[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 08:12

Rianne1994 schreef:
Hoe is jouw hond ervan af gekomen? Heb er denk ik overheen gelezen als je het wel hebt gezegd.

Geeft niet hoor. Hij is in zijn kop gegrepen en flink geschud. Hij had een paar gaten in zijn kop. Met 10 krammen zijn de wonden gesloten. De wonden zijn rustig en herstellen goed. Gelukkig maar.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 08:16

Gem schreef:
Bij ons op school hebben ze "de week van *naam*". Dan wordt er een collage gemaakt met dat kind als middelpunt en moet iedereen briefjes maken met complimentjes waarom dát kind uniek en speciaal is.
Mijn dochter kan dan wel goed balletten, maar echt een sportkind is het ook niet. De sport"dude" van de klas schreef: "ik wou dat ik jouw hersenen een dagje mocht lenen als jij een keer ziek op bed ligt. Dan haalde ik ook eens goede cijfers" . Kijk, dat helpt als je je een keer "minderwaardig" voelt :)

Wow respect, wat een goed idee. Dit soort positieve reacties doet je kind goed.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 08:39

Goedemorgen,

@Biancacoo, echt sneu voor je zoontje :(:) . Als moeder raakt het je zo als je kind niet lekker in zijn vel zit :j . Ik vind 3 juffen wel erg veel in 1 klas... :roll: . Ik zou ook een gesprek aangaan op school want juist ieder kind is uniek en heeft eigen kwaliteiten en ik vind het heel belangrijk dat ze dat in het onderwijs bij een kind positief weten te benadrukken....dit is zo belangrijk voor de verdere ontwikkeling.
Wat ze bij Gem op school doen dat deden ze ook op de lagere school van mijn zoon. Hij heeft daar een TOP-tijd gehad en gaat nu nog haast wekelijks even langs om gezellig bij te kletsen. Vorge week mocht hij even lesgeven voor de klas -:) , zo leuk!
@Tine, hoe is het met jouw zoontje ? Nog steeds buikpijn of al weer wat opgeknapt?
@Janouk, echt erg dat er nog meer honden (en baasjes) de dupe van hondenbezitsters die niet hun verantwoordelijkheid nemen waardoor er nog meer honden gewond zijn geraakt -:(-
@Rianne, wat gaaf dat je sulky binnen is +:)+ hoe gaat het nu met je pony Vwb zijn gedragsverandering ?

Gisteren inderdaad even gereden en het ging wel wat beter...ik denk toch dat hij wat last had van zijn gebit...echter wat ik eigenlijk nog t ergste vind dat ik Hansje de shet altijd heb aangeboden om ook zijn gebit te laten doen als diegene voor Brutus kwam .(niet bij de tandarts die nu is geweest hoor) echter was het nagenoeg nooit nodig (lees ze hadden er gewoon geen zin in omdat het een shet is en te klein >;) ) nou dat arme dier zijn gebit leek wel een golfslagbad :oo . Nu weer redelijk gelijk gemaakt maar het kon niet in 1x. Ook vorig jaar Hans laten testen op het feit dat hij maar zo'n rare hoest had vanuit zijn keel. Echter geen verkoudheidsverschijnselen .Nou het heeft me een hoop geld gekost en sinds hij behandeld is aan zijn gebit hoor ik hem niet meer hoesten als hij eet....ik ga er sterk aan denken dat hij het allemaal niet meer goed gekauwd kreeg met het gevolg te grote brokstukjes (bij peen etc.) bij zijn keel....we zullen zien...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 08:52

Goedemorgen

Ollie: ik word gewoon plaatsvervangend boos als ik dat lees. Arme Hans.
Zometeen brigadieren, zal me maar dik inpakken :brr:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 08:57

Goedemorgen,

Jeetje..wat een knuddetandarts als hij die Hans niet eens kon behandelen, ik hoop dat hij dan nu weer een stuk beter eten kan !! wat een onkunde is er toch overal...
Tine succes met brigadieren..

