[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:35

Hallo...
ik kom hier om het hoekje spieken.
Mag ik af en toe meekletsen hier?
Zal me straks even voorstellen als de meiden op bed liggen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:37

Tuurlijk *D

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:54

Werd even wat later...

Ik ben Carina, 31, woonachtig in Flevoland. Ik run samen met mijn man een akkerbouw bedrijf. We hebben 2 prachtige dochters van 4 en half en anderhalf.
In 2003 mn eerste paard aangeschaft. Een kanjer van een draver, welke ik ook aangespannen reed. Als vriendje voor hem een shetje aangeschaft. Deze zelf beleerd en met hem ook fanatiek gelest.
Helaas leeft mn paard niet meer.
Ik heb nu een pensionklant staan welke zaterdag helaas verhuist. Ik reed het paard zo af en toe. As donderdag komen gelukkig 2 vriendinnetjes voor Thor.
1 daarvan voormezelf, een 3 jarige welke ik ook zal bekeren tzt. Helaas karloos, dus eerst maar s te voet er achter

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:56

Welkom Carina!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:01

Hi Carina, welkom! Kar komt hopelijk ook wel weer :j hebben je meiden iets met de paarden? Dat helpt altijd wel :D

Avondje lesgegeven, is leuke groep die ik heb dus altijd leuk. Hoop Piet morgen weer even voor de kar te kunnen knopen :7

Zo stom met die reuma, ik dacht steeds dat het aan mijn schoenen lag, ben al jaar op zoek naar goede schoenen want had steeds zulke zere voeten :o? naja ligt dus waarschijnlijk niet aan mijn schoenen >;) heb ik dan weer een huisarts voor nodig die me daarop wijst. Heb gelukkig erg goede huisarts sinds een jaar of twee. Scheelt een hoop. Vorige zei altijd bij alles 'ligt aan leeftijd of hormonen' _-:(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 06:10

:)F hallo Carina

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 06:30

Dankjewel.
Ja, mn oudste dochter is gek op dieren sowieso, heeft ze niet van een vreemde. De jongste lijkt ook besmet, mn man roept al steeds... Dit gaat me geld kosten.Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 06:48

Welkom Carina, leuke foto.
Vhu wist ik ook niet dat zere voeten op reuma kunnen wijzen..... :(:) goed H.A is zo belangrijk....Hier. .Helaas nog niet zo tevreden over. ..
veel plezier bij piet en ber.
Tine, druk met lesgeven ? Of lekker thuis met de paarden..?
Ava,..Hoop dat je weer klein beetje kon bijtanken,...Hoe is t met het oude paardje ...?

Zoon weer veilig thuis van schoolreis, hij heeft een enorm leuke dag gehad.
Gisteren een mooi harnas gekregen voor een van de honden, zij loopt wat scheef,...Dit harnas is langer alsof ze tussen strengen loopt zeg maar, zo hopen we dat zij meer steun heeft, en mooi recht zal gaan lopen in het team komende winter.
Super lief dat we dit mogen uitproberen, <3 .

fijne dag allemaal..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 08:25

Klinkt goed dat harnas Biancaoo. Hopelijk werkt het. Hier bij Baarn wordt ook met sledehonden getraind. Altijd een mooi gezicht.

Welkom CarinaR. Leuk dat je dochter zo actief is.

Pittig VHU, fijn dat de huisarts gelijk zo doorpakte.
Hier ook een fijne huisarts. Mij zal hij niet snel vergeten. Kom voor de eerste keer en kon gelijk door naar het ziekenhuis. hij kreeg al een dik dossier van de vorige huisarts, maar dat is het afgelopen jaar ook weer behoorlijk gegroeid.

Ik loop nu al een tijd bij iemand die met chinese kruiden werkt en dat heeft mijn suiker wel behoorlijk gestabiliseerd. Nu met continumeter is dat nog veel meer verbeterd.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:56

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:04

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:07

zit dat prettig onder het hoofdstel? Ik kan me het zo lastig voorstellen. Bedankt voor de tip. Ik zal vanavond eens proberen, want zo'n soort masker heb ik ook wel in de zak van Janouk: daar zitten zoveel verschillende maskers in tegen het headshaken. Kan ik ze nu eindelijk eens zinnig gebruiken.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:28

Ik heb nog nooit een vliegenmasker onder het menhoofdstel gehad, dus geen tips van deze kant. Janouk heeft nog wel een arsenaal liggen, dus maar eens proberen!! Fijn te horen dat het goed gaat!
En alvast veel plezier op de veluwe!!

