[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:47

Is gemoedelijk... Bourgondische Limburgers :D (sprak de allochtoon uit het westen ;) )

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 07:15

haha wij vonden het ook zo,n verademing om mendressuur wedtrijden te gaan rijden . Zoveel gezeliger dan dressuur onder het zadel
Iemand die maandag ook Enjoy the Ride start 2e paasdag vanaf federatiecentrum Ermelo?

Gisteren zalig gereden met her Royal Badness in de dressuurles onder het zadel. Ik had mooie momenten datJanouk helemaal recht en super nagevelijk was. Ze ging dan zo fijn swingen door haar lijf. Nu nog proberen aan elkaar te breien tot een goede wedstrijdproef.

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 07:26

Goedemorgen allemaal!!

Gave foto's van Lanouska!
Aks fanatiek gesport!
HT zoekt hele dikke ijzers ;)
Tine drukdrukdruk weekend, succes met wedstrijd!
Tallechie mooie starttijd, balen zo'n virus!
NW heerlijk om alles bij huis te hebben. Mijn paard staat 4 km verderop, vlakbij het bos en de vereniging met 2 binnenbakken, ideaal dus. Ik heb een blonde lab van 4 en een ridgeback van 5.
Janouk heerlijk een swingende haf onder het zadel!
Gem helemaal blij op haar menstal!

Nachtje was pittig. Tussen 1 en 3 bezig geweest met werk. Half 5 nog een telefoontje, maar toen sliep ik snel weer. Nu de boel overdragen en dan boodschappen doen, daarna menles.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 07:30

Goedemorgen

Menwedstrijden zijn idd veel gezelliger. Over het algemeen gunnen mensen elkaar veel meer. Als menner ben je natuurlijk ook veel meer afhankelijke van hulp van anderen, denk dat dat wel meespeelt. Is veel meer een teamsport.

Een menstal... Hier zijn maar zo weinig menners in de omgeving. Onze vereniging heeft 100 leden, maar er zijn maar 6 menners -O- En gezien de bakregels hebben wij weinig rechten. Dressuur en springen gaat voor het mennen. Ben dus ook wel heel blij met mijn bakje aan huis, ook al is hij dan erg klein. Ik heb altijd strakke planning. Als je dan bij bak zou komen en er rijdt iemand die niet wil dat je gaat mennen, heb je al het gezeul met spullen mooi vor niets gedaan.

Nou, ik ga paarden binnen halen. Wil Amerigo nog even mennen en Rembrand even op gaan zitten (als ik erop kan komen :+ ) Thabor mag vanavond weer naar springles met manlief. Dus dan hebben ze lekker allemaal weer wat gedaan.

edit: Frensie: echt moeten werken dus vannacht.
NM: oja, honden.... hier een 5 jarige Leonberger en een 11 jarige kruising Boxer/Rottweiler

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 07:52

bezige bij ben je tine!
succes met les frensie! :)

Hier lekker geen spierpijn. Telefoon lijkt het (gelukkig!) gewoon weer te doen. Wel fijn gezien de plannen vandaag, in geval van nood wil ik wel bereikbaar zijn/kunnen bellen.

Nu gauw wat ontbijt, de was ophangen, beetje opruimen, brood smeren, drinken mee. En dan 'ns gaan kijken of we 't water vinden :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:14

Hier liggen meerdere menstallen in de omgeving, het aparte is wel dat hier weer weinig wedstrijden gehouden worden, terwijl er zo al 3 echte menstallen te noemen zijn. Los van alle mensen die de paarden op een reguliere stal hebben staan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:19

In mijn omgeving ook geen menstal te vinden. Zou het wel makkelijker maken.

Hier een waardeloze nacht. Van 1 tot 6, dus ben erg moe.

Vanmiddag nog weer les en verder rustig aan

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:34

1 tot 6?? waarom?? of heeft t met dat kleintje te maken in je profiel foto?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:45

Ja heb een zoon van net 1. Maar die heeft bedacht dat hij 's nachts niet hoeft te slapen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:47

sonjim schreef:
Hier liggen meerdere menstallen in de omgeving, het aparte is wel dat hier weer weinig wedstrijden gehouden worden, terwijl er zo al 3 echte menstallen te noemen zijn. Los van alle mensen die de paarden op een reguliere stal hebben staan.

eens.... :j , ik moet de komende maanden steeds 2 uur rijden met de trailer om aan de dichtstbijzijnde D+V wedstrijden te kunnen deelnemen ^) .

