[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:07

@ Claud gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik lees wel mee, maar helaas ook griep. Voel me bleh. Moet morgen ochtend met db naar de hoefsmid. Maar dat ga ik maar weer afbellen denk ik. Of ik moet me morgen in eens beter voelen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:33

@Gem:Hoe heet ze eigenlijk? Dan zoek ik even op youtube

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:25

Goedemorgen

Hier is het nog steeds heeel langzaam aan het dooien. Het moet alleen wel sneller gaan dooien, anders heb ik een probleem met de paarden. Als de sneeuw nu pap aan het worden is en het gaat vannacht opvriezen (en als de voorspelliingen kloppen blijft het dan een paar dagen dag en nacht onder nul), dan heb ik overal ijsbanen (bakken en wei) en kunnen de paarden dus niet meer buiten blijven. Lastig allemaal.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:25

Rianne1994 schreef:
@Gem:Hoe heet ze eigenlijk? Dan zoek ik even op youtube

Uhmmm, ben grieperig dus een beetje de draad kwijt :o . Wie bedoel je, die met de husky's?

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:54

Hier even een zwaai van mijn kant :evaw:
Lees nog steeds mee en leef ook mee met jullie allemaal maar kan er even de moed niet voor opbrengen om te reageren.. Het is een beetje gedoe op het werk hier en ook in de (schoon) familie. Hoop snel beterschap en dan klets ik lekker weer mee.....

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:55

Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties :D

Dennis, ik hoop dat ze een goed tehuis krijgt. Het is een hele mooie pony.

VHU, hopelijk heb je vannacht beter kunnen slapen. Maaltijdsoep klinkt :9

Royaltjuh een hele drukke week gehad maar wel goede beoordeling op stage. Nu zowel Jort als Bakira naar de kampioenschappen. Spannend.

Aks, lens nog niet gebruikt. Succes bij de ha vandaag met je moedervlek.

ML, zichzelf een schop onder de kont gegeven. Vjell was braver dan je dacht dus toch lekker een paar rondjes kunnen stappen.

Baudyh beterschap.

Tine, hopelijk is het niet gaan opvriezen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:58

Volgens mij kan Annemie wel een knuf gebruiken :(:) :(:) :(:)

Verder wil ik wel een paar zonnestraaltjes delen met Tine {:} .

Veel mensen ziekjes, hier, ben niet top, maar heb daar echt geen tijd voor :') , dus ik blijf een beetje uit jullie buurt :D

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:16

:wave:

Zo ik ben weer boven water na Jumping Amsterdam. *\o/* Wat was het weer een mooie avond,ben nu bezig met de foto's up te loaden op de laptop :D Helaas geen bokkers gezien of gesproken,maar daar hadden we ook weinig tijd voor helaas.
Parkeerplaatsen waren slecht geregeld,moesten allemaal staan wachten tot de springruiters weg waren,dus uiteindelijk 1 grote file, dus toch maar weer terug naar de plek waar we stonden en in de hoosbui regen en harde wind ingespannen, regen dek erop en zo maar naar boven richting losrijbak gestapt.. Wat een ellende zeg :x := Nu dus lekker verkouden.. :brr: O:)

Tine wat een heerlijke sneeuw foto's :j

Bianca, heeft je man het zo druk dat hij de nacht door gewerkt heeft?
Gave actie foto zo van achteren genomen :D

Jeskim wat een idioot zeg. Hij had je idd wel kunnen bedanken ja :D

Maaike, wat fijn dat ollie zo lekker gelopen heeft en goed relaxed was achteraf :j

Aks, wat voor lens heb je gekocht? Succes bij de HA vandaag.

Claud, gefeliciteerd met je zwangerschap ! *\o/*

Dennis wat jammer dat Whitney te koop staat.

Royaltjuh heeft haar stages gehaald ! +:)+

Mistery, fijn dat je toch naar stal bent gegaan en je toch even erop geklommen bent !

Verder voor de zieken, beterschap !

