[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisanne_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 08:56

Goeiemorgen, zeg dat wel zeg!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 08:58

't is dus niet alleen hier :=
ik begon al te denken dat het misschien wel heel plaatselijk was

vandaag een jaar geleden dat mijn opa is overleden.. even 5 minuten brullen hier dus := :o

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 08:59

Sterkte.. :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:01

heb al naar 'm toe ge*stuurd* dat ie op het ''zon'' knopje moet drukken daarboven :+ maar hij luistert niet hard :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:07

VanHuisUit schreef:
Citaat:
Weet er eigenlijk iemand wat ik met mijn ponyprobleem kan doen? Petra is een beetje flegmatiek en verveeld haar heel snel. Dus als we een stukje tussendoor stappen (omdat ze moe gedraafd is) zit ze de hele tijd rond te kijken. Ze loopt dan wel rechtdoor, maar gaat in haar hals naar links en rechts buigen om een beetje rond te staren. Ze vertoont hierbij geen angst.

Volgens mij neemt ze je gewoon een beetje in de maling. Je gaat stappen omdat ze moe is gedraafd maar ze heeft wel alle tijd om om zich heen te gaan kijken ;) Zou als ze dat gaat doen gewoon weer stukje aandraven en weer terug. Alert houden en met haar bezig blijven. Maar vind het dus ook moeilijk hoor, keurig recht over de weg rijden :o

Heel herkenbaar, dat vervelen tijdens het stappen. die van mij is daar ook een ster in !!
Gisteren deed ze zo maf, keek eerst eens om haar heen, en vervolgens het dak van de binnenbak maar eens bestuderen in stap }:0 dan kijk je haar zo op haar bles en voorhoofd, geen gezicht, toen ben ik haar maar iets meer gaan begeleiden, netjes diep lopen, aan de teugel neerwaarts met die hoofd-hals houding !!

Dat werkt goed, zo kan ze toch stappen, en je doet ook nog iets met je paardje, beetje buiging naar links vragen, dan beetje buiging naar rechts vragen, wat dieper lopen, weer wat hoger in de hoofd-hals houding laten stappen, dus ik houd haar wel bezig........anders houd ze mij bezig, op een maffe manier, ze verveelt zich echt snel.

Zag nog iets over een 8-span ??? gaaaaaf, zijn er foto's van ??

Iedereen werkzzeee !!
En studeerzzeee !!
Naaltje; sterkte !! :(:)
Ik ben lekker vrij, dagje leuke dingen doen met zoontje !!! :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:10

@ Naaltje: moet wel een moeilijke periode zijn voor je.
@ Patrick: hopelijk is Hidalgo snel beter!

Ik heb pas om half 10 les, maar zit al op school om wat te leren want heb zo dadelijk een proefexamen van Duits...(wat mee telt voor permanente evaluatie) Komt hier in die studieruimte een groepje kerels binnen die het nodig vinden om luid te praten, filmpjes te bekijken op youtube (met geluid uiteraard) en dan hiermee lachen. Pff... En als meisje kun je moeilijk gaan grommelen op een groepje van 10 kerels :?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:14

dan zeg je Du Schweinn!!
:=
Duits tegen ze beginnen te schelden, en dan ''ja maar ben duits aan het leren''
:(:)

Ik ben benieuwd naar die Bibliotheek hier.. := als je de inhoud van de wijk bekijkt kan die bieb ook niet veel soeps zijn :=
en ik vind het heel raar om daar gewoon te gaan zitten met m'n laptop :=

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:31

Dit is de bibliotheek van de school, dus er mogen enkel studenten komen. Maar in het gebouw hiernaast (is van dezelfde hogeschool) zit de studierichting "Industriële Wetenschappen", dat zijn enkel jongens. Die komen enkel naar de bibliotheek (de 2 gebouwen hebben een gezamenlijke bibliotheek) om vechtspelletjes te spelen op de computers. Ze sluiten de (school)computers op elkaar aan (weet ik veel hoe ze dat doen) en zo kunnen ze tegen elkaar spelen. En ja, zoals dit groepje nu zijn er ook om filmpjes op youtube te bekijken en lawaai te maken... Wat een sukkels _-:(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:36

echte studenten :+
:=
kun je niet zelf ergens anders gaan zitten? :(:)

ik wil naar een openbare biblio gaan, school is dik een uur reizen, en daar zitten ook van die E^&$% als jij beschrijft, dus dat vind ik zonde ;)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:39

