@IT erg sneu voor jullie hond
de teckel van mijn schoonmoeder heeft ook hernia gehad, is eraan geopereerd, maar hij was toen 5. Het blijft wel een zorgenhondje. Mag niet springen, beetje wilder spelen. Maar hij is er wel enorm van opgeknapt was altijd wat chagarijnig diertje (denk dat hij er altijd al last van heeft gehad) en nu is hij gewoon vriendelijk en vrolijk. Revalidatie heeft zo'n 3, 4 maanden geduurd. Maar mijn schoonouders zijn er ook heel precies in geweest en het hondje was toen dus 5 en kerngezond. Dat is nog een ander verhaal. Hele grap kostte wel iets van 1.500 Euries
Geweldig Biancocoo zoals je het beschrijft met je pony,dat ze dan het plafond zo'n beetje gaan bestuderen
Ik heb met Rizanta ook zo'n beetje het idee dat ze over de horizon heen wil kijken
Citaat:
Vhu en Biancacoo: ik denk dat jullie wel gelijk hebben. Ik ga haar meer moeten bezig houden in stap. maar ik ben zelf geen dressuurmatig wonder dus vind dit echt wel moeilijk. Misschien maar eens kijken of ik geen slangenvoltes (of iets gelijkaardigs) kan gaan beginnen te rijden in het bos.
Buiten heel veel links en rechts laten kijken, inbuigen, voorwaarts en weer terug. Lukt natuurlijk niet direct maar oefening baart kunst en uiteindelijk succes gegarandeerd
Vandaag zo ontzettend heerlijk met Rizanta buiten gemend, ben helemaal blij
Ik had al tegen Peter gezegd dat ik in ieder geval naar buiten wilde. Hij vroeg zich af of ik dan de leidsels niet op het 1e gat wilde zetten (we mennen met leidsels door de bril) maar ik vond dat het allemaal wel kon en als het niet zou gaan zouden we het nog kunnen aanpassen. Moest wel direct denken aan wat Lacuna gisteren had gezegd over dat ik onder het zadel twijfel of ze er niet vandoor zou gaan, aangespannen heb ik dat idee dus blijkbaar totaal niet
Eerst even in de bak, zo'n half uurtje en daarna rondje buiten van plm 10 km. Ging zo lekker. Ze keek natuurlijk wel enorm en was lekker pittig, maar kon haar er zo fijn bij sturen, kon zelf ook lekker ontspannen, het was echt genieten. Als ze erg keek naar een vuilnisbak of iets in een tuin kon ik gewoon klikken of zeggen kommaar, ging er een oortje even naar achteren en bleef ze lekker sjouwen. Nog 3x langs enorme vrachtwagens gekomen, eentje met zo'n graafmachine ernaast die zand in de bak aan het gooien was, man wat is ze dan super braaf zeg, ze kijkt er niet eens naar. Dat is toch goud waard.
En toen schoot ook door me heen: kijk dat is waarom ik mennen zo gaaf vind en dit paard zo enorm geweldig
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 24-02-11 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt