[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:53

Amerigo maakt er wel flink gebruik van hoor. Die heeft het heel snel koud, dus is er erg blij mee.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:35

@Tine leuke foto! Wat lijken Thabor en Rembrand van voren veel op elkaar (beetje dezelfde soort bles)! Valt mij nu pas op :o Fijn dat de schuilstal in ieder geval goed gebruikt wordt door Amerigo.

sluit mij verder even bij de samenvattingen aan van de vorige pagina. Y;(

Vandaag was het zoooo koud op de bok. Die wind :brr: Ik heb expres al een plaid als menschort om, maar mijn bovenbenen waren nu zelfs ook koud aan het worden. We hadden kleine aanpassing aan de wagen gedaan. Ik ben alle reglementen voor de SGW aan het doorlezen en daar kwam ik o.a. inspan eisen tegen. Even nagemeten en Sam stond net iets te dicht op de wagen, dus lamoen uitgeschoven en strengen verlengd. Nu loopt hij helemaal volgens het boekje ;)

Ondertussen tijdens de training ook wat communicatieprobleempjes met Sam. Die had er echt geen zin in vandaag. Tjah, rondjes rijden in de bak is lang niet zo leuk als tussen pionnen door crossen... dat hebben we gister voor het eerst met de nieuwe wagen gedaan. Nou het laatste rondje zaten we dicht tegen onze topsnelheid aan en dat ging best wel hard. :wow: Zo hard gingen we nog nooit, dus dat was even wennen. := Uiteindelijk vandaag wel goed afgesloten, trouwens. Na 20min discussie gaf meneer toe en liep ie weer zoals het hoort.

Dinsdag staat er een clinic (1e van 5) van Ito Werkman voor mij in de planning. De grap is dat het door de Friese Fokvereniging is geregeld, maar ze hadden meer menners nodig dus ik mag met mijn witte pony ook meedoen :P Zit nog met een andere pony (bruine New Forest) in de les en tot nu toe is de derde plek nog vrij. In de andere lessen (4 op een avond) zitten wel Friezen. Dus ben benieuwd wat ie van ons ponygroepje vindt :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:08

Leuk Marjola zo'n witte smurf tussen de Friezen da's grappig :P

Wat staan die paarden van jou er toch heerlijk bij Tine!

Ik maak me zorgen om mijn handen... ik heb artrose en mijn handen zijn niet OK de laatste maanden. Dacht eerst dat het gewoon kwam van de kou of zoiets (ook kop in het zand natuurlijk :o ), maar manlief viel het op tijdens het eten dat een paar gewrichtjes er echt niet goed uitzien.
Ik had het idee dat het de laatste 2 jaar stil had gestaan / wil dat het stilstaat maar vrees toch echt dat er weer meer aan de hand is.
Misschien daarom ook die vermoeidheidsaanvallen.
Maar die handen moeten wel gewoon kunnen blijven functioneren natuurlijk -O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:25

Hier ook koud, maar staat niet in verhouding tot "jullie kou". Heb om 16.15 nog gekoetst met Moos, half uurtje training op het dressuurveld en met een omweg terug naar stal gereden zodat Moos helemaal droog en op adem terug was. Maar tussen de velden, waar de wind staat, was het idd erg koud. Dik bokkleed meegenomen en dat scheelt wel een jas. Moos, van nature geen snelle stapper, wist niet hoe hard hij door moest lopen, stapte wel 30 cm over :D .

VHU: akelig zeg, merk je er 's winters ook meer van dan 's zomers?

Tine: idd erg mooie schuilstal! Amerigo ziet er op de foto, weggedoken in zijn jas, ook echt uit alsof hij het koud heeft :brr:

Marjola met een kleine witte tornado tussen de grote statige Friezen :D . Zal een leuk gezicht zijn :)) .

Biancacoo met hondtie in hoefschoenen :D

edit: ik hoor de wind nu echt aanwakkeren en de regen tegen de rolluiken aan waaien :brr: . *Lekker met mijn nieuwe fleecedeken-met-armen/handschoenen om me heen* :brr:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:42

Lika's eerste kennismaking met sneeuw. Als poolhond doe je dan net alsof dit doodnormaal is.

Afbeelding

Afbeelding

Gem: Amerigo voelt wel lekker warm aan onder zijn jasjes gelukkig. Maar hij geeft de voorkeur aan lekker warm weer. Maar het halsstuk is ook te lang (zit al dubbelgevouwen), waardoor het er ook wat zielig uit ziet.

VHU: niets is zo beroerd als handen die het niet doen. Nu is het bij mij maar tijdelijk gelukkig. Maar dit klinkt niet goed. Misschien toch maar naar arts en kijken wat je nog kunt doen om te zorgen dat het afremt ofzo.

