[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:34

ja die dingen zijn echt duur...
en je had je het geld kunnen besparen als je toch geen papier hebt... := _O-

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:36

>;)
ik wist ook echt zéker dat er nog ruim een half pak papier was...
vanavond met boodschappen doen maar meebrengen dan..
heb nu op z'n hollands ''op de achterkant van'' geprint.. 't gaat namelijk oom kliederpapiertjes.. :+

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:33

8 span; Ik blijf het gaaf vinden!!

Jee IT wat vreselijk. Veel sterkte daarmee.

Voor de studeerder onder ons. Aan mij heb je niets, ik ben daar ook rampzalig in. Heb wel leukere dingen te doen..:P Haha.

Ben gisteren naar de musical We Will Rock You geweest, dat was echt gaaf! De hele zaal ging uit zn dak. Eef had dus vrij, hopen dat het vanmiddag droog is dan ga ik lekker aan het werk met dr..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:48

**bonk**

ik val weer ff binnen,
heb het zo vreselijk druk met brooke-zaken :)
benefiet dagen
trail
peerdje trainen
over peerd, 9mrt komt de tandarts, met de enting heb ik eens laten kijken, en bleek dat die kaaje heeft en scherpe randen.
kon niet gelijk verholpen worden, dus had mooi gelegenheid een goede tandarts uit te zoeken en af te spreken.
tot die tyd men ik ook niet, want dan draagt hij ene bitje (al is het maar een bus-trensje)

bitloos hobbelen doe ik wel vollop...
tussen de brooke-drukte door dan,haha

las heel globaal de laatste bladzijdes door, zijn er paar ziekjes, beterschap!!
en slecht nieuws over teckel-diertje
arm dier..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:48

Kim wat erg van je hondje. Maar ik vind het een wijs besluit dat je niet meer voor foto's gaat en laat opereren. Hij is al 12, revalidatie na de operatie is niet niks en ik denk dat je hem er alleen maar verschrikkelijk mee pest. En misschien rek je zijn leven dan een half jaar of een jaar uit, maar het beestje heeft er niks meer aan.

Onze hond was 10, had kanker. Ook niet meer geopereerd maar ingeslapen. Operatie kon wel maar dat was alleen zn leven rekken omdat wij geen afscheid konden nemen.. zo werkt het niet.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:49

@ B485: Ik zit op de KHLim in Diepenbeek. En jij?

@ IvysToeter: wat naar zeg! Een vriend van me heeft overlaatst zijn Franse Bulldog moeten laten inslapen, hij had 3 hernia's en de dierenarts zag het niet meer goedkomen. Alle operaties hadden geen zin gehad, de eigenaars hadden er al veel geld in gestoken. Het beestje had erg veel pijn, dus hebben ze de moeilijke beslissing genomen. Helaas was het beestje nog maar 2 jaar.
Maar ongeacht hoe oud het beestje is, het doet altijd ontzettend veel pijn voor het baasje... Veel sterkte!! Je zal het kunnen gebruiken!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:10

IT: veel sterkte. het is geen makkelijke beslissing, maar een hondje op leeftijd nog door zo een zware revalidatie slepen is ook geen lachertje. Mijn broer heeft vroeger ook een hond gehad. Die had een tumor op zijn rug. Beestje werd er aan geopereerd, hele lange revalidatie (minstens 1 jaar waarin de hond dus verlamde achterpoten had) en de tumor is alsnog teruggekomen. Mijn broer ging met zijn hond zwemmen. Dat was goed voor de opbouw van de spieren. Misschien dat zwemmen in combinatie met pijnstillers nog iets kan betekenen voor je hondje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:47

@IT erg sneu voor jullie hond ;( de teckel van mijn schoonmoeder heeft ook hernia gehad, is eraan geopereerd, maar hij was toen 5. Het blijft wel een zorgenhondje. Mag niet springen, beetje wilder spelen. Maar hij is er wel enorm van opgeknapt was altijd wat chagarijnig diertje (denk dat hij er altijd al last van heeft gehad) en nu is hij gewoon vriendelijk en vrolijk. Revalidatie heeft zo'n 3, 4 maanden geduurd. Maar mijn schoonouders zijn er ook heel precies in geweest en het hondje was toen dus 5 en kerngezond. Dat is nog een ander verhaal. Hele grap kostte wel iets van 1.500 Euries -O-

