukkies :o

Willen jullie duimen vandaag Simba mag vanochtend weer in de dressuurring verschijnen... Voor het eerst buitenconcours op gras... ik ben benieuwd hoe ze het doen :):)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:41

_/-\o_ Gem :+
Vwb SP, ik doe een schep in de emmer (10 liter emmer) en dan tot halverwege warm water. Dan is het na 2 uur flink geweld en gewoon lekker smeuig / goed eetbaar. Bente was er eerst ook erg mee aan het klooien maar eet het nu vlot op. Als ze de omega 3-6-9 laat staan (doet ze ook nog wel eens, ze is gewoon moeilijk met eten) dan doe ik dat weer door de SP. Als ze de SP laat staan doe ik daar 'echte' slobber doorheen van de Subli (zit melasse in, is dus zoeter) of als ik er aan denk om potje mee te nemen paar scheppen (lepels) appelmoes / scheut appelsap gewoon er bovenop, als ze eenmaal eet eet ze ook wel door :Y)

Maar eens kijken wat het weer gaat doen. Het zag er hier net heel dreigend uit maar nu komt het zonnetje er weer door. Plan is te gaan mennen met Bente en met tweespan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:54

Het heeft hier vannacht geregend, ziet er eigenlijk wel lekker fris uit buiten :) . Ik heb mijn BR gevraagd of ze zin heeft om vanmiddag een bosritje o.d.m. maken met Ster. Kan Ster haar zinnen verzetten, heeft ze misschien wel ff nodig. Les ging donderdag namelijk kl*te, na woensdag juist heerlijk gereden te hebben. Discussie gevoerd of dat een excuus was (ik vond van niet), maar goed.... misschien moet ze vandaag dan maar even een frisse neus gaan halen :+ .

edit: hmmm jammer, krijg een smsje terug dat ze vanmiddag les heeft op paard van vriendin Loes.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:19

hier vanmorgen nog een paar flinke buitjes, nu afwisselend zon en wolken en een fris windje...

stallen zijn gedaan, zo even boodschappen doen en dan bakkie bij m'n ouders...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:37

Ben ah duimen voor Simba
En succes voor wedstrijdrijders
Mick zn ruggengraat lag er ook helemaal bovenop en de botten bij staart/bekken, paar weken geleden. Hij heeft nu 4 weken dubbel in zn gewone voer gestaan en is weer mooi, hoewel de ribbenkast nog goed zichtbaar is, straks komt het gras er weer aan, dus we houden m zo.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:26

http://www.endomondo.com/workouts/iJnET ... Q.facebook Rondje Hoofddorp met de nieuwe koets. haha je ziet dat Hoofddorp echt een polder is, gemaakt door mensen; lekker heel veel rechte lijnen.
De nieuwe koets is een stukje zwaarder en de 2 buurkinderen wilden mee; dus volle bak voor Her Royal Badness. Morgen een vrije dag, dan kan ze maandag rondje hei doen in Ermelo Enjoy the Ride.