[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BibiSmurf

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:43

Leuke wagen! Veel plezier met alle ritjes die nog gaan komen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:21

Succes met de nieuwe wagen. Hier niks meer gemend denk dat ook niks meer word dit seizoen. Volgende week gaat de vrachtwagen weg voor nieuwe laadklep en daar is verder ook nog wel wat werk aan,dan ben ik start klaar voor 2016.ik heb er zin in.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:58

Hij kan niet in 1 keer gecorrigeerd worden. Daar stond hij te slecht voor op de voeten. De volgende bekapbeurt zal hij weer wat steiler worden gezet.

Nee de verlatingsangst is de laatste twee jaar ontwikkeld omdat hij met drie anderen in de groep stond en er nooit meer weggehaald is. Ze hebben hem nooit meer alleen meegenomen of alleen ergens mee naartoe genomen. Ze hebben er eigenlijk gewoon vrij weinig tot niets meer mee gedaan en dan krijg je dit gedoe.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:29

Mooie koets Toydoll! Welke koets is dit?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:24

Ik vind de voeten na de kapbeurt netjes uit zien,snap alleen niet waarom je een paard met deze stand stijler wilt zetten.paard is uit gegroeid aan stand zou ik zeker niks veranderen vind de stand ook zelf heel goed.zijn straal zal nu ook de grond raken en dus zorgen voor goede doorbloeding. Maar dat is ieder zijn mening.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:48

Omdat zijn stand gewoonweg nog niet correct is, mijn hoefsmid weet heel goed wat hij doet. Hij zal echt niet fors worden gecorrigeerd maar we zijn er nu ook nog niet.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 19:45

stand van de hoeven komt vast goed!

mooie wagen toydoll lijkt mij een fijn3 lichte wagen om ook mee in de bak te trainen.

keona doe je nog mee in teteringen (als die door gaat?)

hier weer 2 dagen vrij ivm het weer, wel de sagen ervoor gemend en laten rennen maar de paddock is nu echt te nat om ze te laten rennen. Morgen weer les, hele organisatie moet zo alles al klaar zetten dat ik enkel de paarden hoef te laden ivm ik echt moet racen voor de tijd na mijn werk. Echt jammer dat ik dat laatste uur geen vrij kreeg wat voor 99 procent was beloofd zodat ik gewoon mijn hobby kon blijven doen. Na eventuele contract verlening in november ga ik hier maar weer over praten dit is geen doen eigenlijk.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:48

L_Rivaldo schreef:
stand van de hoeven komt vast goed!

mooie wagen toydoll lijkt mij een fijn3 lichte wagen om ook mee in de bak te trainen.

keona doe je nog mee in teteringen (als die door gaat?)

hier weer 2 dagen vrij ivm het weer, wel de sagen ervoor gemend en laten rennen maar de paddock is nu echt te nat om ze te laten rennen. Morgen weer les, hele organisatie moet zo alles al klaar zetten dat ik enkel de paarden hoef te laden ivm ik echt moet racen voor de tijd na mijn werk. Echt jammer dat ik dat laatste uur geen vrij kreeg wat voor 99 procent was beloofd zodat ik gewoon mijn hobby kon blijven doen. Na eventuele contract verlening in november ga ik hier maar weer over praten dit is geen doen eigenlijk.

Nee gaat niet lukken,heb niet meer gemend en de wagen word begin oktober weg gebracht voor die klep.dus nee voor mij is het mendurance seizoen voor bij helaas.komend jaar zal ik bij alle wedstrijden in nb en limburg zijn,rest moet ik nog even kijken

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:23

Barney1978 schreef:
Hij kan niet in 1 keer gecorrigeerd worden. Daar stond hij te slecht voor op de voeten. De volgende bekapbeurt zal hij weer wat steiler worden gezet.

Nee de verlatingsangst is de laatste twee jaar ontwikkeld omdat hij met drie anderen in de groep stond en er nooit meer weggehaald is. Ze hebben hem nooit meer alleen meegenomen of alleen ergens mee naartoe genomen. Ze hebben er eigenlijk gewoon vrij weinig tot niets meer mee gedaan en dan krijg je dit gedoe.

