[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:35

ja :j waarschijnlijk was het 3x niks, maar het voelde goed.

Je pony's hebben nu toch wel gewoon deken op neem ik aan?

Ik zit te twijfelen of ik wobbe nog eens zou scheren.
Hij was vandaag na 3 kwartier rijden echt flink bezweet.
Maar eigenlijk wil ik niet meer scheren omdat hij al zo aan het verharen is.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:35

sander_lotte schreef:
@ B485: Ik moet dan van mijn instructeur voorwaarts 'jagen'. Zodra de aandacht vermindert moet ik dus zeggen "doorgaan" en eventueel zweepje erbij, en uiteraard met de leidsels recht sturen.

Dit heb ik al geprobeerd. Ze gaat dan wel sneller, maar blijft rondkijken.

Ik heb trouwens biefstukken.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:39

ze hebben een winterslaap gehouden en ik heb vorige week alles eraf geschoren, ja natuurlijk heb ik nu dan dekens op, maar van een 'Beer' naar een 'naakthondje' is een groot verschil ;) Ze moeten daar echt wel even aan wennen en dat zou makkelijk zijn geweest als de tempraturen gewoon rond de 10 graden waren gebleven. Ik heb een staldeken van 200 gram met een outdoordeken van 300 gram (wel al paar keer uitgewassen, dus wellicht iets minder warm) erop liggen. Ze voelen lekker warm eronder, dus dat zal wel goed zijn.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:42

wobbe staat nu onder 300grams.
Hij heeft niet echt heel dik haar nog, maar ook niet super kaal.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:43

ik heb een fjord ^)
:')

zo, ventje is de deur uit, die gaat biljarten ofzo.. :=
naja, ik hang wel bij de TV vandaag... vermoed dat ik niet lang meer wakker ben, voel me niet best, heb een gloei hoofd, en 't is maar 16 graden hierbinnen (en ik heb alleen een trainingsbroek en een vestje aan)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:46

:D
saai hoor naaltje... :')

ik heb gewoon een witte en een zwarte... :+

vaak hebben we wel allerlei bijnamen voor paarden op stal, de pony, de muppet, etc... :D

edit: ik scheer niet meer als ze in de rui zijn...
Fifi is in nov geschoren en nu echt flink in de rui, dus die korte vacht die komt nu vanzelf wel...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:54

ik noem ze hier altijd apenkoppies of plofkop :P.. (omdat ik de koppies harig heb gelaten hihi)

Ik denk dat ik rivaldo ook niet meer helemaal ga scheren volgend jaar.. hij staat zo vaak nog te rillen als ik hem aan het poetsen ben of optuigen en hij is lang geleden gedaan. Wil dan een jachtpatroon of van schoft schuin naar beneden zodat zijn kont wel nog harig is. Tum die gaat of ook zo of niet kaal.

Ga zo maar even naar de mannen :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:57

jachtpatroon is dan ideaal!

ik heb Fifi 'r lijf, en dan 'r hoofd tot het bakstuk en 'r benen niet.
maar met koud weer rijd ik dan wel altijd met een uitrijdeken op, ook voor de wagen...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:57

lekker genieten laura als je zo naar je knollies gaat :)

Dids wordt meestal, sja Dids genoemd, of schaapje, of etterbak, of sukkel.. dat ligt er maar net aan wat hij doet ;)
Officieel is het Diddle, maar dat zeg ik meestal pas als ik kwaad ben :+

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:02

Lizzy staat met 300 grams halsdeken
Buck met 280 grams winterdeken van BR. Hij is ook nog flink kort in het haar.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:04

Fifi staat onder nog steeds onder 300 grams Dominick, heb er met de vorst (toen het overdags ook onder 0 bleef) wel een onderdekentje onder gehad, maar die wil ik er in principe nu niet meer onder doen...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:17

Wij hebben droppies, dreutels of druiven dat zijn de pony's. Rizanta is de mooie dame, grote vriendin en meisje <3

Rizanta staat onder een 200grs maar die is heel oud denk dat het een 100grs is geworden :+ Ze haart als een gek }:0
Poowns staan nergens onder, ook Snuit niet, die gingen hoesten toen het warmer werd, heb ik alles eraf gehaald, komt ook niets meer op.

Fijn Sumic dat je weer bezig bent. Ik wil ook zo graag weer bezig met mijn pony's maar zag het deze week met deze temperaturen nog niet zitten eerlijk gezegd :o
IT mooie uitgestrekte draf *\o/*

Citaat:
vhu: ik denk dat jij in eerste instantie ook rust in jou hoofd moet vinden. Je ziet zelf heel veel kabouters en verergerd zo het probleem van je paard.

