[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:46

Dan hoef ik me niet achter mijn oren te krabben of ik tóch beter wel had kunnen inschrijven :o .

keona

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:35

Ja ik vind ook jammer maar geloof dat het niet echt goed van de grond komt.beste optie is samen met endurance

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:32

Haha nee Gem, daar hadden we er nog wel een paar meer voor nodig gehad. :p

Of de optie met de endurance een goede optie is weet ik niet. Dit is in het verleden geprobeert maar stuitte op veel weerstand toendertijd. Dan zou er eerst contact moeten worden gelegd met de EV om te kijken wat het draagvlak daar nu in is.

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:12

keona schreef:
Ja ik vind ook jammer maar geloof dat het niet echt goed van de grond komt.beste optie is samen met endurance

dat schijnt dus reglementair moeilijk te zijn, maar een andere route en toch samen zou wel mooi zijn ,ook om bekendheid te krijgen.. nou hoop dat volgend jaar iedereen weer inschrijft zou zonde zijn als het kaarsje zo uitgaat..

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:25

Ah wat zonde zeg! Ik train nog braaf met mijn merrie's voor als er ooit weer een koets komt en we ooit eens mee kunnen doen. Soms lijkt het zo onmogelijk: geen koets, geen trailer, geen rijbewijs, geen auto die trailer mag trekken... Maar ik blijf gewoon stug doorgaan :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:25

Wat ontzettend jammer Bianca.

Ik kan er nog niet teveel over zeggen maar achter de schermen (om het zo maar even te noemen) wordt er hard gewerkt aan de toekomst van de mendurance.

Overigens ben ik bang dat Teteringen ook niet doorgaat, heb er nog niks over gehoord maar heb gewoon zo'n voorgevoel.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 21:33

ben er ook bang van nicole ga me deze week er even voor inschrijven, wellicht zijn de data voor de laatste wedstrijden voor veel mensen te laat? (de mooi weer ruiters)

ik heb ook getwijfeld over hellendoorn voor ons toch een rit maar heb vorig jaar erg genoten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:34

Teteringen is dan wel een beetje hun eigen schuld...... als ze datums gaan verzetten zullen er afmeldingen komen van mensen die al vrij hebben gevraagd. En daarnaast is het voor regio zuid herfstvakantie, dus best kans dat er potentiele deelnemers op vakantie zijn. Zoals ik dus ^) .

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:54

Hier komen de foto's van de banden, zowel de geklapte als de andere.
geklapte:
Afbeelding

andere voorband:
Afbeelding

Achterband:
Afbeelding

De achterband heeft na drie weken nog al het profiel en de beide voorbanden geen enkel meer -O-
Ik wil Alex ook wel trainen, alleen met regen is ons terrein niet meer geschikt voor longeren, misschien moet ik toch het joggen maar eens oppakken voor mezelf en hem. Alleen houdt meneer niet meer zo van wandelen, wat ik ook wel snap. Karretje trekken is veel leuker :D

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:18

deze velgjes zijn niet geschikt voor een pony wagentje, de lagertjes kunnen de snelheid en het gewicht niet aan. vervang ze voor metalen velgjes(passen ook gewoon op je asje, zelfde maat) en je banden klappen niet meer ennnnn je banden gaan veel langer mee

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:21

Ja.... dat zijn echte skelterwielen. Een skelter is veel lichter dan een ponywagen en is bovendien maar geschikt voor 1 bestuurder en eventueel een bijrijder tot 30 kg. Jullie zaten er met twee 60-kg konten op + 2 kinderen uit het dorp achterin....... dat gaan die skelterwielen niet rekken, dan vervormen ze.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:23

Lijken kruiwagenbandjes deze heb je ook volrubber geen lekke banden meer. Het verzetten van teteringen vind ik inderdaad erg jammer want is geloof ik nu ook weer verzet van de 18de naar ......25ste en eerste datum was in april.
Laatst bijgewerkt door keona op 21-09-15 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:23

Precies, naar de 25ste. En de 18de kon ik wel :x .

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:25

Gem schreef:
Precies, naar de 25ste. En de 18de kon ik wel :x .

Ik kon de 18de niet 25 waarschijnlijk wel effe kijken naar vrachtwagentje als ik hem haal.maar in april was de eerste datum

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:28

Klopt, we hadden ook al eens kapotte lagers, dit is weer vervangen en sindsdien alleen het probleem nog van de banden, en kruiwagenbanden zouden wel dit gewicht aankunnen? Mijn vader is momenteel aan het zoeken voor vouwwagenbanden, maar dat gaat denk ik nog even duren. Verder hebben we in de zomermaanden jaren terug veel gemend en nog nooit eerder een lager kapot gehad, was eerder van ouderdom dan van het niet aan kunnen(kar had twee jaar stil gestaan)
Wat jammer dat Teteringen steeds weer verzet wordt, zo krijg je natuurlijk veel mensen die afhaken op de nieuwe datum.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 21-09-15 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:29

Teteringen is inderdaad eigen schuld als die niet doorgaat, je kunt niet blijven schuiven met een datum.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:34

Kruiwagenbandjes zijn voor kruiwagens. Ik denk niet dat ik het zou willen riskeren om weer een klapband op te lopen. Je hebt schrik genoeg gehad.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:36

Inderdaad, ik ga er echt niet weer op voordat we echt goede banden hebben hoor, ik denk dat toch vouwwagenbanden het beste zullen zijn. Ik ben eerder bang voor de banden dan voor de pony en had vandaag na drie uur college dat ik zo stijf was dat het lopen gewoon moeilijk ging, maar de zumbales van vanavond heeft alles weer wat soepeler gemaakt ;)

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:40

Ja goeie banden onder je wagen zijn zeker erg belangrijk. Anders kun je erg onveilige situaties krijgen.

