Ja mooi he Nouvel. Waar gaan jullie ook alweer heen?
Citaat:
ik heb ook alleen maar bakervaring, ik ging nooit direct de weg uit, wel het land op.
vhu gefeliciteerd. Wanneer halen jullie hem op?
Donderdag is de grote dag.
Ik ben nog van de generatie dat je je pony's / paarden thuis had zonder bak en wel met weiland maar daar mochten we nooit in rijden. Stonden of koeien op of moest gras voor hooi en dat soort flauwekul
Dus wij gingen met jonge paarden / pony's eigenlijk altijd al heel snel naar buiten. Als ze links/ rechts/ ho wisten gingen we de weg op. Vaak gewoon alleen, of je ging mee als je dan naar de clublessen ging. Deden we ook al heel gauw. En dan 1x per week les bij de club, vaak nog 1x per week 8-tal of 4-tal oefenen en dat was het dan. Voor de rest reed je buiten, af en toe op een stoppel veld of kon je 1x per week bij de manege 'vrij rijden'. Naar de manege ging je vaak ook gewoon te paard / pony.
Ja ja, dat waren nog eens tijden
Hoe dan ook, je kreeg er wel dood-makke paarden van 
Daarvan komt wel dat ik nooit een echte bakrijder ben geworden denk ik. Ik ben er gewoon niet mee opgegroeid. Tegenwoordig leer je rijden in de bak (wij kregen gewoon een pony met een halster om en gaan met die banaan, dwars door de landerijen), sommigen komen de bak nooit uit. Ieder zijn ding maar ik word daar helemaal claustrofobisch van