Marjola: ze lijken van voren inderdaad wel op elkaar. Bij beide loopt ook de bles door op de keel.

Nou, het is dus echt wit hier. Ik had stiekum morgen even achter Rembrand willen gaan zitten. Puur recreatief sturen natuurlijk, want met rechterhand kan ik niet veel. Maar ja, vrees dat de paarden morgen toch echt vrij moeten krijgen. Enige voordeel van de sneeuw is dat de bodem van de bak goed blijft (we hadden vandaag nog zout gestrooid en gesleept)
Laatst bijgewerkt door tine10 op 25-01-14 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:44

Lekker gemend dan Gem :)
Wat schattig Lika en de sneeuw <3

Bij koud weer is het altijd vervelender of bij heel vochtig weer, dat klopt wel. Maar ik had 'maar' twee vingers die knobbels hebben maar nu lijkt het erop of het in drie andere vingers ook begint. Er is niets aan te doen. Fysiotherapie en pijnstilling/symptoombestrijding. Tenminste zo was het een paar jaar terug. Maar moet gewoon naar mijn arts, want wil even dat een deskundige zegt wat ik moet doen / laten. Misschien is er ondertussen wel 'iets', hoop het.

Het is hier ook echt vies weer.... :brr:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 25-01-14 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:46

Ik wilde nog even eenzelfde foto van de paarden maken, maar dan met de sneeuw. Maar de buitenlamp ging uit (die houdt niet van vorst. Als ik hem aandoe, gaat hij al heel snel weer uit. Vreemde lamp haha. Zodra het weer boven nul is blijft hij netjes aan), dus ik had alleen maar een zwarte vlek. Morgen maar herkansen.

Anonymous86

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:48

Sneeuw? Ik wil ook sneeuw ik wil sleeen. Pff wat een pech hier geen sneeuw :(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:50

Nou, ik kan wel een paar nadelen bedenken hoor van die sneeuw. Gelukkig heeft Rembrand dinsdag sneeuwbeslag gekregen dus daar hoef ik niet over in te zitten, maar lopen op de bestrating met sneeuw vind ik toch maar eng. Oke, ze weten wel wat ze doen en zijn wel voorzichtig, maar toch. En ik baal dat ik nu echt helemaal de paarden niet meer kan trainen, nou ja, laten trainen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:00

Tine, nee ik vind niet dat Amerigo er zielig uit ziet, maar eerder lekker weggedoken in zijn jas en achterin de schuilstal :D . Jouw buitenlamp is vast familie van mijn fotocamera. Die geeft onmiddellijk "low battery" als ik hem nu buiten aanzet :( .

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:14

Ik duik ff onder de steen vandaan,ik zag sneeuwfoto....brrrr
Vhu-hier ook ff getob met vingers,die van mij slaan dood, echt balen,is toch anders dan koude vingers waarbij je moet huilen als bloed weer gaat stromen,hier zijn ze ineens gevoelloos en dan zijn ze er weer,sun neemt haar kans waar om de boel uit mijn handen te trekken
Hoop dat ze snel oorzaak bij je vinden,tine hoe gaat jou hand?
Moos die haast had *\o/* ,janouk heeft ineens impuls,wauw
Hero aan de sleep en nu bij tine hussenweer....eindelijk wit buiten
Verder ff alles kwijt sorry
Duik weer braaf onder de steen :j

obelix

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:06

vhu wat naar van je handen. Idd miss toch maar eens naar laten kijken?

Mooie sneeuw foto's :j

Bianca wat een lieve foto van dakota met dr blauwe schoentjes :D

Tine wat een mooie schuilstallen zeg. En idd thabor en rembrandt lijken op elkaar van voren gezien, ik moest even kijken idd :)

Marjola mag mee rijden tussen de friezen, leuk :#

We hebben gisteren Lodewijk gelongeerd en die liep heel fijn *\o/* Echt super om te zien,dus het masseren heeft m goed geholpen :j
Was ontzettend fijn om m zo te zien bewegen, ben na 10 min maar gestopt,want denk moet ook niet teveel willen in ene.