Ja ben inderdaad ergens anders gaan zitten :o
In een openbare bibliotheek gaan zitten zou erg omrijden zijn voor me, dus toch liever op school.. :D De les van die typetjes begint zo dadelijk, dus zullen ze zo wel oprotten :Y)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:42

goeiemorgen.
Koppijn zit er nog. Werd gistermiddag gebeld door een vriendin "Goh, hoe laat kom jij vanavond?"
Uhh.... K*t.... hadden wij wat afgesproken dan?! Glad vergeten, we hadden meidenavondje. Dus gisteravond ook pas half 12 weer thuis, had eigenlijk beter niet kunnen gaan (maar t was wel heel gezellig)

Gisteren wilde ik lekker even wat met Stormpje doen. Lekker aan de lange lijnen. Maar meneer had blijkbaar even de kolder in zn kop ofzo, want hij bedacht dat het best grappig zou zijn als hij eens lekker flink zou gaan bokken terwijl ik achter hem liep... Hij heeft me niet geraakt, maar dat scheelde echt maar heel erg weinig. Heb hem even verteld dat wat er ook gebeurd; uithalen met pootjes is absoluut NOT DONE!
En daarna liep hij toch braaf zn oefeningetjes... t was de eerste keer dat ik echt tegen hem ben uitgevallen en ik geloof dat het indruk heeft gemaakt :P

Sun was ook hyperdepieper. Wilde hem ook even aan de lange lijnen doen, wil 9 april de M1 proef met hem meelopen op de shetlander-indoor, maar zoals het er nu uitziet gaan we niet op tijd klaar zijn. Hij wilde zn bit rechts niet aannemen (had wel zn andere bit in, ga hem vandaag weer even op de D-trens pakken) en was helemaal zn hoofd aan het kantelen en alles aan het doen om onder dat bit uit te komen. Tandarts is 2 weken terug geweest, maar misschien dat hij toch nog wat gevoelige plekken heeft op zn tong ofzo (ze schoot uit :(:) ) en dit bitje is iets dikker dan zn gewone bit.
Mja, hij kan het ook gewoon koud hebben gehad, want na 20 minuten trainen liep hij wel heel fijn en lekker licht aan de hulpen.

groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:47

oef :oo stoute storm :=
beter voor hem dat hij je niet heeft geraakt dan.. :=

ik heb net de afwas gauw gedaan, heb weer 's hoofdpijn ook... ^) zou 't in de lucht zitten?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:48

En dan nog ff reacties:

Naaltje, sterkte vandaag :(:)
Ja, tis inderdaad deprimerend weer :+
gaaf hoor, een 8-span! :D
Telefoonrekeningen: behalve hollands nieuwe (hoewel, heb dat nog niet uitgezocht dus misschien rekenen zijn de eerste minuut ook volledig af, krijg je alleen een signaal zodra je buiten je bundel gaat of zijn de tarieven binnen en buiten de bundel gelijk) doet elke provider de eerste minuut volledig afrekenen voor zover ik weet dan. Hi, KPN, vodafone, T-mobile, Simpel en ik dacht Ben ook. Pas daarna betaal je per seconde.
Bibliotheek bij ons op de uni is ook erg lawaaiig, kun je bijna beter in de kantine gaan zitten :+
Dekens: mn jongens staan onder 250+fleece. merrie staat onder 300gr

En verder weet ik het niet meer, jullie gaan te hard!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:51

Goedemorgen.
Alles weer wit hier, dus ze krijgen maar vrij, want het dooit voor geen meter :( . Gisteren heeft zoontje voor het eerst gemend, nou ja, hij had zijn handen achter de mijne, maar hij dacht dat hij stuurde :D (hij is natuurlijk nog veel te grof en dat kan pony absoluut niet hebben). Hij wilde vandaag weer, maar dat gaat dus niet lukken. Ik had Rembrand vandaag ook weer eens wat laten doen, maar ja, morgen dan maar.

Zag een heel gaaf 8-span!

Lacuna, Naaltje, Patrick: :(:)

Nou, de hoofdpijn is hier ook weer flink aangekomen. Bah. Dus wat dat betreft eigenljk wel fijn dat ik niet veel met paarden kan. Maar ja, zoon heeft vakantie en die wil natuurlijk allemaal leuke dingen doen. En muziek maken op zijn "drumstel" (paar metalen borden en wat plastic bordjes om met pollepel op te meppen :\ )

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:54

@ Lacuna: Wat een geluk dat Storm je niet geraakt heeft dan!

