[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:52

lekker hoor NM, ze worden weer lekker paard (pownei),
en joh, zaakie eraf, voor jou wss stuk fijner, en voor hunzelf misschien ook wel.
worden ze stuk rustiger van en veel minder geklooi onderling.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:55

tja, enerzijds wel, een stukje rust, anderzijds houdt ik wel van wat pit..
en ze zijn al 12.. vind het zo laat om ze nu nog te castreren, vind je niet?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:57

het scheelt altijd, zoiezo.

en als je ze (of 1 vd 2) te sloom vind, geef je iets meer energiek-gevend voer,
daar is handiger mee te spelen dan met hun hormoontjes :+

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:01

Welke van deze 2 tuigen is de kleur chestnut?

Afbeelding

of

Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:04

uhm....de onderste?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:12

Jongens, ik heb het druk, dan moeten jullie niet zoveel kletsen :\

HH: mijn gevoel zegt de onderste, maar ik weet het niet zeker
NM: Rembrand was eerst ook hengst, merk weinig verschil hoor nu hij ruin is. Hij is in karakter niet echt veranderd (gelukkig). Maar goed, hij was als hengst ook zeer mak. Ik neem aan, gezien de leeftijd, dat ze liggend worden gecastreerd. De aderen zijn nl veel dikker dan bij dat jonge spul. Bij Rembrand is het over de lies gebeurd, dat is de meest mooie/veilige operatie bij oudere hengsten
Prinsje gaat klussen
Tallechie al klaar (schreef ik heel jaloers) voor de wedstrijd. en lekker gelest
Avaluna: is heel moe :(:)

Rembrand zijn wagen is nog maar 2 of 3 jaar oud, dus sorry, maar ik hoop de komende tig jaar nog even geen nieuwe te hoeven kopen :D Maar mocht het ooit zover komen, dan graag een bakje thee :9k Van koffie word ik ziek. %)

Nou, ik ga zo zoonlief naar bed werken en dan Rembrand toonbaar zien te krijgen en in de vlechten. Dan nog alle extra prijzen in mijn auto (gelukkig heb ik een flinke bus) zien te krijgen.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:17

@ Kiss: Gefeliciteerd, en gecondoleerd!
@ Ronnie 25: mooie kar leuk kleurtje!
@ Bicci: die bokker heeft meegeholpen. volgende keer foto's plaatsen.

Ik dacht met het tuig ook de onderste. Ook omdat die foto erbij stond waar ik het tuig heb gekocht. Maar nu heb dus die andere kleur binnen maar dat is echt licht. en wou donker bruin.
Dan word bellen van de week.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:19

**lomp van mij**
totaal niet aan gedacht, om foto's te maken.. -O-

@ghappie,
ik weet het niet zeker, maar ik gok de donkere dan, zoiezo bellen idd, dat je die donkere wilde, als ze zeggen je hebt die ingeveuld, heb je je toch vergist :j

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:28

die van mij waren ook mak.. maar die witte is echt de draak aan t steken met zn kameraadje...
enneh haver bijvoeren?? dan heb ik zo twee van die stuiterballen... neuh, 1 is genoeg, voor de kar is die zwarte ook pittig genoeg om goed mee te komen :)

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:31

@ Bicci: die foto stond erbij wat ik heb besteld. Kan geen andere kleur ofzo bestellen.
Dus hun hebben iets misgedaan. Of ze hebben gewoon verkeerde foto op de site bij hun staan.
Aangezien die andere kleur niet kan bestellen. Heb al mail gestuurd en van de week maar bellen als ze niet reageren.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:36

tine10 schreef:
Even ego, heb net op Rembrand gereden *\o/* Zelfs wat draf en galop. Zal er qua rijstijl niet echt heel geweldig uit gezien hebben, maar ben zoooooo blij. En die knol is toch ook goud waard. Bleef keurig netjes over de rug lopen zodat vrouwtje een beetje kon blijven zitten <3 Ben nog steeds verliefd op mijn ventje, ook na 4 jaar <3

tine, dat is gewoon super! En dat het er niet goed uitzag vanaf de zijlijn is niet jouw probleem toch :D Als 't maar heerlijk was!

Ronnie, wat een gewéldig wagentje!!

Frensie lekker aan het relaxen op de bank na goeie les! :)
Newmom toch enkelspantuig zoeken

:wave:
Ik heb 36 km gefietst vandaag. En verzorgster 16 km paardgereden :)
Z'n hoefjes zijn weer netjes gemaakt (na 5 maanden, mocht wel weer). Er ging een half centimetertje wand vanaf, en de hoefsmid vond z'n pootjes érg netjes, goed, en tof. Totaal geen last van de droogte, stralen mooi hard. Hij heeft vaak gezegd ''wauw mooie voetjes'' *glundert* :D :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:36

ow oke, ik heb nog nooit besteld bij hun, dus gen idee hoe dat werkt zeg maar.

