[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:04

@ KISS:

de tinker waar ik toen was wezen kijken heeft weer een nieuwe baas, leuk he!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:10

lanouska klopt, ik heb er ook een klacht over ingediend. Nu werd ik afgelopen zaterdag ook aangesproken in tolbert dat er van de 6 bestuursleden er 4 zijn gestopt en ze op zoek waren naar nieuwe. Ik heb toen aangegeven dat ik er over na zal denken. Ik heb nu in eerste instantie aangeboden om het papier werk te gaan doen. Ik moet namelijk mijn grooms en oppas ook regelen. Ik vind dat een startlijst er minimaal een week van te voren er moet zijn. Nu is het 4 dagen en is er nog geen startlijst

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:18

Lanouska super samenvatting!! En druk bezig geweest! Succes met de wedstrijd maandag.
Biancacoo en VHU; hier doen wij ook niks speciaals met pasen. Tweede paasdag hebben we altijd een KNHS ohz wedstrijd op de manege dus daar zijn we de hele dag aangezien ik secretariaat ben. Programma staat ookal week op internet.
Tallechie erg slordig dat het programma nog niet bekend is!
VHU super dat Wiske in een ritme begint te komen!

Werk was best druk vanmiddag en toen ik thuis kwam met de spullen ook nog, maar nu lijkt er even rust in te komen. Ik ga een gebroken nacht krijgen vannacht. Twee hele late ritten (denk tussen 1.30 en 2.00 uur dat ze mij gaan bellen) en een hele vroege, die vertrekt 4.30 uur en bellen dan. Maarja, dat hoort erbij. We kunnen niet altijd slapend rijk worden ;)

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:18

@ Bicci: helemaal vergeten ga deze week proberen :o en anders moet je maar schop onder me kont geven.
@ Lanouska: Dat is een drukke dag geweest! Mooi dat de show goed is gegaan.

Routes in het mastbos ook geen verstand, vroeger reed met de manege door heen, zijn fijne brede paden.

Zo me menkar is net opgehaald *\o/*
NU op zoek naar menkar waar enkel en dubbelspan mee kan gaan rijden.
Maandag bij een vriendin groomen bij marathonwedstrijd bij vaardigheid en wegtraject.
De hindernissen waarschijnlijk niet, omdat nog met me schouder zit is dat niet zo verstandig.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:20

Biancacoo schreef:
Haha..wat onze huksy's momenteel het liefste doen is restylen van de "tuin"
http://youtu.be/F-znS9VpHHc

hihi... de doggies van Biancacoo zijn heel druk met schatgraven :j

@Lanouska: wereldsamenvatting! En heel hard gewerkt! Nu lekker 4 dagen vrij. Alvast veel succes met de wedstrijd in Rijssen maandag!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 20:42

@ happyhorse is het een officiele marathon ? er mag namelijk NIET van groom gewisselt worden als je met groom A gestart bent moet je ook met groom A finishen en niet met groom B

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:43

Nee is geen officiele gewoon onderlinge en er mag van groom verwisselt worden allemaal nagevraagd. :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 20:44

oke op die fiets

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:07

Hallo allemaal ik ben er weer! :wave:
NewMom welkom en leuke shetjes! *\o/*
ik had inderdaad een examen voor allround jury mennen, en ik ben geslaagd!
had alleen afgelopen maandag weer een begrafenis, een tante 88 jaar oud, maar dat is dus de derde al deze maand.
gelukkig leukere dingen afgelopen weekend gestart in Heukelom en 3e geworden met 3 winstpunten en super lekker gereden.
en mijn kleine meissie Chic staat ook weer voor de wagen
http://www.youtube.com/watch?v=lkN4AGcwieI
ik had sinds augustus vorig jaar er niet meer mee gereden, toen waren we net een paar weken bezig, en nu weer voor de eerste keer ervoor. ben reuze trots op haar.
vhu ik heb ook meegekregen dat Kane een nieuw baasje heeft.
nou ga weer proberen jullie bij te lezen! 8)7
ik zag nog ergens voorbij komen over grooms wisselen, dat mag na het D-traject, je mag alleen niet meer wisselen bij het E-traject. (vorig week nog geleerd!) %)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 21:15

