[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:11

heb trouwens besloten dat Wobbe na mijn vakantie toch geschoren word.
in de hoop dat ik volgend jaar niet nóg eerder moet scheren.
Hij was vanochtend na 25min rijden al flink bezweet, terwijl het hier niet eens super warm was.
en ik ook nog ruim10/15min gestapt heb.
en gisteren heeft hij 25minuten in de molen gelopen om kwart voor 8 's ochtends.
toen was hij op zijn borst en tussen zijn billen ook al iets bezweet.
en gisteren ochtend was het rond die tijd echt nog niet warm..

waarom ik hem niet eerder scheer? omdat ik over 9 dagen op vakantie ga en hij dan veel minder hard hoeft te werken (eigenlijk bijna niks doen)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:38

ik heb robijn ook al geschoren. Ferro nog niet daar wacht ik nog even mee. Heb pas 19 november wer wedstrijd en dan weet ik nog niet of ik ferro mee neem (weet nog niet of ik met hem nog dressuur ga rijden) dus dan vind ik het nu nog niet nodig.

Het heeft hier lekker geregend. Ga zo maar eens bij de pony's kijken.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:39

had robijn ook al zoveel haar dan?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:13

VanHuisUit schreef:
Sorry, ik dacht dat je met de hoefjes bezig was geweest!
Wat is het warm he! JIj woont ook in Rotterdam net als ik haha.
Zeg waar men je als je ment?

Ga heel lekker eten maken, pasta, pangasius-vis in de wok, salade en lekker fris roseetje erbij :Y)

Haha ja had haar hoefjes eergister al gedaan.. :D Alleen gisteren pas geplaatst haha.
Ja Rotterdam, Hoek van Holland eigenlijk. Ze staat bij de waterkering. En daar men ik dus ook, dat is op een fietspad richting Maassluis of richting strand :D

@Naaltje, hier ook een vriend geobsedeerd door onweer haha.
Ow er gebeurde gister nog zoiets engs.. We hebben een klein vuurkorfje in de tuin die we aan wilden steken, maar het hout was nat dus fikte haast niet. M'n vriend de pyromaan, pakt er een fles bio ethanol bij en gooit het er af en toe overheen. Slaat dus het vuur in die fles! Hij gooit hem een stukje weg want hij zag het gebeuren, klapt die fles uit elkaar, heel de tuin in de vlammen! Gelukkig alleen op de tegels maar ook een klein beetje bij het huis, nou ik zag het al gebeuren hoor... Maar gelukkig alles geblust met water. Wat doet mijn vriend nou, die suffert. Trapt op die fles. Zit er nog wat in en weer tuin in de fik (gelukkig een stuk minder). Maarja, heb nogal een vuur trauma door een afgebrand huis enkele jaren geleden dus dan hoef ik echt geen vuur meer..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:23

Betsie, groom en Shet-kanjer OOTJE: een welgemeende felicitatie met je tweede (2de!) overwinning in de Oefenmarathon Zuidlaarderveen. Dit is een onvoorstelbare prestatie, om heel het deelnemersveld (waaronder meerdere officiele wedstrijdrijders-met-startkaart) voor de tweede keer op rij het nakijken te geven. Jullie gingen weer als een speer!
Bewijst wel dat jij en Oot een absoluut team zijn, iets dat ik ook van diverse mensen langs de routes heb gehoord, dat Ootje op het minste of geringste van jou op de juiste manier reageerde. Op zo'n dappere slimme pony mag je wel trots zijn. Haha, ik weet dat je dat ook bent! Met Oot samen ga je vast nog heel veel verder komen.
Om dit de tweede keer voor mekaar te boksen, moet je wel wat in huis hebben, RESPECT!
Dit wilde ik toch even gezegd hebben ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:49

@scw; oei :oo wat een uiterst lompe actie van hem :=
@terpentijn; sorry ik ben vast niet aardig. Maar je komt hier elke keer reacties spalken. Stel je voor en klets mee. Of...

@it; het is ook niet gek dat ze vacht aanmaken nu al he! 't is al vroeger donker aan het worden. Heeft niks te maken met warm/koud, maar gewoon met vroeger donker, dat is het moment waarop er vacht gemaakt word! :) Dids zijn kop is ook al hartstikke pluizig, zijn lijf is flink aan het verharen maar schiet nog niet door omdat hij nog onder dek staat.