@NM, bedoelde (bv) haver als ze na evt castratie (te) sloom worden :))

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:40

@bicci, ooooooooooooooooohw!! haha ik dacht nu nog beetje haver dr bij.. hahah maar goed dak nie gedacht heb: Ja, ga dr meteen mee beginnen hahahahahaha levensgevaarlijk hihihi

@akshay, heb ik gedaan! (staat een stukje hierboven ook) gewoon een simpel, niet duur, lederen tuigje,
zal hem van de week wel binnen krijgen... leuk!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:41

neeeeeeejjjjj, hihi, nu niet doen hoor, hahahahha

oeps :o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:43

newmom schreef:
@akshay, heb ik gedaan! (staat een stukje hierboven ook) gewoon een simpel, niet duur, lederen tuigje,
zal hem van de week wel binnen krijgen... leuk!

haha, ja dat bedoelde ik ook :')
even typgebrek :P

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:46

ha, dan zal t wel aan de ingang van de avond liggen, ik dacht al dat ik mn hengstjes haver bij moest voeren haha :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:00

*\o/* gaaf Tine! Heel veel succes en plezier morgen (zie je zo voor me met uitpuilende wagen met al die extra prijzen) :+
Jeetje Akshay wat een km fietsen, jij moet toch gewoon een topconditie hebben, sporten viel dus ook mee, gelukkig maar.
Bicci lekker bezig geweest met pony-beestje en baasje, leuk he als het zo goed gaat <3
Hengstjes castreren of niet, ben meer van de merries dus kan je geen advies geven. Hengstje van de stalhouder die net gecastreerd is (is nu 8 jaar trouwens) is er alleen maar actiever van geworden :7
Ronnie wat leuk dat je zo'n tweewieler hebt besteld, ga je vast ontzettend veel plezier van hebben :j
Newmom tuigje erbij gekocht *D
Als je een donkerder tuig wil dan wat je nu hebt gekregen kun je het toch vast nog wel ruilen, 't is allemaal duur zat lijkt me. Maar de donkere lijkt me 'londen' en die lichte 'chestnut', een chestnut paard is een hele lichte vos, vandaar dat ik dat denk. En ik ken de kleur 'londen' of 'london' bij tuigen en dat is bruin met lichtbruin onderlegd (dus die nr 2).
Tallechie ook helemaal klaar voor de wedstrijd, jij ook veel succes natuurlijk. Fijn dat beide heren zo lekker liepen en ook Alwyn weer na zijn bok-gedoe met die staartriem }:0

Hier ook fijne paardendag gehad. Eerst heerlijke relaxte buitenrit van ruim 2 uur gedaan met stalgenootje. Bijna alles gestapt ondertussen lekker kleppen en genieten van de prachtige natuur, het is zo mooi nu buiten. Alles begint weer uit te lopen, bomen in bloei, lammetjes in de wei, heerlijk.

Daarna met de mannetjes enkelspan gedaan en na wat gesleutel (bij die mannetjes gaat het eigenlijk nooit vanzelf :+ ) ging het best lekker. Bij Snuit voor eerste keer Wiske mee op de wagen genomen. Zo schattig. Ze zat bij m'n voeten, is precies goed stuk waar ze kan zitten. Had haar wel met riempje vast hoor. Maar ze bleef keurig zitten, ging op gegeven moment zelfs netjes liggen. Ook geen gepiep. Nu was ze wel vreselijk moe van spelen met de andere hond :O dat ze gewoon lekker zat te suffen. Prima dus en zoooooo gezellig. Dat hoopte ik juist dat we zouden kunnen gaan doen, hondje gezellig mee op de wagen. Morgen even kijken of het me ook lukt bij Bente op de wagen :D

Net heerlijke enorme pan nasi gemaakt :9

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:05

aaah super! Wissie op de wagen! :+:

Afbeelding
Tijdens pauzetje, meneer wilde de banaan :P :9 Hadden zelf lekker eten bij, en voor ponylief een boterham voor pauze 1, en een banaan voor pauze 2 :D
En hij heeft in pauze 2 mijn flesje water leeggedronken >;) (ja echt gedronken)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:10

met chestnut bedoelen ze toch notenbruin dat is de donkere. Volgens mij is londen de lichte. Ik heb ook de donkere versie. Zou hem gewoon om laten ruilen.

Gave 2-wieler ronnie !!!

Heb lekker rondje met ferro gedaan. Achter mn zusje met pp aangehobbeld.

