[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:05

Misschien kun je hem gaan trainen, en dan later kopen? Maarja dan zit je nog met je tijd en dat kan echt alleen jij beslissen :D Straks ga je natuurlijk ook aan de slag met tweespan rijden hé.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:06

ja daarom moet ook zeggen dat ik het na zo'n drukke maand van 4 pony's trainen ook wel erg fijn vind dat ik zo weer meer een band kan opbouwen met tum, want dat miss ik ook wel heel erg...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:09

Jelleee daar dacht ik ook al aan, aan het later eventueel kopen.
Maar Laura, kan je niet vragen om te proberen? En als het niet lukt qua tijd, dat ze er geen probleem van maken.
Je hebt misschien niet alle ervaring met hengsten, maar van iedere ervaring leer je bij. Dus na dit avontuur heb je weer meer ervaring met hengsten.

Als je deze er bij neemt, heb je er 3, dat is nog steeds eentje minder dan 4 hé...

En als je tweespan gaat trainen, train je 2 pony's tegelijk. Dat is ook weer anders dan iedereen apart in enkelspan rijden. Misschien valt het wel super mee om dat hengstje erbij te nemen.
Ik weet alleen dat ik erg jaloers op je ben, zulke aanbiedingen krijg ik niet :D (hier zijn héél weinig paarden in de buurt)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:13

Ik ben juist ook naar iemand op zoek. Om een ZZ merrie te gaan rijden, te helpen en rijden met een 2span en tandem en jongere pony's (van groen tm M nivo) te rijden.
Maar er is niemand te vinden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:23

Ik hou de optie nog wel open inderdaad. Op mijn nieuwe stal mogen helaas geen hengsten komen. Op mijn huidige wel. Even kijken hoe hun het precies willen hebben. Kom dan wel op een stal te staan met meerdere menners en instructeurs die mij ten alle tijden willen helpen, dus ga daar ook zeker geregeld les nemen. Zeker nu rivaldo weer in de running is :D

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:32

Pas je op dat je niet te veel hooi op je vork neemt :) Het is een definitieve koop of is het meer van verzorging en uitbrengen? Als het het 2e is kan je het altijd proberen en als het toch nog te veel is is het een stuk makkelijker af te breken dan dat je hem gekocht heb.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:36

@ rivaldo ik weet niet hoe veel tijd jij hebt maar ik krijg het hier al amper rond om er 2 in conditie te houden en te trainen voor de wedstrijden. Zeker als je toch wat meer wedstrijden wil gaan rijden. Heb er vorig jaar ook een poosje 3 gehad maar is eigenlijk niet te doen zonder hulp. Maar ik ga ook bijna altijd alleen rijden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:41

Kopen zit er ook niet in hoor haha vind het al knap van mezelf dat wat ik nu bij elkaar gespaard heb allemaal zelf betaald heb.

Ik denk inderdaad dat ik het op dit moment nu nog even niet ga doen. Inderdaad wat manon zegt teveel hooi op je vork, want ik wil het liefst alle paarden evenveel aandacht en beweging geven.

En inderdaad ik rijd op dit moment geen wedstrijden en weet ook niet wat dat voor extra tijd van je vraagt (dat moet je eerst ervaren).
Bedankt voor de tips :).. Zoals me ma altijd zegt laura je wilt teveel :D denk nou is aan jezelf :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:21

Goede keuze hoor :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:28

:D ben een typ wat altijd ja wilt zeggen en soms ten kosten van mezelf.. ik moet eerst alles even op een rijtje krijgen want op het moment gaat nog niet alles zo lekker :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:48

@ Dennis: soms wou ik dat ik in Nederland woonde, daar zijn ze veel meer bezig met paarden.
Volgend weekend(25 juli) houden ze hier de allereerste menwedstrijd. Laat ons nu net DAT weekend op vakantie zijn :(

Het zou zo leerrijk zijn om bijvoorbeeld bij jou te komen rijden. Ik kan wel wat mennen, maar er zijn te veel dingen die ik nog niet kan.(lijkt me best logisch) De menlessen zijn wel zeer leerrijk, maar als je de mogelijkheid hebt om te leren van ervaren paarden/pony's, is dat toch weer mooi meegenomen.
Hoewel, bij Romeo leer ik ook wel erg veel. Hij is erg correct in wat hij leert. Als ik bij Romeo een foutje maak, bijvoorbeeld in een wending te veel geven op de buitenleidsel, dan zit hij op mijn schoot... :+

Ik heb mijn nicht eens met Romeo laten rijden (die nooit heeft gemend, enkel ohz), Romeo liep verschrikkelijk bij haar. Hij hield zijn hoofd voortdurend opzij en hij liep niet recht. Mijn nicht kreeg het ervan op haar heupen, ze riep: "Maar ik doe toch niets!!!??" Toen zei ze "Kijk, ik laat alles los, kijk eens hoe hij loopt" en toen gooide ze de leidsels los, en plots ging Romeo helemaal recht lopen :D Mijn nicht kon Romeo wel slaan (bij wijze van spreken), ze zei toen lachend "hah, rotbeest!", maar het was wel snel duidelijk dat ze wel degelijk iets verkeerd deed. :o

@ Laura: ik ga mee in wat Millanka en Maisie zeggen, het klopt allebei wat ze zeggen.
Als het momenteel nog niet zo lekker gaat, kan je misschien inderdaad nog even wachten. Maar het was wel een erg leuk bod.
Uiteindelijk heb je nog 2 schatten van pony's waar je je handen meer dan vol hebt ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:02

Ik ga ook helemaal met ze mee, daarom dat ik het ook even hier besprak.. soms moet je even van andere horen hoe ze erover denken.

