[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:19

Ja heb het gefixt,is inderdaad die man die rombach heeft overgenomen na zijn dood.weet dat de kwaliteit voorheen niet zo top van hem was,nu weet ik niet.weet wel dat de koetsen van rombach super waren.dus hoe en wat nu bij hem weet ik niet.moet ik gaan kijken natuurlijk

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:25

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:25

Ja sorry die linkjes zijn stom, dat censureerd bokt terwijl het woordt koets in Duits/pools nou eenmaak ku.tsch is. Beetje stom.

Maar goed; Rambach zegt mij niets.

Het word dit weekend weer beter weer toch? Wie gaat er lekker trainen?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:29

Ik ben het hele weekend groom bij stalgenootje in de SGMW. Hopen dat al het regenwater al naar beneden is gezakt := .

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:02

Ik ga heerlijk de omgeving bij mijn nieuwe stal verkennen. Wandelend weliswaar, maar de nieuwe tochten moeten toch ontdekt worden. :D

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:08

Heb komend weekend helaas geen tijd om te mennen.

Maar ik ben wel de afgelopen 3 dagen gezellig een paar dagen uit geweest met onze menclub.
Daardoor in 3 dagen toch zo'n 100 km gemend. Lijkt me voorlopig wel even voldoende training voor Coldy. ;)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:20

Ik heb de afgelopen twee dagen geklust. Zondag rij ik mee met een endurance. Heel veel zin in.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:44

Zondag zijn wij in gesves op de lusitano keuring dus niks te mennen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 16:53

Toydoll schreef:
Ja sorry die linkjes zijn stom, dat censureerd bokt terwijl het woordt koets in Duits/pools nou eenmaak ku.tsch is. Beetje stom.

Maar goed; Rambach zegt mij niets.

Het word dit weekend weer beter weer toch? Wie gaat er lekker trainen?

helaas voor mij geen ritten dit weekend beide dagen werken, heel misschien in de avond nog maar betwijfel het. Wil vanavond nog mennen met tum.

lekker marja genieten waar waren jullie heen?

linsa sta je al op je nieuwe stal?

nanda lekker aan het klussen? wil je mijn deuren schilderen haha zo geen zin in momenteel. geintje!

keona lusitano keuring schijnt heel leuk te zijn, mijn instructrice gaat er ook naartoe.

Gister weer les gehad net rivaldo wat een draak! Vorige week nog op de roze wolk vanwege het hipoiade compliment en hij zo fijn liep had meneer nu een trucje uitgevonden om onder het werk uit te komem. Meneer gooit nu zijn tong over het bit zelfs met lichte tongboog en bit strakker omhoog. Wat een stouterd! Momenten dat hij dit niet had liep hij als een zonnetje. Zelfs van een middendraf naar uitgestrekte draf. Eerdaags iemand vragen of die wil filmen.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:49

L_Rivaldo schreef:
lekker marja genieten waar waren jullie heen?

Naar Winterswijk, dat is niet ver van hier.
Dinsdag daarheen gemend, woensdag daar in de omgeving een mooie route gereden en donderdag weer terug naar huis gemend.

Dit was de 5e keer dat we als menclub zoiets organiseerden. Deze uitjes zijn altijd erg gezellig!
We verblijven dan met z'n allen 2 nachten in een groepsaccommodatie waar de paardjes ook mee naartoe kunnen of waar stalling dichtbij geregeld kan worden.

Het weer was niet denderend deze keer, maar we hebben gelukkig alles toch bijna droog kunnen rijden.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:03

Lusitano keuring, leuk!! Wel foto's maken :D

Laura, wat een draak :P:P Mooi dat je wel ook juist hele fijne momenten heb gehad :D Druk weekend dus :( Ik ook hoor, 2 nachtdiensten, maar daardoor morgen overdag wel wat tijd. Maar kyano al 3x voor de kar gestaan deze week, vind ik voor een 3 jarige zat, dus ik moet wat andres verzinnen morgen.

MarjaR: Klinkt erg leuk!! Wat een leuke vereniging dat ie dat organiseerd:D

Gem: ik denk wel dat het goed komt met de bodems, was vandaag ook al droog toch?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:06

Ik zal kijken of ik wat mooie plaatjes kan schieten zondag zijn de hengsten.we moeten onze merrie ook nog keer naar de keuring dooen voor stamboek opnamen als ze mooi uitgegreid is en goed intraining zit

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:29

Ik heb dit weekend helemaal niks met Alex gedaan. Op vrijdag en poging tot fietsen met hoofdstel zonder bevestiging aan het bit, maar daar wordt ie te mak van. Hij wilde niet eens meer draven. Terwijl hij met touwhalster het liefst gaat trekken in volle galop en dat is ook niet de bedoeling. .. Dus het enigste wat ik kan doen met hem is voor de kar, maar we hebben nog geen banden. .