Steiler?! oke, vreemd. Steil is juist negatief, snap niet helemaal waarom je dat wilt. De 'neus' van de hoef wordt vanzelf steiler als de witte lijn sterker wordt, maar daar moet je vooral de te lange hoefwand er dus afhalen, en dus die flares....
Je moet juist niet die hakken hoger gaan zetten, dan creëer je alleen maar probleem hoeven... Volgens mij is de stand prima zo, alleen wat slechte witte lijn...

Maar goed er zit nogal verschil ik werkwijze tussen verschillende hoefsmeden, iedereen pakt het anders aan.

Erg jammer van die verlatingsangst :) Maar heb je vast zo opgelost :)

Keona: mooi dat je een nieuwe klap krijgt! Volgend jaar helemaal startklaar dan dus.

linsa: het is de ECC geworden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 23:33

Toydoll schreef:
Barney1978 schreef:

Steiler?! oke, vreemd. Steil is juist negatief, snap niet helemaal waarom je dat wilt. De 'neus' van de hoef wordt vanzelf steiler als de witte lijn sterker wordt, maar daar moet je vooral de te lange hoefwand er dus afhalen, en dus die flares....
Je moet juist niet die hakken hoger gaan zetten, dan creëer je alleen maar probleem hoeven... Volgens mij is de stand prima zo, alleen wat slechte witte lijn...

Maar goed er zit nogal verschil ik werkwijze tussen verschillende hoefsmeden, iedereen pakt het anders aan.

Erg jammer van die verlatingsangst :) Maar heb je vast zo opgelost :)

Keona: mooi dat je een nieuwe klap krijgt! Volgend jaar helemaal startklaar dan dus.

linsa: het is de ECC geworden.

Ja inderdaad komend jar gat een geweldig jaar worden ,geen gezeur meer met 2 wagens en steeds de trailer halen bij mijn schoonouders. Ik ben het inderdaad met jou eens over hoefstanden toydoll.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:37

Ik kwam toevallig via FB nog op een stukje over flares... vermijd een suikerrijk rantsoen en fructaanrijk gras. klik hier

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:10

Gem schreef:
Ik kwam toevallig via FB nog op een stukje over flares... vermijd een suikerrijk rantsoen en fructaanrijk gras. klik hier

Helaas weer een stuk in het engels,maar voor iedereen die engels kan lezen vast heel interessant

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:58

Gem schreef:

Ja idd, logisch stukje!

Ik heb vandaag eerste echte bosrit gemaakt met Kyano. Ben heel blij met de ECC. En krijg nou wat, waar de testwagen waggelde, doet deze dat helemaal niet?!? Heb nota benen exact dezelfde lamoenen eraan, omdat de mijne nog niet geleverd zijn.
Afbeelding

Mooie lichte wagen zeg, ook door mulle zand geen problemen. Wauw!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:44

Super wagentje.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:25

Toydoll welk type ECC is dit en hoe zwaar is deze wagen? ziet er namelijk mooi uit.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:53

Mijn stalgenootje denkt ook over een ECC. Fijne lichte wagens, helaas weinig tweedehands te koop.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:09

Marga ik heb de M-100, en hij zou zo'n 110 kg zijn; zelf niet nagewogen. Dat hij echt super licht is weet ik wel zeker, ik heb hem op mijn work-in-proces-mentrailer getild en inderdaad, met 1 hand tilde ik hem er op en eraf :P Weegt geen drol.

Afbeelding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:12

Oeh, dat klinkt echt als een perfecte wagen! Enige nadeel is dan dat manlief de hele rit moet staan. Hoe doe jij dat met je groom dan?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:15

LinSa schreef:
Oeh, dat klinkt echt als een perfecte wagen! Enige nadeel is dan dat manlief de hele rit moet staan. Hoe doe jij dat met je groom dan?

Die kan toch gewoon achterop zitten?

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:27

Gem schreef:
LinSa schreef:

Die kan toch gewoon achterop zitten?

Oh verrek, dat kussentje had ik nog helemaal niet gezien :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:49

Ecc waar hebben ze die dan ziet goed uit wil wel met 2en voorop..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:29

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:04

Komen ze van de gene af die rombachkoetsen heeft over genomen in duitsland

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:05

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:07