[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:51

Bedankt voor jullie tips :D
Sil is een echte braverik en verwacht eigenlijk nooit ergens moeite mee. Hij springt niet vlug weg voor dingen ed. Maargoed ik blijf in mijn achterhoofd houden dat het een dier is he.
Hij heeft nu iig gok zo'n 3 dagen vrij, dus kan hij weer even nadenken haha.
Maargoed heb vertrouwen in mn mannetje :D En binnenkort maar weer eens over de weg!

Lekker he tallechie zo'n opgeruimd huis! maar bij mij is het altijd al snel weer een zooi haha. Ook fijn dat je nu door hebt hoe je Veale rustig houd :D

Klinkt lekker zo'n ritje Ivy! Dat wil ik ook :D

Ik ga waarschijnlijk dinsdag en woensdag naar Drenthe :D daar is een vriendin met haar 2 geweldige shetten op een Men vakantie :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:56

Iedereen is hier duk bezig geweest.
Vele fototopics, een nieuwe pony voor vanhuisuit, eerste cross ervaring voor een pup, Pony's die terug naar hun baasjes gaan,...

Hier weinig gedaan. Heb Petra weer naar huis gebracht na haar maand uit logeren. Morgen gaat ze weer voor de koets (tenzij ik moet overwerken)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 21:57

Bij ons is het ook zo weer een puinzooi hoor. Maar nu heb ik alles weer gedaan en is het weer een paar dagen rustig in mijn hoofd. Ik ben degene die schoonmaakt, maar ook degene die de meeste puinzooi maakt. Ik probeer het elke keer netjes te houden, maar daar ben ik gewoon te gemakkelijk in.

Mijn hand is nog steeds niet goed Is nog erg dik en mijn pinkje doet de hele dag pijn. Maar doe wel gewoon weer alles maar wel op een trager tempo. Ook kan ik nog niet zwaar tillen. Ook omdat ik nog steeds een tennisarm heb. Moet in september weer naar het ziekenhuis.

Nog een week veel computerwerk en dan ben ik eerst weer thuis.

Jenkins waar ga je heen in drenthe?

Wij gaan donderdag naar de nijmeegse vierdaagse, mijn schoonzusje en zwager lopen mee

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:57

Owja VHU gefeliciteerd met je nieuwe aankoop :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:04

Vind het altijd wel weer een eye opener, hoe meer je los laat, hoe meer je paard naar je toekomt, letterlijk en figuurlijk. Mooi dat het goed gaat Tallechie.

Als ik elke dag maar 5 of 10 minuten zou hebben gement kreeg ik Alwyn nu nog niet langs de oprit :+ Het is maar wat je wilt natuurlijk, maar van een half uurtje mennen (lees = alleen stappen over de weg in het begin) worden ze echt niet minder hoor. Natuurlijk dan weer niet elke dag maar dat lijkt me duidelijk. Misschien is het anders als je in een bak ment, heb ik totaal geen ervaring mee :+ Maar een bak lijkt me juist veel zwaarder dan gewoon over de weg waar je vrij veel stukken gewoon rechtuit ment. En het lijkt me ook dodelijk saai :Z
Maar dat is voor iedereen weer anders natuurlijk.
Moet mezelf ook echt dwingen voltes / gebroken lijnen / figuren te gaan rijden op een veld. Ik weet dat het goed is voor de pony, maar na een paar figuren denk ik al snel van, laten we die weg eens ingaan of daar eens naar toe rijden :+

TXS Jenkins!
Ben echt benieuwd hoeveel Amigo nu werkelijk weet en hoe hij aanvoelt straks. Hij staat op ijzertjes, dus hij zou in principe lekker stukje moeten kunnen lopen.

Geweldig Naaltje, die vogel van jullie, vreet zich door het karton heen en laat zich vervolgens naar zijn logeeradres rijden }:0

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:08

haha ik vind in de bak rijden wel erg leuk :D
Lekker sturen enzo :P
Maar ga zeker volgende week een stukje naar buiten :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 22:10

ik heb ook alleen maar bakervaring, ik ging nooit direct de weg uit, wel het land op.

vhu gefeliciteerd. Wanneer halen jullie hem op?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:14

"de kunst van het loslaten" :D

vhu, gefeliciteerd met aanwinst!

ik ben bijna klaar met pakken, morgen paard inladen en gaan met die banaan!
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 18-07-10 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:32

Ja mooi he Nouvel. Waar gaan jullie ook alweer heen?