Ze doen hier in de klas van mijn zoontje de kanjer van de week, daar zijn ze pas een week of 4 geleden mee begonnen....
ze doen zoals het nu lijkt eerst de kids van grp 4...zoontje zit in groep 3, dus dat kan nog een paar weken duren.. :n
het lijkt me leuk voor de kinderen om zo een week complimenten te krijgen, maar ze krijgen geen papier ofzo waar het opgeschreven is mee naar huis....dus ze kunnen er niet naar terug kijken..dat vind ik reuze dom..
ik ga zo al even eerder naar school, ik wil even met die juf praten, hij wil niet naar school en was al bijna weer overstuur 10 minuten geleden..triest..en baal er enorm van.. >;)

ik weet zelf nog dat ik ook zo'n hekel had aan de basisschool..maar ik had een meester die sloeg op je hoofd als hij langs je heen liep..zo kreeg ik dagelijks een flinke mep om mijn oren..omdat ik een rekenfoutje maakte...of niet netjes schreef,..ik was doodsbenauwd om weer in die klas te gaan zitten... := dus ik heb geen hoge pet op van leerkrachten van grpn 3 tm 8...slechte ervaring mee..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:09

@bianca balen voor je zoon. Ik hoop dat het gesprek met juf verbetering geeft.

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:40

Wat een gedoe met kinderen. De jongens hier zijn altijd met plezier naar de lagere school gegaan.
Hansje de shet gaat weer fijn eten hoop ik.

Gaat er iemand nog district rijden? Vanuit noord holland is er voor west maar 1 opgave. Kreeg er een mail over of we onze wedstrijdmenners erop willen wijzen. En dat ze van uit het zuiden wel allemaal naar de middenbeemster zijn komen rijden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:11

@Biancao: wat rot, allemaal :(:) . Hier was dat ook en idd werd het opgeschreven :j , goed dat je het gesprek aan gaat, succes!

@Tine: dat is idd erg rommelig, jullie zullen wel heel kleine klasjes/heel weinig leerlingen hebben, neem ik aan? Hier is er op 1 dag een andere, vaste juf en ben ook heel tevreden over de communicatie tussen school/leerkrachten/ouders, gelukkig.

@Ollie: oei, dat is toch wel erg met Hans :(:) .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:10

Zo...vanmorgen juf aangeschoten en overlegd..we hebben e.e.a. afgesproken en ik hoor dan binnenkort hoe het gaat en wat we kunnen doen om nog meer te verbeteren.

vanmorgen gefietst met Dakota 10 km totaal..kom ik thuis..staat ze even later op 3 poten nadat ze even in de tuin met de andere gespeeld heeft..huh ?? gelijk na gekeken, bloed aan 1 zooltje..naar binnen meegenomen, lampje erbij..glas in d'r zooltje..ik heb het eruit gehaald, en ze staat er nu wel weer op, het bloed nog wel..maar zal hopelijk snel weer in orde zijn..

Gem, wat een bijzonder compliment was dat ! gaaf zeg.
ik ben wel benieuwd als ons zoontje eenmaal kanjer van de week is..wat de andere kids over hem schrijven...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:32

Mooi systeem de kanjer week :j hier voelt zoon zich op school prima, maar ik ben niet zo tevreden over de school vwb de kennis die ze krijgen, wel vwb de veiligheid ... nu gelukkig eindelijk weer een juf maar hij heeft heel zijn schoolcarriere geloof ik wel 20 juffen en meesters voorbij zien komen. En dat terwijl we voor Vrije School onderwijs kozen omdat ze zeggen dat je je hele school een of hooguit twee meesters of juffen krijgt :x naja. Ik hoop dat hij een redelijke Cito maakt en een goed schooladvies en dan door naar het VO. Vind het zelf vooral erg belangrijk dat een school veilig is, dus niet pesten, fijne sfeer etc. Daarin is de school echt heel goed. Word ook veel aan gedaan. Hij heeft ook de beste relatie met de juf die Engels geeft en de meester die schilderen en muziek geeft (zijn aparte leerkrachten voor bij vrije school), want die zijn er gelukkig zijn hele schoolcarriere al (ze krijgen bij ons al vanaf groep 3 Engels en verschillende 'aparte' vakken als bijv muziek, euritmie, schilderen en vormtekenen plus Frans, Engels en Duits, dat laatste allemaal heel speels maar ze krijgen er best veel van mee).

