@ VHU ik had dit echt niet verwacht, op ons komt het over als een abrupte beslissing maar je zal er vast al heel lang mee rondlopen. Hopelijk vindt Bente een leuk baasje. @ Tine lange dag gehad! Wat vervelend dat je zoon strafpunten gekregen heeft terwijl het zo goed ging... en gefeliciteerd met je eigen overwinning! Gewoon lekker in galop rondrijden! @ Bicci beterschap! Voel je je vandaag beter? @ Biancacoo wat ben je aan het airbrushen?? @ BI weer helemaal aan het werk, waar zijn de kids als jij werkt?
Gister ook een lange dag gehad! Was al vroeg op stal samen met Bubbles en Beer. Stalletje gemest en lekker uitgebreid koffie gedronken met stalgenoten. Daarna wat overlegd met eigenaresse van stal. Ze hebben nog een oude schuur op het erf waar o.a. de tractor en menwagentjes instaan, en die is voor een groot deel leeg. Vroeger hebben daar veulens/jaarlingen gestaan, met een stuk uitloop in een paddock. Wij mogen het gaan opknappen en dan Gwin daar neerzetten, zodat ze 24/7 buiten kan staan met inloopstal! Helemaal happy. We gaan nog wel een vriendje of vriendinnetje voor haar zoeken, iets van een shetje of welshje.
Daarna door naar de vereniging om om te roepen bij springwedstrijd. Honden konden op stal blijven spelen. En 's avonds hadden we nog een nieuwjaarsreceptie van een ondernemersvereniging waar wij lid van zijn met de zaak. Was heel grappig, ze hadden een hele trein afgehuurd, zo'n soort trein waar je in kan eten en slapen, etc. Met de trein zijn we naar Den Haag gegaan en ondertussen kwamen ze lekker eten brengen. In Den Haag zijn we in gehuurde trams gestopt naar het Haagse OV museum. Daar nog wat gegeten en gedronken, daarna weer in de tram en in de trein terug. Was heel grappig!
biancaaatje
Geplaatst: 06-01-13 09:48
@frensie, sophie gaat naar de kinderdagopvang en floris naar school. Nu had Floris nog vakantie, toen was die thuis bij papa. Straks gaat hij 1 dag naar de buitenschoolse opvang. gwin, krijgt inloopstal, dats leuk, opknapprojectje. Drukke gezellige dag gehad. @tine, net naast de prijzen, maar wel tevreden gevoel. Dat is ook belangrijk, wel lange dag. Grappig samen met manlief derde
wauw tine! Ik vind het knap met je springronde! stoer!
@frensie; ook lekker, gwin 24/7 buiten! wat heerlijk van je stalhoudster dat dat kan! En dat klinkt als een heel gave nieuwjaarsreceptie
Nou, ik ga gauw nog wat aan school doen (lees 2 hoofdstukken verslag schrijven en een onderzoeksplan) en dan mag ik naar stal. Wil met Dids een grotere ronde bos gaan doen vandaag. Kan me voorstellen dat mensen denken ''ah laat 'm wennen hij is net verhuisd'' maar het zijn nou geen superwerkzaamheden die ik van hem verwacht. En als ik hem nu 2 weken stilzet is hij straks helemaal het balletje (hij is baas nu, op de wei.. en daar wordt ie altijd erg egotripperig van) en dan moet ik me daar weer boven zien te plaatsen Incl een gare rug
biancaaatje
Geplaatst: 06-01-13 10:21
waarom stilzetten na verhuizing? Zou ik ook niet doen aks, toen ilona hier kwam moest ze er ook aan geloven
Hij is een beetje uit zijn doen Ik gok niet dat ilona zo gedaan heeft als ik die als standbeeld een beetje ken
Dids is druk, explosief, opgefokt.. 't lijkt wel een jonge onopgevoede hengst. Loopt te brullen en te springen
(i know, nogsteeds smerig Maar die schapenvacht in combi met rollen in zand en motregen geeft slechte poets-mogelijkheden)
VanHuisUit
Geplaatst: 06-01-13 10:25
@Frensie wat een leuk uitstapje en wat fijn voor Gwin. Mbt mijn beslissing ik al mijn getwijfel en overwegingen, gedenk en gepeins heb ik hier natuurlijk niet uitgesproken.... zo ook niet mbt mijn fysieke gesteldheid, het is een openbaar forum, ook al heet ik VHU hier. @Tine geweldig van jullie allemaal wat raar van die jury zeg ... hoe leg je dat uit aan je kind? @Aks is hij alweer de baas? 't Is toch wel een mannetje he
Nou zoonlief en logee zijn gisteren voor de 2e avond ongelovelijk laat gaan slapen en liggen nu nog
Ben blij dat morgen het 'gewone' leven weer begint van werk, school en op tijd opstaan en op tijd naar bed gaan wat een rare weken waren dit.
