[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 23:52

@ tallechie ik vond het JUIST wel leuke hindernisssen al 10x beter als vorig jaar en hier zouden wij met het 4span ook wel door heen komen alleen moet je niet altijd voor de kortste/binnendoor weg willen gaan

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 07:13

Goedemorgen allemaal
Iedereen met wedstrijden veel succes!
En allemaal veel plezier vandaag!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 07:41

Ook goedemorgen! Sluit me aan bij Frensie!
Ga vandaag naar Van Rijs (is paarden/mensportwinkel hier in de buurt), even nieuwe broekriempjes ophalen en wie weet een nieuwe schoenen & chaps want heb toch wel het idee dat het rijden met Bente serieus gaat worden en laten nu net toevallig mijn schoenen kapot gaan :D
Ik wil eigenlijk heel graag gaan kijken bij de marathon maar doe het toch niet, vrees dan dat ik te moe ben (staan/lopen lang achter elkaar) om nog te gaan rijden of mennen vandaag/ morgen.

Maar nu eerst aan de :9k

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 07:53

veel plezier VHU! :)

@sonjim; ik doe m'n best met veel drinken. Vooral water.. Maar het is vooral m'n rug wat echt boos is. Zit nu 10 minuten op de bank en doet al zeer := zolang ik loop gaat het goed :+ (op een paard zitten is een ramp...)
even paar fotootjes zoeken van mijn projectje van gisteren :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 07:58

Toch wel erg vervelend Naaltje, heb je geen hoofdpijn maar heb je last van je rug, had de osteopaat ook gezegd dat je last van je rug zou krijgen na de behandeling? Lijkt me toch niet de bedoeling :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:02

hij zei wel dat ik me best even beroerd kon voelen ja :j
Heb ook een mail gekregen (nadat ik uitleg vroeg over wat hij nou precies gedaan had :P ) dat hij aan mijn rug expres niet heftig iets heeft durven doen, omdat dat teveel zou zijn.
De boel zat daar ook al 4 jaar vast ofzo. Die werveltjes zullen wel boos zijn dat ze weer wat moeten doen :=

Fotootjes van mijn projectje :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
5jarige (of 4 := ) haflingermerrie. Springt fout aan onder het zadel. Heb haar eens aan de dubbele longe gedaan. Wil dat wel eens wat vaker gaan doen want het ging wel fijn :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:57

Goedemorgen
Iedereen fijne dag/wedstrijd
@ Naaltje: sterkte met je rug. Projectje ziet er goed uit.
@ Sonjim: goed hoor!!!
@ VHU: ook goed!!

Diploma's zoon: baby en peuterzwemmen 1,2 en 3, waterwennen 1,2 en 3. :D

Moet nu snel naar buiten. Zoonlief krijgt van man zijn eerste springles.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 09:01

Geweldig, 1e springles ** manlief ziet eventing-carriere voor zoonlief in het verschiet **

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:32

Ik baal als een stekker!
Vanochtend was het been van Gwin weer enorm dik! K*T!
Heb een half uurtje gestapt en dit was wel wat pijnlijk, daarna was het iets dunner maar nog wel te dik.
Wat een gedoe...
Ik word ook helemaal gillend gek van iedereen op stal die wel even weet hoe je mok moet behandelen en die niet onder stoelen of banken steken dat ik verkeerd bezig ben. pfffff....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:40

goeiemorgen nog net!

frensie, balen zeg, sterkte ermee...

naaltje, sterkte met je rug...
en leuk projectje!

vhu leuk van v. Rijs vandaag, veel plezier!
ik moet vanmiddag ook nog even naar de ruitersportzaak, voer halen voor Fifi...

super dat bente zo goed gaat trouwens! *\o/*

klopt wat je zegt over het stappen van Fifi, als ze echt los is en helemaal lang kan zijn gaat ze heel flink stappen.
Aan de lange teugel begon ze het ook weer te doen de laatste keren, voor de wagen heeft ze er nog moeite mee, voor trekken en flink stappen mist ze duidelijk de kracht nog...
maar het is gaaf om te zien dat ze nu al duidelijk wel weer losser en sterker aan het worden is!

pff, 't is hier benauwd zeg, weinig zon, maar wel warm en plakkerig...
Vanmorgen al vroeg op om paarden te voeren, buiten te zetten en uit te mesten...
Daarna klein rondje met Fifi met de wagen gedaan en stalgenootje geholpen met een beginnetje lange teugelen...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:28

Jeetje Frensie, wat k*t zeg, en al die bemoeizuchtige mensen is ook niks hé... Heb ik ook altijd zo'n hekel aan gehad! Ben daarom blij dat ik nu op een kleine stalling sta waar de mensen behulpzaam zijn alleen als ik het vraag haha.