Heb gereden vandaag. nouja, op m'n paard gezeten. Zowel links als rechtsom wat gestapt, gedraafd en gegaloppeerd...
En toen in 't bos stukje uitgestapt :') paard heeft het zo slecht _O-

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 14:54

@ naaltje vast niet aardig maar je hebt wel gelijk dus bij deze ben ik ook lomp
@ terpentijn niet zo van die rare reactie's neerzetten dit is ook niet leuk voor bettepet als je wat tegen haar wil zegen pb haar dan of stuur een sms of voicemail

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:58

Naaltje, wobbe heeft al bijna de hele 'zomer' een dikke vacht ;) heeft eigenlijk nog geen eens zomervacht gehad dit jaar.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:21

Gelukkig heeft Gwin een dun vachtje, een deken is voldoende voor ons in de winter. Van de week heeft ze al een paar keer 's nachts een dunne deken opgehad, nu weer even niet.

Even een egopost, moet het even kwijt ben echt teleurgesteld en boos...
Vandaag werd het hier rond 12 uur droog, dus toch maar weer naar stal gegaan om Gwin weer buiten te zetten, niet leuk voor d'r om binnen te moeten blijven als het weer lekker droog is. Iemand op stal daar, waarvan ik altijd dacht dat ze een vriendin is en die ook nog een collega is, deed echt vreselijk banketstaaf. Ik kwam eraan en ze zei: 'Mag ze weer?'
Dus ik zei: 'Ja het blijft voorlopig droog'.
Toen zei ze: 'Zal je het nou wel doen?'
Dus ik antwoordde: 'Ja van de dierenarts mag het als ik het maar schoonmaak bij binnenzetten.'
Toen zei ze, terwijl ze zich omdraaide en wegliep: 'Ik zal het niet doen hoor, stel dat er nog een grassprietje nat is' En ondertussen heel gemeen en triomfantelijk naar iemand anders kijken die met haar mee ging rijden. Ik ben maar weggelopen en heb gezegd dat ze niet zo overdreven moest doen.

Ben echt teleurgesteld. Ze is de laatste tijd al wat stug, geen idee waarom. Ik probeer af en toe een gesprek aan te knopen en dat lukt slecht. Ook de staleigenaresse vindt haar stug de laatste tijd. Ze loopt alleen maar te zeuren over dat ik het mokbeen niet goed verzorg omdat ik volgens haar teveel doe. Het is toch mijn goed recht om te doen wat ik goed vind?! Ik doe alles in overleg met de dierenarts en al kom ik 100x per dag op stal, moet ik toch lekker zelf weten?! Ben echt zo gekwetst!

Het enige wat de staleigenaresse en ik kunnen verzinnen is dat ze (zij en haar vriend) boos zijn over de verhoging van het stalgeld. Daar hebben ze behoorlijk moeilijk over gedaan tegenover de staleigenaresse. Stalling is 10 euro duurder vanwege het kuil. Er kwam niet geneog van eigen land, dus er moest ingekocht worden. Tja, iedereen weet dat het kuil duurder is dit jaar, dus ik snap dat de stalling duurder moet. Het is nog een mooie prijs. Dus misschien is ze boos op mij dat ik geen tegenwind geef tegen de verhoging??? Heb verder geen idee... Heb ook geen zin om het te vragen want ze is verbaal een stuk sterker dan ik en ik heb geen zin om van alles over me heen te krijgen, steek liever mijn kop in het zand, misschien waait het wel weer over...

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:23

Terpentijn, leuk dat je me dit nog even zegt, ben ook heel erg trots op mijn Ootje. Heb er geen problemen mee dat je dit hier zo geplaatst hebt, en je zou ook best mee kunnen kletsen in dit topic hoor.
Mijn Schilderij is SUPER!!! Ben er echt heeeel erg blij mee.

Heb net even heerlijk met mijn kanjer gewandeld. En dan morgen even weer een beetje dressuurwerk.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 15:28

@ frensie wat flauw zeg ik zou er boos om worden -:(- -:(-

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:28

he frensie wat #^%@ dat ze zo doen.. :(:)

@IT; oei.. daar zou ik dan toch iets achter gaan zoeken denk ik.. geen zomervacht.. Andere jaren wel??

Afbeelding
onze terugkeer van ons stapritje bos :) (achteraan die bosrand, daar hebben we rondje gereden :P Lekker vanaf het erf meteen het bos in :D )

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:31

Sorry, nog eens een egopost :o
mijn pc is kapot en zit nu even op die van mijn broer, ik lees elke keer bij maar kan voorlopig bijna niet reageren... Normaal krijg ik woensdag mijn pc terug :Y)