Citaat:
ik heb ook alleen maar bakervaring, ik ging nooit direct de weg uit, wel het land op.

vhu gefeliciteerd. Wanneer halen jullie hem op?

Donderdag is de grote dag.
Ik ben nog van de generatie dat je je pony's / paarden thuis had zonder bak en wel met weiland maar daar mochten we nooit in rijden. Stonden of koeien op of moest gras voor hooi en dat soort flauwekul :Y) Dus wij gingen met jonge paarden / pony's eigenlijk altijd al heel snel naar buiten. Als ze links/ rechts/ ho wisten gingen we de weg op. Vaak gewoon alleen, of je ging mee als je dan naar de clublessen ging. Deden we ook al heel gauw. En dan 1x per week les bij de club, vaak nog 1x per week 8-tal of 4-tal oefenen en dat was het dan. Voor de rest reed je buiten, af en toe op een stoppel veld of kon je 1x per week bij de manege 'vrij rijden'. Naar de manege ging je vaak ook gewoon te paard / pony.
Ja ja, dat waren nog eens tijden :7 ;)
Hoe dan ook, je kreeg er wel dood-makke paarden van :+

Daarvan komt wel dat ik nooit een echte bakrijder ben geworden denk ik. Ik ben er gewoon niet mee opgegroeid. Tegenwoordig leer je rijden in de bak (wij kregen gewoon een pony met een halster om en gaan met die banaan, dwars door de landerijen), sommigen komen de bak nooit uit. Ieder zijn ding maar ik word daar helemaal claustrofobisch van :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 22:35

Mijn vader ging eerder ook altijd met de paarden de akkervelden op hoor. Het is natuurlijk wel het beste, met een braaf paard die de stemhulpen kent durf ik het indd ook wel

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:44

Hoe oud is jouw vader :+ is vast van mijn leeftijd zo ongeveer.
Ik kan me goed voorstellen dat je met jouw Veale niet zomaar even de akkervelden op dendert hoor. Weet ook niet meer hoe ik dat vroeger allemaal heb gedaan en gedurft. Maar het was toen gewoon zo, dan deed je dat ook gewoon. Gebeurden natuurlijk ook wel een ongelukken maar goed, dat heb je altijd.
Maar het verkeer is ook wel veel drukker geworden, de paarden zijn vaak veel heftiger (ook omdat ze minder meemaken / minder worden gebruikt / de halve dag in een box staan of op een postzegeltje weiland zonder maatjes) en de mensen hebben over het algemeen minder ervaring. Dus dan is het maar verstandig dat niet hele volksstammen zomaar de wijk ingaan met hun knollies :+

Met een van mijn paarden ben ik trouwens hooguit 10 x naar buiten gegaan (Happiness). Die was gewoon compleet gestoord buiten. Ze is wel Z dressuur geworden, moest van ellende met haar wel in de bak blijven. Moet zeggen, met haar was dat geen straf.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 18-07-10 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:56

Een schoon huis.... zucht ..... wil ik ook. Zitten nu al 8 weken in een verbouwing en (door de bouwvak ertussen ) dat duurt ook nog wel 6 weken. Bah, ben het wel heel erg zat. Zit al 6 weken zonder keuken, dus echt lekker eten is er ook niet meer bij. De kant-en-klaar-maaltijden zijn wel te doen hoor, maar is toch niet zo lekker als zelf en vers.

Tallechie, fijn dat het zo goed gaat.

Ik vind buitenrijden onder het zadel heerlijk, durf eigenlijk alles wel, maar met mennen vind ik het erg spannend. Al die sloten/vaarten..... brrrr. Dan ben ik toch ook wel blij dat ik gewoon thuis in de bak kan rijden. Helpt natuurlijk niet dat ik 3 keer ongeluk heb gehad met vorig paard, waarvan 2x buiten.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:58

Ik zit een sjeesje voor een shetlandertje op het spoor :D mag hem voor 125 op komen halen. Helaas is het wel 2 uur rijden voor ons, dus ik moet even goed zoeken of er iemand is die met mij rond wil rijden :D Hopelijk is het een goed karretje. Moet hem nog wel opknappen enz...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:00

tine, sterkte met je verbouwing!

milanka, spannend!

tallechie, fijn dat het nu goed gaat!