Geweldig Biancocoo zoals je het beschrijft met je pony,dat ze dan het plafond zo'n beetje gaan bestuderen _O- Ik heb met Rizanta ook zo'n beetje het idee dat ze over de horizon heen wil kijken :wow:
Citaat:
Vhu en Biancacoo: ik denk dat jullie wel gelijk hebben. Ik ga haar meer moeten bezig houden in stap. maar ik ben zelf geen dressuurmatig wonder dus vind dit echt wel moeilijk. Misschien maar eens kijken of ik geen slangenvoltes (of iets gelijkaardigs) kan gaan beginnen te rijden in het bos.
Buiten heel veel links en rechts laten kijken, inbuigen, voorwaarts en weer terug. Lukt natuurlijk niet direct maar oefening baart kunst en uiteindelijk succes gegarandeerd ;)

Vandaag zo ontzettend heerlijk met Rizanta buiten gemend, ben helemaal blij :D <3
Ik had al tegen Peter gezegd dat ik in ieder geval naar buiten wilde. Hij vroeg zich af of ik dan de leidsels niet op het 1e gat wilde zetten (we mennen met leidsels door de bril) maar ik vond dat het allemaal wel kon en als het niet zou gaan zouden we het nog kunnen aanpassen. Moest wel direct denken aan wat Lacuna gisteren had gezegd over dat ik onder het zadel twijfel of ze er niet vandoor zou gaan, aangespannen heb ik dat idee dus blijkbaar totaal niet :+
Eerst even in de bak, zo'n half uurtje en daarna rondje buiten van plm 10 km. Ging zo lekker. Ze keek natuurlijk wel enorm en was lekker pittig, maar kon haar er zo fijn bij sturen, kon zelf ook lekker ontspannen, het was echt genieten. Als ze erg keek naar een vuilnisbak of iets in een tuin kon ik gewoon klikken of zeggen kommaar, ging er een oortje even naar achteren en bleef ze lekker sjouwen. Nog 3x langs enorme vrachtwagens gekomen, eentje met zo'n graafmachine ernaast die zand in de bak aan het gooien was, man wat is ze dan super braaf zeg, ze kijkt er niet eens naar. Dat is toch goud waard.

En toen schoot ook door me heen: kijk dat is waarom ik mennen zo gaaf vind en dit paard zo enorm geweldig :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 24-02-11 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:53

Super leuk VHU!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:03

lekker VHU! :)
ik heb dat met dids ook, voor de kar gaat het beter dan onder het zadel.. Ik denk omdat ze je minder voelen, je kontspieren aanspannen etc voelen ze niet als je erachter zit he.. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:12

vhu, dat klinkt super! +:)+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:23

keigaaf vhu... !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:25

We hebben in ons hoofd mendurance te starten 26 maart moet ik wel zelf het idee hebben dat ik er zelfstandig (met groom hoor, don't worry) zeg maar onder mijn leiding :+ mee op pad kan. Peter zei nog onderweg dat zulke buitenritjes zo goed zijn voor het zelfvertrouwen van het paard, dat ze er dapperder van worden en dat je dan steeds meer een combinatie wordt. Waarop ik zei dat het ook erg goed is voor mijn zelfvertrouwen := ;)

Was zo leuk want Rizanta vindt het zo ontzettend fijn om voor de wagen te lopen, helemaal buiten. Ze staat dan na afloop gewoon helemaal te stralen in haar box.

@Nouvel ja jij hebt natuurlijk vakantie! Ik werk bij drie hogescholen op het moment en heb over drie weken verspreid elke keer 1 of 2 dagen vakantie, want een valt in noord (leiden) een in midden (rotterdam) en een in zuid (breda). Dus net niet een hele week echt vrij.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:30

jeps, lekker weekje vrij, maar het gaat snel!
nou ja, geen week vrij dan, maar wel steeds een beetje, da's ook lekker!

waar is die mendurance?
lijkt me eigenlijk best leuk om zoiets eens te proberen!
hoeveel km is dat?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:37

Het is de startmendurance van het seizoen, in Kootwijkerbroek, startplaats bij Onder de Kastanje. Het is de enige mendurance met een klasse I van 16 en 26 km. Die 16 km is eigenlijk geen mendurance, vind persoonlijk dat dat pas bij 25 km begint, vaak zit de p/a op 16 km en dan moet je nog zo'n 16 of meer, maar voor zo'n eerste keer starten vind ik het een lekkere afstand. Als het niet lekker loopt is het dan geen lijdensweg (of in ieder geval een kortere :+ ).

