[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 05:55

Hier zijn gisteren de schapen geschoren, zo lekker voor ze.
Vanochtend de tweede officiële wedstrijd met Meneer Anton. Dressuur en vaardigheid.
Gelukkig ziet de weersvoorspelling er beter uit dan ze gisteren zeiden. Duim duim duim op een beetje rustig weer

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 06:50

mooi de schapen weer kaal ! *\o/*
Succes en veel plezier met Anton's 2e wedstrijd, zet h'm op !! :j

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:01

Succes Janouk.

Biancacoo, het bos grenst aan onze tuin. Voorin een beuk van 200 jaar oud, maar die gaat niet zo best jammer genoeg. Jouw tuin klinkt naar mijn smaak.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:56

Via telefoon dus wellicht wat kort. Paardencoach ivm zelfvertrouwen en meer inzicht in lichaamstaal tov pony. Wat doet angst /onzekerheid van zoon met pony. Gisteren introductie. Erg interessant

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:01

Mooi Tine :j
Bij jou staat in ieder geval flink wat in de tuin Biancacoo het was/is hier vooral erg kaal :+ we hebben ook nog flink gesnoeid op wat er stond want dat was zo slecht onderhouden, en dat geeft nu gelukkig wel mooi fris groen (was eerst bang dat het helemaal niet meer terugkwam).

Heel veel succes met meneer Anton! Het is hier heerlijk weer, kan me niet voorstellen dat het zulk noodweer wordt als voorspeld... hoop dat ik zoonlief meekrijg naar stal en dat het dus nog ff aardig weer blijft, wil graag met Piet de weg op.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:58

Wat een goed idee Tine.

Slecht weer voorspeld?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:37

Nou het heeft hier even gespetterd maar verder niets :o?

Hartstikke trots op Piet :D heeft eerste stuk weg super gedaan. Hij was hartstikke vlot, trok tweewieler met mij en zoonlief (ondertussen 1.80 groot en 70 kg aan de haak) met zoveel gemak, wie weet kan er tzt ook wel een lichte vierwieler achter. Trok ons zelfs zo de dijkjes op en dat zijn pittige dijkjes. Piet vond het geweldig oortjes erop en lekker pittig doorstappen, helemaal toppie.
Dit was onze zeer uitdagende route hahaha.
Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:55

Lekker VHU. Met recht de paden op, de lanen in :D

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:03

Kom maar eens onder mijn mee lees steen vandaan, ik heb mij al eens ooit voorgesteld, 2 shetten en een haflinger.
VHU ik lees dat het zo goed gaat met Piet, ik rij hier enkelspan shet met een marathonwagentje van ECC
deze is 125 breed en weegt 110 kg en zowel mijn shet van 98 cm als mijn shet van 104 cm lopen hier prima dressuur voor evenals met mijn van der Mee concourswagen.
Dus je kan altijd hier naar uitkijken of er een te koop is met de tijd.
Verder wens ik iedereen een prettige dag en Janouk een fijne wedstrijd (zal al wel af zijn) het is hier in het noorden van Noord Holland al de hele dag droog met af en toe zon en bewolking.
Ik kruip maar weer onder mijn steen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:38

Vhu, wat een superfijne en foto, en wat heerlijk dat het zo goed gaat, echt met plezier op pad geweest dus !
Janouk, ik ben heel benieuwd hoe het vandaag met Anton is gegaan...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:41

Lekker VHU!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:48

Ik helaas de foto niet zien...
Goed idee, Tine!
Ik zou het erg leuk vinden als je een beetje verslag zou willen uitbrengen van hoe het aangepakt wordt!

Hoop dat het droog was en jullie plezier hadden met Anton!

