[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:15

marrianne schreef:
-milanka, als jij die sjees niet wil. Wil ik hem wel haha.

Ik meld me ook weer even, heb een druk weekend gehad, vrijdagavond een date gehad, zaterdag groom geweest voor de eigenaresse van voice, helaas had ze 203 en net geen winst. Gister heb ik mijn L-debuut gehad, erg fijn gereden en 2 winstpunten erbij. Al was ik het er niet helemaal mee eens dat ik in mijn 1e proef 182 had, maarja winst is winst. Gisteravond heb ik ook nog tweespan gereden met de pony's. Best lekker gereden trouwens.

:+ Daar was ik wel bang voor, daarom heb ik hem alvast niet hier geplaatst voordat ik hem echt heb. Hoe was de date gegaan? :P

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:06

Leuke facature gezien :D..
Toevallig van de buurvrouw van de beleerpony's :D

Lees kernwoorden: mennen, rondritten en koetsenverhuur.
Nu denk ik niet dat ik aangenomen wordt hoor, maar probeer het toch maar even.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:09

@ laura...vacature :o

@milanka ja date was wel gezellig hoor, maar typisch gevalletje dat die jongen mij leuker vind dan ik hem :Y)

@VHU ik moet jou nodig eens terug Pben stoute ik :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:31

beetje snel getypt.. ik wist het wel inderdaad.. schaam..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:41

Laura die op zoek is naar een baan en heeft een leuke "facature" gezien :Y) ook wil ze de mendurance meerijden die napie organiseert, maar rivaldo is een hoop conditie kwijt.
Millanka die een sjees heeft gezien maar bang is dat iemand haar voor is...
marrianne heeft een druk weekend gehad: een date, moeten groomen, L-debuut gehad, leuk gereden.
Lacuna is nog altijd op trailerjacht en is vandaag een rondje gaan mennen met de leenpony van een vriendin, en dan gaat ze ook nog naar Sun en morgen naar Storm.(die waarschijnlijk boos is op haar omdat ze al twee weken niet is geweest)
Laura begint te beseffen dat de 2 ukkies weg zijn, maar gaat zich nu helemaal op tum en rivaldo richten met het dressuurmatig rijden en 2span.
Tine verlangt naar een schoon huis, ze zit al 8 weken in een verbouwing en is de rommel best wel moe. Al 6 weken zonder keuken is ook niet aangenaam.
VHU die geen bak heeft om te rijden, dus op de akkervelden moet rijden. Maar ze is dit gewoon van vroeger, dus het is een gewoonte.

Ik heb vandaag weer een fotoshoot gehad, een deel van de zomercollectie van 2011 is al op foto gezet, de rest was nog niet binnen. Pff wat is het toch vermoeiend, uren stilzitten terwijl de ontwerpster je in alle onmogelijke posities laat zitten/staan/liggen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:59

wat een drukte bij iedereen !! nou hier ook. We zitten nog steeds met de pony van remko of
we hem over een paar weken nog een keer laten keuren. Keuring is immers maar een moment opname.

Verder heb ik zondag weer wedstrijd met allebei en ga ik vrijdag bij een vriendin kijken die met haar paard wedstrijd heeft. Heb ook een ander bitje voor robijn een liverpool met tongboog die ik iets minder scherp in kan stellen. Heb er nu 1x mee gereden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 16:13

Is hij afgekeurd op iets tijdelijks dan?

ik ben weer voorgesteld op 2 vacatures, her en der loopt er dus weer wat.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:34

hij is afgekeurd op de buigproef. Maar hij kan zich natuurlijk verstapt hebben o.i.d. Verder heeft hij vrij lange hoeven dus zou hij miss eerst bekapt moeten worden. Verder was alles goed.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:47

maisie, je kan het inderdaad altijd nog een keer proberen om te keuren toch?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:06

Heb ook wel gehoord dat als een dierenarts de buigproef verkeerd doet, hij een goed paard kreupel kan krijgen.
Wel spannend dus nog steeds.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:07

Ik laat ook maar eens weer wat van me horen

Rivaldo heeft afscheid moeten nemen van de twee kleintjes. Nu kan je je weer lekker richten op je dubbelspan. Wanneer gaan ze voor de wagen?

Kunststoftuig: heerlijk. Nu al bijna een jaar in mijn bezit maar waarom niet eerder gekocht. Zo prettig: nooit uit vorm, altijd soepel en makkelijk weer schoon. Ga nu volop door de plassen, geen probleem meer mee

Dennis heeft ook tweespan gereden.