@ kiss ik heb je zien staan met de vrachtwagen en zag jullie terug komen uit de marathon wij stonden vlak bij geparkeerd in heukelom

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:27

:wave:
vhu brave woefsel
tallechie een snelle daan die lekker kwalt :D
nog geen startlijsten, hmm das balen!

Verder wel gauw gelezen.
Ik heb héérlijk gesport, lekker wedstrijdjes gehouden met mams :')

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:28

Startlijsten zijn eindelijk binnen. Bleek door een virus de mail niet zijn aangekomen bij een aantal.
Moet rond 13 uur starten, mooie tijd dus.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:48

lanouska schreef:
@ kiss ik heb je zien staan met de vrachtwagen en zag jullie terug komen uit de marathon wij stonden vlak bij geparkeerd in heukelom

ja ik heb jullie ook zien staan, en heb nog gekeken of ik iemand zag, maar ik weet eigenlijk niet hoe je echt heet en hoe je eruit ziet :')

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 21:58

haha ik ben de enigste vrouw bij ons in het menteam :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:13

Kiss was zoek, maar weer terecht...
NM: welkom hier met je leuke spannetje,en door jou stoute schimmeltje heb ik weer kunnen genieten van VHU haar filmpjes :j _O-
Lanous: bedankt dat je me niet uit mijn droom helpt, wat betreft 2span-droom +:)+ dus ik droom verder en vraag de smid om ijzertjes van 5cm dik! :))
Daan aan de kruip,dat word erachter aan rennen :=
aks gesport zoooooheeeeyyyy nu zeker moe met nieuwe gympies omhoog? _O-

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:14

zo.. fanatiek topic dit, leuk!
dank voor alle welkom! (ligt t aan mij of is de sfeer hier effe anders als tussen de dressuurmiepen? )
ik ga gewoon wat dingentjes proberen met de jongens.
Kom net terug van training met de hond, zie hier volgens mij nog wat honden eigenaren voorbij komen? en één met een puppenkind?? leuk! wat voor hond heb je?

Ik heb hier een podenco (kachel hondje uit spanje :) ) en een witte herder waar ik IPO mee doe. (voor diegene wie niet weten wat dat is: combi van Appél, speuren en pakwerk, soort van politie honden maar dan net anders. )

Hebben jullie hier allemaal het geluk de paarden aan huis te hebben? wij zijn in januari verhuisd en hebben een grote tuin waar alles in past.. droomhuisje :)

En komt er hier toevallig iemand uit de achterhoek?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 22:15

zo heb even wat foto's illigaal gejat van de show van gisteravond
tijdens een show kunnen we ook nog relatief dressuur rijden. xander loopt nog netjes in de krul de rest weet wat er gaat gebeuren ~~}>
AfbeeldingAfbeelding
we gingen best hard dus allebei met de kont buiten boort... accelereren kunnen we ook heel goed.
AfbeeldingAfbeelding

@ newmom mensport is inderdaad veel gezelliger. hier geen paarden aan huis.. groom bij het 4 span hier boven zijn ERG fanatiek. rij elke week met 1 van deze zwarte monsters in de les meestal enkelspan soms 2 span heb 1 x met het 4 span mogen sturen *trots*
ik woon in gasselternijveen (hoog drenthe) paarden + koetsier wonen in coevorden (laag drenthe 600m van duitse grens) is voor mij enkele rijs 56km
mijn moeder heeft nog 2 pony's in de D maat maar die zijn we nu tuigmak aan het maken en moeten nog beleerd worden. deze staan ongeveer 3 km verderop
Laatst bijgewerkt door lanouska op 05-04-12 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:18