Ik weet nog een stalgenootje een paar jaar geleden had een vrij goedkope sulky gekocht. Na een paar keer ermee gereden te hebben waren de "spaken" helemaal verbogen en wiel helemaal krom gegaan tijdens een ritje. Niet lekker!

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:17

alleen andere banden lost het probleem niet op stalen velgen wel
dat je bandjes zo snel sluiten is een lager probleem icm plastic velgen
en je bandjes klappen waarschijnlijk omdat ze over de velgrand worden gedrukt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:43

De lagers zijn in orde, heeft mijn vader drie weken terug nog gecontroleerd. Er komen sowieso vouwwagen banden om en de velgen moet ik nog bespreken, maar aangezien die jaren terug ook niet het probleem waren (we hebben nog niet eerder zoveel problemen gehad) gok ik dat er eerst alleen nieuwe banden om komen of de banden moeten geleverd worden met velgen, maar hier gaan Hoe dan ook nog wel wat weken overheen. Dus don't worry en iedereen heel erg bedankt voor het meedenken. Ik ga slapen :Z

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 00:02

Fennadev schreef:
De lagers zijn in orde, heeft mijn vader drie weken terug nog gecontroleerd. Er komen sowieso vouwwagen banden om en de velgen moet ik nog bespreken, maar aangezien die jaren terug ook niet het probleem waren (we hebben nog niet eerder zoveel problemen gehad) gok ik dat er eerst alleen nieuwe banden om komen of de banden moeten geleverd worden met velgen, maar hier gaan Hoe dan ook nog wel wat weken overheen. Dus don't worry en iedereen heel erg bedankt voor het meedenken. Ik ga slapen :Z

je hebt ook wielen in dit formaat die ze in de bouw gebruiken voor n soort bolderwagens die kunnen veel gewicht hebben, zou je eens kunnen navragen bij een proffesionele bouwmarkt als bv pontmeijer ofzo

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 00:10

dat zijn idd de wielen(velgen) die ik bedoel ff_stud

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:34

Dat is wel super balen Bianca. Onze deelname van dit seizoen is ook niet wat het geweest is. Vakantie zat ertussen en ook de financiën die we anders moesten verdelen. Ik hoop dat het volgend jaar weer aantrekt, we hopen er weer een aantal te kunnen gaan starten.

Artist houdt ons bezig, na het weekend kregen we gisteren de afdeling veearts en hoefsmid. Bij beide was hij braaf maar hij blijkt bevangen geweest te zijn. Ik wist dit niet dus gelukkig dat hij het aangaf, dan kan ik daar rekening mee houden met het nieuwe weideseizoen.

Hij heeft echt enorme verlatingsangst en ik denk dat dit nog moeilijker wordt dan het inrijden van hem. We hebben dus heel wat te oefenen, komt wel goed maar er gaat even wat maanden overheen zitten denk ik. Hij is wel ontzettend leuk ondanks zijn fratsen als hij geen paard in het zicht heeft en hij is echt enorm ongedurig. Zijn tanden zijn nu gedaan, de eerste enting zit erin, de hoeven zijn weer aardig opgeknapt en nu nog de sterke wormenkuur geven.

Barney en Pip zijn dan ineens wel heel erg braaf haha, die ga je dan nog meer waarderen dat zij inmiddels zo ver zijn.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:43

Barney: lol, ik zag dat topic en had helemaal niet gezien dat jij dat was. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Erg aansprekende haflinger als je het mij vraagt :D

Die hoeven waren wel een puntje ja. Ik had er zelf nog meer afgehaald, hij flared nog steeds op de 'na' foto's, dan blijft er (teveel) druk op de wittelijn staan.. Maar goed als je het nu goed bij houdt is het vanzelf opgelost natuurlijk.

Is verlatingsangst niet gewoon nu omdat ie nog moet wennen? Ben benieuwd hoe het gaat :)

Ik heb _eindelijk_ een koets :P duurde lang genoeg, pffff. Dus ik kan mennen! maandag eerste keer gereden:
Afbeelding

Wel helaas de verkeerde lamoenen erbij, dus heb ik nu die van de testwagen mee zodat ik iig kan rijden. Groot baal puntje natuurlijk, maar met wat geduld is dat straks ook opgelost.
Kyano had toch 2 maanden ofzo? niets gedaan. Gedroeg zich voorbeeldig; durf nu te zeggen dat hij echt beleerd is in enkelspan! Geen angst ook meer bij mij :)