Je kunt je gewoon nog opgeven hoor, volgens mij zou jouw paardje het ook helemaal geweldig vinden. Zie het zelf gewoon als een lekkere buitenrit op vlot tempo. Natuurlijk moeten de waardes goed zijn (pols/ademhaling) etc maar goed, ik weet toch absoluut niet hoe Rizanta is dus we beginnen gewoon maar en zien het wel. Toch heel gedoe voor haar en voor mij, op de trailer, voorkeuring, inspannen, mennen, p/a, nakeuring, weer terug pffff :D Plan is dit jaar toch een paar keer te starten. Er is er eind dit jaar een in Etten-Leur, ook lekker dichtbij. Ik vond endurance altijd zo heerlijk, ook het trainen ervoor.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:42

klinkt leuk, ik ga het in ieder geval eens onthouden!
een goeie reden om weer eens richting bos te gaan... :D

maar 26 km over onverharde grond is voor mijn merrie ook heel pittig hoor, gezien we hier alleen maar over verharde wegen kunnen rijden...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:45

hey,
onder de kastanje,
daar gaan we met t trailteam slapen als we te paard van breda naar delfzijl hobbelen voor brooke :))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:52

@nouvel; keertje hier komen oefenen met fifi? :D
16km is de gemiddelde afstand van een lekkere rit met diddle.. maar 26.. da's andere koek :oo

hoefsmid belt net, of het ook goed is als hij morgenochtend komt, want zijn klantjes bij dids in de buurt hebben afspraak verzet. Vind het wel goed, bedoel.. of ie nou nog 12uur langer op z'n pootjes staat zoals hij staat maakt ook niet uit :P
Dus ik ga zo maar naar stal, en hem even aan de lange lijnen ofzo aan het werk zetten :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:53

:D nou...

wij rijden meestal zo'n 10 tot 12 km...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:55

Wat grappig Bicci, je kunt er prima logeren trouwens (en de paarden inderdaad ook :j ).

Citaat:
maar 26 km over onverharde grond is voor mijn merrie ook heel pittig hoor, gezien we hier alleen maar over verharde wegen kunnen rijden...

Vind ik ook hoor. Met Rizanta kunnen we hier wel het bos in maar hebben we ook nog maar 2x gedaan (wat ze overigens prima deed). Ze ment wel 2x per week een uur in de bak en vandaag dus stuk bak en stuk weg. Ik heb begrepen dat een uur dressuren in de bak gelijkstaat aan 2 uur meer rechtere lijnen in het bos. Maar die 16 km moet te doen zijn volgens mij. Verderop in het seizoen hoop ik dat we zo af en toe de menroute kunnen doen die hier ligt (is 15 km, als je die heen en weer doet zit je op 30 km), dat geeft wel een aardig beeld of ze een 'echte' afstand aankan. Maar ben ook heel nuchter hoor, als het op de p/a einde oefening is, dan is dat jammer maar helaas. Je moet toch ergens beginnen :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:09

vhu, klinkt goed!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:11

Goedemiddag.

Zombie hoofd, dus heb weinig te melden.

IT: sterkte. Is helaas wel een bekende teckelkwaal.

Ik ga weer in de ruststand. Sorry, ongezellig, maar is even niet anders.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:19

Nouvel schreef:
:D nou...

is dat '' :D nou... '' als in, ''ik kom een keertje''? ;)
haha :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:19

Ai gemeen zo'n zombie hoofd. Mijn hoofd doet het weer goed gelukkig }:0

Zo net lid geworden van De Blijde Rijders, net als Ollie en Schaduw volgens mij. Haha, worden we clubgenoten.

Citaat:

Dan is 16 km bos inderdaad een flink stuk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:23

VHU, klinkt Superrrr, volgens mij is Rizanta een topper, en past ze echt bij je, je hebt echt een klik met haar he ?!
Dat heb ik met Melody ook, geweldig gevoel en dat team, dat word je idd vanzelf door het allemaal gewoon te doen !!

Ik heb net wat zwart geld uitgegeven (wit gewassen )door een mooie nieuwe fleck-zweep ~~}> te kopen, en nieuwe strengophouders !!! hahaha verwend ben ik weer !!
mijn huidige zweep is te kort en daardoor ben ik in de wendingen iedere keer te laat met de begrenzende hulp te geven zodat ze niet naar binnen valt.......dus.....hopelijk kan ik dat nu wel !!

Mendurance lijkt mij geweldig, is ook echt iets voor mijn paardje !!
Wie weet ooit, kan ik dat ook gaan starten ! :j