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:30

Nou hier ook weinig gedaan.vandaag vrachtwagentje weg brengen krijgt nieuwe laadklep en er word nog 1 balk bij de vloer vervangen.en gister 3 schapen gevangen en geschoren.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:22

Fennadev schreef:
Ik heb dit weekend helemaal niks met Alex gedaan. Op vrijdag en poging tot fietsen met hoofdstel zonder bevestiging aan het bit, maar daar wordt ie te mak van. Hij wilde niet eens meer draven.

kwestie van even aanpakken en doorzetten lijkt mij.... Kyano vond het ook raar in het begin; wennen ze wel aan! Even streng zijn en dan taadaa.

Ik heb vervoer :D:D
Afbeelding

Gister bij de menvereniging wezen kijken. ERG leuk! Volgende week ga ik proefles rijden. Spannend *\o/*
Kyano gister hals geschoren (een soort mini jachtpatroon). echt fijn dat ik nu aan de gang kan met hem :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:43

Ik had je topic van de traailer al gevolgd,wat leuk.dus binnen kort hebben we er nog een mendurance pony bij?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:43

Kom even heel snel voorbij gewaaid :D

Druk druk, nog bijna een jaar WW sinds vorige week weer aan het werk.
Van helemaal niks naar ineens 4 dagen per week, met ook nog twee avonden in de week cursus. Moet weer even in het ritme komen. Lees tussendoor wel mee (even snel in de trein haha).

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:40

Gefeliciteerd Nicole! Fijn om weer aan het werk te zijn, maar kan me voorstellen dat het ook weer wennen is. Wat doe je nu voor werk?

Omdat onze mendurance nu niet doorgaat maar besloten om naar de Efteling te gaan zaterdag. Nog nooit geweest dus ben heel benieuwd.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:04

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:38

@ToyDoll, dan heb ik echt een tweede persoon nodig die even een zweepje op de kont legt, want trekken wil niet met 120 kilo niet meewerkende shet ~~}>

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 07:19

Je kunt toch zelf lange zweep mee pakken,ik heb gister alles van weide verhuisd met de fiets.ook de jaarling die het super deed

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:54

Dan weet ik zeker dat ik ernaast lig, want zo handig ben ik niet met zwepen, ik kan al niet eens mijn zweep van hand verwisselen als ik op een paard zit en de zweep langer dan 50 cm is :')
Ik ga het wel weer eens proberen met touwhalster, maar ik gok dat ik dan te weinig controle heb, terwijl ik niks aan het bit vast had zitten vorige week.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:58

BibiSmurf schreef:
Gefeliciteerd Nicole! Fijn om weer aan het werk te zijn, maar kan me voorstellen dat het ook weer wennen is. Wat doe je nu voor werk?

Omdat onze mendurance nu niet doorgaat maar besloten om naar de Efteling te gaan zaterdag. Nog nooit geweest dus ben heel benieuwd.

Ik werk weer bij mijn vorige baas, ben teruggevraagd. Ideaal is het niet vanwege de reisafstand (ben ruim 8 uur van huis terwijl ik maar 5,5 uur op kantoor ben) maar het is beter dan de WW. Ik was het UWV zo zat (ze denken daar dat we allemaal kleuters zijn geloof ik) dus was blij dat ik weer aan de slag kon.
En wie weet wat de toekomst nog brengt.

Veel plezier in de Efteling! Hopelijk valt het mee met de drukte.
Bedenk me nu dat wij komende maand ook nog moeten, heb kaartjes liggen die tot 1 november 2015 geldig zijn.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:35

Het is mooi weer dus hopelijk hier vandaag een rondje mennen. Ik heb vakantie maar nauwelijks aan de pony's toegekomen door het klussen in huis.
Afgelopen zondag een endurance gereden op een fries. Was wel heel gaaf zeg. Wel er flink afgevallen en ik een poging het paard vast te blijven houden eronder gekomen. Mega blauwe plek op mijn been. Ook mijn telefoon verloren en daar kwam ik bij de finish achter. Ik ben later terug gegaan naar de plek waar ik gevallen was en gelukkig terug gevonden.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:02

Au, ik weet hoe t voelt om blauw te zijn, ben ook nog steeds blauw van die val van de kar :(:)
Ik zit even uit interesse het reglement te lezen en dan met name het stukje over de paarden, maar ik denk niet dat ik Alex een kilometer kan laten stappen in een kwartier, zijn snelheid in stap is max 3 km per uur en dan gaat ie al draven.