biancaaatje
Geplaatst: 06-01-13 10:30
lekker lui bij jou vhu, ja hier ook blij, volgende week weer school. ook al drukkere karakter aks, zou ik ook gewoon rijden oppakken, eerder gewend aan de omgeving ook ondanks standbeeld kan ilona ook nukkig zijn, had laatst zwaar miscommunicatie met haar
tine10
Geplaatst: 06-01-13 10:46
Goedemorgen
VHU: gezegd dat jury een fout had gemaakt en dat het in proevenboekje wat onduidelijk staat. Vervelende beslissing die je hebt gemaakt. Nu dan toch weer verder met ponys. Alleen denk ik dan wel, waarom heb je dan Snuitje en Alwyn weggedaan. Dat waren toch leuke pony's. Het is niet aanvallend bedoeld (ik weet ook alleen maar wat ik hier lees, er kan natuurlijk veel meer achter zitten, wat hier niet wordt geschreven), maar ik krijg daar toch een beetje vervelend gevoel bij. Sorry. Aks: heeft bazige pown. Ennuh, juist heel verstandig dat je hem aan het werk zet. En dat je hem niet schoongepoetst krijgt lijkt me niet meer dan logisch. Frensie: leuke receptie!! En superoplossing voor Gwin. Fijn zo'n stalhouder die meedenkt/werkt. Janouk: hoe gaat het met Janouk?
Was inderdaad heel lange wedstrijddag. Om half 9 begon de dressuur en rond kwart over 6 was het springen afgelopen. We doen sinds kort de onderlinge wedstrijd van de PSV samen met de manegevereniging. De manegevereniging had altijd al goede deelname, maar sinds het samengaan hebben we bij de PSV ineens ook enorme deelname. Eerst waren we blij als we 10 deelnemers hadden in dressuur en 5 bij springen. Nu hadden we 20 in dressuur en 25 bij springen. Ik ben bij dressuur 5e geworden en bij springen dus 3e. Niet slecht...
Nou, ik ga zo proberen de bak te slepen en dan nog een poging wagen om te mennen in eigen bak. Ben het zo zat om alles naar binnenbak te zeulen.
Gisteren een loeier van een samenvatting getypt en met het klikken op plaatsen kreeg ik een 503 server fout, dat bleef de hele dag aanhouden, dus nu even hopen dat het lukt om wel te posten!
van gisteren nog even herhalen dat ik het jammer vind voor VHU en Bente na alle endurance ritten en trainingen. Maar als het niet meer wil, dan houdt het op, hoe jammer ook. Heb je wel een ander rijpaard op het oog?
En over werken na verhuizing; zou ik ook met elk paard doen hoor, Mick ook gelijk flink aan het werk gezet de dag na de verhuizing gelijk, met bosrit onder het zadel, die liep ook flink te schrikken en te brullen, heerlijk, hard hinnikend door het bos (het is normaal gesproken niet zo'n prater, dus vond het wel grappig om mee te maken, heel dat lijf trilt dan onder je ).
Ollie1
Geplaatst: 06-01-13 10:59
Moge, @Tien, super knap gereden gisteren...zowel door jou als je gezinsleden @Aks, gewoon lekker je eigen ding doen en als dat een busrit is...gewoon lekker doen..jij voelt als baasje het beste wat er moet gebeuren @Mickey, volgens mij had Bokt gisteren wat server problemen...wel waardeloos van je mooie samenvatting want daar kunnen we nu niet op meeliften
Hier toch wel behoorlijke buikpijn van de ingreep die Brutus moet ondergaan...ik heb gisteren oa Bokt gelezen van paarden die hetzelfde hebben moeten ondergaan en ik moet zeggen dat ik daar niet echt vrolijk van werd . Zo ffies een rondje met Joekel doen om me hoofd wat leeg te maken....
Ah Ollie Dat zijn nou ook juist de verhalen die op fora verschijnen he... de keren dat het wel goed gaat zijn mensen opgelucht en wordt het minder gepost. Maar ik vind de buikpijn erg begrijpelijk, ga maar lekker genieten/uitwaaien op Joekel!!!
tine10
Geplaatst: 06-01-13 11:24
Ollie: heel begrijpelijk, maar wat Smickey schrijft. Als het goed gaat, wordt dat vaak niet geschreven hier. Wat zijn de ervaringen van de dierenartsen? Neem aan dat die daar ook een eerlijke mening over geven. Wat zijn eventueel alternatieven of zijn die er niet?
