[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 07:39

Mogge :wave:

Lees wel braaf mee al weet ik veel hoeveel pagina's :j
Alleen sterves druk met alles, dus weinig bokttijd :(

@VHU :(:) wel ff deze voor jou voor je moedige beslissing.

ff ego......net ingeschreven voor meninstructieweek *\%/*

*ga gauw naar mijn werk*

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 07:54

Goedemorgen! :wave:

En ook net ingeschreven voor de instructieweek, ik zag Dingetje al staan *\o/* *\o/* *\o/*

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:33

leuk, iets om uit te kijken smick
dingetje, hier ook regelmatig druk
janouk, magische zweep nu opgelost, is wel totaal andere overigens, mijne is ongeveer 1 meter
tallechie, succes vandaag

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:57

Goedemorgen

Tallechie: succes!
VHU: gaat Bente vandaag nog wel naar Erik Laarakker toe?

Hier weer vreselijke nacht gehad. Kon niet in slaap komen. Was om 3 uur nog wakker -O-

Vandaag komt hoefsmid, dus Rembrand kan straks weer op 4 ijzers verder (vlak voor kerst was er 1 afgegaan. Wilde de beste man niet lastig vallen tijdens de feestdagen) Amerigo zijn hoef ziet er ook raar uit nu. Toen Thabor hem in april te pakken had (toen die hals ook helemaal open was gehaald) had hij bij kroonrand achterbenen wonden. Dit resulteerde in rare plekken in hoeven. Dat zit nu bijna onderaan en ziet er heel gek uit.

Trouwens dit gaat wel het jaar van de kampioenschappen worden. Natuurlijk de gewone DV, maar ik ga met Thabor ohz ook meedoen aan de kampioenschappen. Die worden nl bij onze vereniging georganiseerd, dus dacht dat ik dan maar gewoon mee moest doen. En laten we maar gek doen en ook met de marathon meedoen met Rembrand. We zullen vooral ringvulling zijn, maar dat mag de pret niet drukken. :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:02

Goedemorgen!!!

Leuk weer paar bokkers naar de meninstructieweek! Ik hoop dat ik tegen die tijd met Gwin weer beetje kan prutsen.
Smick hoe gaat het nu met je? Al bij huisarts oid geweest ivm zwangerschap? Ga je dus lekker met dikke buik naar de instructieweek!
Tallechie super punten met Alwyn!! Gefeliciteerd!
VHU al snel kijkers! Verbaast mij niet.
BI heb je de advertenties al beetje op marktplaats of op bokt markt? Ik heb ook geen facebook.
Aks succes met laatste maandje stage! En vooral niet teveel er tegenop zien om op kantoor te werken want dan ga je het in je hoofd alleen maar erger maken dan dat het is.

Vandaag ben ik begonnen met dieet van Dr. Dukan. Er moeten 8 kilo's vanaf. De eerste drie dagen van het dieet mag ik alleen eiwitten eten, dus nu aan de kwark (met haverzemelen, dat moet om je stoelgang bezig te houden ;)), tussen de middag eitje denk ik met wat surimi ofzo en nog wat yoghurt en vanavond kipfiletje grillen op de BBQ.
Na deze 3 dagen kom ik in de 2e fase. Dan eet ik de ene dag alleen eiwitten en de volgende dag eiwitten met groente. Deze fase hou ik vol totdat ik op mijn streefgewicht ben en dan ga ik naar de 3e fase waarbij je weer normaal eten langzaam introduceert. Voor elke afgevallen kilo is dat 10 dagen, dus voor mij zal dat 80 dagen zijn. En dan ga je naar de 4e fase, en die duurt de rest van je leven waarbij je normaal mag eten (uiteraard met mate, duh) en 1 dag per week is je eiwitten dag.
Schoonzus is dik 20 kilo afgevallen met dit dieet. Ik zal maar geen 20 kilo gaan afvallen, moet wel beetje Frensie overblijven. Ik wilde eerst 12 kilo afvallen maar dat vond manlief teveel <3