Ben vroeger veel gepest op school, mijn ouders verhuisden vaak en ik heb er dus 4 gehad. Tja en vreemde kinderen worden niet zomaar geaccepteerd daar ging altijd een heel proces aan vooraf. Tegen de tijd dat het weer rustig was verhuisden we weer :roll:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:55

vhu, dat veilig zijn op school is een groot ding..hier op school word gewoon veel gepest, en daar heb ik een hekel aan, dat pesten is ook een probleem met ons zoontje.
er zal nu meer op gelet worden, ik hoop dat dat ook werkelijk zo is..

ik hoop dat je zoon een mooi advies krijgt ! zo te horen doet hij goed zijn best, en fijn dat hij een aantal leerkrachten heeft waar hij goed mee overweg kan, dat is belangrijk !

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:00

@Gem wat een mooi idee! Zo leren ze elkaar waarderen en tegelijkertijd (positieve) feedback geven.

Ik weet nog wel dat in mijn basisschooltijd extra CITO toetsen werden ingevoerd. Niet alleen in groep 8 voor het middelbare school advies, maar ook om de zoveel tijd een taal en rekentoets. Kreeg je dan een letter voor A (beste) tot E.

Ik had in groep 5/6 ook gedoe op school. Invaljuf kon op de dinsdagmiddag echt de klas niet aan, dus elke week hadden we straf (stil aan tafeltje moeten zitten). Ik was daar toen zo klaar mee (het was sowieso al lastig op school, want ik was de studiebol - vwo niveau - en op een iemand na (havo) was de rest vmbo, dus het lestempo lag voor mij vaak te laag). Mijn ouders hebben toen heel droog gezegd dan schrijf je toch een brief aan je lerares (die 4,5 dag ervoor stond) en de directeur. Nou ik heb die mensen wel in de stress laten schieten, toen ik zei dat ik het niet meer leuk vond op school en dinsdagmiddag anders wel gewoon thuis bleef. := Ze wisten niet dat het zo erg was, en er is toen wel verandering in gekomen gelukkig.

@biancacoo fijn dat je het inmiddels hebt kunnen aankaarten.
@Ollie wat vervelend voor Hans. Jammer dat die kleintjes gediscrimineerd worden, terwijl het gewoon een dienst is waarvoor je netjes betaald.
@Ips Ik ga niet starten, maar dat is oud nieuws ;) Ik vind alleen dat argument eerlijk gezegd niet helemaal op gaan. Indoor en outdoor DK's zit toch wel een verschilletje tussen (qua training, weersomstandigheden en hetgeen waar je voor rijdt). Dit kunnen ze beter van de zomer roepen. Al heb ik afgelopen jaar de twee zomer DK's (Maasdijk en Middenbeemster) vergeleken en qua aantal starts was dat redelijk gelijkwaardig toen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:09

@Ipsilonka, ik ga ook geen districtskampioenschap indoor rijden dit jaar...ik ga liever de 22e naar Scherpenzeel de kur proberen te rijden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:49

De politie heeft de mevrouw van de Rhodesian Ridge Backs te pakken. Ze is vanmorgen op bureau geweest. DIe honden hebben de border collie gegrepen. Er zijn nog meer incidenten gemeld met haar honden.
Ze zijn nu op zoek naar haar vriendin met de cane corso, die mijn hond heeft gepakt.
duim duim duim dat ze haar vinden; want ik heb nog een behoorlijke dierenartsrekening liggen voor deze beste mevrouw.