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:37

goedemorgen..
afgelopen nacht was het rustig op het strooifront..haha..dus man is nu de hele dag weer werken..hopelijk valt het komende nacht ook weer mee.
Rianne, je bedoelt zeker wie het meisje is die zo goed kan zingen..dat weet maisie, het is haar nichtje...niet die van Gem.
Gem, wat leuk een verslag in de krant, over wie ging dat ?? ben wel nieuwsgierig of ik die ook ken...
Annemie,.. :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)
Baudyh, beterschap :(:)
Obelix...ik hoop dat je niet ziek word..
Avaluna geen tijd om ziek te worden.. :(:) :(:)
Royal druk op stage geweest...goed bezig !!
Tine..zon schijnt hier volop en hier is de sneeuw weg, maar bij jullie lag nog veel meer....ik hoop dat je geen ijsvorming krijgt overal...bah..
Ollie1 in mokum geweest en ht en janouk gezien ! gezellig !!
Hoe is het nu met Brutus ? nog kunnen mennen, hoe voelt hij nu aan....
Misterlady, met vjell bezig geweest ! even lekker gestapt, goed bezig !
Aks..succes met je moedervlek...balen is dat, bij mij hebben ze er ook eens 1 weggehaald..
Vhu, klinkt als een heerlijke soep !! en ik hoop dat jij geen griep krijgt..beterschap voor je zoon en man ! :(:)
Claud heeft een sulky voor bubbles, wat voor 1 heb je voor hem ?

Vanmorgen weer fijn getraind..wandelaars met 3 honden..ik dacht 2 want die waren aangelijnd, maar er bleek nog een 3e bij te lopen een langharige duitse herder..hahaha..die leek het erg leuk om volle vaart achter ons aan te racen...gelukkig achter ons..en niet naast ons, gelukkig ging hij vrij snel naar zijn baas terug....en is er niets geks gebeurd...hij zag die 4 van mij rennen en dacht vast..dat is leuk..ik ga spelen..
zoontje is naar school, die kunnen lekker buiten spelen want de zon schijnt hier lekker.

fijne dag iedereen..

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:41

Beterschap aan alle zieken!
@Tine mooie sneeuwfoto's! Jammer alleen dat het zoveel troep geeft, hopelijk valt het mee met het aanvriezen.
@Jeskim wat een avontuur. Pff sommige mensen hebben toch echt een bord voor hun kop.
@claud gefeliciteerd met je zwangerschap! En leuke foto ook :D
@Dennis Toch de knoop doorgehakt en Whitney nu te koop. Hopelijk komt er snel een leuke nieuwe eigenaar voor haar.
@Royaltjuh top wedstrijd achter de rug! Door naar de kampioenschappen en ook goede beoordeling stages binnen, gefeliciteerd!
@Aks succes met de moedervlek. Leuk van de nieuwe lens trouwens :)
@ML toch fijn gereden. Gelukkig had Vjell een goede bui :)
@annemie Sterkte! Gedoe in de familie, altijd lastig...
@obelix pff dat zijn toch ook maar barre omstandigheden. Wel een mooie avond, dat is fijn! Ik heb al wat compilatiefilmpjes gezien en het zag er erg leuk uit :D
@bianca lekker getraind weer met de hondjes. Gelukkig luisterde deze loslopende hond wel goed naar zijn baas.

Sorry als er nog iemand tussendoor is geschoten Y;( Y;(

Gister zijn mijn zus en zwager weer geland op Nederlandse bodem. Ze zijn een aantal weken weggeweest (schoon)familie bezoeken in Suriname en een kleine oversteek naar Amerika. Toch altijd weer fijn om te weten dat zo'n groot gevaarte weer veilig aan de grond staat bij zo'n lange vlucht.

Ze kwamen gelijk langs gisteravond. Ook wat souvenirs gehad :P In mijn geval een Minnie Mouse knuffel (mijn zus en ik zijn nooit naar Disneyland geweest en dat noemen we altijd voor de grap ons jeugdtrauma, dus nu ze in Disney World was kon ze zoiets niet laten liggen ;)) Verder hebben ze ook de Hunger Games trilogy in hardcover voor mij meegenomen (de vormgeving van die boeken is zoveel mooier dan een cheap paperback). Dus ik duik de komende dagen lekker met mijn neus in de boeken :D

Vanavond eerst de clinic tussen de Friezen met mijn witte tornado :P (leuke opmerking Gem!) In 2012 - toen reed ik nog maar 2 maandjes met Sam - heb ik ook al meegedaan tussen de Friezen en dat zag er inderdaad best komisch uit. Zeker omdat die kleine pony zichzelf dan 10cm groter probeert te maken. := Het was wel gelijk een mooie training met het tegenkomen van grote paarden in de baan. Ben benieuwd wat deze lessen gaan brengen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:48

Biancacoo: het ging over een reisverslag van iemand op de slee van de Husky-kennel van Lauri en Marika Sassali in Posio, nationaal park Riisitunturi in Lapland. Verder staat er in de Reiskrant ook nog een stukje over ski-joering, skiën achter een paard aan :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:56

Marjola, veel succes met de les vanavond !! ik ben heel benieuwd.
Fijn dat je zus en zwager weer veilig thuis zijn !

