Welkom Wal_1! Hopen dat je je welsh weer snel en safe voor de kar hebt lopen.
En mooie foto Napie! Ze lopen er lekker relaxed voor
Ik had gisteren weer menles. Charmer deed erg zn best, ging hardstikke goed Ik had em er keurig bijlopen, zei zowel de instructeur als 't 'publiek' Das altijd leuk om te horen! En hij was zowaar rustig Scheelt toch dat ie nu meer doet en weer int land loopt.
Is een mooie wagen, maar ik denk wat te laag voor een haflinger. Ik neem aan dat je haflinger wel iets groter is dan 1.40, en als je dan een lage kar erachter hebt hangen, dan kun je niet over je pony heen kijken. Wij hebben voor onze welsh cobs van gemiddeld 1.50 een paardenwagen erachter hangen.
Ja ik zat er net ook al een beetje naar te kijken.... Ik zal hem vanavond even opmeten dat ik preciesi weet hoe lang hij is....
dubbelspan
Geplaatst: 05-05-09 14:51
Hoi!
Heb me net aangemeld! Heb twee vos shets van ong. 90cm en probeer ze in dubbelspan te beleren. Ik ben zelf ook nog een beginnende menner, maar zo langzamerhand weet ik steeds meer..... Ik heb net gelezen dat er veel mensen met shetlanders mennen. Erg leuk!! Met enig regelmaat ga ik een blokkie om met één van mijn shets. Vraag mij wel steeds af wat voor afstand ze kunnen afleggen etc., maar hier op bokt zijn genoeg deskundigen haha
In iedergeval veel menplezier!
hafjelinger
Geplaatst: 05-05-09 16:14
Welkom dubbelspan!! Suc6 met beleren!
Silfie, ik vind het wel een lage wagen. Ik vind de wielen ook wat klein in verhouding met de wagen zelf.
Heb vandaag lekker een eindje gement, veel tussendoor gestapt, want Ulmus die heeft snel de neiging om gewoon door te dribbelen. Heb ook veel foto's gezien van de wedstrijden in Frankrijk, zijn leuk!
Er zijn een paar foto's op www.cai-conty.com Maar ik heb de foto's van de USB. Daar liep zo'n man rond, die maakte foto's van alle deelnemers en die kon je dan kopen voor 85 cent ofzo (usb stickje).
Vanavond Veale weer gereden onder het zadel. Ging super. Gaat elke keer beter. Eerst even 10 min met slof, hij maakt zich zo sterk.
Het mennen staat even stil
avaluna
Geplaatst: 05-05-09 22:54
@Tallechie: jammer dat het mennen even stil staat, maar ohz is natuurlijk ook hartstikke leuk!
Vanmorgen wezen mennen, met onze kleuter naast me door de regen , volgende week starten we met de zwarte in enkelspan, hij is nu meer het showpaardje en de schimmel werkt het hardst, het wordt tijd dat meneer eens leert wat werken is . Wel spannend hij heeft nog nooit enkelspan gelopen.
Ik zit me steeds een beetje zorgen te maken over de pony's met dit weer. Vandeweek voor het eerst buiten gebleven in de nacht en nu wordt het ineens zoveel kouder en nat. Ze zijn geschoren in maart maar hebben inmiddels een redelijke zomervacht. Ik heb me ingehouden want ik had de neiging er een deken op te gaan gooien, ik heb enkel geen mogelijkheid die er overdag weer af te halen.
hebben ze beschikking over voer napie? lekker ruw hooi? dan loopt het meestal wel los (al snap ik je gevoel.. ik denk bij stortregen dids! of bij onweer.. en dan op stal aankomen en meneer middenin de wei zien staan )
avaluna
Geplaatst: 05-05-09 23:56
@Napie: ik ken het gevoel het blijven toch je paardjes.
Napie, mijn pony Kels loopt ook geschoren zonder deken dag en nacht in de wei. Ze heeft geen last van de regen, maar hier regent het niet zo hard. Maar ze is gelukkig wel zo slim op in de stal te gaan staan!
Voer en extra hooi hebben ze genoeg. Geen schuilstal maar wel de enigste wei bij ons op stal met bomen en een heg om een deel van de wei+ schuurtjes. Ze kunnen dus wel uit de wind staan. Normaal ben ik niet zo'n watje voor ze maar ze hebben hun weekje vakantie na een weekend hard werken en ik gun mezelf ook geen regen in mijn vakantie. Morgen naar de Veearts om te enten. Hele diergaarde in 1 keer want er gaat ook een hond en kat mee. Ik heb de dierenarts gewoon een uurtje ingehuurd als ware
haha, alles opstellen in een lange rij en dan kan de VA beginnen?
Diddle mag ook binnenkort weer.. vind het niks.. vorig jaar begon hij te schuren ná de enting.. als hij dat nu weer gaat doen dan word ik echt gek dan komt de veearts in december maar weer, reageert hij dan nog raar wordt er maar niet meer geent..
darwin
Geplaatst: 06-05-09 10:07
Vreemd dat ze van een enting gaan schuren
Ik heb gisteren mijn hondjes allebei laten enten bij een politiehondenvereniging, dat doen ze elk jaar daar, en dan kost het maar 15 euro per hond. Ik denk dat als ik naar de DA ga, ik wel 35 euro per hond kwijt ben.
dubbelspan
Geplaatst: 06-05-09 14:44
Het weer vind ik nou het lastigst met geschoren paardjes. Op dit moment haren ze enorm uit en hebben ze eigenlijk een te dikke vacht als het mooi weer is. Ik weet ook niet wat verstandig is. Voordat de hele wintervacht verdwenen is zijn we zo een maand verder, dus scheren? Maar ja, zoals vandaag dan? Dan heb ik hetzelfde als Napie.
Mooie foto's wal-1 en Napie jij hebt ook een leuk span! Hoe groot zijn ze? Hoeveel km was die mendurance? Ben nl. echt een leek op mengebied. Heb altijd gedressuurd en gesprongen, maar is nu moeilijk te combineren met werk en kids. Nu lekker met de kids recreatief mennen en heerlijk knuffelen met de shets! Wie weet wordt ik met mennen wel net zo fanatiek als in de dressuursport hahaha
avaluna
Geplaatst: 06-05-09 14:49
@Dubbelspan: ook hier fanatie geweest m.b.t. ohz, maar ook geen tijd meer met gezin etc. Mennen is prima, voor mij persoonlijk een nieuwe uitdaging en een stuk minder druk
hafjelinger
Geplaatst: 06-05-09 15:05
Ik ben er nooit bij als de paardjes geënt worden, dat doet de buurman regelen voor ons. Maarja, ze doen niet moeilijk bij dat soort dingen
Hoera!! Het is al weer mei realiseer ik me net, dat betekend: Ons nieuwe wagentje komt bijna!! Eind mei komt ie, een gloednieuwe enkelspan wagen van Kelders. Hij word zwart met oranje wielen en oranje bokstoel. De rest word chroomkleur. Kan niet wachten! We hebben ook al nieuw tuig, bruin.