Zometeen paarden buiten gooien en dan ons zelf klaar maken voor Jumping Amsterdam !
Voor degene uit dit topic die er ook heen gaan, ben te herkennen aan mn camera tas en petje, uiteraard gekleed in het wit ;) (petje niet)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:05

Sorry, nog even wat fotos. Het hooinet van de paarden zit inmiddels weer lekker vol hoor. :Y)

Het is hier nu -6 (voelswaarde -11) en er ligt zo'n 5 cm sneeuw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Obelix: lekker met Lodewijk bezig geweest en veel plezier in Amsterdam
HT: klinkt erg pijnlijk van je vingers

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:26

Zo apart, verschil bij ons is groot. Veel regen gehad en nu flauw zonnetje en 6 graden

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:33

Wat een leuke foto's, Tine, heerlijk al die beestjes in de sneeuw <3 , alhoewel ik het dus echt mooi vind, hoeft het van mij hier echt niet meer :o .
Ik was al aan het balen dat het hier zo vreselijk veel geregend heeft, gisteren :o .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:36

Inderdaad bizar dat het op zo'n klein stuk zo enorm kan verschillen. Paarden krijgen nu maar echt vrij. We proberen het erf wel sneeuwvrij te krijgen, want door al het lopen en rijden met auto erop wordt het anders een ijsbaan. Maar er gaat nog meer sneeuw komen, dus het wordt wsl dweilen met de kraan open.
Met de hand sneeuw schuiven lukt me dus niet, doet erg veel pijn in mijn hand, dus ik hoop dat we de schuif achter de tractor kunnen krijgen, dan kan ik in ieder geval nog iets.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:36

Tine, wat een heerlijke sneeuwfoto's !! geweldig !!
vhu...oh jee..je handen..ik hoop zo dat het weer stagneert en dat de pijn verminderd...

hier maar 1 cm sneeuw en volop ijzel, en heerlijk met de hondjes getraind !
veel foto's gemaakt, en wat filmpjes.
mijn man gaat nu weer terug naar kantoor..heeft de hele nacht doorgewerkt, en gaat nu dus weer..na 2 uurtjes slaap...het ijzelt nog, dus hij gaat niet over de snelweg,...er zijn al veel ongelukken, mensen houden geen rekening met de ijzel...helaas.

maar het trainen was wel even heel fijn en erg mooi ! hier 2 fototjes..dakota met d'r bootie's aan, zoals je ziet....loopt ze gewoon mee en vind het niet erg.
Afbeelding
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:40

Bianca: dat je bij die snelheid nog durft te filmen en foto's maken. Erg dapper, zou ik echt niet durven. Maar ziet er weer geweldig uit. Jakkes ijzel

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:03

ha ja, de filmpjes staan idd op facebook, je staat superstevig op de kar, en ik film alleen de rechte stukken, de bochten kan ik niet filmen...dat gaat te hard, moet ik net als in bijv. marathon heel erg meehangen in de bochten..anders gaat het spulletje ondersteboven..haha..
als jij dit een poosje zou doen..zou je dat ook filmen hoor ! dat weet ik zeker !
maar het was echt genieten !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:27

Heb je niet zo'n helmcamera Biancacoo? Lijkt me echt een superleuk ding. Ik krijg tegenwoordig de krant (via zoon, krantenbezorger) en in de weekend-Telegraaf stond een leuk reisverslag over iemand die een sledetocht met 8 husky's had meegemaakt in Lapland :) .

Hier gisterenavond idd regen en wind, maar vanmorgen een flauw zonnetje :) .

Avaluna, hoorde van M. dat ze je gisteren nog tegengekomen was op de kijkdag van de TaraManda veiling :D . Zij was (ook) aan het kijken voor stalmaterialen.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:00

Bianca, Gaaf die honden die zo hard gaan!!
Gaat gelukkig goed met de schoentjes aan.

Tine, bij jullie ook al sneeuw. Ik woon in de kop van Overijssel, maar geen vlokje te bekennen.
Wel een gezellig groepje daar in de wei met een mooie schuilstal.

Avaluna, hier heeft het dus ook vreselijk geregend vannacht, knap dooi, zeg maar.. Bah!
En nu best mistig.

VHU, misschien toch beter even naar de arts. Stel je voor dat er nog iets aan te doen is, maar dat je er dan wel meteen bij moest zijn..
De pony's lekker het tempo erin! Oh, wilde dat ik in ieder geval maar kon longeren..

Gem, Moos de gang er ook goed in, hij rook de warme stal vast!

Marjola, Sam dus kartechnisch gezien volgens het boekje, dressuurmatig misschien wat minder maar wel top speed dus!!
Stoer hoor tussen de friezen!!