Ik wil wel graag indoor kampioenschappen rijden, maar op de club heeft Paul een indoormarathon clinic georganiseerd. (niet goed overlegd met mij }> )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:56

@Janouk: oh, wat goed _/-\o_ . Ik moest bij jouw verhaal denken aan heel lang geleden toen wij ergens woonden met mensen met 2 Duitse herders die altijd los liepen, vind ik prima als ze luisteren, maar die vielen dus ook aan (later ook mensen) en de eigenaren deden of hun neus bloedde...
Wij hadden net een lab uit het asiel en die moesten ze ook hebben, toen zijn we eens zo ontzettend kwaad geworden dat we gedreigd hebben dat als er nog 1 keer ook maar iets voor zou vallen, de honden van de straat konden afkrabben... :o .
Ik hoop dat ze de andere mevrouw ook vinden!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:57

De politie heeft gebeld: de eigenaar van de hond die Baloe heeft aangevallen, heeft zich gemeld. Het waren 2 Rhodesian Ridgebacks en 1 Tosa Inu. Voor mij een onbekend ras, maar lijkt inderdaad op de cane corso.
In de omschrijving op wikipedia:
In Japan heerst een lange hondengevechten-traditie met deze reuen, vechten zit dus al eeuwen in zijn genen. Tegenover andere honden is hij in het algemeen dominant en intolerant. De hond is voor onervaren houders niet aan te bevelen.

Baloe is echt de verkeerde hond tegen gekomen. De hondengeleider gaat de honden beoordelen en gaat mijn schade voorleggen aan de eigenaren. Volgens de politie zijn er al meerdere meldingen gedaan van bijtincidenten in de afgelopen 3 weken met deze honden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tosa_(hond)
Laatst bijgewerkt door janouk op 24-01-14 16:08, in het totaal 6 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:57

Goed nieuws, ik hoop dat ze die cane corso eigenaresse ook nog te pakken krijgen ! Zou mooi zijn.

Lekker gezwommen met zoontje..nu thuis voor de kachel.

Edit, goed nieuws dus janouk !!

Ik hoop dat ze de da rekening moeten betalen !
Tosa inu ken ik als japanse vechthond tenminste, dat is volgens mij zijn oorsprong..geen heel sociale honden dacht ik...
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 24-01-14 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:01

Fijn dat er nu echt werk van kan worden gemaakt, Janouk!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:29

Janouk: fijn dat er werk van gemaakt kan worden. Tosa Inu is inderdaad een vechthond, maar ja, dat is de Akita Inu ook. Die beschrijvingen zijn vaak wat te kort door de bocht. Het blijven allemaal honden, die door hun baas opgevoed dienen te worden en bazen dienen hun verantwoordelijkheid te nemen. Bovendien, die hond is dus wel tolerant naar die andere twee honden!

Handig gepland van Paul :+

Gem: jouw idee ga ik denk ik maar eens op school voorleggen. Lijkt me een mooi systeem.

Zoonlief is vandaag weer naar school gegaan, had vandaag (en volgende week) ook nog cito. En vast 1 van de 2 van gisteren ingehaald.

Yes, skivakantie is geboekt. Even lekker weg. Ik denk niet dat ik dan alweer kan skien, maar er even lekker uit is natuurlijk nooit weg. Er is wel een zwembad, sauna en spa, dus ik ga me vast vermaken :D

Nou, eigenlijk moet ik nog wat klusjes doen, maar ik heb geen puf en geen zin, dus ga maar even lekker lui op de bank hangen. Vanmorgen is Tallechie met Daan op visite geweest. Erg gezellig. Vanavond moet ik nog wat voorbereidingen treffen voor morgen Dan gaan we namelijk gourmetten met wat kennissen. Morgenochtend eerst de hele ochtend blauwbekken in de manege. Daar hebben we onze jaarlijkse rommelmarkt, dus proberen om zoveel mogelijk "rommel" te verkopen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:47

De akita werd ook veel gebruikt voor het gezin als bescherm hond, dat komt toch al anders over...ik heb 1x tosa meegemaakt, met standvastige baas...vond ik niet prettig..hond was niet goed te "lezen" wat zijn volgende stap zou zijn, daar hou ik niet van....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:01

Leuk Tine Daan en Tallechie op bezoek :j en fijn Janouk dat de baas wordt aangepakt, voor de honden vind ik het altijd maar zielig, die dieren hebben hun baas ook niet uitgezocht en zijn nu dus weer de pineut :n maar zo blijven rondlopen is natuurlijk totaal geen optie want ze grijpen gewoon honden, dat kan niet ;(

Erg naar Biancocoo dat er op de school van je zoon zo gepest wordt. En dan is het vervelend als je in een klein dorp woont of op het platteland want er is vaak weinig keus. Bij ons zijn in de wijk maar liefst 6 basisscholen, allemaal lastig om op te komen want werken met wachtlijsten en plaatsingsadviezen etc maar er is wel genoeg keus.