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 09:08

@Frensie: wauw, succes met je dieet! Ik heb altijd diep respect voor de afvallers, kan het zelf niet volhouden is al vaak gebleken (zodoende ging ik vorig jaar ook al met dikke buik richting de instructieweek :+ hahaha). Over de zwangerschap: het is nog steeds superpril natuurlijk, het wachten op die 1e echo duurt me eindeloos eindeloos lang :roll: Moet straks toevallig naar de huisarts, had hij gevraagd omdat het de eerste is, ik al wat ouder ben en een redelijk fors medisch verleden heb. Ik hoop dat ik met dikke buik naar de instructieweek ga, zou fantastisch zijn, ik vind het nog steeds moeilijk om te geloven en hou nog overal rekening mee!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:15

Ook hier is ingeschreven voor de menweek, alleen ik ga week 2! Nu al zin in, voorpret kan beginnen~!!!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:45

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:05

Ipsilonka schreef:
Ook hier is ingeschreven voor de menweek, alleen ik ga week 2! Nu al zin in, voorpret kan beginnen~!!!

Hier is het slecht bevallen vorig jaar }> Paul en Janouk waren niet geschikt voor de mensport :D Ze blijven lekker thuis.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:11

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:14

Lijkt me ook super zo'n instructieweek, maar dat krijg ik er hier niet door, ben ik bang...
Ben vorig jaar twee keer kort met dochterlief weg geweest en is natuurlijk veel werk hier, voor manlief alleen.

@Smickey: zo dacht ik dus ook en zo spannend als je daar zit voor je eerste echo :j . Wat fijn dat je vandaag al even naar de ha kunt :j .

@Frensie: oh, wat goed, veel succes, alvast! Klinkt prima zo met dat opbouwen, maar is voor mij toch wel iets te gecompliceerd.
Ik wil deze week ook gaan beslissen en dan voor het eerst van mijn leven op dieet (vind het nog eng ook :o ).

@Tallechie: sterkte met Daan in het zh!

@Janouk: hoe gaat het met HRB?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:31

Ik ga dit jaar ook niet. Vond de lessen vorig jaar wat tegen vallen en weet niet met wie ik heen zou moeten.

We hebben uitgeslapen tot 9 uur. Daan lag er pas om 23 uur in. Ja en van 1930 tot 21 maar toen heeft hij alleen maar gehuild.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:57

@Tallechie, ik had vorig jaar het idee dat je zelf veel te veel in de knoop zat met Vaele. Dan komen de lessen veel minder door. Ik was met Pablo altijd aan het vechten, maar een aantal instructeurs op menkamp konden er toch wel wat mee. Nu met Det is het alleen maar leuk :D
@Janouk, ik vind ook de ene instructeur leuker (dat ik er meer mee kan zeg maar) als de andere, maar ik vind het vooral ook een week gezellig met vrienden en keuvelen met paardlief.

@biancailona, de link is niet correct (ik ga naar MIJN eigen advertenties :D)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:58

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:59

foutje, ngtje heeft goede

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:01

heb er nog niet alles op, maar ben al heel eind :j

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:02

Ja, dat is de juiste :D

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:04

zoveel spul ej, blijf maar advertenties maken en dan komen sommige dingen nog later

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:21

zo nu staat denk het meeste erop, eind van de week de rest erbij, sommige dingen weet ik namelijk ook de precieze benaming niet van.
En paar dingen afhankelijk van andere verkoop of die doorgaat

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:18

@ Avaluna; dit dieet is juist heel makkelijk met hele duidelijke richtlijnen.
Het moeilijkste voor mij is dat ik 1,5-2 liter water moet drinken per dag en dat deed ik niet... Nu loop ik hele dag met een flesje te sjouwen om maar te blijven drinken ;)
@ BI heb advertenties bekeken maar heb helaas niks nodig. Moet je niet in de advertentie erbij zetten dat het voor het goede doel is?
@ Smickey lijkt me lastig om nog zo lang te wachten!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:56

VHU en Tallechie: weten jullie al meer.