Sander-lotte gaat binnenkort naar de veluwe, gezellig hoor

Bakrijden ben ik ook niet van. Als ik twee keer per jaar bakletters zie, is het veel. Altijd door het bos, heerlijk

Marianne had een druk weekend

VHU een nieuwe pony, leuk ;)

Ik zelf heb gisteren een heerlijke rit gemaakt. Mendurance klasse 1 ronde gereden om de laatste bordjes te plannen. Eerste 10 km samen met een vriendin en haar twee kinderen. Heuveltje op en af, vonden ze super natuurlijk. Daarna hun eraf en mijn man en een vriend er bij. In totaal dus met 3 volwassenen op de kar de laatste 20 km gereden. Keurig tempo gereden, ze hadden er zin in.

Vanavond weer menvereniging vergadering

Oja, wie wil mij helpen op de wedstrijd???
[EA-RVG] Vrijwilligers (m)endurance Drents Friese Wold

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:34

Fijn die samenvattingen ;)
Ik rij alleen nu niet meer op de akkers hoor, gaat hier jammergenoeg niet. Zoek nu gewoon veldjes tussen de nieuwbouwwijken in }:0 Gelukkig ben ik niet de enige die geen bakrijder is :o

Ff aan het bijkomen van dierentuinbezoek met zoonlief en schoonouders.

Vanochtend menles gehad even heel veel achenbach geoefend, links, rechts, keertwending, richting aangeven, met een hand rijden etc. Alle knopjes zitten er nu weer goed op bij mij dan. Zit even hoe ik nu met de lessen verder ga want eigenlijk wil ik gewoon een paar tweespan lessen maar ga ook tweespan koetsiersbewijs doen, dus moet misschien gewoon even geduld hebben.... tweespan begint 31 augustus... maar goed, geduld hebben is nu juist geen sterk punt van mij _-:(

@Maisie ik weet het nooit goed hoor met keuringen. Hier mijn ervaringen...
Het paard wat ik destijds helemaal heb laten keuren (klinisch en rontgenologisch, en was goedgekeurd) is het paard geweest waar ik het meest mee bij de DA heb gestaan. Mijn eigen toppertje Happiness werd destijds afgekeurd op buigproef en is na mij nog 2x Z dressuur geworden, heeft veulens gehad en is nu nog steeds klokgaaf in haar hele leven geen dag kreupel geweest (op een spijker in haar hoef na en een hoefzweer maar goed, dat is totaal onschuldig).
Dat andere paard trouwens wat zo goed goedgekeurd was heb ik toen ik haar verkocht ook weer helemaal door de molen gehad en opnieuw was dat klinisch helemaal goed, rontgenologisch ipv 0-1, hier en daar een 1-2-tje. Wat prima is voor een 11 jarige die behoorlijk in de sport was gebruikt. Dus officieel was het een goed paard...
Alaska, een springpaard. Ook klinisch niet goed, heb haar toen verkocht voor een klein prijsje, is daarna wel goedgekeurd en behoorlijk aan de prijs verkocht naar het buitenland :7
En dan mijn Ushi, ook niet door de klinische keuring (aankoopkeuring van mij) heen maar altijd vlekkeloos door de endurance keuringen, nooit kreupel, nooit DA erbij. Is verkocht aan iemand van wie de zus ook DA is en die heeft er nooit wat aan kunnen ontdekken (hebben haar nog steeds).
Dus mij zegt het niet zoveel...

Als de pony je voor de rest goed aanstaat en de prijs niet te gek is zou ik het erop wagen. Of anders een foto maken van dat ene been kijken of je wat afwijkends ziet, kan ook nog. Als het een jonge pony is die nog niet veel heeft gedaan kan het wel zijn dat de buigproef net te veel van het goede was en hij gewoon is gaan spannen op een rottige manier waardoor hij even hinkepinkt als hij wegloopt. Veel wijsheid met de beslissing!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:52

Napie: emh.. dat weet ik niet, was zo druk bezig met werk zoeken dat ik de beste man weer ben vergeten te bellen :P

Ga nu naar de knollies toe en ze weer in het span gooien.
Wil eigelijk wat slalommen met ze maar helaas hebben we geen pionnen hier.