Het lijkt erop dat zoon zijn toetsen goed heeft gemaakt maar ik hou nog maar een slag om de arm, hij zei zelf dat het goed was (een B gemiddeld, dat zou HAVO betekenen) maar zo werkt het niet in groep 8 dan moet je punten scoren. En dan moet het advies van de juf ook nog HAVO zijn .... pfff vind het maar gestress.

Lees nog tandarts gedoe }> en al dan niet districtskampioenschap-gangers :list: lukt het al eindelijk met de lijsten Tine?

Hier na veel heen en weer gebel mijn startkaart endurance aan kunnen vragen, mijn oude e-mail adres stond nog in het systeem en dat ging er maar niet uit. Kreeg ik steeds een reset wachtwoord op mijn oude mail, maar die kan ik niet inlezen, dus dan kan je niets he. Gedoetje }:0

Vandaag gemend met Ollebol. Eerst even uit laten springen want die moest haar ei even kwijt
http://www.youtube.com/watch?v=plnKGmB1 ... e=youtu.be (dit was slecht een bok van een complete workout , je ziet het wel aan hoe ze galoppeert :+ ) , daarna, 40 minuten flink aan de bak, zaten hele goede stukken tussen. Alleen krijg ik geen middendraf voor elkaar, ze gaat dan in galop wat ik ook probeer, moet het van instructeur dan maar andersom doen, dat ik werk aan verzamelen en dan ietsje eruit rijden en dat steeds verder uitbouwen. Voor de toeschouwer zal het nog nauwelijks te zien zijn maar had wel gevoel dat ik nu iets van kon schakelen. In stap gaat het steeds beter dat ze niet compleet wegvalt en overgangen ook steeds beter. Plus gewoon stukken lekker sjouwen, swingen en heerlijk rond draven, mooi is dat toch altijd.

Hero vandaag eerst trutten, manen en pluk flink in de cowboy magic *D en aan de lijn laten uitspringen, hij was vooral erg showbinkerig bezig. Lekker snurken om me heen en met die staart op zijn rug af en toe zo'n stuiterig arabieren galopje, gek dier. Wilde het filmen maar dan stond hij direct stil en kwam naar me toe http://youtu.be/ByPH9k7t9tM . Hij lijkt dan heel opgefokt maar dat is hij dus echt niet, hij vindt het gewoon leuk stoer te lopen }:0 Daarna zadel opgedaan en opgestapt ... <<) nee hoor :P even met hem gewandeld. Hij moest een paar keer heel erg naar het zadel kijken, zo van wa's da' :o?

En mijn wagen maar even schoongemaakt , zo die was echt te goor :oo staat nu bij wagenmaker voor beurtje, remmen lopen wat aan (kan ook modder zijn := ).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:20

Ps mijn longeren heeft geen enkele andere functie dan even uit laten knetteren, dat doen ze niet als ze gewoon in de paddock staan en de wei is nu te nat. Vind het altijd zo zinloos als je de 1e 10/20 minuten met een hyperende pony of paard bezig bent. Doe het dan liever even zo :o

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:14

Het gaat intussen al stuk beter met liz, we zijn erover uit dat het geen pijn is. Zandkuur eet ze niet |o
Dus even kijken hoe het gaat. Vandaag voor de 2e keer voor de wagen gehad en man wat is ze toch super braaf :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:55

Zandkuur moet je gewoon door slobber heendoen of desnoods door appelmoes.
Fijn dat het beter met haar gaat.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:56

Ja dat eet ze niet :') Ze gooit de zandkuur eruit en dan eet ze de rest op