[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:38

Baudyh, de pols brace zal vast veel helpen denk ik. Gaan de veulens goed ? En Ikke en DB ook ?
Tine...idd druk, hop dat je de balans werk- vrije tijd kunt vinden..

Hier verder niets te melden....

Keet

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:59

Zo Keet is verhuisd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:17

Hoop dat nieuwe stal gaat bevallen Keet :j
Polsbrace is erg fijn heb er ook poos een gehad toen onze zoon nog veel getild moest worden en ik een tenniselleboog had opgelopen. Wat zijn we toch een stelletje kreukels }:0
Wel superfijn dat je zoveel gevraagd wordt Tine, doe je goed hoor _/-\o_ en straks is het vakantie, wanneer beginnen die in het noorden van het land?
Net zo lachen, hoor Gretha (voor de nieuwelingen hier een hele flinke Duitse Herder van 10 maanden) heel hard piepen, zit de kat van de buren op ons balkon, en durfde ze er niet langs :roll: dapppere dodo.

Vanmiddag heerlijk gemend met Piet. Halthouden en weer voorwaarts gaat echt keurig. Paar kleine stukjes draf en overgangen gedaan ging ook prima. Hoop dat ik van het weekend zoonlief kan charteren om met me mee te gaan dan kunnen we blokje om gaan over de weg :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:24

Gisteren crematie gehad van onze neef. Was mooi en zwaar, helemaal toen de fotoreportage in beeld kwam en je het omslagpunt zag waarna het eigenlijk jarenlang bergafwaarts ging.

Zaterdag kijken bij een paard.... heb geen hoge verwachtingen, maar kan hem ook niet uit mijn hoofd zetten. Valt eigenlijk wel erg buiten mijn zoeklijstje, dus als ik het doe zal het vermoedelijk een meerjaren-project zijn.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:50

Gem :(:)

Benieuwd naar je meerjaren project.

Ik zou zelf niet meer kiezen voor meerjarenproject. Ik ben zwaar toe aan een ongecompliceerd, veearts vrij, paardenjaar :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:57

Ik eigenlijk ook, maar met de prijzen die er voor de (in mijn ogen) goede Geldersen gevraagd worden, gaat het sowieso een meerjarenplan worden :') . Alles wat én goed én betaalbaar is, is binnen enkele dagen weg... en ik heb nou eenmaal tijd nodig, al is het alleen al vanwege de afstand en niet klakkeloos een paard wil kopen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:28

Hoop het ook VHU. Maar heb veel vertrouwen in het plekje waar ze nu staat.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:31

Pittig Gem.
Succes met kijken bij het project.

VHU, onze kleine kat jaagt de buurhonden de tuin uit. Die hebben niks in te brengen. Ik snap je hond dus wel. :D
Leuk dat Piet het zo fijn oppakt.

Tine sterkte met het najagen van geld. Wij hebben vorige maand eindelijk een afrekening gekregen van overuren 2014. Ook heel verhaal, maar het is nu afgesloten, gelukkig.

Ik heb vandaag gewerkt. Enkele reis van een uur en dan maar 4 uur werken, maar ik ben zo blij dat ik weer wat kan.

Alles goed gegaan met de verhuizing Keet?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:46

Ja gelukkig wel. Onde4weg nog de nieuwe pony van mijn nieuwe stalhoudster opgehaald. En ze staan nu heerlijk samen ip de paddock

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:30

Die katten zouden hier geen kans hebben. Vandaar iedere dag heel gedoe eerst honden paar uur buiten en als ik thuis kom de honden naar binnen en katten een paar uur naar buiten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:49

Hoop dat het de ouders en jullie als familie troost geeft Gem... :(:) heftig hoor ;(
Rustig door blijven zoeken :list: Persoonlijk hou ik wel van projecten mits gezond :7 heb eigenlijk altijd projecten := maar ja heb ook nooit zoveel budget. Projecten komen altijd zo naar je toe, vind ik erg leuk. Een keer paard gekocht wat ik helemaal heb laten keuren, fantastische afstamming, echt topper in de dop, dat was Nebraska (Haarlem x Ramiro, uit allemaal ster/keur/pref lijn). Toen ze 4 was kreeg ze einschuss met infectie op de longen en van de gevolgen heeft ze altijd last gehad ... dus tja zeg het maar. Heb momenteel erg veel plezier van Piet had ik ook niet gedacht :+ Ollie zou zo weer door worden verkocht eigenlijk bleek geweldige pony. Rizanta wilde niemand hebben met haar blinde oog, wat een geweldig paard was dat.
Dus Gem, ik zou zeggen, doe maar een project :))

Zo zeg Belker van 2014 da's ook wat >;)

Zoonlief wilde graag poes erbij toen Tommy overleed, maar dacht dat dat niet kon met onze honden. Wiske doet niets maar Gretha vertrouwde ik niet zo, is nog zo jong en ze is erg speels. Maar nu ze zich zo opstelt denk ik dat dat wel goedkomt :+ onze stalhouder verwacht kittens <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:55

Keet, fijn _/-\o_
belker, weer aan t werk
Tine achter je geld aan....pfff..
Gem spannend een paard kijken..en crematie gehad,:(:) :(:) :(:) :(:)
Vhu, goed bezig met Pietje..Zo leuk dat hij het zo goed oppakt.

