[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:50

lief tine!! :D leuk dat hij nog eens wil!

@Ollie; helaas, kant en klare maaltijdsalade. morgen het eerder getypte ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:36

Jemig wat gaan jullie snel, zelfs als ik vakantie heb kan ik het niet bijhouden... :D
heb wel bijgelezen, en ga mee met de samenvatting van ollie... 8-)

ollie, succes met al je drukke bezigheden!

Wij hebben nog net voor 't even een rondje aangespannen over de weg gedaan met Fifi, ze was wakker en had er goed de vaart in... :D
Had vanmiddag m'n nieuwe beenbeschermers binnen die ik van een bokker had overgenomen, dus die kon ik mooi gelijk uitproberen! 8-)
was bang dat ze te klein waren maar ze pastten precies! *\o/*

Daarna snel paarden binnen gezet en gevoerd en naar het pannenkoekenhuis geweest, we hadden punten gespaard voor een gratis 2e pannenkoek bij de Mona toetjes dus die moesten we natuurlijk wel even gaan innen... :9

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:42

Leuke foto Dennis van marengo!
Nouvel lekker gereden en nieuwe peesjes uitgeprobeerd

Ga ff tv kijken :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:45

jellee, ben je ook 40 days and 40 nights aan het kijken?

tine, wat leuk dat je zoontje het mennen te pakken heeft.
met wie ment hij dan? pony of rembrand?

ik las wat over kant en klare maaltijden?
soms vind ik die best makkelijk en sommige zijn nog best lekker ook :j
al vind ik (als ik tijd heb) het ook wel leuk om lekker te koken.

wow die ene pony van dat tandem is lekker aan het sjouwen zeg! kan die niet even met wobbe praten? hihi

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:53

Avond,

Wilde jullie bedanken voor de lieve bericht wbt Hidalgo.
Vannacht en vandaag heeft hij goed gemest en wat meer gegeten als gister.
Hij is ook wat fitter, dus dat gaat wel goed komen.
De muesli eet hij sinds vandaag ook ben toch blij dat na alle inspanningen en extra zorgen het goed gaat met mijn spookie......hij staat nog even met een draadje tussen appart zodat ik kan zien of hij goed zijn ruwvoer eet.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:55

Kim ik kijk Wipe Out :D :D zo briljant altijd

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:01

@ IT: hij ment met pony, is tenslotte van hem. Bovendien denkt hij dat Rembrand te snel gaat. Nou, die is veel rustiger. Past zich ohz ook veel meer aan als zoon erop zit. Maar goed, het is het idee he? Ook weet ik nog niet of Rembrand weer rad loopt. Wobbe gaat straks ook vast zo lopen hoor. Is nog maar een groentje toch?!

@ Nouvel: fijn dat ze goed passen en dat je lekker hebt gereden. En pannenkoeken, hmmmmm. Jongens, stoppen over eten...hoor mijn maag alweer :o

@ Ollie: is inderdaad lastig ziek zijn met kind. Zeker als hij vakantie heeft. Maar hij vermaakt zich zelf gelukkig ook heel goed. Ben wel naar zwembad met hem geweest, kan toch moeilijk helemaal niets doen he? Ik ben sinds kort ook bezig met organiseren van menwedstrijden. Man wat een werk. Als ik zo het draaiboek zie, raak ik al behoorlijk in de stress. Nu hoef ik het natuurlijk niet alleen te doen, maar ik moet wel het team aansturen. Nooit eerder zoiets gedaan, dus vind het best spannend. Maar goed, komt vast wel op zijn pootjes terecht. Ga volgende week eens bellen voor juryleden en parcoursbouwer. Wat raar dat hij halverwege de week al vakantie krijgt.

@VHU: super dat je weer zo lekker hebt kunnen mennen!!!!

@ Dennis: afstamming zegt heel vaak niets hoor. En een klik en band met je paard heeft daar al helemaal niets mee te maken. Beter dat je heerlijk geniet van je smurf! Dat is niet in geld of papier uit te drukken. (Amerigo noem ik ook altijd smurf, hihi, maar ja, is ook zo ieniemienie naast reus Rembrand)
Ik heb Rembrand ook nog steeds in model autobumper (zo noemt instructrice het; hals, benen en streep langszij zijn geschoren), ziet er niet uit, krijg standaard op wedstrijden of les opmerkingen, maar goed, het werkt fantastisch voor mijn paard dat toch veel buiten staat (nu ook weer in de nacht)

@ Biancacoo: geen wedstrijdplannen dit weekend. Mennen ga ik pas 24 april weer starten met Rembrand, Amerigo wacht eerst op zijn nieuwe kar. En ohz hangt zo vreselijk af van mijn gezondheid dat ik niet weet of ik uberhaupt nog ga starten. Ik hoop natuurlijk nog wel, maar of dat realistisch is.....

