[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:04

leuk filmpje tallechie! :)

ik ga nog ff een andere route zoeken, bedacht me net dat de bedachte route een goed nat stuk erin heeft zitten natuurlijk door die regen..

overigens, ik kijk heel erg op tegen viaducten met de kar.. is dat reeel? :o met andere woorden, hebben jullie er problemen mee of mijden jullie ze? :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:04

@Naaltje: ik heb eigenlijk elke rit wel een viaduct over de autobaan, of ik moet onder iets door.
Bij ons zijn de viaducten wel goed breed.
Eén viaduct is heel rustig, dus dat neem ik altijd het eerst om te oefenen, ik zorg dat ik een groom bij me heb als ik niet weet hoe het paard gaat reageren, ik moet het echt afkloppen, maar tot nog toe geen gekke dingen mee gemaakt, brrr gevaarlijk om dat zo neer te zetten.
Het andere is een weg buiten de bebouwde kom, waar nogal veel verkeer is, met aan weerszijden een afgeschermd fietspad, ik hoor wel eens van mensen dat ze onder het zadel over het fietspad gaan, dat doe ik dus nooit, onder het zadel en aangespannen, altijd in draf en ik neem mijn ruimte, mensen rijden daar heel hard, halen vaak nog in e.d. en ik probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat ik knel kom te zitten.

Grrrr, mijn menles gaat vandaag niet door, waren we nu toch maar gisteren in de regen geweest.
Ik hoop dat ik iemand vind die vanavond nog ff met me mee wil...
Wel echt nog even gereden hebben voor de rit van vrijdag...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:12

woon je in de buurt avaluna? :)) anders wil ik wel mee :)) ;)
onder het zadel doet hij niet gek, ik pak inderdaad altijd het liefste de rijbaan (onder het zadel zelfs liefst middenin :o ik heb zelf hoogtevrees en ga zitten kijken anders _O- )
mijn grootste vrees is gewoon dat hij die kar niet mee naar boven neemt := dat hij halverwege opgeeft ofzo :o :\

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:23

@Naaltje: je bent altijd welkom in het zuidelijkste puntje van Nederland :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:25

oei da's wel héul ernstig :P ik woon ook aardig zuidelijk hoor ;)
etten-leur, da's bij breda
heb je 'n station in de buurt of niet? :D anders doe ik 't gerust eens :)) :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:31

Ja, hoor, wij hebben een station in de buurt, maar Breda is volgens mij nog wel een stuk, ik woon in het Limburgse heuvellandschap, voordat je het weet zit je in Aken/Duitsland.

Ik ga zo eens rondbellen voor vanavond, anders moet mijn man er maar aan geloven, zal ik ook heel lief voor hem zijn straks.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:48

Bij ons is het mooi weer! Hoera! :P

Onze Haflinger is vandaag jarig, hij wordt 8 jaar! *\o/* Ik ga slobber voor hem maken, vind ie zo lekker! En als kadootje gaan we een buitenrit maken.

Ik heb m'n menbewijs al. Het valt best mee, maar ik kreeg veel vragen over planten. Bij de praktijk kregen wij een strikvraag; Waar zit het sleutelbeen bij het paard? Die heeft ie niet. Het rijden vond ik het makkelijkst. We hadden een hele aardige examinator, die ons op ons gemak stelde en gewoon kletste onder het rijden :) Iedereen was geslaagt.
Suc6 allemaal!!! :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:02

ik maak me ook niet echt zorgen. Ga lekker proefexamens oefenen. Ik men ook al weer 3 jaar dus het rijden zal ook wel lukken heb het achenbach nu redelijk onder de knie. Hier is het ook lekker weer hopen dat het tot vanavond zo blijft.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:01

het weer is héérlijk! :D
wij hebben 14km gemend, rondje wat groter gemaakt, ponylief was nog zo vlotjes en voorwaarts :D
hij is ook zo braaf he.. niet te geloven :D paar keertjes een :wow: reactie gehad.. om een fietser, een vogeltje en nog iets _O-

*trots*

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:07

mijn examinator was ook mijn jury bij mijn aller eerste dressuuproef :+

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:42

@Naaltje: Wat is Dids toch een leukerd!!