Ik heb haar nog niet zo lang dus ik ken haar nog niet zo goed en weet nog niet goed hoe met haar om te gaan als ze zo ongelovelijk kijkerig is. Natuurlijk zal ik wel wat van mijn 'verleden' met me meedragen, maar het is niet vreselijk ofzo. Koop van de week wel een martingaal want als ik dat hoofd van haar goed naar beneden kan houden (met iets minder inspanning) zit het al een stuk prettiger :+

Mijn instructeur (die echt geen kabouters ziet :+ ) vindt overigens ook dat ze ontzettend kijkerig is hoor, 't is geen gemuts van mij alleen zeg maar :o
Citaat:
Weet er eigenlijk iemand wat ik met mijn ponyprobleem kan doen? Petra is een beetje flegmatiek en verveeld haar heel snel. Dus als we een stukje tussendoor stappen (omdat ze moe gedraafd is) zit ze de hele tijd rond te kijken. Ze loopt dan wel rechtdoor, maar gaat in haar hals naar links en rechts buigen om een beetje rond te staren. Ze vertoont hierbij geen angst.

Volgens mij neemt ze je gewoon een beetje in de maling. Je gaat stappen omdat ze moe is gedraafd maar ze heeft wel alle tijd om om zich heen te gaan kijken ;) Zou als ze dat gaat doen gewoon weer stukje aandraven en weer terug. Alert houden en met haar bezig blijven. Maar vind het dus ook moeilijk hoor, keurig recht over de weg rijden :o
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 23-02-11 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:19

wat ik met dids in stap doe als hij beter moet opletten (die is ook wel van 't rondkoekeloeren) is dat ik dan ga werken op netjes in aanleuning op beide leidsels lopen. Dus op links en rechts gelijke druk :)
dat is wérk
en soms mag hij van mij rondkoekeloeren :)

ik heb net zo onwijs vies gegeten :')

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:20

hopelijk lukt dat genieten nog.. pfff.. kijk ik alleen even op mijn ing of ik mijn salaris heb gehad. Zie ik opeens rekening van 53 euro aan abbo ipv 17,50. Ik denk huh hoe kan dat nou? (zit er juist bovenop) maar ze rekenen gewoon geld als mijn vriend of andere niet opnemen :S.. pakken ze toch 2 sec en maken daar een minuut van.. Dus dacht vorige maand ik heb nog 15 min over dus kan even lekker bellen.. netjes aan gehouden.. krijg ik de rekening valt die 15 minuten erbuiten en ook al die keren dat iemand niet opnam (30 x) Echt ik was altijd zo tegen abbo's maar ik vind dit echt een naaistreek :S

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:21

heb je kpn?... :=
daar is die reclame op tv over he, met die zonnebank :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:22

Hihi is dat tegen kpn? :P.. nee heb vodafone.. grr heb nu nog 6 euro ofzo over.. dus netjes gedaan maar baal hier wel erg van. Ik bel, gaat over en dan hoor ik dit is de.... voicemail en dan heb ik al opgehangen. Maar toch rekenen ze er elke keer een minuut voor.. grrr.. vriendje mag mij wel is bellen.. :P

oke ga nu echt anders haal ik het niet om voor 10 uur klaar te zijn :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:25

>;)
hmm... doet voda dat ook?
*verklaart mijn hoge rekeningen ook* :+

nee die reclame is over ''wij van hollands nieuwe, u betaalt buiten uw bundel niet opeens meer'' ofzo :P

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:30

Hallo allemaal!

Tijdje hier niet geantwoord, had niets boeiends te vertellen :P

Maaarr nu wel weer! We hebben vandaag weer 8-span gereden!
We zouden a.s. zaterdag een demonstratie geven dus er moest geoefend worden, helaas gaat de wedstrijd niet door, maar hebben we wel leuke foto's gemaakt!

Hier het topic!

[AR-ITP] 8-span shetlanders het vervolg!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:19

Nog een update van Hidalgo....
Hij heeft vandaag weinig gegeten(aan ruwvoer)vanavond at hij wat vlotter zijn brok met intestinal balance op.
Hij heeft weinig gemest en dat was diarree.

Ik heb t heel de dag al koud en koppijn....maak me veel zorgen denk ik.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:24

@Patrick :(:)
@Evelinee, ik het net gereageerd wat ontzettend gaaf een 8-span :D

Vwb de dekens, Brutus is in oktober geschoren en die heeft al aardig weer wat haar, Simba is niet geschoren en is momenteel druk aan het verharen. Beiden staan ze onder een 200grams deken en wil eigenlijk er niet meer onder leggen, eerder zsm af gaan bouwen :o Dus zonnetje kom maar op :):)

Zo mijn pony's zijn vandaag weer in de revisie geweest. Vanochtend eerst heerlijk dressuur geoefend met beide en vanmiddag kwam de DA om te kijken hoe het nu met Brutus ging. Ook heeft hij bij allebei de tanden daar waar nodig geveild en alles weer 'recht getrokken' ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:29

Mijne staat overdag onder 280 grams.. snachts doe ik daar 200 bij als het vriest zoals nu. Is rond oud&nieuw geschoren en mega kaal. Mick wordt dinsdag geschoren.

eveline, stoer joh 8 span!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:31

ik ga morgen in de bibliotheek hier studeren, er blijkt een bieb op nog geen 5 minuten lopen van hier te zitten, eens kijken of ik daar misschien fijn kan werken :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:40

patrick, wat vervelend zeg...
sterkte ermee!

wow dat 8 span is echt geweldig!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:18

patrick, sterkte met hidalgo, hopenlijk voelt hij zich snel wat beter.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 08:51

goeiemorgen :) wat een gigantisch deprimerend weer he! :oo