Gem, leuk, ik zal eens zoeken of iet iets over ze vinden kan, ski-joring met hond of paard is idd ook erg gaaf !! zie je je al gaan achter Moos :+ :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:02

Biancacoo, ik wil je het artikel eventueel wel opsturen, moet je je adresgegevens even pb'en. Is meer foto dan tekst maar toch geinig. Ski-joring achter Ster had ik wel aangedurfd, achter Moos niet :D . Ik vrees dat ik als een parasailer opstijg en hij kan wel eens een pootje uitsteken naar iets dat hij eng vindt :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:38

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:43

Wow wat een paar mooie samenvattingen. Sluit ik me lekker bij aan.

Marjola, fijn dat ze weer veilig terug zijn, en vanavond lekker les
Bianca: kreeg bij de training hulp van 5e hond

Net met heel veel geworstel en gescheld de sneeuwschuif van de tractor afgekregen (die gelukkig weer startte), daarna beide bakken maar weer gesleept. Ze zijn nu prima om in te rijden, maar ja.... ik kan nog niet rijden -O- . Het deel van de kleine bak waar ik altijd longeer nog weer gesleept, niet voor het longeren, maar in het slechtste geval kunnen ze daar dan morgen buiten staan, als de wei een ijsbaan is geworden. Er ligt in dat stukje nog wel een beetje sneeuw en een beetje water, maar dat moet maar goed gaan. Kunnen ze toch wat meer bewegen dan op stal.

Nu snel eten koken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:53

@Tine: wat een extra werk brengt het weer met zich mee, echt balen, zeker nu zo met je hand :(:) .

@Marjola: wat leuk, hahaha, vreselijk jeugdtrauma hebben jullie :(:) :') .

@Obelix: jammer dat het zo slecht geregeld was.

Oeh, ik lees Kota, dat wil ik al jaren in mijn tuin, staan ook op de Equitana, we moeten nog wat andere dingetjes doen, hier, maar ooit komt die er met een mooie hottub <3 .
Hier is het echt prachtig weer, wel wat wind, maar dat is prima, dan droogt het weer goed, bak ligt er dan ook perfect bij, zonder gesleept te hebben (stond eigenlijk op het programma :D ), maar de hindernissen zijn wel omgewaaid := . Wel even balen dat ik nou verder niks met ze kan doen, maar het verzorgen, vanmorgen, was iig heerlijk <3 {:}

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:00

Biancacoo schreef:
Claud heeft een sulky voor bubbles, wat voor 1 heb je voor hem ?

Ik heb een sulky cavalettie voor hem gevonden. Was wel even wennen zondag omdat het natuurlijk wat meer beweegt dan een vierwieler maar qua stuiteren valt het me reuze mee.

Obelix, een leuke avond gehad op JA. Jammer dat het slecht geregeld was met de parkeerplaatsen.

Biancacoo lekker getraind en een overenthousiaste duitse herder erbij hihi.

Marjola, fijn dat je zus en zwager weer geland zijn. Leuke souvenirs gekregen. Vanavond een clinic, dat klinkt ook leuk.

Tine de bakken weer gesleept. Hopelijk valt het morgen mee met het ijs.

Avaluna wil een hottub :D

Hier schijnt het zonnetje ook heerlijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:15

Hier is het ook prachtig weer, dan heb ik zo'n zin om lekker met de paarden te gaan rijden. Maar goed, Thabor wordt straks weer gereden, dus in ieder geval 1 die nog beweging krijgt deze week ;)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:22

Wat een verhalen hier weer zeg! Kletskousen :D

Marjola veel plezier vanavond. Ben echt benieuwd wat je er van vind.