Pff, studeren op de computer is echt niet gemakkelijk! We hebben onze cursus enkel digitaal, dus moet ik zo studeren. Moet wel eerlijk zeggen dat de verleiding groot is om regelmatig eens op bokt te gaan piepen :o (en meestal kan ik niet aan die verleiding weerstaan...)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:58

foei SL! ;)
moet je dan nagaan dat je digitale studie doet en dan ook nog eens gewoon thuis zit...
daarom ga ik naar de bieb :')
ik ga maar een ontbijtje pakken, en eventjes hier al wat doen, misschien is de bieb dan niet eens nodig :P

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:02

Sander Lotte: een goede tactiek is om jezelf op te leggen om 50 min te studeren en dan 10min pauze te nemen. (ofwel tot een bepaald hoofdstuk). Je kan natuurlijk ook jezelf voor een bepaalde tijd van bokt bannen. Op welke school zit je? (mag ook per PB) want volgens mij zitten wij nu in dezelfde stad te bokken.

Vhu en Biancacoo: ik denk dat jullie wel gelijk hebben. Ik ga haar meer moeten bezig houden in stap. maar ik ben zelf geen dressuurmatig wonder dus vind dit echt wel moeilijk. Misschien maar eens kijken of ik geen slangenvoltes (of iets gelijkaardigs) kan gaan beginnen te rijden in het bos.

Bij mij is de hoofdpijn eindelijk weg.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:13

gelukkig dat je hoofdpijn weg is babs!

ik ben m'n laptop aan het malware-scannen.. hij is een minuut bezig en al 48 infecties gevonden O:) was nodig :+

Daarna mag hij een backup draaien :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:24

sorry even een ego bericht van mij...

onze teckel heeft dus een week of 3 geleden weer last gekregen van zijn rug.
waarschijnlijk weer een hernia.
hij heeft toen een spuit gehad en pillen voor ongeveer een weekje.
en hij moest echt absolute benchrust houden.
als hij naar buiten moest om te plassen/poepen moeten we hem optillen en bij een boom of op gras zetten.
toen de eerste week pillen voorbij was heeft hij nog een week pillen gehad omdat we wel iets verbetering zagen.
maar na die week was/is hij nog steeds slap&wiebelig aan zijn achterhand.
als hij met 1 poot omhoog probeert te plassen valt hij om.
en hij is gewoon zo ontzettend zielig... ;(
gisteren is mijn moeder langs de dierenarts gereden gewoon om te vragen wat we nog konden doen.
we werden doorgestuurd naar een orthopeet om een contrast foto te laten maken.
tenminste.... we zouden een afspraak moeten maken.
mijn moeder heeft vanochtend gebelt en gevraagd wat het ging kosten etc.
Diesel word tenslotte al 12 en dat is al een flinke leeftijd.
de contrastfoto alleen al gaat rond de 500euro kosten... en ze willen alleen die foto maken als we er volledig achter staan dat ze hem (mocht het dus echt een hernia zijn) opereren.
en die operatie gaat dan ook weer tussen de 1500 en 1800 euro kosten...
we gaan hem niet op de foto laten zetten en ook niet laten opereren.
het is niet dat we het er niet voor over hebben, want dat we hebben we absoluut wel.
maar met zo'n operatie heb je natuurlijk nooit de garantie dat het daarna weer helemaal over is... en door zijn leeftijd is het herstel natuurlijk veel en veel moeizamer dan bij bijvoorbeeld een hond van 5.
ook weet je met een hond van 12 natuurlijk nooit of dat hij wel door de narcose komt...
*zucht*
ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel..
Mijn moeder rijd straks nog even langs de gewone dierenarts.
even vertellen hoe en wat... en even overleggen hoe nu verder etc.
Maar ik ben bang voor het ergste... |( tegenover diesel is dat waarschijnlijk wel het eerlijkste...
maar het is zo moeilijk |( kan wel janken nu...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:58

Jeee ivystoeter; wat een naar bericht !!
Maar kan me wel voorstellen dat jullie beslissen om niet te opereren, zeker omdat hij toch al 12 jaar is.
Sterkte !! :(:) :(:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:04

arme teckel,ja het is veel geld,maar 12 jaar is ook best wel oud voor een teckel, snap je moeder wel.
sterkte

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:22

he dat is vervelend IT.. wij hebben die situatie ook 2x gehad in het afgelopen jaar..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:25

nou ik ga maar werken...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:29

IT, he wat naar zeg...
sterkte! :(:)
en werkze...

sterkte ook voor de zieken en hoofdpijnmensen!
ben ook niet 100% fit, maar nog niet ingestort gelukkig... :D
scheelt dat ik vakantie heb deze week, kan ik alles op m'n eigen tempo doen... 8-)
vanmorgen vroeg paarden gevoerd, buiten gezet en stallen gedaan, bij m'n moeder een bakkie en nu lekker thuis...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:31

:D paardjes blij :))

ik heb net inktpatronen gehaald voor printer (wat zijn die dingen ook %&#$3 duur he! ^) )
kom ik thuis, heb ik geen papier meer... >;)