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:49

tallechie schreef:
Ja heb een zoon van net 1. Maar die heeft bedacht dat hij 's nachts niet hoeft te slapen.

ohw lekker die fase... ben blij dat wij die gehad hebben.. ik heb wat af zitten janken uit wanhoop op de trap.. pfff..
sterkte dr mee!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:17

Gem schreef:
sonjim schreef:

eens.... :j , ik moet de komende maanden steeds 2 uur rijden met de trailer om aan de dichtstbijzijnde D+V wedstrijden te kunnen deelnemen ^) .

Wat raar toch, hier heel weinig/geen menstallen, maar wel iedere maand een wedstrijd op maximaal 1 uur rijden afstand. Anders zelf een menwedstrijd gaan opzetten, als jullie toch een menstal hebben, is daar vast de ruimte wel voor.

Net heerlijk met pony gemend. Ben even aan het opwarmen, want het is retekoud en dan zo even op Rembrand klimmen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:18

heeft er iemand een tip voor hoe ik een tweespantuig om kan bouwen tot enkelspan?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:27

En het topic gaat weer op een 100 posts per uur tempo verder :+

Het is heerlijk weer zeg, ga zo naar stal, lekker rijden met stalgenootje en daarna mennen met de mannetjes of wie weet gaat het vierspan nog de deur uit zou ook leuk zijn.

@Newmom wij staan dus ook bij meer men- dan rijstal maar ook dus africhtingsstal (waar je heel veel van kan leren als je dat ziet) en eigenaar is klasse IV menner, zijn vrouw is ook instructrice voor ohz en kan ook geweldig mennen en rijden, http://www.petrideko.nl ik ben gek, want woon in Rotterdam maar heb paardjes daar staan. Ik heb het er naartoe op en neer rijden graag voor over want als ik hier in de regio sta kan ik simpelweg nauwelijks mennen ivm verkeer en dat het allemaal dressuurstallen zijn waar iedereen in de stress schiet als ze een menwagen zien. I kben er terecht gekomen toen we mijn vorige paard Rizanta voor de wagen wilden beleren, maar ben dus blijven hangen.... We staan heel fijn vlakbij bos en ook gewoon landelijk gebied met veel mooie weggetjes. En bovenal, vooral zou ik haast zeggen, zijn stalhouder en -ster hele fijne mensen met heel veel verstand van zaken & liefde voor paarden.

Ik ben destijds met dressuurwedstrijden gestopt o.a. doordat ik er gewoon helemaal niets meer aan vond. Nu wil ik af en toe weer starten puur omdat Bente het heel leuk kan en ik vind het leuk een doel te hebben plus belangrijk dat mocht er ooit iets met mij gebeuren (heb het eerder meegemaakt dat ik door blessures mijn paardjes moest verkopen) dat ze geklasseerd is, zodat ze, mocht het ooit door omstandigheden zover komen, meer kans heeft op een fijne actieve baas (want die heeft ze wel nodig).

Maar de menwedstrijden zijn gewoon super gezellig. Net als endurance trouwens is ook gewoon leuk, je helpt elkaar waar je kunt en je bent blij voor elkaar als het goed gaat.

Nou ik ga :evaw:

Tweespantuig ombouwen tot enkelspan gaat alleen als je combi tuigen hebt. Anders moet je andere schoftjes aanschaffen en ook als je met broek rijdt (is wel aan te raden) heb je broeken nodig (bij tweespantuig heb je omloop).