Nou, volgens mij heb ik de ergste schade van vandaag weer ingehaald. Sorry als ik iemand ben vergeten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:04

tine, weet je al wanneer je nieuwe karretje komt?
spannend hoor!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:15

Marengo heeft zich in de keurings ring nooit goed laten zien. Kan niet stappen, niet stil staan, stuitert, vliegt, dribbelt enz. Heeft een hele rij 2e premies en 1x een 1e waar je vraagtekens bij kan zetten (toemalig eigenaar keurde toen oid heb ik gehoord). Maar het is wel de best fokkende kleine maatse!!!!! Eigen premies zeggen dus niet alles. En kreeg al opmerkingen over dat zijn vader niet de meest ideale sportpony's geeft (beetje luie drollen die je niets kado geven, maar dat is wel mijn type pony :) ).

Vorig jaar kwam er een dikke prop binnen dribbelen die het amper vol hield en nog onregelmatiger was dan nu.
Dit jaar was hij echt heel wat kilo's kwijt ten opzichte van vorig jaar en dat heeft hem toch wel goed gedaan. Stilstaan voor de wagen hebben we goed op geoefend, dat ging goed. En met draven alleen maar knallen (in een veel hoger tempo dan hij normaal aan de hand tijdens keuringen deed).

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:16

tine, luistert pony ook gewoon goed naar je zoontje?
wobbe staat in april een jaar voor de wagen.
maar weet niet of hij ooit zo gaat lopen als die pony op de foto van het tandem.
ach ja ik blijf gewoon oefenen.
soms baal ik ervan en soms denk ik ach schijt! als we maar lol hebben toch?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:17

Pony's keken me echt stomverbaasd aan, waren al wat aan het dutten :+
Had gisteren ook mega veel hooi in de bakken gedaan dus echte honger hadden ze gelukkig niet.

Nou Ollie jij hebt het druk volgende week zeg. Han is volgende week ook vrij maar ik moet ook werken en ze zijn hier aan het verbouwen (nieuwe toiletten). Paard / pony's zal ik volgende week ook nauwelijks zien vrees ik...

@Tine wat ontzettend fijn toch dat jouw zoontje dat allemaal zo leuk vindt. Die van ons wordt echt geen ruiter of menner hoor, ik heb de moed definitief opgegeven. Op Snuit heeft hij een paar keer gezeten, met Sim mende hij wat, maar het is echt omdat ik dat wil en leuk vind, uit hemzelf komt het absoluut niet, helaas, helaas. Vind dat echt wel jammer hoor.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:41

Niet normaal zo hard als jullie gaan,na een week niet gebokt te hebben,had een beetje ruzie met de computer.
Hij liep steeds vast |(
Heb een 8 span voorbij zien komen.
Een teckel met hernia-heel veel sterkte.
Leuke foto van een tandem
Joep is te dik,en Maisie wil kunstof tuig.
Hidalgo heeft aangepast voerschema,fijn dat de DA mee denkt.
Ollie heeft het druk met evenement.
VHU is ook Blijde rijder geworden.
Als ik wat vergeten ben,sorry,het was ook zo veel.

Lisanne,jouw pony's staan niet zo ver bij mijn vandaan.
23 April bij de Rhoonse ruiters doe ik ook mee.

Vorige week Zondag nieuwe aanwinst gehaald,hij is erg braaf,Zaterdag gaat hij voor het sleepje.

Ollie-Waarom zijn het bij jullie allemaal 2 daagse D/V beetje jammer,dan ben je het hele weekeind kwijt als je zowel dressuur als vaardigheid wil rijden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:43

Even een kort berichtje. Ben niet fit en heb niet zo'n leuk nieuws gehad en heb overal last van. Voor de nieuwsgierigen stuur maar pb.

Ik wil in ieder geval IT sterkte wensen met de behandeling en eventueel de moeilijke keuze.