Hier net 2 uur geslapen, maar voel me heel beroerd. Zoooo moe, maar ja, met in totaal 5,5 uur slaap is ook niets anders te verwachten natuurlijk.

Hoeven van de paarden zien er weer netjes uit.

Zo zoonlief weer ophalen van school en dan vanavond toch maar proberen naar les te gaan. Moet wel rustig aan doen, want Rembrand gaat mee en daar kan ik sowieso al moeilijk op blijven zitten, maar zeker als ik moe ben. Toch komt het ivm wedstrijdplanning beter uit zo. Volgende week mag Thabor weer mee. (die overigens een dagje rust heeft, had hij wel verdiend na 3 dagen springen en 1 dag longeren)

Hier moeten ook een paar kilo's af (15 ofzo) Was voor de kerst goed op weg, alleen eetgedrag is tijdens de feestdagen weer verpest... Dieten volgen geloof ik niet zo in. Het gaat vooral om blijvend je eetpatroon te veranderen, anders komt het er zo weer aan. Daar gaat het meestal mis. Heb trouwens 4 weken lowcarb gegeten (om andere reden) helemaal niets afgevallen, maar altijd vreselijke honger.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:21

@Frensie: klinkt voor mij al heel lastig, drie dagen uitsluitend dit en dan om de dag etc., dat ligt ongetwijfeld aan mij. Ik drink ook altijd veel te weinig.

@Tine: :(:) .

Wat een gedoe om goed personeel te vinden, ongelooflijk...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:37

Hele topic zo'n beetje aan de lijn :Y) sterkte!
Smickey, wij kregen toen direct een echo, al met 7 of 8 weken was erg fijn want toen geloofden we pas dat 'het' er echt was :j hoop dat ze dat bij jullie ook doen.
Sterkte met het personeel Avaluna.... grrrr.
Tine wat vervelend dat je dan zo gevloerd bent zeg -O-

Met Bente dringend voeradvies gekregen (geen granen dus ook geen bix of slobber met granen maar luzerne en pulp (niet teveel geweekt) als krachtvoer waar ze vooral veel op moet kauwen en langdurig op moet verteren, raken ze ook energie van kwijt schijnt het, senior priores en ponybix is dus voor veel haar te rijk), en bij het zadel toch een maat bredere boom (ze heeft heel veel bespiering bij haar schoft/rug) dus toch weer ander inzicht dan zaterdag.

Net als bij Tallechie hier ook belangstelling uit het buitenland... (Zweden en Duitsland).

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:42

vhu klinkt interessant voeren misschien ook wel iets voor wish :=

hier ook +/- 15 kilo in de aanbieding moet er ook af :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:48

Zo, ik heb verrekte zin in iets zoets :D Hoezo 'suikerverslaafd'? (Zoals het gros van de mensen in de westerse wereld). Heb geen honger ofzo, gewoon zin in wat lekkers ;) En dat mag nu dus ECHT niet, dus doen we niet. Heb wel lekker toetje gemaakt, eieren, melk, zoetstof en vanille aroma, gemengd en dat au bain marie in de oven, ziet er lekker uit, hopen dat het ook goed smaakt.

Tine bikkel als je vanavond naar de les gaat! Ik zou eigenlijk vanavond nog een les hebben op de manege, maar ik heb afgezegd, ben ook erg moe en wat verkouden. Heb er geen zin in.

VHU Gwin kreeg altijd Subli zonder, anders werd ze ook veels te heet.

Vanochtend lekker gereden op bijrijdpaardje. Woensdag neem ik hem voor het eerst mee naar de verenigingsles, heel veel zin in!

Nu even omkleden en dan werken.