Daarnet met Luna gelangelijnd, weer op een veldje, ging echt al veel beter dan vorige keer :)
Ik denk dat ze wat bang is van de zweep, vroeger ging ik zonder en nu nog maar de 2de keer dat ik 'm meeneem... Heb ook een drukke weg overgestoken, was moeilijk voor haar om 10 seconden stil te staan terwijl ik achter haar stond, dan kwam ze nerveus en begon ze een beetje te draaien of achteruit te lopen...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:39

tine: van harte gefeliciteerd *\o/* leuke dag gehad vandaag?
een pyromaan die tuin affikt....pfff mannen en fikkie stoken en dan zeggen ze dat een vuurkorf zo veilig is :=
naaltje is heerlijk op pad geweest
ponys die al geschoren zijn of geschoren moeten worden....ik wacht nog ff,maar wil wel zomervacht in de winter,dus paar weken wachten.
met sun gement: tuig past goed,alleen hoofdstel nog niet aangehad met mennen,zit nog een stang aan,houd sunrise niet zo van :n
tiamo aan de longe gehad, 2de keer met pesoatuigje, hij moest dit keer niet eens bokken om de band van achteren..maar als ik met hem klaar ben....ben ik wel steeds moeier dan hem....pfff DAT moet nog ff veranderen O:) :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:54

Hallo iedereen,

Mag ik hier weer mee komen "schrijven" ? Heb lange tijd geleden ook meegedaan in dit topic maar moet eerlijk vermelden dat ik het soms lastig vind om alles bij te houden :o

Ik kan nog niet mennen, maar wil er graag over leren. Als mijn financiele situatie het weer toelaat, wil ik graag het FNRS menbewijs gaan halen, maar ik vrees dat onze huidige situatie nog ff geld-loos blijft :+
Ik zal mezelf ff voorstellen; ben dus Ingrid, 37 jaar, parttime werkzaam en daarnaast heb ik een paardenverzorgingsservice voor (sport)paarden, wat momenteel op een laag pitje staat ivm gezondheidsproblemen.
Ook eigen paarden gehad, 2 stuks. Ik had dressuurambities maar kan niet meer rijden na een zwaar ongeluk alweer 8 jaar geleden.

Heb al tijd lang interesse in mennen/lange lijnen etc maar komt even niet zo van de grond. Ik kan bij Nouvel mee op de bok maar dat is helaas ook even te duur ivm de benzine en de afstand 8-) . Daarnaast ken ik VHU en kan ik af en toe weer met haar mee (en met haar meerijden hihi). Dus dat lijkt me erg leuk. Naast de paarden die ik verzorg kan ik af en toe "pret met een shet" doen; een shet van m'n vriendin kan ook voor het wagentje, dus daar zou ik in de toekomst evt mee kunnen oefenen.

Groetjes,
Ingrid

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 15:58

ingrid welkom
@ tine gefeliciteerd

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:01

Welkom Ingrid!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:40

Bettepet, proficiat heb je een foto van Oot, ik ben nu nieuwsgierig geworden.
frensie balen zeg
IT winterhaar die van mij hebben heel mooi in de zomervacht gezeten maar gaan dit jaar extreem hard de wintervacht in, tot nog toe is het altijd een graadmeter geweest voor de komende winter, hoe vroeger, hoe vroeger ook de winter begint en hoe dikker hoe kouder de winter. Als ik mijn pony's moet geloven hebben we een heftige winter voor de boeg, koud en al vroeg koud.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:46

Nee Sonjim dan hoop ik dat je pony's er naast zitten!
Koud vind ik trouwens niet erg, sneeuw vind ik vreselijk. Dat is zo lastig met je paard.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:49

oh.. Ik zal maar niet zeggen wat ik graag voor winter wil! :o

Afbeelding
:+:

Maar; @ sonjim; ik had zo'n gevoel ook al. Dids is al op blote delen harder aan het doorschieten dan normaal.. Wil ook niet te lang wachten met de deken eraf halen zodat hij tijd genoeg heeft om op zijn lijf ook door te schieten :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:52

Dat is wel gaaf Naaltje! En heeft Dids sneeuwbeslag of geen ijzers? Gwin heeft normaal 's winters blote voetjes maar ik zit nu te denken aan sneeuwbeslag, met van die puntjes.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:55

@ sonjim, heb zo 1,2,3 even geen foto maar de foto's van de wedstrijd komen binnenkort online en dan zal ik er hier wel even 1 plaatsen.

Mijn shet komt ook al weer dikker in het haar en heeft zijn regendeken al weer op. Nou ja de afgelopen 2 dagen niet, maar zodra het weer iets kouder wordt wel weer

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:00

Ben ik ook weer. Bedankt voor de felicitaties.