CarinaR, welkom, leuke foto! Ik ben zelf ook niet superactief hier, maar lees wel mee en plaats soms te lange, nutteloze verhalen!!
Hopelijk snel weer aan de gang met kar en al!!

VHU, zou mij ook kunnen gebeuren hoor! Gewoon de schoenen op de schuld geven!
Hoop dat het meevalt, al zal het in de praktijk misschien weinig uit maken?

Ben hier bezig om Twiggy op te voeden. We zijn vooral bezig met de les, ik ben niet eng!! Wordt steeds beter. Ook alweer een halstertje om gehad en vast gestaan, maar dat is peanuts, nou ja het vast staan dan. Moet madam nog wel vangen om het halster om te krijgen, maar ook dat leert wel!

Emas heeft vrij gehad maandag, rotweer! Zag wel dat ze weer wat dikker is geworden, dat hoeft niet dus opletten met voeren en meer bewegen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:40

Nou comfortabel....Nee dat is t nooit volgens mij....maar Melody had een heel fijn en smal zilco hoofdstel met halve oogkleppen...Dus dat ging eigenlijk prima, zonder dat het ging schuren....Ze leek er geen last van te hebben, en zo kon ze toch lekker op buitenrit Door de bossen...
het grootste probleem is dat de oogkleppen het masker niet in de ogen moet drukken....Misschien anders een maat groter en over het hoofdstel heen....??

haha, lekker bezig met je knappe veulen, super toch !

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:07

Ik deed altijd of zo een touwtjes frontriem aan mijn menhoofdstel of ik deed er een vliegenkap overheen. Een grote maat. Niks eronder

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:49

Even zwaai. Erg druk (met lesgeven, en de paarden) en knallende koppijn, alweer 5 dagen, dus probeer iedere dag zo vroeg mogelijk op bed te liggen. Nu weer naar les van zoonlief. Laterrrrr :wave:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:44

Zijn er op de Veluwe zoveel vliegjes dan? Heb daar nooit last gehad... wel in Drenthe/Overijssel. Ollie was vorig jaar na de endurance Ommen echt helemaal lekgestoken en bleef maar schuren en schudden ... Maar kan me voorstellen dat je met jullie 'shake'-ervaring iets wilt hebben voor het geval dat.

Ziet er goed uit met je dochter Carina :)) vasthouden zou ik zeggen <<) manlief ziet zich al als groom hahaha.

Die Twiggy -:) <3

Aha Tine, dus weer opgeroepen +:)+

Het is niet alleen obv 'zere voeten' hoor, combi van hoe mijn handen er uit gaan zien en goed doorvragen van huisarts plus heb natuurlijk heel dossier daar :list: maar had zelf de link tussen mijn klachten over mijn handen en klachten met mijn voeten nooit gelegd stom he.

Vandaag zo heerlijk bezig geweest met Piet zijn harem (drie zeer harige en zeer schuwe shetlanders van de stalhouder). Twee van de drie zijn goed te benaderen en die poets ik wel eens, maar die 3e was echt zo schuw, kon je alleen neusje van aanraken, met beetje geluk. Maar na zo'n 5, 6 weken elke keer proberen is het me vandaag gelukt haar helemaal te poetsen en te fatsoeneren *D het is zo'n lief pony'tje, spierwit, ellenlange en dikke manen heerlijk projectje. En zo schattig ze liep toch elke keer weer even weg (ben in de wei bezig met haar, eerst moet ze zich zo maar veilig bij me voelen) maar kwam steeds langer terug. Want ja, lekker poetsen en kriebelen vond ze wel erg fijn.
Dus nu staat er weer een keurig pony'tje in de wei. Alleen de voetjes zouden nog bij moeten worden gewerkt maar goed dat is meer iets voor de stalhouder.
Piet was natuurlijk vreselijk jaloers O:) helaas geen tijd meer voor 't karrengebeuren...
En Ber halster maar omgelaten met neusflapje eraan. Hou echt niet van halsters om op de wei maar haar neus verbrandt zo vreselijk, wordt ze zo kopschuw als ik het in moet smeren, dan maar weer de neusflap eraan. Vorig jaar was dat niet nodig maar 1e jaar dat we haar op de wei hadden werkte het ook perfect.
Is alleen geen gezicht =:)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:52

Zijn steunzolen niet een optie als ondersteuning voor je voeten?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 06:09

@varina; welkom! Leuke foto en veel plezier met je knappe aanwinst.