@smickey; brr, ik vind dat gehinnik maar niks hoor Normaal gezien is Dids zo ongeveer halfdood in het bos, heerlijk Ik vind dat blije en gestuiter maar moeilijk hoor Ga dan zitten denken ''als ie nu'' en ''als ie nu maar niet'' Brr
@aks: scheelt ook wel dat ik inmiddels een soort van rotsvast vertrouwen in Mick heb gekregen (is wel eens anders geweest hoor ) Hij kan wel schrikken en heftig en dat is op zo'n manier dat je eigen hart ook in je keel zit (hij zakt ongeveer op z'n knieën op de straat), maar het aparte is dat hij nooit ertussen uit vliegt, hij schrikt, versnelt wat pasjes (soortje hiphop lijkt het dan ) en gaat heel erg snuiven, maar blijft wel echt 'bij' je zeg maar, ik ben er nooit bang voor dat hij zo verwildert dat hij niet meer voor rede vatbaar is, hij is gewoon heel erg gericht op de kalmerende woorden van de baas En dat hinniken vond ik heel grappig, het klinkt zo vrolijk
dankjewel allemaal voor de lieve beterschap wensen. het lijkt te beginnen werken nu.
heb heel spookachtige onrustige en met veel hoesten en proestende nacht achter de rug. ben erg moe dus. vannacht veel koorts gehad net als gister overdag. maar mn hoofd zit nu niet zo vol met wol.
vreemd eigenlijk, met mijn hoofdpijn verleden zou ikzelf kei veel hoofdpijn verwachten maar dat blijft (heel gelukkig) uit.
nu dus maar dagje binnen blijven. kalmpjes doen want moet morgen weer taxien.
@aks, schaam je niet meid, breezer is nu effen bruin, hahaha met een witte streep over de rug, als die rolt, zijn de spieren op de rug die ervoor zorgen dat hij niet vies word precies daar, lol
kunnen wedstrijdje "vies-paard" doen dus
werkt niet joh, poetsen met nattig paard van de miezer met lang/wollig haar die rolt
hehe, nee mijn rotsvaste vertrouwen ben ik vorig jaar met m'n vlieglesje verloren, dat scheelt vast een hoop Maar, we gaan 't vandaag gewoon proberen Eerst even de brede paden op om 'm even te laten draven, en dan daarna de smalle paadjes op om hopelijk beetje ontspannen te kunnen stappen
@ ollie vervelende en moeilijke beslissing voor brutus maar ik neem aan dat ze je bij de kliniek voldoende info kunnen geven en zo als het nu gaat is ook niets voor hem natuurlijk.
@ VHU moeilijke beslissing weer. Bente is zeker wel een leuk paardje !! Verder ben ik het wel met tine eens m.b.t. de pony's. Je wist wat je aan ze had nu met blondie en eventueel nog een erbij is het maar weer afwachten. Plus dat ik altijd vind dat je iets duur koopt en goedkoper weer weg doet. Ook omdat je al je andere spullen al verkocht hebt.
@ Bicci beterschap.
@ tine lange dag. Knap gesprongen met Thabor en je zoontje heeft het ook weer super gedaan!! Is de bak bij jullie nog zo nat dan?
Zo gisteren ook een lange dag. Overdag als 3e geplaatst voor de finale. Finale ging goed die voor mij waren reden 101, 100 en 110 dacht ik laatste weet ik niet zeker. Toen met ferro door het parcours gevlogen en we hadden 89 !! Alleen toen moesten de 2 snelste nog en die reden 84 en 83. Maar toch een nette prestatie en een leuke prijs gewonnen !!!
Vandaag even aan de opruim en schoonmaak. Te beginnen bij de cavia's.
Mooie samenvatting Maisie! En gefeliciteerd met jullie 3e plek gisteren!
Bic, nog maar lekker een dagje rustig aan binnen blijven hoor, wel fijn dat de beterschapjes geholpen hebben, die van mij stond in mijn loeier-samenvatting
Nou, even snel, want wel braaf bij gelezen, maar was wel veel
Hartstikke goede resultaten , echt strafpunten bij een Bixie? Mmmm, dat vind ik wel vreemd. Verder Didds aan de slag voordat hij te veel het mannetje wordt, ik houd hier ook niet van brullende toestanden, ze zullen maar even echt vergeten dat je erop zit , verder nog beterschap voor Bicci, waarmee het gelukkig al wat beter gaat en een knuf voor Ollie en Bruutje. Wat super voor Gwin, lijkt me nu echt een uitkomst en wat een superleuk uitstapje .