Hier weer aan het rommelen op mijn knhs. Ze hebben nu wat aan mijn instellingen veranderd en nu krijg ik geen alert meer van u heeft niet de juiste rol. Nu kan ik het geheel niet opslaan omdat er iets mis is met de wedstrijdrubrieken (alleen dat geeft hij verder helemaal niet aan) Echt hoor, wat een piepppppppp programma's moeten we mee werken hihi. (oja en ik ben uiteraard gewoon aan het werk)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:10

Ja was enorm zonde. vorig jaar zijn we ook geweest met het 4 span en toen zat er ook een uur meer ruimte in het programma en waren de meeste springruiters zelfs al naar huis toe.
Het was iig flink bibberen en goed nat tijdens het inspannen,pony wel op de wagen laten staan,maar de regen sloeg precies naar binnen,mooi balen dus.
Maar goed,uiteindelijk toch een mooie avond gehad :# :#

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:41

obelix: we hebben van jullie genoten,dat was de kou wel waard :brr:
claud: weer een boktbaby in de maak, van harte.....
tine met mooie sneeuwfoto,s
aks is intern aan het verhuizen
dennis haar mooiste pony in de verkoop -O-
marjola veel plezier vanavond tussen de zwarten
ski-joring.....moet me meteen denken aan de 2de dag dat ik happytime had en in de bak ging wandelen.....die ging er vandoor en ik.....hing daar achteraan,houtsnippers in mijn onderbroek :j ,meteen naar ruitersportzaak gefiets voor een hoofdstel.....(oke happytime was 14 maanden niet uit de box geweest voordat ik haar kocht......)maar ik weet hoe ski-joring voelt als je plat erachter hangt _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:20

Sorry, even egopost.

Helaas net met grote spijt moeten beslissen dat we Thabor niet meer voor de wagen zullen zetten. Hoe mooi hij er ook voor staat, wat voor mooi plaatje het ook is, we kiezen voor veiligheid.

De mevrouw die hem de afgelopen maand/anderhalve maand aan het mennen was, heeft vandaag tijdens het mennen hier thuis een smak in de bak gemaakt. Thabor was heel fijn aan het werk, zag er keurig uit. En ineens, we kunnen werkelijk niet achterhalen waarom, ging hij ervan door. Nu hebben we gelukkig een grote bak, dus eerst leek het erop dat het nog goed ging komen, omdat er ruime bochten gemaakt konden worden. Helaas ging het op een gegeven moment toch mis en werd zij van de wagen afgeslingerd en ging de wagen op zijn kant achter Thabor verder.

Gelukkig lijkt ze niets anders dan enorme schrik (en later natuurlijk verontwaardiging) eraan over te houden. Thabor heeft wondjes aan beide achterbenen, die zal morgen wel dikke benen hebben. (handig die vorst, hoe ga ik dan koelen? en ze moeten wsl op stal ivm ijsbaan, terwijl buiten/bewegen juist nu erg belangrijk is), tuig is kapot en een van de bomen is wat verbogen.

Maar vooral omdat er helemaal geen aanleiding is geweest (wat wellicht bij de eerste keer dat het gebeurde, destijds met de vorkjesschudder, misschien ook wel was), vinden we het onverstandig door te gaan met het mennen.

Echt zo ontzettend jammer, maar ik zal er nooit ontspannen meer achter kunnen zitten en op ongelukken zitten we al helemaal niet te wachten.

Sorry, moest even mijn verhaal kwijt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:25

:(:) je was er al bang voor. Helaas.
Het vertrouwen is weg; bij jou, bij Thabor.
Beter voor jouw veiligheid en die van Thabor, dat hij rijpaard blijft en geen menpaard meer is.

Ik hoop dat je koetsier en Thabor ongeschonden door de strijd zijn gekomen.
Heb je arnicakorrels liggen thuis? Die zou je Thabor kunnen geven, voorkomt dikke benen.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:35

Jeetje wat heftig Tine! :(:) Wel even schrikken om dit te lezen.

Hopelijk valt het leed bij je menner (zij zal morgen vast meer merken als ze over de eerste shock heen is - dan begint meestal pas een lichaam te 'klagen') en paard mee. Kan je beslissing helemaal begrijpen. Trauma's bij paarden zijn lastig te verwerken/managen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:43

Tine..dat is een domper zeg, jullie waren zo goed bezig.....maar zelf was je er al wel wat bang voor, zonde dat het gebeurd is, maar wel fijn je menner niets ernstigs lijkt te mankeren, ik hoop dat ze morgen niet al te veel last heeft..dit zijn van die dingen die je niet mee wilt maken... :(:) :(:) :(:) :(:)
ik hoop dat Thabor niet te veel last van zijn plekjes krijgt..maar dat zal ook wel weer overgaan...

verder niet te veel schade aan je wagen...?? verder geen kromme delen behalve het lamoen ??
moesten jullie hem losmaken, of is het tuig kapot gegaan zodat de kar van thabor los gekomen is ?

hoe dan ook..dikke knuffel voor jou.. :(:) en ook voor de menner... :(:)