Zometeen voor het eerst sinds lange tijd Luna weer voor de kar zetten, heb er zin in...! Haar hoefjes zijn weer mooi bijgegroeid, ze heeft nu mooie steunen. Vind ze zelf nog iet wat kort, maar ze is uit de "gevaren zone" haha. En heb een zadeltje voor haar besteld, dan hoef ik er niet steeds een te lenen. Hopelijk maandag.. *\o/* Én ik heb geleerd hoe ik Luna haar hoefjes zelf bij kan vijlen.. Jeetje, wat een ego post zeg hahaha. Ben blij met mijn kleine frummel!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:52

Vanmorgen bij Tallechie gekeken en bijna alles gefilmd, kan ze het zelf ook terug zien.

Moet nu pony gaan vangen, wassen en vlechten en straks Rembrand nog.
Als ik de weersvoorspellingen moet geloven, gaan we morgen heel erg nat worden. ;(

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:21

hoi allemaal :wave:
Gisteren ben ik hier niet geweest, door school en warme weer, nu heb ik 4 pagina's gemist :=
Heb even snel bijgelezen & sluit me aan bij de samenvattingen :)

Daarnet Luna losgegooid, daarna heeft mijn broertje er nog eens opgezeten om uit te stappen & dan nog Luna afgespoeld, was ze blij mee :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:25

@xSCWx en Lottex lekker bezig geweest, ik vijl zelf ook alles bij als 't niet op ijzers staat en af en toe hoefsmid erbij, erg handig.
@Tine hoe ging de springles?
Morgen wordt het inderdaad K-weer zeggen ze.
@Nouvel ze hadden tot 70% korting op rijbroeken en ik heb er een (een fijne jodphur broek) op de kop getikt *\o/* schoenen kwam ik niet helemaal uit en nog erg zitten kwijlen bij mooie handschoenen en tuigen enzo :+ Nieuwe riempjes gekocht voor de broeken (van Bente/Snuit he) maar 't zit nog steeds niet echt geweldig :roll:

En :# ons eerste bosritje is een feit *\o/*
Ze dreigde twee keer in de hyperstand terecht te komen, waarom eigenlijk geen idee, ik denk algehele spanning ofzo. Ben er toen maar even afgestapt, even naast gaan lopen (deed ik in het begin ook toen ik haar net onder het zadel had) kan ze even ontspannen (je hoort haar dan ook twee of drie keer echt zuchten :(:) ) en er daarna dan weer op (lukte gelukkig wel := ). Kwamen nog volop fietsers, auto's, paarden, koeien en schapen tegen dus genoeg gedoe. Paar stukjes weg / bos dubbel gereden (stukje heen stappen en weer terug) omdat ik wilde dat ze gewoon rustig & relaxed bleef op de terugweg want ze gaf me het gevoel dat ze nogal stuiterend terug wilde en daar hou ik dus absoluut niet van. Ze begreep het al snel, zal toch dat tuig/gelderse bloed zijn dat er in zit want als ze er eenmaal klaar mee is, is het ook klaar. Gelukkig maar.

Met losrijden ook nog na enig aandringen in de (vrijwel droge) waterbak geweest paar keer.

Dus al met al zeer geslaagd, ben wel dik 1.5 uur onderweg geweest, was zelf ook soort van oververhit zeg pffff :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:34

Hihi nou ben nog niet lekker bezig geweest, het is hier boven de 25 graden dus we gaan zo pas.. :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:41

Sorry, ik dacht dat je met de hoefjes bezig was geweest!
Wat is het warm he! JIj woont ook in Rotterdam net als ik haha.
Zeg waar men je als je ment?

Ga heel lekker eten maken, pasta, pangasius-vis in de wok, salade en lekker fris roseetje erbij :Y)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:25

Een egoberichtje vanaf mobieltje (nog niet bijgelezen)
Vanmorgen heerlijk gemend met Har, ik op de bok ipv vriendlief, wat een geweldig weer! Har schrok op enig moment van iets (weten niet wat, wij zagen niks), waartdoor hij even raar deed en de dissel tegen z'n benen kwam (heet dat dissel???), toen zette hij even flink aan in een paniekgalop, maar gelukkig bleef ik heeeeel rustig en na een half rondje zandbak doorsjezen kreeg ik m prima terug. Vriendlief was erg onder de indruk van mijn coole aanpak, hij was behoorlijk geschrokken en riep 'terughalen, terughalen!' Vond het wel fijn om zoiets op ons menterrein te hebben en niet op straat :D
We hebben ook nog geoefend met halthouden waarbij de groom van ons rustig van de wagen stapte en Har ging afleiden terwijl hij voor de wagen stilstond. Eerst was hij nog flink aan het snuiven met paniek in z'n ogen, maar uiteindelijk was hij hartstikke rustig en keurig netjes stil blijven staan!!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:42

fijn prinsjeh

en VHU wat een kanjers jullie! super!!

