[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:41

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:26

@tine
helaas hoest Janouk nog steeds, met snotneus. Balen. maar ze is wel fit verder. Vanmorgen rondje bos met koets gestapt en in de bak uitgestapt onder het zadel aan een lang teugeltje/leidseltje.
Rustig aan en wachten tot het eruit is. Ze krijgt nog medicijnen.

Brutaliteit straalt eraf
Afbeelding

Afbeelding

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:31

boeven tronie.. ~~}>

wel balen dat het nog niet over is janouk -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:24

Janouk; balen dat het niet beter wordt. Wat een prachtige foto van haar oog.
Aks: ik wil geen vorst meer {:)-:

Heb vanmorgen bak gesleept, maar hij is nog niet echt bruikbaar. De achterste helft gaat redelijk, heb ik dus wel vanmorgen in gemend, maar ja 17x17, dan doe je niet anders dan wat overgangen maken op de volte. Vanmiddag nog een keer slepen en hopen dat de wind het een beetje droogblaast. Er is hier gewoon heel veel water gevallen. De sloten rondom de wei staan altijd droog, maar die liepen vorige week dus echt over in de wei.

Nu ga ik even poosje slapen. Vanmiddag met pony nog iets doen en wei uitmesten. Dan is de dag alweer om.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 14:32

@Janouk: balen dat ze nog niet 100% hersteld is, en gave foto's!
@Biancacoo: doordat Bicci aan je dacht met de hondjes mennen in de sneeuw die er weer aan zat te komen, vroeg ik me ineens af hoe het met de schapendoes is... mocht die nou toch blijven bij dat gezin of was de allergie van het zoontje te erg? Kan het zo snel niet terugvinden, dus dacht 'ik vraag het even'. Verder zag ik je foto van de airbrush op fb, mooi weer!
@Tine: hopelijk kan alles de komende dagen beetje opdrogen, door heel Nederland zie je overal te veel water staan viel me op toen we donderdag naar Drenthe reden.

We wilden graag gaan mennen, maar ik lig uitgeteld in de bank, werd helemaal niet lekker, rillerig en koortsig, dus hou maar even 'gepaste rust' ;-) Nu is vriendlief alleen met Mick het bos in aan het trekken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:32

Tja als je alles van tevoren weet.
Overigens verkoop ik mijn spullen zeker niet (veel) goedkoper dan dat ik ze koop, weet niet waar dat verhaal dan vandaan komt?

Afgelopen 3 jaar zijn voor mij een hele rare paardenperiode geweest (2 paarden overleden, Simba en Rizanta plus weer gaan rijden, denken dat dat alles weer kan maar dan door gemene val dat het toch niet meer lukt) en dat beinvloedt je beslissingen ook wel....Freddy en Alwyn bijvoorbeeld waren precies in de periode van Rizanta's dood verkocht... tja... dat ik in mei van mijn paard afval waardoor ik gewoon nauwelijks meer kan paardrijden, tja... weet je dat van tevoren? Als ik alles had geweten waren Alwyn en Freddy nooit weggegaan, was Snuitje er ook niet geweest want die kwam na het overlijden van Simba, had ik Rizanta nooit gekocht, was Bente nooit gekocht en reed ik nu lekker met mijn kleine trailertje de wedstrijden af. Was ik nooit meer gaan paardrijden, had ik mijn rug ook nog heel.
Is ook nogal wat gebeurd hier zeg, tjonge.

Doe maar lekker rustig aan Smickey :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:18

Vhu...ik vind niet dat je je keus hoeft te verdedigen..ik heb alle respect voor je beslissing ! je hebt nogal wat voor je kiezen gehad..... :(:)
En ik denk dat je zelf precies weet wat de juiste keuze is, en weldoordacht, zoiets beslis je niet over 1 nacht.
Hier is het afgelopen 2 a 3 jaar niet anders geweest, naar ongeluk gehad..keus gemaakt...dat bleek niet de juiste, volgende keus was super...maar moest Mel in laten slapen,....daarna wilde ik geen ander paardje meer, ook omdat mijn lijf dat niet aankon.
Het mushen is ook zwaar hoor, daar lieg ik niet over, maar het is anders, een heel andere belasting van mijn lichaam, en dat gaat supergoed.

Smickey, doe lekker rustig aan, goed uitrusten is nu erg belangrijk, De schapendoes is nog op het logeeradres, het klikt zo goed, dat ze haar eigenlijk niet meer kwijt willen, ze hebben al een andere schapendoes, en hopen dat het voor de zoon alleen extra wennen is..ik hoop het ook, want het is gewoon een heel goed thuis voor haar.

Ik ben aan het proberen om een van onze hussen te airbrushen..het begint ergens op te lijken...maar is een nieuwe techniek voor mij, dus nog geen idee of het eindresultaat mooi gaat worden..