Heb ook nog een gaaf vestje en rijbroek (nu nog gaan rijden) binnen gehad. Morgen miss om een nieuwe
tuinset.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:12

Tine wil de prijzen ook wel bij je ophalen hoor, achterbank nog vrij :-) Nee gekheid. Helaas doe ik niet met de competitie mee. Ben ook blij dat het klaar is hoor, rug begon al weer vervelend te doen. Maar veale stond gewoon te slapen met vlechten, dan gaat het ook makkelijk.

Aks goed bezig

Vhu hij liep nu nog wel wat rondjes te draaien toen ik hem wilde optuigen. Zal volgende week de broek even wat strakker doen, kijken als dat werkt. Het ligt duidelijk aan de broek. Maar als hij voor de kar staat doet hij niks gelukkig. Ben nog steeds erg blij met hem. Gewoon ook fijn om twee verschillende types op stal te hebben.

Ik zag trouwens dat mijn tuig geschuurd is, niet op een erge plek, maar moet dus binnenkort wel op zoek naar een andere. Nog aanraders?

Dan nog een vraag. Veale staat de hele dag buiten, maar staat nog niet voldoende gras. Hij wordt wat aan de schrale kant. Hooi krijgt hij genoeg, heeft hij niet altijd op . Is droog hooi, houdt hij niet zo van, natte kuil vindt hij lekkerder. Ik geef hem al wat extra biks. Wat kan ik hem nog meer geven?

Een aantal dus een fijne paardendag gehad. Hier was het ook heerlijk weer. Vanmiddag laat pas wat druppen regen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:21

een beetje olie erdoor, is niet alleen fijn voor de vacht maar legt ook een laagje in de darmen zodat t eten langzamer verteerd word.
verder dan toch wat extra kuil erbij geven?

ohw en maisvlokken... mmmmh lekkere dikmaker :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:24

Kuil extra bijgeven doen we al, maar dat eet hij dus niet op. Staleigenaar legt hem om 23 uur nog een stapel neer, maar nooit op.
Ik geef 2 x daags olie door de biks. Hij krijgt momenteel 2 x 1,5 kilo biks.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:29

dan zou ik maisvlokken eens proberen, of een extra voedingssupplement.
Maar als hij genoeg eet en schraal blijft kan er natuurlijk ook een andere oorzaak zijn als wormen of een andere parasiet.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:29

Ik hou jullie niet meer bij hoor :o (nu ben ik de komende dagen bij dus hoop ik dat het beter gaat :+ )

@nieuwkomers welkom :j
@Tine, super dat je weer gereden hebt op je kanjer Rembrandt *\o/*
@Ronnie, gave tweewieler... ik heb er op Paard en Koets ook naar gekeken en zou hem ook graag voor onze shet Hans aanschaven maar daar doe ik momenteel te weinig mee :o
@Maisie, Bicci en VHU lekker gereden vandaag... :j
@Akshay, heerlijke foto van Did's tijdens je picknickrondje :9 .
@Kiss, bij deze nogmaals gefeliciteerd met je mooie behaalde resultaten +:)+
@Janouk, lekker gereden.... helemaal super dat jullie zo fijn op de 'goede' weg zijn en niet alleen Paul daar profijt van heeft ;) :=
@Prinsjeh, druk aan de klus +:)+ ene -4,6 in nog geen 5 dagen ;)

Verders lees ik iets over kleuren van tuigen... en tweespan 'probleempje'.....

Hier vandaag ook lekker gemend met Brutus.. moest eigenlijk in de bak rijden van mezelf maar kon de verleiding niet weerstaan om toch lekker een blokje om te doen en het hondje mee te nemen...

Voor alle wedstrijdmenners heel veel succes dit weekend +:)+ Ik moet zeggen dat ik me nog nergens ingeschreven heb de komende periode :o Ik kan me er nog niet écht toe zetten en geniet zo ook van het mennen...Van het weekend maar even kijken of ik nieuwe menwagens kan gaan kijken bij Paashows :):)

BiancacooJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:32

happyhorse..het tuig kan best hetzelfde zijn als de onderste foto !! sommige menners gebruiken bruine lederolie of blanke olie om het hele tuig behalve de onderlegdelen in te smeren, daar word hij echt een stuk donkerder van.
dus dat kun je ook nog vragen.

Aks...zo'n superfoto...geweldig hoe jij kunt genieten van je bol wol.

Tine.super fijn dat je zo lekker gereden hebt...een teken dat je lijf even lekker meewerkt...super !

VHU wis mee op de koets, gaaaaaaf !

verder...moet ik nog bijlezen maar ga nu stomme film kijken....ice age 3 lekker ongecompliceerd even relaxen...
mijn lichaam werkt namelijk momenteel even na het jonge honden avontuur met de husky's niet mee....maar dat komt wel weer goed !
Aks hoe is het sporten gegaan, of heb ik daar over heen gelezen ?? :o :+