@vhu; sterkte met de reuma; dikke knuffel! Leuk de kleintjes onder handen genomen.

@jeskim; Ah; lekker aan de slag met Twiggy!

@tine; hartstikke druk.

@biancao; hoop dat het harnas uitkomst biedt! Leuk dat zoontje zo genoten heeft! Moest nog aan jou denken doordat stalhulp vandaag met haar dochter naar Legoland gaat.

Ik heb niks te melden; lig nog steeds plat, maar slaap vrijwel de hele tijd; gisteren bezoek, hulp, etc. verslapen, kan me wel herinneren de stofzuiger gehoord te hebben, normaal bij het minste of geringste wakkeren dan lig ik nog heel
Charmant in de woonkamer ook, was ook niet in staat fatsoenlijk wat te typen, daarom maar meteen vanmorgen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 06:46

Helemaal van de wereld dus ava.... dan heb je het nu ook nodig..wat een energie vreten sommige dingen dan ... fijn dat je hulp alles lekker aan kant maakt voor je ! Stuur je virtueel kracht en sterkte. ..en energie...

Vhu lekker getut met de ponnekes lekker toch.
Tine superdruk..succes.

We gaan dit jaar ook nog naar Legoland...ik heb al oppas voor de honden...zoek alleen nog reserveoppas voor als dat, om wat voor reden dan ook niet door kan gaann je weet nooit of iemand ziek word ofzo....je weet nooit..maar oppas is zo moeilijk te vinden....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:25

Ja hondenoppas is idd niet eenvoudig... met z'n allen in pension is natuurlijk ook niet te doen voor zoveel honden :$ wij bestellen altijd al in januari het hondenpension en dan gewoon voor een maand (augustus i in dit geval). Ben het wel eens vergeten zat het altijd al helemaal vol. Super leuk LEGO land. Misschien gaan we er dit jaar ook nog langs, we gaan in ieder geval naar een vliegwedstrijd willen we gaan kijken, is vlakbij Billund.

Bedankt voor meedenken vwb zooltjes +:)+ pijn is ook zonder schoenen, blote voeten 's ochtends ben ik nogal kreupel :\ maar goed dat ik geen paard ben. Beste 'helpt' gewoon regelmatig zitten (echt iets voor mij :P ) gelukkig kunnen wij dat wel, paarden niet.

Je lichaam zal het wel nodig hebben Ava ... :(:) misschien ook de spanning van de onderzoeken?

Nou hoop dat ik vandaag of anders morgen wel weer aan het mennen toekom :)
Fijne dag allemaal :evaw:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:28

Nee pension is geen optie voor ze.... moet iemand gewoon hier bij ons thuis oppassen.
Niet iedereen is er geschikt voor...maar gelukkig heb ik wel iemand, heb alleen graag reserve achter de hand..hahaha.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:03

Had ik ook VHU zere voeten als ik opstond s'morgens naar mate ik meer liep werd het beter.
Kan je toch aanraden op naar een podoloog te gaan. Steunzolen kunnen echt goed helpen.

Ik moet vanavond mijn pols braise ophalen. Heb al lang last van mijn pols. Heeft te maken met mijn hyperflexibilieteit. Hopelijk kan ik dan weer wat meer

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:15

Weer even kort zwaaien. Ik lees alles netjes mee, maar of geen tijd of geen puf om te reageren. Leef uiteraard wel met iedereen mee!!!!!!

Sterkte voor iedereen die dat nodig heeft.

Ik ga snel weer verder. Werk nog steeds 4 dagen per week. Heb mezelf voor 1 dag in de week uitgeroosterd, maar ja, die dag zit dan vol met boodschappen, huishouden, tuin onderhouden en zoals vandaag slimme meter laten plaatsen. Niet echt vrij zeg maar... -O-

En, en dat kost veel tijd en energie, achter mijn salaris aan bellen. Waardeloos

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:18

Loop jezelf niet omver Tine!

Ik lees ook mee hoor. Reageer lang niet overal op maar ook gewoon te druk