Ik zag nog een leuke foto van Didd's..ondeugend ding is het toch, en janouk,...zoo mooi, maar nog niet helemaal beter..
verder ben ik het even kwijt...

kou zou wel even welkom zijn...want de training ligt momenteel best stil...met de warmere temperaturen kunnen we niet goed trainen, de kans op oververhitting is veel te groot, dus.....dat ligt op zijn gat..helaas.
ze zijn hun conditie echt niet meteen kwijt, ik train gewoon niet verder als 3 a 4 km, en probeer het tempo wat omlaag te houden, maar dat valt niet mee, 1 die wil echt alleen maar hard !!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:25

biancacoo: heb jij ff mazzel dat het volgend weekend kouder word _/-\o_ maar hoop ALLEEN kouder, heb al water en vocht genoeg op mijn weiland ahum meer "blubber'land.
maar heb wel weer zin een schaatstocht met mijn gezicht in de zon 8-)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:29

@Smickey, rustig aan meis :(:)
@Biancacoo, ik vind je airbrush erg mooi en zeker sprekend (die ogen <3 ) worden +:)+
@Frensie, heerlijk een uitloopstal voor Gwin :):)
@Biancailona, morgen weer aan het werk 8-)
@Janouk, alles heerlijk 'uitgelaten' mooie foto van knappe vriendje van Brutus <3
@VHU, ik ben het met Biancacoo eens en je hoeft je zeker niet aan ons te verantwoorden :j .
Als ik alles van tevoren ook al had kunnen bekijken in mijn 'glazen bol' dan had ik ook vast andere keuzes gemaakt. Sommige dingen kun je niet voorzien en overkomen je, waardoor je op dat moment bepaalde beslissingen moet nemen. Datzelfde geld voor jou. Je hebt het geprobeerd om vervolgens door omstandigheden tot de conclusie te komen dat het toch niet gaat. Ik vind het juist knap dat je het geprobeerd hebt want 'niet geschoten is altijd mis'.... en achteraf 'een koe in zijn kont kijken' is ook erg gemakkelijk....maar ik ben van mening dat we daarvoor niet op deze aardkloot rondhuppelen. We 'groeien' juist van de dingen die we mee maken en niet van de dingen die we niet gedaan of geprobeerd hebben _/-\o_

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 16:43

@VHU: :(:) Het gaat om jouw beslissing meid. Denk overigens niet dat iemand iets rottigs bedoelt richting jou hoor, misschien bedoelen ze meer dat ze zich afvragen of je het echt zeker weet :? Daar zou ik me iets bij voor kunnen stellen omdat je zulke leuke verhalen over alle ritten erop en erachter kunt vertellen. Maar situaties veranderen, mensen veranderen en omstandigheden veranderen, daar helpt geen moedertjelief aan, dus dan is het soms gewoon tijd om andere keuzes te maken dan een tijd geleden. O, en als iemand die glazen bol heeft, zou ik die ook wel willen, altijd handig ;-)

@Biancacoo: Dat zou heel fijn voor schapendoesje zijn! Daar maar op hopen dan, naast dat we natuurlijk voor jou en de hussen hopen op een heel mooi pak sneeuw en kou volgende week (oke, en ook voor Aks en d'r slee en voor HT die op de schaats wil ;-) )

@HT: ziet zichzelf al op de schaats zwierig over het ijs gaan 8-)

@Ollie: Heb je lekker gereden en koppie leeg laten waaien???

en hier:
net lekker geslapen, gelukkig niet meer zo koortsig/rillerig lijkt het. Nu benieuwd naar de rit van vriendlief ;-)

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:50

voor vhu een dikke :(:) :(:) :(:)

voor de rest met de samenvattingen mee :j

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 16:50

haai Mel :wave:

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:04

@Smickey, hier inderdaad lekker hoofdje leeg gemaakt en lekker met dinnetje bijgekletst :D ...Super dat je weer wat opgeknapt bent +:)+
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 06-01-13 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:04

van mij ook een dikke knuffel VHU,
heb je een beetje leren kennen,
en jij gaat beslist niet over 1 nacht ijs of in een opwelling zo'n besluit nemen.

ik vind ook als de combi mens-paard om welke reden dan ook niet (meer) werkt.
moet je beide het beste gunnen.
in dit geval zal je denken, paard iemand die van lichaam lekker vlot is
en voor mens, een peerdje die met de mindere vlotheid goed over weg kan :))
groot gelijk!!