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 09:33

is dus gewoon niet te doen..
jammer... dan toch maar enkelspantuigje op de kop tikken..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:01

:wave:

las iets over menstallen...

die zijn hier ook niet... :+
dichts bijzijnd is de Ton Monhemius in Spaarnwoude, maar of je dat nou ook echt een menstal kan noemen weet ik eigenlijk niet...
en dan is verder denk het dichts bijzijnd de stal van VHU, maar dat noem ik niet dichtbij meer eigenlijk... :D
menwedstrijden zijn hier ook gewoon niet (samengesteld al helemaal niet) of nauwelijks...
Dichtsbijzijnde mendressuurwedstrijd is Hoofddorp, zo'n half uurtje met de trailer, en verder is alles minimaal een uur rijden hier vandaan en samengesteld min 2 uur denk...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:11

Even ego, heb net op Rembrand gereden *\o/* Zelfs wat draf en galop. Zal er qua rijstijl niet echt heel geweldig uit gezien hebben, maar ben zoooooo blij. En die knol is toch ook goud waard. Bleef keurig netjes over de rug lopen zodat vrouwtje een beetje kon blijven zitten <3 Ben nog steeds verliefd op mijn ventje, ook na 4 jaar <3

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:13

@Tine: super *\o/*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:14

super tine! *\o/*

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:22

@tine, zie iedereen super roepen.. en zonder bot over te komen, vraag ik me af waarom?
ik bedoel.. heeft hij een tijd stil gestaan? of heb je zelf angst voor rijden? of iets anders?
Ik wil ook wel reageren met super!! maar wil wet weten waarom ik het dan super vind! haha
ik bedoel het niet verkeerd hoor! om heel veel redenen kan dit ene bijzonder prestatie zijn.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:30

Fijn Tine !!

@ newmom dubbel kan niet naar enkel. Je hebt niets om je lamoen aan vast te maken bij een dubbelspan tuig.
Ik heb zelf een web tech combi die kan ik ombouwen maar rijd niet veel 2-span meer.

O ja hier ook een hond een labje van 1 jaar en 5 maanden. Maar op de foto's meestal de hond van mn ouders tommie
een bijna 12 jarige boerenfox.

Sta niet op een menstal maar gewoon bij mn ouders op de boerderij met 4 paarden. 3 beleerd voor de kar en 1 in opleiding.
Dus stiekem een klein menstalletje haha. We hebben ook pionnen voor op de wei en een bakje om in te longeren.

Verder wel veel menners hier in de buurt en ik les bij 2 die toch wel bekend zijn in de mensport nl Leo Paauwe en Christiaan
Provoost.

Zo ik ga naar buiten paar cavia hokken mesten dan naar de pony's stallen doen ferro rijden terug naar huis omkleden en
op gesprek. Strak schema dus.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:31

ik hoopte dat er iets was als losse lichtogen wie ik erop kon zetten.. je weet t nooit hahah

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:41

tine10 schreef:
Wat raar toch, hier heel weinig/geen menstallen, maar wel iedere maand een wedstrijd op maximaal 1 uur rijden afstand. Anders zelf een menwedstrijd gaan opzetten, als jullie toch een menstal hebben, is daar vast de ruimte wel voor.

De eigenaren zijn meer van het marathonnen, en organiseren elk jaar in september de SGMW in Schinveld. Maar inderdaad, als de vereniging wat meer vaste vormen begint aan te nemen ga ik wel een D+V wedstrijd opperen :j ( :)* , goed puntje voor de ledenvergadering in mei ;) )

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:59

VanHuisUit schreef:

Ze doen het netjes :D

Biancacoo schreef:
Haha..wat onze huksy's momenteel het liefste doen is restylen van de "tuin"
http://youtu.be/F-znS9VpHHc

Zo dat is niet een klein kuiltje ook!!

Hoihoi,

Zo ik ben ook lekker aan het 'trainen'. De we hebben een paardenvakantie geboekt naar de veluwe in juli.
Met 4 normale paarden... en ik. Met ronnie de Mini shet :D. We moeten echt keihard gaan trainen dus, hij moet
conditie krijgen :D. Het is niet de bedoeling lange ritten te gaan maken. Paardje van me zus is bijna 4 en kan dat ook
nog niet. Dus wij maken dan maar kleine ritjes hihi.

Kan nu dus ook eindelijk me nieuwe kar gaan bestellen :D

Afbeelding

Ik ga eerst een afspraak maken om te kijken en te passen enz. :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:01

@Gem: goed bezig!

Hier vroeger paard aan huis gehad, maar met kind en komst van pony's, koetsen e.d. op pension, nu sinds een kleine twee jaar lekker alles aan huis op onze boerderij _/-\o_ *\o/* . Super! We zijn nog flink aan het verbouwen, maar heerlijk hier!