vhu, ja hij is echt leuk, ben benieuwd hoe hij 't gaat doen in 't span!

wij gaan naar Belgie, weekje naar Gerard Leijten, lekker even eruit, beetje rijden, keertje lessen, gewoon even leuke dingen doen en even weg van huis!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:00

Spannend Milanka.
Met al die sloten / vaarten en dan mennen, vind ik ook geen succes Tine! Nou kan me goed voorstellen dat je je keuken (en vooral de goede maaltijden) mist!
Ik heb buiten ook best wel hachelijke situaties meegemaakt. Maar de ergere ongelukken gebeurden bij mij juist in de bak.
Wat lekker Nouvel, vind het zo leuk dat jullie zo vaak iets met je paard en met jullie drieen doen, echt gezellig. Veel plezier!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 23:03

Mijn vader is 59. Die heeft eerder altijd gecrossd. Mennen heeft hij nog nooit gedaan.

IK durf met veale dus wel met de wagen langs de weg, maar niet onder het zadel.

Ikke gaat slapie doen.

Veel plezier nouvel

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:14

O nee dat haal ik nog niet ;-)
Nou welterusten ik hou er hier ook mee op.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 00:03

Fijn dat je zo fijn kon rijden tallechie!

Nouvel veel plezier :D

Jenkins: ik wil ook, heb mijn weekje maar uitgesteld, waar wie weet in september met de shetlandmendag of de menendurance :D

Een mooie afscheidsfoto, vind de foto wel wat hebben ;( :+:
Afbeelding

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 00:09

Mooie foto Laura! Geeft een lekker zomers gevoel :D
Jammer dat je 2 kleine vrienden weer weg zijn! Maar nu kun je je wel helemaal richten op je eigen twee mannetjes!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 00:13

Stiekem begint het nu pas door te dringen dat ze er niet meer zijn, al heb ik nog geholpen met het inladen en ze een knuffel gegeven. Ik heb hier zoveel van geleerd. Het land was vanmiddag wel heel kaal zonder die ukkies :(:)

Ik wil mij nu echt weer gaan richten op het dressuurmatig rijden en 2span starten.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 06:18

aparte foto laura!

VHU, gefeliciteerd! het is dus toch het witte smurfje geworden?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 07:51

leuke foto laura :)

een :wave: vanaf hier :)
Wij gaan over 'n kwartiertje rijden, even langs dids, en dan naar m'n stage-adres. En door naar la Roche
:wave:

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 08:17

Fijne vakantie naaltje!
VHU met een nieuw paardje :D
Laura met twee paardjes minder :(:)
en Milanka op jacht naar een nieuwe wagen.

Hier nog altijd op trailerjacht. Heb de binnenmaten van een trailertje dat ik op het oog heb, dus nu maar eens kijken of daar twee shetten in zouden passen.
Zometeen lekker met mn vriendin met haar leen-ponytje een rondje mennen. Heb er zin in! En dan straks door naar mn Sunnytje. Morgen weer fijn naar Storm, kijken of die me nog wil zien nadat ik twee weken niet ben geweest...

Groetjes, Lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:00

Ik ga ook op jacht, maar dan opzoek naar een baan.

Vandaag ga ik echt overleggen over de menendurance rit die napie organiseerd. Als ik nog even wat doortrain is het voor rivaldo goed te doen. Na dat stilstaan toch een hoop conditie kwijt, maar hij was daarvoor in goede conditie dus denk dat ik nog genoeg tijd heb voor het einde van de maand augustus.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:10

-fijne vakantie naaltje
-laura heeft afscheid genomen van haar logees
-VHU gefeliciteerd met een mooie nieuwe pony.
-tallechie heeft weer een hoop plezier van veale
-kay blijft gewoon een heel knappe pony
-milanka, als jij die sjees niet wil. Wil ik hem wel haha.
-lacuna is terug van vakantie.

Zo de rest weet ik niet meer hoor :+

Ik meld me ook weer even, heb een druk weekend gehad, vrijdagavond een date gehad, zaterdag groom geweest voor de eigenaresse van voice, helaas had ze 203 en net geen winst. Gister heb ik mijn L-debuut gehad, erg fijn gereden en 2 winstpunten erbij. Al was ik het er niet helemaal mee eens dat ik in mijn 1e proef 182 had, maarja winst is winst. Gisteravond heb ik ook nog tweespan gereden met de pony's. Best lekker gereden trouwens.