Vanavond krijg Safiertje zijn slobber voor z'n verjaardag! :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:48

hihi :D
leuk he dat je ze met zoiets happy maakt :D

did is een schat :D vrijdag gaan we weer als het goed is :j :D we hebben onderweg trouwens ook nog een galopje gedaan.. ben je het zat zeg je ''stappen bol..'' een ophouding en hij gaat als een lamme verder stappen :+ makkelijke :D

owowow en :D we hebben viaduct gereden :)) was dus totaal geen probleem he :P

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 19:25

Lollig!! Heb weer niet getraint, had geen groom :(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 19:33

helmond is ook beetje ver voor mij om ff op en neer te gaan :=
wel balen als je gericht moet trainen en je hebt een groomgebrek.. :(:)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 19:55

Ja, is erg vervelend. Zonder groom vind ik echt té gevaarlijk. M'n vader groomt, maar de heeft 't druk. Maarja.... klagen mag ik niet!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 19:58

zonder is idd niet aan te raden :n ik heb de mijne vandaag ook paar keer van de kar gestuurd om kruisingen te checken, en hoe handig als er iemand zit die zonder dat je het vraagt de aanwijzingen voor de automobilisten kan geven (als in >nee tegenligger!! enz)
de groom van vandaag vond 't zo gezellig dattie vrijdag weer wel wilde :oo

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:03

Ja, mijn groom moet ook áltijd de kruisingen checken, je weet nooit!
Groom is ook handig om paard vast te houden bij de 'enge' dingen. Is Diddle bang voor tractoren en vrachtwagens? Kelsey wel! :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:24

nee.. dids schrikt van fietsers en vogels :\ :')
we zijn voorbij gecrosst door 2 vrachtwagens met 90km/u ze sneden ons want ze hadden de tegenligger over het hoofd gezien, erachteraan kwam een tractor met ''maiskar'' en Dids huppelt alleen als een wezenloze opzij als er een fietser langskomt :=
(snap jij 'm? :') )

de kruisingen die op zicht kunnen doe ik zo.. hij wordt dus ook leip als de groom opeens zijn zichveld inloopt (ook als er een heel ''heeeeeeee diddleeeeeeeee'' verhaal aan vooraf is gegaan _O- )

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:56

Diddle is grappig!! Kzie het helemaal voor me! :+ _O-

Safier had erg genoten van z'n slobber!! Hij zat helemaal onder, terwijl Kels, onze merrie, beschaaft haar portie stond eten met zo'n blik van ''Ik wil er ook mes en vork bij als dat kan.'' :') _O-

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:58

ooooooooh heerlijk :D dat is merrie eigen die blik! :j die tuiger op stal kan ook zo preutstig staan eten := en dids heeft dan de bietenpulp nog net niet tussen zijn ogen zitten :=

geen feestmutsen enzo voor de jarige? ;)

Dids heeft trouwens idd wel humor :+ hij doet zulke dingen ook altijd nét op momenten dat je het totaal niet verwacht.. zo is 1 op de 6 of 1 op de 9 of 1 op de 20 fietsers maar eng :j

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:02

Naaltje schreef:
ooooooooh heerlijk :D dat is merrie eigen die blik! :j die tuiger op stal kan ook zo preutstig staan eten := en dids heeft dan de bietenpulp nog net niet tussen zijn ogen zitten :=

geen feestmutsen enzo voor de jarige? ;)

Dids heeft trouwens idd wel humor :+ hij doet zulke dingen ook altijd nét op momenten dat je het totaal niet verwacht.. zo is 1 op de 6 of 1 op de 9 of 1 op de 20 fietsers maar eng :j

Heerlijk, die tuttig merrie's! Ze doe nog net geen make-up op! :P
Toen ik nog een jaar of 10 was, schreef ik altijd een verjaardagskaart voor de jarige paarden! :+ En hem dan vrolijk en zingend voor de neus van een ongeïntresseerde pony openmaken! :')

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:15

leukleuk! :D

zulke dingen deed ik toen niet :+ toen werd mij nog wijsgemaakt dat paarden eng en gevaarlijk waren :)) :P

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:27

:+ Hoelang heb jij al het paardenvirus?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:38

wij hadden vanavond een zittend paard voor de wagen en het staat op film !!!

Het gaat hier om pp het paard van mijn zusje die NIET door de waterbak wou haha. Uiteindelijk na een minuut of 10 ging ie wel.

Ferro is zo'n apparte die wandeld er zo door. Stap draf galop maakt m niet uit. Ik was wel kletsnat zeg. Verder was het een leuke les.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:42

Lol!! :+ Dat filmpje laat je toch wel zien he?! :D