Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Er werd me kamferspiritus aangeraden
Ik had gewoon een schapenvel gekocht en daar stukken van geknipt voor onder zadel en om de singel. Dat werkt dus echt perfect want het absorbeert het zweet en dat scheidt het dan weer af buiten het vel. Je moet het dan binnenstebuiten 'dragen'. Dus het bont / vacht naar binnen (op de huid) en het vel naar buiten. Je kunt het vrij makkelijk naaien door een stevige naald en stevig pektouw (waar je vroeger paarden mee invlocht) te gebruiken. Ik zal eens kijken of ik dat adres nog heb waar ik toen een vacht heb gekocht. Heb er drie keer een vacht gekocht, kost iets van 60 Euro en echt heel veel plezier van gehad. Uiteindelijk is de vacht geeindigd in de kattenmand / hondenmand, die vinden het ook heerlijk.
) dus flink kunnen draven en hem er een beetje tegenaan kunnen rijden zodat hij wat ging afbuigen / beetje aan de teugel. Gaf goed gevoel
-
. Je krijgt dan een vrij ruwe vacht, met nog veel haar eraan. Ze hoeven dan ook niets op maat te snijden enz, dat doe je gewoon zelf, kun je er lekker mee prutsen. Voor alleen een bontje voor om je singel kun je prima de kleinste maat vacht aanhouden (zie bij home page - schapenvachten). Ik denk dat als je ze even belt en uitlegt dat je een ruwe vacht wilt, wel goed gelooid maar met nog vol in de wol, dat ze je er wel een tje willen toesturen hoor. ALs je dan zelf een bontje maakt, kun je een lekkere dikke maken, eventueel twee lagen. Voor singelbontje natuurlijk bont naar buiten, leer naar binnen maar dat snapte je natuurlijk al
) vingernagel. Het bloedt ook niet, maar het is wat nat. Maar goed, de wondjes zijn er...Citaat:Als het niet goed gaat met de wondjes, blijft Romeo lekker op de weide staan en gaan we bij iemand anders op de wagen.
)
en ben ook nog niet 100% uit over kunststof of leer. Zou ook nog leather tech kunnen worden omdat je dat ook aan alle kanten kunt combineren aaargh. Voorlopig heb ik besloten dat ik alleen voor een nieuw hoofdstelletje en schoftje (leren uitvoering) voor Alwyn ga, zodat mijn enkelspan tuig er helemaal netjes uitziet. Als het dan wat wordt met Amerigo en als we echt gaan beginnen met tweespan moet ik de knoop maar eens doorhakken. En ondertussen struin ik marktplaats af

vandaag hebben rivaldo en tum netjes in 2 span gelopen.
)
)
.. zitten de zenuwen nog ver weg? hihi
)
vreselijk voel me echt zo'n penny. Manlief weet dat ik ga kijken. Verklaard me voor gek maar goed hij weet ook wel dat er geen houden aan is
. Door dat heel veel te doen ging hij me beter kennen en vertrouwen. Maar jouw pony kent jou al heel goed dus dat is voor jou niet van toepassing. Wel tof hoor dat het zo goed gaat, super!
Veel fiets verkeer haha. Wou eerst in de bak even het sturen op orde hebben.
anders moet ik hem zo voorwaarts houden haha.
Ben nog even filmpje van de 3de keer voor de wagen aan het uploaden