*sorry dat ik zo weinig reageer; nogal "op" momenteel; opeenstapeling van gedoe*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:25

:(:) :(:) ava.... :* sorry is niet nodig...
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 29-05-16 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:35

Bedankt voor de tips Marga1 +:)+
Hier ook benieuwd naar Herr Anton :) gedoe is niet fijn Ava :\ en geen excuses hoor :(:)

Ja weg is extreem rechtuit hahaha. Maar, er is hoop :+ , want het is een nieuwe fietspadverbinding, dit pad is net aangelegd aan de overkant van stal. Er wordt nu gewerkt aan afslag naar Park Zestienhoven en daar zijn heel veel fietspaden. Als die afslag er is (deze zomer) hoef ik vrijwel niet meer over de weg om op pad te kunnen =:) en dan kan je zo 10 / 15 km lekker over de weg/het fietspad met brede berm in geval van nood en zonder direct water naast je mennen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:36

Meneer Anton had 176 en 181 in de L dressuur.
in de L vaardigheid 2 ballen en binnen de tijd, 2e proef had Paul meer risico genomen om veel in galop te doen al.........ruim binnen de tijd maar 4 ballen.
Zo weer heel veel geleerd en Droog gehouden.

nu net een kitten opgehaald voor Michael, dus nu kitten spelen. Morgen volgt meer info haha

fijne avond

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:28

Janouk: meneer Anton heeft weer veel ervaring opgedaan en toch ook nog wp erbij. En leuk, kitten!!!
Ava: ik zal proberen verslagje te maken, maar zal vast een hoop vergeten. Komt zoveel info op je af.
en wederom een dikke knuffel voor jou!
VHU: die Piet <3
Marga zit weer onder steen

Vandaag naar mijn ouders geweest. Erg fijn om ze weer vast te kunnen houden. Mijn moeder ziet er goed uit, maar moet voorlopig nog rustig aan doen. Enorme buien gehad (camping in Kaatsheuvel) met ook flinke onweer. Thuis heeft het net 1 mm geregend, eigenlijk niet genoeg voor de plantjes. Toch raar zo'n verschil in zo'n klein landje.

Paardencoaching.
Er werd eerst een gesprekje gevoerd met wat ons doel was van de coaching. Daarna werd een pony (30 jarige Arabier) uit de wei gehaald. Zoonlief moest eerst contact met haar maken, hij mocht daarbij een borstel gebruiken om wat te poetsen. Zo moest hij ervoor zorgen dat ze op elkaar gericht raakten. Daarna moest hij door de bak gaan lopen en moest de pony buiten zijn persoonlijke zone blijven. Dat vond hij in het begin wel moeilijk (houdt erg van knuffelen met dieren, dus die komen binnen zijn zone). Dit werd op gegeven moment uitgebouwd met halthoud oefeningen en over balkjes en om pilonnen heen sturen. In het begin liep de pony gewoon langs de balkjes, maar later liep ze er keurig overheen. Iedere keer weer vind ik het bijzonder om te zien hoeveel zoonlief met dieren heeft. Pony was (op de balkjes na) zo op hem gericht. Omdat hij op haar gericht was. Hij beloonde haar ook steeds, en kletste heel wat af. Tussendoor stonden ze ook stil om uitleg te geven over hoe paarden communiceren en hoe belangrijk nonverbale communicatie is.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Ik ben vast een hoop vergeten :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:35

klinkt goed tine,hoe vond hij het?
meneer anton heeft het goed gedaan vandaag.
sunrise mocht ook vandaag 2x dressuur(176 en 190) en 1x vaardigheid(doe ik eigelijk nooit aan mee)foutloos en in barrage 2 pionnen om(als ik het doe doe ik het goed,hoppa alles om) :j trots op sun.
en piet voor het karretje whoehoe wat goed!
en verder ff alles kwijt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 06:01

Paardencoach klinkt goed Tine, dat vond je zoon vast leuk om te doen, maar wel lastig,..niet in jou zone...dat is juist fijn, haha...leerzaam en leuk denk ik.
ht, ik zag een mooie foto voorbij komen,..super dat het zo goed gegaan is...en naar de barage met vaardigheid, cool, de parcoursbouwers moeten iets te doen hebben. :+
Janouk, wat goed dat Anton het zo goed gedaan heeft, en meer snelheid proberen in de vaardigheid, super !
Wat fijn dat hij alles zo goed oppakt !