Tja, ik dacht laat ik maar met 2 starten op mijn verjaardag. Stel dat ik wat winstpunten kado krijg :D ;)

Is wel een rare wedstrijd voor ons geworden. Toen we op het terrein aankwamen, ben ik gaan aanmelden en verkennen. Toen ik weer terugkwam op parkeerterrein, zag ik man met Rembrand wandelen. Beetje vreemd, hij leest doorgaans alleen de proeven voor, verder doe ik bijna alles zelf. Bleek Rembrand erg onrustig op de trailer te staan, dus eraf gehaald. Hij was erg bezweet en aan het hijgen. Ook aan het krabben, dus gedachte was koliek: lopen. Gelijk de dierenarts gebeld om te overleggen (heb iets te vaak gehoord/gelezen van mensen die paard kwijt raken na koliek) Wij hebben geen ervaring met koliek (nog nooit met onze paarden gehad), en verschillende soorten koliek vereisen verschillende aanpak. Maar wandelen bleek goed. Omdat we toch al met de trailer op pad waren, zei ze dat we maar naar de kliniek moesten komen. Dus ik naar secretariaat om ons af te melden. Kreeg ik sms dat ze toch maar kwam, omdat het niet veilig was om paard op de trailer te zetten (ivm vallen en pony ook op trailer). Dus blijven wandelen tot ze er was (duurde half uurtje). Inmiddels leek Rembrand zich weer iets beter te voelen. Eerst liep hij met hoofd erg laag en stond erg te trillen als we stilstonden, maar hij ging na tijdje met hoofd al weer hoger lopen en bij stilstaan deed hij niets meer. Toen arts uit de auto stapte nam hij zelfs alweer een hap gras. Na luisteren bleek het ook de goede kant op te gaan, maar nog niet over. Dus voor de zekerheid injectie. Omdat het zo vooruit ging, kon ik met gerust hart met pony gaan starten en Rembrand gewoon op trailer laten, als we tot de proef gewoon af en toe gingen wandelen. Dus zo gedaan. Hij ging ook weer hooi eten. Dus gelukkig allemaal goed afgelopen. (ik wilde eerst maar helemaal naar huis, maar arts vond dat niet nodig)

Toen het tijd was pony ingespannen en gaan losrijden (lieve mensen naast ons hebben in die tijd goed op Rembrand gelet. Echt top!!). Nou ja, losrijden.... De bodem was gruwelijk zwaar, kon er echt niets mee beginnen, dus maar vooral gestapt. Tallechie was er trouwens ook al vroeg bij, die zou Rembrand komen filmen. En heeft nu dus maar pony gefilmd. Ik durf het nog niet terug te kijken, want het ging voor geen meter. Daarna de vaardigheid. Was een parcours met allemaal lange lijnen. Met Rembrand wilde ik hem volledig in galop doen, maar met pony kan dat eigenlijk niet. Kan ik niet helemaal sturen. Maar op advies van man toch gedaan. Hij maakte heel rare galopsprongen (met achterbenen heel gek) maar wel te sturen, dus maar gewoon gegaan en na de 3e hindernis leek hij het te snappen. Hij heeft het supergoed gedaan. Helaas op hindernis 14 en 15 een bal, maar goed, ik had een heel gehoorzame pony die bijna hele parcours in galop deed. Hij was wel bekaf na afloop, arme ding.

We waren pony nog aan het verzorgen toen ik werd gehaald voor de prijsuitreiking. Ik riep nog, kunnen ze toch wel zonder mij, zit toch niet in de prijzen.
Bleek ik 2 keer eerste met 189 en 190 punten. Ik snap echt helemaal neits meer van jurysport. Heb die punten echt niet verdiend, maar goed, ben er natuurlijk toch wel blij mee :D Bleek ook nog het beste resultaat van de dag te hebben en heb een wisselbeker gewonnen :oo
Toen snapte ik er echt helemaal neits meer van. Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Na zo'n slechte start van de dag toch nog een mooi einde.

Met Rembrand gaat het nog steeds goed, hij staat weer lekker in de wei.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:01

Dids had afgelopen winter voor het eerst geen ijzers :)
Dat ging prima :)
Jaren ervoor had hij 4kant gewone ijzers. Dat werden wel klonten dus toen konden we niets doen ook.. Hij stond wel 24/7 buiten toen

Maar afgelopen winter kon ik dit dus ook doen
Afbeelding
is een filmpje :) (en wat heb ik toen moeten huilen omdat dat echt zo'n once in a lifetime gevoel gaf :o )
Laatst bijgewerkt door mirror666 op 04-09-11 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:02

:wave:

wat een onwijs stoere sneeuwfoto is dat naaltje!

ingrid, welkom hier!
jammer dat je te ver weg zit, je mag inderdaad altijd mee, en er zou bij ons op stal ook nog wel een paardje staan voor je om mee te teugelen...

verder lees ik over dikke vachten en scheren...
hier nog geen erg dikke vachten gelukkig, meestal wordt Fifi zo rond nov geschoren...

tine gefeliciteerd!

frensie, wat stom zeg...
jammer dat mensen zo reageren...

bettepet, gefeliciteerd!

wij hebben de hele dag visite gehad, tussendoor even paarden gevoerd en vanmorgen 1/2 uurtje met Fifi onder het zadel aan een lang teugeltje gestapt, staptempo is nog erg laag dus we doen rustig aan, komt wel weer...
vanmiddag met z'n allen met de hond even naar strand geweest en bakkie gedaan op terras op strand...