[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:10

Spannend hoor....een nieuw kind erbij.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:58

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 08:54

mooi ding ding Keona kom je wel uit met de laadvermogen tot 3500? geen idee wat jou maat ponys wegen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:54

L_Rivaldo schreef:
mooi ding ding Keona kom je wel uit met de laadvermogen tot 3500? geen idee wat jou maat ponys wegen

Ja moet lukken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:58

L_Rivaldo schreef:

Zoveel wegen die niet,anders moet ik mijn c1 rebewijs effe halen

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:23

Wat een mooi vrachtwagentje, zo iets zou ik ook wel willen in de toekomst voor mijn twee toppers. Mijn ene topper is nu pas 4 maanden, dus moet nog even wat jaartjes wachten, maar tot die tijd ga ik lekker bezig met Alex, want zoals donderdag deed blijken, kan hij nog behoorlijk schrikken van skooters. We gingen er haast vandoor, totdat hij besefte dat in het bit getrokken worden niet erg fijn is en toen draafde ie weer normaal. Vet trots baasje natuurlijk :j
Ik heb nieuwe foto's van Jori(het vier maanden oude veulen), maar ik twijfel nog of ik een topic zal aanmaken over hem, want hij wordt pas over 2 maanden van mij(maar ik kan natuurlijk niet wachten, ben bijna de nachtjes slapen aan het aftellen := )

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 06:35

Na een hele enerverende reis is Artist gisteren op stal gekomen. Het laden vond hij spannend, hij bleef op de klep staan. Na een tijdje hebben we rustig de longeerlijn erachter gezet en toen ging hij naar binnen. Aan beide kanten vastgezet en direct gaan rijden.

Vrijwel meteen begon hij te trappen. Op de snelweg reden we de file in door een brandende auto. Toen ging het mis, hij brak de tent bijna af. Ik heb de politie gebeld en we mochten over de vlucht strook met knipperlichten aan. Ze hebben er een prioriteit 1 van gemaakt en kwamen ons helpen. Gelukkig ging het weer rijden en konden we weer verder. Daarna ging het wel weer. Pas na vijf kwartier werd hij rustiger. De reis van twee uur was dus idioot spannend.

Bij aankomst verliep het goed. Hij vond het spannend maar ging niet heel gek doen. Op een gegeven moment even op stal gezet en toen kon hij plassen.

Daarna nog even laten rennen in de bak, dan zie je zijn geweldig ruime gangen pas. Zijn hoeven zien er niet goed uit, ik ben blij dat hij maandag wordt bekapt.

Daarna gingen alle paarden naar binnen en hij ging op stal. Ik wist niet hoe hij dit zou doen omdat hij al zes jaar buiten leeft. Ongelooflijk maar waar. Het was net of het nooit anders is geweest.

Hij moet wel in de heropvoeding en dat hebben we gisteren ook direct al gestart. Hii is Super lief maar moet wel weten wie er de leiding heeft.

Vandaag gaan we hem weer even wat laten bewegen en wat wandelen. Hij gaat eerst de wei op en daar zijn we bij om te kijken hoe het gaat. Hij gaat de groep niet meer in omdat het seizoen bijna over is.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 22:28

wat een gedoe allemaal tijnie dat hij zo onrustig was, gelukkig goed aangekomen.

keona is dit niet wat voor jou? heb ook zo een gehad (deze is nieuwe versie van de dutch die ik had) en was helaas niet te groot voor mijn pony, super voor jouw maat http://www.bokt.nl/markt/ad/370056/shet ... opklapbaar

vandaag de mannen even ruim een half uur balken laten lopen ze hadden er goed zin in.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:59

L_Rivaldo schreef:
wat een gedoe allemaal tijnie dat hij zo onrustig was, gelukkig goed aangekomen.

keona is dit niet wat voor jou? heb ook zo een gehad (deze is nieuwe versie van de dutch die ik had) en was helaas niet te groot voor mijn pony, super voor jouw maat http://www.bokt.nl/markt/ad/370056/shet ... opklapbaar

vandaag de mannen even ruim een half uur balken laten lopen ze hadden er goed zin in.

Zo een heb ik gehad opzicht fijne wagen ik had geloof ik wel mt groter maar weet ik niet zeker want kan ik van foto niet beoordelen.maar je kunt het bankje niet verstellen,en als het de zelfde mt was die ik had kwam ik niet met mijn voeten aan de grond.verder vond ik het goede stevige wagen mijne had ook schijfrem

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:33

Ik kan voorlopig niet meer de weg op. Vertrouwen in de banden is volledig weg. We hadden vandaag een klapband en verloor van schrik mijn evenwicht waardoor ik ineens op het asfalt zat in plaats van op het bankje -O-

Alex was al in stap en voelde me aan de leidsels trekken en stond gewoon braaf stil ( braafste pony ooit +:)+ )

Aangezien we bijna thuis waren, waren we lopende verder gegaan. Alex stond nog voor de kar, ik met leidsels schuin naast de kar en mijn moeder bij Alex zijn hoofd. Ik liep niet al te geweldig, ik was tijdens de val mijn klomp kwijtgeraakt en mijn voet/ sok raakte eerst de grond maar we zijn ten minste levend thuis gekomen dankzij een brave pony! *D

Ik merkte zonet bij het in bed klimmen pas dat ik ook een schaafwond op mijn scheenbeen heb naast de beurse kont. Mijn voet is in orde dankzij een dikke laag eelt.