Als ik fitter ben zal ik op iedereen reageren

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:48

tallechie, vervelend zeg, sterkte... :(:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:50

@Schaduw, ik ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst.
Vwb de wedstrijden hebben we dit jaar geen officiële wedstrijden maar juist oefenwedstrijden ingepland om de recreatieve niet wedstrijdruiter of de de wedstrijdruiter die lekker wil oefenen een kans te geven om lekker te kunnen oefenen (zowel dressuur als vaardigheid). Ook gaan wij daar een competitie van maken in verdeeld in verschillende categoriën. In de oefenvaardigheid worden ook hindernissen gezet....Ik ga dus ook bijv. met Simba rijden en mijn groom mag de wedstrijden met Brutus rijden.... dus vandaar. Ook mogen er 2 manches gereden en 2 proeven gereden worden. Je hoeft ook niet beide te disciplines te rijden. En snap je het nog ? :o
@VHU, mijn zoontje kreeg woensdagmiddag al vakantie omdat ze donderdag en vrijdag studiedagen hebben ingepland ivm de wintersporters denk ik :P
@Tallechie beterschap en sterkte toegewenst :(:)
@Tine, ik zou het ook leuk vinden als zoonlief ging mennen, maar het boeit hem niet zo ;) Hij vind lekker knuffelen met de diertjes veel leuker en wil wel groomen als hij oud genoeg is want hij wil graag hangen in de bochten :=

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:51

Tallechie-Sterkte :(:)

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:56

Ollie-ik snap het,ik dacht dat het officiele wedstrijden waren.
Dus dan kan ik oefenen voor mijn M dressuur,ik moet bijna over maar durf het nog niet goed aan.

Leuk die mennende en groomende kinderen,altijd handig.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:04

schaduw schreef:
Ollie-ik snap het,ik dacht dat het officiele wedstrijden waren.
Dus dan kan ik oefenen voor mijn M dressuur,ik moet bijna over maar durf het nog niet goed aan.

Leuk die mennende en groomende kinderen,altijd handig.

@Schaduw, ik ga met Simba oefenen :P
In april hebben we een officiële jury dus krijg je wel een reël beeld.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:08

Klinkt goed Ollie! Ik moet / wil ook veel gaan oefenen dit jaar :+ Wist nooit dat een simpele goede volte draaien met een wagen erachter zo moeilijk kon zijn :=

Sterkte Tallechie, denk vooral aan jezelf en je kleintje :(:)
@Patrick fijn dat het weer wat beter gaat :j

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:38

Sterkte tallechie, heeft toch niet met de kleine te maken?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:41

Sterkte tallechie. Toch niets met je baby???

Heb vanavond nog even ferro gelongeerd. Hoest nog wel niet zo veel meer gelukkig. Verder was ie gewoon blij dat ie wat mocht doen hij wou iig lekker lopen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:28

Goeiemorgen!

maisie, fijn dat 'ie minder hoestte!
Fifi is ook wat hoesterig op 't moment, dan is 't weer weer en dan hoest ze ineens weer een paar keer...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:42

fijn maisie, hopelijk is zijn kuch gauw over!
:(:) voor tallechie, maar die had ik per pb al gestuurd :)

ik ga zo naar stal voor de hoefsmid, en dan naar den bosch, en ik denk dat ik dat gauw met de auto doe, scheelt me 2uur..
wil vandaag ook proberen m'n haar te laten knippen, en m'n onderzoeksplan moet onderhand af :)

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:34

Maisie-Fijn dat hij minder hoest.
Ollie-Dan komen we oefenen.
Naaltje heeft een druk progamma vandaag.

Vandaag gaan allebei de paardjes in de paddock,ieder in z'n eigen,dan kunnen ze vast wennen met draad er tussen.
Op stal zijn ze lief voor elkaar,ze staan naast elkaar,met tralies er tussen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:59

Tallechie : Sterkte, Beterschap !!!!!

Nouvel fijn gemend, superrr !!

Ollie, oefenwedstrijden ?? supergaaf........gaat zoeken waar ?? want dat is misschien wel iets voor mij !!
Ik durf nog geen wedstrijd te starten, vind dat ik daar nog lang niet aan toe ben !!
Maar zo'n oefenwedstrijd is miss wel wat !!

Maisie, fijn dat Ferro al minder hoest