Weet iemand waar ik die voor een leuke prijs kan halen? Die ik ook kan gebruiken met mn kar dat ze niet gelijk stuk zijn :P

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:38

VHU zoals jij het vroeger deed zo doe ik het nu nog steeds, naar buiten en gaan met die banaan. Mijn pleegdochter leert zo ook rijden, gewoon naar buiten en klaar.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:05

ik zit op mn kont in de bak naar mijn pony's te kijken.
Wilde wobbe proberen te longeren met dubbele longe.
Maar na 5minuutjes ofzo al gestopt.
Het ging van mijn kant af niet zoals ik wilde.
En ik ken mezelf,dan kan ik beter stoppen.
Beter stoppen dan dat ik (onnodig) boos of gerriteerd raak.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:19

helaas is de sjees te ver weg. We kunnen hem denk ik niet ophalen. Dus ik heb een berichtje gestuurd naar de adverteerder. misschien dat hij nog zegt van misschien kan ik hem brengen of ik ken iemand die... maar als ik niks meer hoor zet ik hem hier neer zodat andere mensen ook de kans krijgen :D

heeft iemand een oud sulky'tje of iets anders ergens weg staan roesten maar wat wel nog gebruikt kan worden voor een mooi prijsje, dan hoor ik het graag :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:11

Grappig Sonjim. @Ivy'sToeter, heel verstandig. @Milanka, ik rij donderdag met lege trailer vanuit Rotterdam naar Hoofddorp. Ligt het sjeesje ergens daartussen zo ongeveer, haal ik hem wel even voor je op. Hoofddorp - jouw woonplaats is toch niet zover uit elkaar? Moet je hem in Hoofddorp ophalen.

@Napie, op welke dag is de mendurance?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:28

@ milanka... ik ben dan wel heel geinterresseerd heb jij er een link van?

zo ik heb net met magic enkelspan gereden, jemig hij begon scheef en heel sterk op rechts, uiteindelijk heb ik wel heel fijn gereden gelukkig.

ben naar Voice geweest om haar in het land te zetten, madam had lekker een vrij dagje omdat ze geënt was....

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:35

Tja je ziet er idd zo niets aan. We gaan m nu een beetje longeren en dan proberen we het over 3 weken nog een keer. Voor de rest is het een lief aansprekend beestje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:42

Als hij jullie zo aanspreekt en je vindt hem leuk zou ik hem niet zomaar weer 'naar huis' sturen. Een leuke, aansprekende pony vind je niet zomaar.
Amigo liep een beetje stijfjes eerlijk gezegd, maar ik denk dat dat ook te maken heeft met zijn 'overgewicht'. Waar hebben jullie komend weekend wedstrijd trouwens?

@Napie, ben erachter hoor, mendurance is op zaterdag. ALs ik de foto's zie op de website krijg ik ongelovelijk veel zin te komen vrijwilligen. Weet eigenlijk niet of manlief dan thuis is (zit nogal in buitenland momenteel). Ik pb je als het gaat lukken.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:53

Afbeelding

Afbeelding

Aansprekend toch of niet ???

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:00

Ziet er zo uit als echt een lekker ding (vrolijk, oortjes erop en attent) en dan nog maar drie jaar. Moet je die zien als hij 5 of 6 is 8-)
Citaat:
Wil eigelijk wat slalommen met ze maar helaas hebben we geen pionnen hier.

Kan toch ook gewoon met emmers, staanders, balkjes enz?

Ik verveel me zo als manlief er niet is....kan ook niemand bellen want vriendinnen zijn allemaal op vakantie...dus sorry voor mijn hoge bokt gehalte :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:10

een kanjer gewoon <3

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:53

Wat een heerlijk beesie!!

Napie & VHU: Mocht ik niet starten (weet niet of ik me nog op zou kunnen geven en mijn ouders weten wanneer ze terug van vakantie zijn) dan wil ik misschien ook wel komen helpen

VHU: ik had vandaag van die bloempotjes gevonden :D.. van de week maar even mee oefenen :D

ivy: ik had vandaag ook zo'n dag, beide pony's waren erg naar de grond aan het duiken als ik met het halster liep.
Als ik ergens zo geirriteerd van kan worden is als een paard totaal niet meeloopt en steeds loopt te snoepen (zeker als ze het allebei doen)
Ook met 2 span oefenen ging niet zo best van mijn kant uit dus bij goed gedag na 10 minuutjes weer gestopt.
Het was gewoon echt even mijn dag niet.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 00:16

@ laura. Iedereen heeft weleens zijn /haar dag niet. Pony's die snoepen onderweg daar houd ik absoluut niet van en gelukkig weten dievan mij dat maar al te goed! Gewoon streng opvoeden, er gaat tijd inzitten maar uiteindelijk is het echt heerlijk!