Maar hetgeen wat ik eigenlijk wilde vragen is of iemand weet in Friesland waar ik banden kan vinden die qua grootte ongeveer skelter banden zijn?

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:49

bij skelter banden denk ik aan kruiwagen banden

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 06:31

Mijn vader dacht aan vouwwagen banden, want er zoeken echt net zo stevig als autobanden.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 06:45

Jemig Fennadev dat is ook wat, gelukkig heb je een brave pony.

Nou wij hebben weer genoeg avonturen met Artist beleefd gisteren. We hebben hem aan zijn halster gelongeerd en de paarden waren nog niet buiten. Hij is dan echt heel erg onzeker en heeft verlatingsangst. Daarna zijn we hem gaan wassen en dat ging goed. De hele fles vloeibare zeep is er bijna doorheen gegaan maar zijn staart en manen zijn weer wit en zijn vacht is nu schoon ipv zwart.

Toen hebben we hem op stal gezet en er stond 1 paard op stal. Wij wilden even wat drinken en dan kom hij drogen. Maar het andere paard werd weer buiten gezet en Artist raakte zo in paniek dat hij over zijn boxdeur is gesprongen. Dat weten we dus ook weer.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 06:50

Wow zijn Artist en zijn boxdeur beide nog heel?

Ja we hadden verder een superfijne rit dwars door het dorp heen met twee kinderen achterin die in het dorp woonden. Dus die zaten er niet meer in toen we terug reden. Alex staat super aan de hulpen verder en hij heeft ook geen stap verkeerd gezet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 07:01

Fijne pony heb je,als er niks mis is gegaan is dat erg fijn.kun je foto van jou banden plaatsen misschien kunnen we je dan verder helpen.

En bij artis word het dan hek boven de deur maken voor hij zich zelf verwond

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 07:59

Artist springt er alleen uit als er geen andere paarden op stal staan, verder is hij rustig op stal. Hij heeft duidelijk verlatingsangst. De pensionhouder houdt er nu rekening mee dat hij niet als eerste of als laatste naar buiten/binnen gaat. Daarnaast heeft hij een rek voor zijn stal, die zullen we zeker dicht doen als het onverhoopt voor zou komen dat hij toch alleen staat.

Vandaag met de hoefsmid en veearts staan onze andere pony's erbij dus dat is dan geen probleem. Het is even uitvogelen hoe zijn gebruiksaanwijzing werkt. Hij is ook gelijk heel duidelijk door ons benaderd en direct gecorrigeerd waar nodig is. Hij heeft een beetje zijn eigen leven geleid en dit is erg goed te merken. Het is geen dominantie maar wel onopgevoed gedrag en dit moeten we absoluut zien te veranderen bij hem.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:54

Ik heb foto's, maar ze zijn heel erg groot dus post ze vanmiddag ff als ik een laptop heb. Verder is het zou dat het de binnenband van 1 bepaald wiel is die nu al twee keer is geklapt. Gisteren en de zondag ervoor ook al. Ook hebben der voorste banden na 2 weken al geen profiel meer en dezen hadden meer profiel dan de achterbanden. Naar voren met de achterbanden helpt ook niet, want die banden zijn als ze voor zitten na een week al versleten. Dus eigenlijk betekent dit voor de voorbanden om de week binnenbanden verwisselen en om de 2 weken buitenbanden verwisselen. .

Edit; ijs vervangen Door is

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:15

Dat is wel heel raar Fenna. Je zou bijna denken dat de wielen slepen ipv rollen. Of dat de wielassen zo krom zijn dat de wielen scheef staan.

Okee... Artist is een circus-artist met die kunsten van hem :D .

Hier deze week niet koetsen, terwijl ik er 2 in training zou hebben. Linkervoorband is het ventiel van kapot en koets-eigenaresse is op vakantie. Ze heeft een nieuwe binnenband thuis liggen, dus ga ik maar geen nieuwe halen. Jammer jammer.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:30

Ze rollen wel gewoon hoor := , maar we zitten met tweemaal 60 kilo konten op de bok en het zijn bandjes van 6 euro, dus gok eerder op de kwaliteit, want dit probleem hadden we vroeger niet, de banden staan er ook gewoon recht onder, zijn ook in het midden afgesleten en aan de zijkanten nauwelijks.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:36

Tynie leuk projectje om Artist lekker relaxed te krijgen en verder op te voeden. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat!

Hier helaas moeten beslissen om de mendurance in Hellendoorn niet door te laten gaan. Heel jammer maar met zo weinig deelnemers is het niet te doen. Heel jammer want als organisator heb je er al veel tijd en energie in gestoken. Ik draag de mendurance een heel warm hart toe maar ik ben bang wat de toekomst voor deze tak van paardensport gaat brengen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:39

Dat is inderdaad wel heel erg zonde, BibiSmurf.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 12:54

wat een braaf paard super!

verdorie bianca! hoeveel deelnemers had je? ik ben er ook bang voor

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:13

We hadden er 8!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:30

En hoeveel had je er minimaal nodig?

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:32

Als het rond de 15 waren geweest had ik het door kunnen laten gaan.