VanHuisUit schreef:

had ze helemaal over t hoofd gezien!! zie hierboven staan : genieten van de filmpjes...
en ik zoeken!! hahah gevonden!
Maar dat is wel een goed idee. Ik vraag me alleen af of ik dat kan met die witte stuiterbal van me.. en of ze dan toch niet stiekem links rechts kunnen schieten? Maar ik wil het wel proberen, kan ik mooi in de tuin doen als de kinderen op bed liggen :)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:20

@lanouska.. WAUW!!! das wel gaaf zeg!! men je zelf ook met dit 4tal?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 22:23

@newmom had post gewijzigt

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:26

lanouska schreef:
@newmom had post gewijzigt

Wat ontzettend gaaf zeg! leuk als mensen zo fanatiek zijn. Kan me voorstellen dat je die reis er wel voor over hebt,
straks ga je dus met 2span mennen uiteindelijk, met die van je moeder?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 22:33

pony's zijn van me moeder en die gaat er zelf mee rijden en heb het veelste veel naar me zin bij het 4 span zal er dus ook niet zomar weg gaan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:35

Jullie gaan echt veel te snel.

Ik sluit me aan bij alle samenvattingen ;)
Lanouska: ziet er goed uit zeg. En alvast heel veel succes maandag
Newmom: welkom; inderdaad ook veel hondenmensen hier
Tallechie: neem jij niet teveel hooi op je vork als je daar ook nog gaat helpen???
Aks: bevallen je nieuwe schoenen?
Kiss: welkom terug. Gefeliciteerd met je examen, en gecondoleerd met je tante. En ook nog mooie punten
Frensie: sterkte vannacht.
VHU: lief hondenpupsel <3

Hier doen we ook niets bijzonders met pasen hoor. Ja, eieren verven, verstoppen en zoon laten zoeken, maar geen paasontbijt (wel gewoon ontbijt natuurlijk :Y) ) geen paasdiner, geen paasboom of wat dan ook. Gaat zo op kerst lijken. Vind het allemaal erg overdreven :o

Ik probeer onze startlijsten altijd 2 weken van te voren te plaatsen, maar 1 week van te voren in ieder geval. Ik begreep van GS ook al dat er veel problemen waren met mail. Zijn inschrijving was niet binnengekomen en nu dus ook problemen met startlijst. Vreemd allemaal

Ik ga nu snel naar bed. Morgen wordt een megadrukke dag en dan moet ik zaterdag ook nog door zien te komen. Trusten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:39

newmom schreef:
zo.. fanatiek topic dit, leuk!
dank voor alle welkom! (ligt t aan mij of is de sfeer hier effe anders als tussen de dressuurmiepen? )

De mensport is veel gemoedelijker en hulpvaardiger dan de dressuursport :j . Ik merk het ook op de stallen waar ik heb gestaan. Daar waar dressuur de hoofdmoot was, was veel meer jaloezie, afgunst, achterdocht, kliekjesvorming, elkaar de ruimte niet gunnen tijdens het rijden.
Nu, op de menstal waar mijn merrie staat, is het echt heel erg gezellig. Iedereen helpt iedereen, lenen we zelfs af en toe elkaars koetsen, zwepen, leidsels, trailers uit om te proberen en rijden we met elkaar mee wanneer iemand nog niet alleen durft. Tuurlijk wordt er ook onder de man gereden, maar de eigenaar gaat er prat op dat het een menstal is en dat nieuwe voorzieningen altijd op de mensport toegespitst worden.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:44

klinkt gemoedelijk... heerlijk!
Ben er wel klaar mee met alle afgunst.
ben ook erg blij met alle ideeën en adviezen hier!
een menstal.. wauw.. ik heb een eigen men schuur hahaha met twee stalletjes en dan is ie bijna vol,
en een zadelkast.. :D (maar als ik er een geit in zet heb ik een geiten schuur, niks bijzonders voor de mensport dus haha