@smikkeltje, fijn dat je al iets beter voelt.

hier paar uur spierpijn loos geweest, nu weer terug kerend helaas.
ben er deze keer flink bij geloof ik, blegh.
maar nu ga ik wel aan de koorts remmers, ben t beu, hihi

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:51

VHU: ik snap je reactie niet helemaal. Het was niet aanvallend bedoeld, maar je reageert nu wel alsof ik je heb aangevallen. Erg jammer. En ik weet niet wie het over het verkopen van spullen heeft gehad. Maar het lijkt me niet meer dan logisch dat als je spullen verkoopt, dat je er minder voor krijgt dan je er zelf voor betaald hebt. Het is ouder geworden, gebruikt. Zou gek zijn als je hetzelfde of zelfs meer bij doorverkoop zou krijgen.

Edit: tekst verwijderd.

Ik ben zo'n muts die een dier in principe voor het leven koopt. Ik mag er niet vanuit gaan dat een ander dat ook doet. Maar op mij komt het, ook al heb je er heel goede redenen voor, toch wat verwarrend over.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 06-01-13 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:56

zal best meevallen tine,

tis allemaal emotineel he,
en via bokt is iets net verkeerd typen al snel gebeurd joh.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:03

@Tine ik bedoelde jou niet specifiek en wat Bicci zegt ik zal uitspraken verkeerd hebben geinterpreteerd. Moet zeggen dat ik het ook allemaal niet eenvoudig vind en dan kan het heel goed zijn dat ik het verkeerd opvat. Maar mocht iemand een glazen bol te leen hebben, graag.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:04

@Tine, ik denk niet dat dit de bedoeling is -O- . Iedereen mag zijn of haar mening geven en ik kan me goed voorstellen (omdat ik in hetzelfde schuitje heb gezeten met Simba) dat zo'n moeilijke beslissing al emotioneel genoeg is en dat er dan mensen anders over denken (wat overigens kan en mag) is dat niet altijd even fijn om te horen/lezen zeker omdat geschreven woorden eenmaal anders over kunnen komen dan dat ze bedoeld zijn en wij elkaar niet goed genoeg kennen (en ook niet alles met elkaar delen op een openbaar forum) om daar een mening over te kunnen vormen. (is mijn mening :o ... ik zet nl ook niet alles op internet ivm meelezers waardoor er toch een ander beeld kan ontstaan etc.)

Op dit forum heb ik ook wel eens mijn bedenken over bepaalde dingen, echter probeer ik andersmans keuzes, denkwijzes en manier waarop ze met hun dieren omgaan te respecteren want wie zegt dat mijn manier de juiste is ? Ieder doet het naar zijn/of haar beste behoren...

Dus ik ben van mening dat je gewoon moet blijven posten :j
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 06-01-13 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:06

het kwebbelen op bokt is nogal strak en zwart / wit he

en als de emoties dan idd een beetje opspelen, tjah,
gelijk en bron van verkeerd opnemen en reageren...

zo'n glazen bol wil ik soms ook wel :))

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:11

@Smickey en Bicci, Your wishes are my commend :D

Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:11

owje...

die bol is stuk hoor ollieke :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:24

Dat van de spullen was ik. Even denken hoe kan ik dat nou het beste opschrijven :?
Heb het zelf al vaker gehad dat ik dan spullen had verkocht en een paar maanden/ jaar
later had van he dat had ik nu weer goed kunnen gebruiken en dan moet je het opnieuw
aanschaffen en ben je weer meer geld kwijt. Weet niet of dat natuurlijk bij jou is VHU.
Verder geloof ik zeker wel dat je er goed over nagedacht hebt en dat het voor jou
ook enorm vervelend is hoe het allemaal is gegaan met rizanta enz. Maar wel fijn dat je
dan afgelopen jaar nog endurance hebt kunnen rijden. En van een paard afvallen kunnen
we ook allemaal je weet nooit hoe dat afloopt.

Zo genoeg daarover dan maar :D

Vandaag was het wel lekker weer bij ons. Dus Robijn ingespannen en robin is als handpaard
mee geweest. Ging heel goed !! Daarna robijn nog geschoren. Ook nog even bij jeroen
geweest en daarna lekker naar de mac. Nu net de kerstzooi opgeruimd en nu lekker
niks meer.

@ smickey jammer dat je je niet lekker voelde.
@ janouk ook heerlijk gereden hopelijk houd het hoesten snel op !!
@ biancacoo fijn dat de hond nog even kan blijven en dat ze het nog even aankijken.
Mushen lijkt mij ook wel zwaar idd.
@ Aks is dids al een beetje uitgestuiterd ?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:27

Ohhh ffies kijken of ik nog kan ruilen voor 1 die heel is #rentmetbonnetjenaardeinternetwinkel#

In de herkansing... dame wilde van geen wijken weten het was 2 halen = 1 betalen :')
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 06-01-13 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 18:28

@Tine: ook voor jou een :(:)

en nu allemaal weer Y;(

@Ollie: geef je d'r ook garantie bij _O-

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 18:29

o, zie nu je tweede bol al hahahaah