Fijne dag allemaal, ...hoop dat iedereen een beetje fijn weekdind heeft gehad...
:j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:14

Vanmorgen is bijrijder weer geweest voor Rembrand en ik heb gemend met Samoerai. Zaten goede stukjes tussen, maar het gros is toch echt niet geschikt voor in de ring. :+ Zometeen paar uurtjes werken op school van zoonlief. Hopelijk blijft het mooi weer, want ik ga op de fiets.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:32

Tine,...lol met je knol is belangrijker dan hoe je paardje in een wedstrijd ring loopt.. het is lekker relaxen..heerlijk toch.
Fijn dat bijrijder er was..gaat t goed samen met R ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:04

Rembrand gaat heel goed, erg blij mee, kan nog wel jaren mee zo ;-). Ik weet niet of ik ooit nog wel wedstrijden ga rijden, maar ik ben wel een dressuurprikker, dus wil wel graag verbetering zien in de dressuur en dat stelling en buiging goed voor elkaar zijn. Maar goed, straks heb ik waarschijnlijk zomervakantie van half juli tot de herfstvakantie, dus tijd genoeg om te trainen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:44

Straks loopt ze weer als een zonnetje hoor Tine als je er even wat meer tijd aan kunt besteden :j wat fijn dat het zo goed gaat met Rembrand.

Hier bij Piet voornamelijk mest geschept en Ber even gelongeerd dus weinig spannends :+

Zoonlief heeft weer zitten liegen over zijn cijfers op school grrrrr hij had met zijn verjaardag een i-pod gekregen, heeft zijn tijd enorm zitten ver-gamen blijkt dus. Gelukkig stond hij er redelijk voor en kunnen zijn cijfers wel wat hebben maar ipv 7-ens zijn het nu vrijwel allemaal 6-en geworden voor de eindlijst. Dus hij moet nu nog maar heel goed zijn best gaan doen voor de toetsweek -:(- _-:( >;) ^)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:56

Tine, dat komt vast goed in de vakantie..als ze regelmatig even voor de kat komt, ze zal het niet verleren.
Vhu. .ohhhh..wat balen van de cijfers van je zoon.....hoop dat het met de toesteekt weer beetje opgekrikt word !!

ik krijg net bericht van een meisje die destijds mijn laatste springpaard heeft gekocht,..De nozem is al 15 jaar...Toen 4...en nog steeds niks veranderd....Hij ziet er erg mooi uit, leuk te lezen dat hij nog bij haar staat !
Dat is een zoon van No Limit, echt een vrolijk dier.ze doet nu endurance.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:51

Wat leuk zeg :j
Zoon is zwaar aan het puberen. Schat van een jongen hoor :* maar soms zou je ze achter het behang plakken :P
**moet zeggen ik kon er vroeger ook wat van dus tja**

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:55

Bianca, dat is nu de hoofdreden om haar in te spannen. Dat ze het niet vergeet. Bijzonder dat je nog contact hebt en dat hij nog bij haar is. Mooi nieuws
VHU, wat balen van die cijfers zeg!

Zoonlief zou vandaag met Amerigo gaan mennen (wel handig om dat weer eens te doen als hij dit weekend wedstrijd heeft), maar we waren net bezig met inspannen toen het al begon te onweren. Dus maar weer uitgespannen. Nu hopen dat we komende week nog tijd hebben om te oefenen.

Onverwacht morgen hele dag aan het werk (met tussen de middag overleg met degene die invalwerk regelt. Ze zoeken iemand die groep 3 langdurig (tot vakantie) gaat overnemen. Aan de ene kant erg aantrekkelijk (is nog maar kort tot de vakantie tenslotte), maar aan de andere kant wordt het denk ik lastig. Ik zal dan ook naar vergaderingen en dergelijke moeten, en dan heb ik wel oppas nodig. Mijn oppas is net verhuisd en de anderen die ik eerder had, hebben geen tijd meer. Nou ja, eerst gesprek morgen maar afwachten

Gelukkig de paarden op stal staan, erg veel regen in korte tijd gevallen met veel onweer. Ik hoop dat ze vanavond weer naar buiten kunnen.