Ik baal echt ontzettend. Ga het maar even van bokt afhouden want ik wil er niet mee om m'n oren getimmerd worden...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:14

@PrinsjeH +:)+ wat ben je stoer geweest!!!! Ik vind jou en Har ook zo'n geweldig stel :+:

Ik zit hier ook echt op een roze wolk <3 ik vind buiten rijden zo heerlijk en nu kan het weer met Bente, ben daar enorm blij om.

Trouwens over de meeting gehad, dat is in principe OK. Zit te denken aan weekend van 22 oktober of anders van 5 november. Weet nog niet zaterdag of zondag (weet dat Frensie bijv zondag niet kan). Als je komt hoef je niet perse met paard/poown te komen natuurlijk (wel zo leuk maar niet 'verplicht'), want het is gewoon leuk elkaar eens te zien / ontmoeten. Misschien dat jullie al kunnen aangeven welk weekend je zowiezo niet zou kunnen, per pb of in dit topic ??

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:38

Ben net weer thuis. Ben kapot. lees morgen hopelijk bij.

Nu even met mijn zoon en kereltje ontspannen. Heb daan 2 dagen eigenlijk niet gezien en dat vind ik echt niet leuk.
Morgen ga ik tine filmen.

Ik had in de dressuur 174 punten, maar snap er niks van. Volte met 1 hand heb ik niet gedaan, althans 3 ingrepen en daar had ik een 7 voor. Volte ging niet goed krijg ik een 7 halstrekken ging de verkeerde kant op ook een 7, overgangen allemaal 7 en voor de dingen waar ik een goed gevoel bij had had ik een 4.

Ik was foutloos in de vaardigheid :-) en redelijke nette tijd.

Hindernissen liepen goed, alleen kon ze niet goed onthouden, daardoor extra voltes gereden. Einduitslag weet ik nog niet.

Waterbak was wederom een probleem, maar ook op een plek waar helemaal een water was. Ik weet dus echt niet wat het probleem is en ik hoop dat op de film te kunnen zien.

Daarna aan de hand er door heen geweest, na wat twijfelen ging hij er in.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:38

Naaltje :(:)
VHU is met Bente naar buiten geweest *\o/* *\o/* Wat superdapperrrr +:)+ Meeting bij ons op stal??? Wat gezellig :D Ik ben er dan wel bij hahhaaha VHU, als je hulp nodig hebt met de organisatie weet je me te vinden he, drie stalletjes en drie kastjes naast je :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:52

Ja we gaan gewoon een gezellige meeting organiseren, als er niemand komt zijn we in ieder geval met z'n tweeen :P

Herkenbaar Tallechie zeker toen Han zo klein was hoefde ik ook niet zo nodig hoor, allemaal wedstrijden hele weekenden weg, niets an, dan mis je zo'n mannetje toch echt (en z'n paps ook een beetje :+ ).

Als het meezit heb ik iemand die ook zo af en toe eens mee zou willen / kunnen met buitenrit op de wagen. Dan 'heb' ik 'mijn' vaste groom (maar helaas kunnen we steeds met roosters niet zo goed op het moment, dus komt er niet zo van), hoop dat Naaltje nog eens meewil en de nieuwe persoon. Moet het toch weer mogelijk worden om zo om de week een lekkere buitenrit te doen met de wagen & Bente dus.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:58

Weet iemand nog een verzorster?
:x

mevrouw vond het maar niks dat ik erbij wilde zijn.. Ja crisis, wat verwacht je dan.. Dat je na 1x een half uur met je krent op m'n knol gezeten te hebben alleen met hem aan de gang kunt? Daarvoor is íe me iets te dierbaar :=

*frustrated*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:03

Naja zeg alsof je zelf niet mag uitmaken of je erbij wilt zijn als iemand anders je paard doet :roll:
Nou dat was dan weer een verzorgsterc :evaw: ... jammer want je was zo enthousiast.

Tallechie wilde Veale nu helemaal ergens niet langs terwijl er niet eens water was? Dat is niet handig. Wat fijn dat alles op video staat, kun je het eens goed gaan bekijken. Wat leuk dat jij dat volgende week bij Tine gaat doen.

Manlief en zoonlief zijn een weekend naar vliegwedstrijd ben dus alleen thuis. Bokt-technisch gezien niet goed :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:05

vhu morgen ga ik filmen bij tine.

het was wel in de waterhindernis maar bij een poort die een heel eind van het water af stond. Hij ging richting de finish en zag het water niet eens. Daar kwam hij ook omhoog. Na flinke klappen met de zweep liep hij wel door, maar mijn vader moest er wel weer af.

Ik zal morgen kijken als ik iets kan vinden als er ook een bepaalde training voor is of zo, kan nog niemand vinden die zelf een keer met veale wil proberen