Gisteravond hier een beetje spanning.
Zit met twee vriendinnen bij mij in huis zie ik ineens een pony los over de weg galopperen langs mijn huis. Riep meteen, Pony los op de weg! Wij meteen de jas aan, schoenen aan en erachteraan! Pony bleef staan bij de pony's van mijn buren en vriendin kon hem grijpen, helaas geen halster om, dus arm om het hoofd en proberen zo vast te houden. Ik ging een touw o.i.d. uit huis halen, heb altijd een halster in de auto, net nu niet natuurlijk. Maar zag dat er auto's aan kwamen, dus moest die eerst stil zetten.
Ik midden op de weg staan en zwaaien, de eerste twee auto's stopten en gingen aan de kant staan, maar de derde gaat erom heen en rijdt gewoon door. Hij moest wel stoppen omdat ik midden op de weg stond, raampje open, kwade meneer, "weet je wel dat je levensgevaarlijk bezig bent, ik had geen hesje aan o.i.d. blabla"!! Ik uitleggen dat er een paard los op de weg liep wat nog gevaarlijker is, had geen tijd om een hesje ofzo aan te doen. Maar in plaats van "oh dank je, ik had er niet aan moeten denken wat er was gebeurt als ik dat dier op de motorkap had gehad" ging hij gewoon verder met tieren.
Weggelopen om een touw te halen, en hij reed gelukkig nu rustig verder.
Toen ik aankwam met een riem, hihi, waren de eigenaren er gelukkig ook al met een halster.

Wat aan eikel zeg die kerel..
Maar het is gelukkig goed afgelopen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:10

Lijkt me idd super zo'n helm camera ..mijn verlanglijst is nog zooooo lang...haha

Wat een belevenis jeskim ! Goed dat jullie de pony gevangen hebben, en die man....ach ja sommige mensen oordelen voordat ze snappen wat er aan de hand is....niets van aantrekken...fijn dat alles goed afgelopen is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:34

Heerlijk de sneeuw voor jou en de hondjes Biancocoo super dat het toch nog is gelukt dit jaar. Beetje K van de ijzel... dat wel.

Tine mooie foto's van de sneeuw. Nou hier ben ik dus heel blij dat de sneeuw gewoon wegblijft, ik geniet wel van je foto's :P

Belevenissen van Jeskim :oo Obelix en volgens mij nog een paar anderen naar Mennen in Mokum *\o/* en rest ff kwijt, sorry.

Handen zijn gevolg van artrose, is niets aan te doen maar het was een poos vrijwel niet actief / had er geen last van en lijkt het toch te verergeren, dus dat is echt een tegenvaller. Ga wel naar huisarts hoor, om het te melden maar weet niet of ik doorgestuurd word, wil ik zelf ook niet als het niet nodig is (zit nog altijd in soort ontkenning maar hierin staat het wel eenvoudig uitgelegd http://www.werkendlichaam.nl/10059/1/reuma-artrose.html
Wat naar ook jouw handen HT ... :(:) ik heb soms een soort kramp, steken en een soort gevoelloosheid / tintelingen. En gewoon stijf, kraken en dus knobbels die komen en dat vind ik echt heel vervelend.

Maar goed hoop dat het weer stabiliseert en niet uit de hand gaat lopen letterlijk en figuurlijk >;)

Leuker nieuws, ben vandaag wezen trainen bij Crazymel. Was zo leuk! Heerlijke brede paden en Ollie lekker aan het sjouwen, oortjes erop en daar ging ze. Ik vond het lekker vlot, Crazymel vond het natuurlijk nog zeer relaxed :+ want die heeft een veel hoger basistempo, maar omdat Ollie langzamerhand wat vlotter mag en Wish dus wat relaxter kunnen we veel van elkaar leren. De pony's vonden elkaar erg gezellig :) Wat ik helemaal geweldig vond was dat we na 23 km terug kwamen, en Ol direct toen ik afstapte op hartslag 43-45 ging. Gaaf is dat.
Verder in de trailer ook rustig en op het voor haar vreemde terrein ook lekker relaxed, gewoon eten geen gedoe.
't is echt een toppoown :D Dit vond ik zo'n lieve foto van de twee dametjes <3
Afbeelding
En omdat ze zo fijn ging heb ik dan ook geen last van mijn lijf, denk ook mede dankzij mijn andere zadel. Dat is dus geweldig!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:52

*\o/* Wat een super fijne rit hebben jullie gemaakt !!
Je zere handen...ik herken er veel in...is erg frustrerend.....
Ht dove handen..lijkt me heel pijnlijk als het gevoel dan weer terug komt...is daar niets aan te doen ?

Volgens mij regent het hier, mijn man slaapt nu....die moet de hele nacht weer werken..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:12

Pfff lijkt me heftig hoor als je man zo 's avonds erop uit moet :j

Ja, die handen.... ik moet er niet aan denken dat je echt van die gehandicapte handen krijgt. Dus daar denk ik dan maar niet aan maar zo af en toe popt het op in je hoofd :\

Rit was zo mooi. Pony geeft me zoveel vertrouwen. Is zo'n fijn dier.