Verder..Hier even ^) ....voor t eerst na 1 jaar na acute nekhernia zelf boodschappen opgehaald....nou..dat gaat dus mogelijk steeds niet eigenlijk. ..stom ! Morgen maar ha bellen

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:26

Afbeelding
:D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:47

VHU: om het drama van de crematie compleet te maken: zijn vader is 2 jaar geleden op veel te jonge leeftijd overleden aan een hartaanval tijdens een rondje hardlopen. Mijn schoonzus en haar dochter blijven over.
Projectje, we gaan het zien of het wat is. Uiteindelijk is de sport wel het doel; dat moet ik voor ogen zien te houden.

Keet, dat zal een gerust gevoel zijn! En een nieuwe pony erbij, dan hebben ze steun aan elkaar.

Biancacoo: wat kunnen dat soort blessures toch lang duren :(:)

Belker: wat kunnen kleine dingen dan weer een voldoening geven. Weer kúnnen werken, dan maar met meer reistijd.

tine: achter je salaris aan moeten bellen is schandalig :( !

Baudy heeft auwie-pols, hopelijk helpt zo'n brace. Is dat zo'n wikkelding of type harnas?

Avalune slaapt..... er zal ongetwijfeld een reden voor zijn!!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:48

Ik ben vandaag 2 ponys rijker geworden. 1 in pension, de zwarte en de vos op de bovenstaande foto zij van mij.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:03

En die bruine is van mij :D wat staan ze er gezellig bij

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:01

Gem, ik ben aan het reintegreren. Ik werk sinds juli 2014 bij deze baas. Ik kreeg kanker in juni 2015. Eentje waarbij prognose niet te geven is. Als er een prognose is dan is het foute boel.

Keet, ik vond de bruine ook leuk, helemaal mijn kleur. Mooie oplossing Keet en Carina.

Heftig Gem. Ik heb de afgelopen 3 jaar wel geleerd om vooral te leven en te genieten. In 2013 pverleed mijn moeder, 7 maanden later mijn vader en een jaar later werd bij mij de diagnose gesteld, bovenop mijn suiker...........

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:04

Leuk, keet en Carina!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:05

Ik wil Gem, Belker, Biancao en Vhu even een dikke knuffel geven!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:06

Heftig Belker..... hopen dat er voorlopig geen prognose is :(:) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:42

Thanks ... als ik hier hoor wat er bij enkelen speelt ... sterkte allemaal.
OMG Gem, weet nog dat je dat vertelde maar dat is dus bij deze schoonzus wat vreselijk...

Gelukkig hebben we in het topic allemaal onze paardjes groot & klein /3 <3
Dacht al toen ik de foto zag, dat is toch Keet? En het is Keet, helemaal top. Fijne paddock heb je zo Sandrina.
Piet staat op een afgetrapt weitje met om de zoveel dagen streepje gras erbij, gaat erg goed. Die shetlanders van mijn stalbaas (Piets' harem) zijn echt heel dik :oo die leven van de wind ofzo... Piet ziet er ook erg gezond uit maar persoonlijk vind ik hem niet obese zeg maar, wel welvarend :)) maar ik vind dat dat ook wel mag in de zomer.

Kan me ook wel voorstellen dat je onderhand toe bent aan een paard waar je vrij vlot de sport mee in kunt want met Moos heb je toch wel eea te stellen gehad :\ alleen wat ik ook bedoelde is dat het bij paarden zo niet te voorspellen is ... ook met officieel heel goed basismateriaal weet je het gewoon niet, ongeluk ligt in zo'n klein hoekje. Als je hele stal vol hebt kun je nog wat schuiven met waar je mee naar wedstrijd gaat maar voor ons gewone simpele particulieren met een hooguit twee paarden is dat gewoon niet haalbaar.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:37

Ik zwaai even. Heb net alles bijgelezen.
Lekkere rotweek hier. Manlief ligt vanaf dinsdag al in bed omdat ie vreselijk door zijn rug is gegaan. Nu moet ik alles zelf doen en voor hem zorgen.

Knuffels voor iedereen die het nodig heeft. Zijn er nogal wat momenteel helaas...

Keet weer op een nieuw plekje, staat er goed bij.

Gem wel spannend. Maar inderdaad niet te verliefd worden op een onmogelijk project hoor (zeg ik wijs terwijl ik master ben in onmogelijk paarden kopen haha)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 07:15

Belker..tjee wat heftig allemaal...

Ips..haha.. :+ met jou lieve fralla. Sterkte voor je man en jou !

Als ik alles lees wat jullie meemaken...mag ik echt niet klagen....gewoon een ongemakje dan..

Wat staat keet er fijn bij..mooi belker en keet..!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:35

De pony die ik heb staan was ook niet mijn keuze en kwam als projectje. Maar wat is hij in het afgelopen jaar zijn geld waard geweest. Ondanks alles heb ik genoten van het gepuzzel en het kijken als hij onder de man werd gereden en de menritjes die we nog maakten.
Hopelijk vind je iets Gem.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:58

Op zich hou ik wel van projectjes, maar ze moeten én niet teveel geld kosten (medisch gezien) én geen gevaarlijke situaties opleveren. Dat laatste, daar gaat het om spannen denk ik. Tijd en geduld heb ik genoeg :z .