Nu kent manon me ook al aardig goed en die heeft wel gezien hoe druk ik wel niet in de weer was met de 4 shetties :D.. (ben ook erg blij dat je me zo af en toe kwam helpen)

Ik wil me graag gaan richten op de wedstrijden en een betere band opbouwen met tum. Zo ging ik gisteren even lekker bij ze zitten toen ze op het land lagen :D.. Rivaldo liet toe dat ik weer op hem mocht zitten om vervolgens helemaal over zijn hals heen te hangen.. hihi wat heeft hij toch zoveel geduld..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:09

Daar vind ik bokt ook zo leuk voor, en toch zeker de mensen uit dit topic. :o
Hier kennen we elkaar wat, en we gaan niet elkaar zomaar wat verwijten.
In ieder geval heel veel succes met tum en rivaldo, het komt vast allemaal wel goed!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:14

Je leek al best blij dat je weer al je aandacht straks aan Tum en Rivaldo kon besteden, en als Rivaldo en Tum straks verplaatst zijn en daar mogen geen hengsten, dan moet je telkens heen en weer gaan rijden... Dat word je na een tijd denk ik ook wel weer een beetje zat.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 13:29

Martine we rijden met haar zadel. Haar zadel past op veale en voorlopig rijdt zij hem nog ivm geen kracht in mijn hand. Dus voorlopig kunnen we het zo oplossen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 13:34

Ik wil er ook graag een kleinere pony bij maar financieel is dat nu niet te doen ivm extra stalgeld en nieuw tuig en nieuwe wagen.

wacht ook nog steeds op een aanbod om een ander uit te brenhgen, maar hier is bijna geen aanbod

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:45

Inderdaad dat gaf ik toen al aan..

Slecht nieuws voor mij.. zag het al aankomen
ik ben niet aangenomen.. een hbo studente die 1 dag naar school gaat en dierengeneeskunde studeert is het geworden... daar kan ik niet tegenop natuurlijk

Het zit me nu echt niet mee en nu begin ik het wel te knijpen hoor!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:47

oooh wat klote zeg voor je!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:51

Wat jammer zeg Laura dat je niet bent aangenomen. :(:)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:59

Vakantie is dus ook snel afgelast ;) Ben nu hard weer opzoek.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:28

@Rivaldo: ik rij 2 tot 3 wedstrijden per maand, train bijna iedere dag beide paarden en daar gaat erg veel tijd in zitten hoor. Bovendien duren menwedstrijden (in ieder geval hier in de regio) eigenlijk altijd een hele dag. Uitslagen komen pas aan het einde van de dag, dus moet je (zeker als je in de prijzen zit) toch tot het einde blijven. Dan heb ik nog iedere week 1/2 keer les. Alles bij elkaar kost het dus en veel geld en veel tijd. Zou echt geen tijd voor een 3e hebben. Maar goed, ik ken jouw situatie niet, maar lijkt me beter eerst lekker tijd en energie te stoppen in je eigen paarden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:51

he laura vervelend zeg... :(:)

poe, 3 paarden lijkt mij ook wel veel zeg, als je dat goed wilt doen...

ik heb er jaren 2 volledig alleen gedaan en dat was al aardig aanpoten moet ik zeggen...
nu heb ik alleen mijn eigen beestje en nog 1 a 2x in de week eentje erbij, dat is te doen, daarnaast doe ik in het weekend alle stallen altijd (5 of 6) en door de weeks natuurlijk elke dag mijn eigen en vaak nog wat extra...

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:51

Recreatieve Groom gezocht omg. Haarlem

Manon's wanhopige zoektochten naar wat meer men-mogelijkheden. :+ Hopelijk kan ik met haar 1 of 2 daagjes per week mee. Heb d'r net een mailtje gestuurd, maar ook door stage volgend jaar word het allemaal gewoon zo beperkt. Maar sowieso kan ik in het weekend en voorlopig in de vakantie door de weeks wel mee... Moet straks al zoveel moeite doen om alleen Tijger de dagen per week te kunnen doen. :(:) Ik wil echt echt niet stoppen met hem.

edit.

Volgens mij word dit wat :D

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:45

:+ We hebben afgesproken voor zondag. Op de stal waar mijn vorige verzorg pony heeft gestaan, die is toen overleden. Dus dat word herinneringen ophalen :P Harstikke leuk wel, zondag lekker rondje mennen :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:30

Zo wat is iedereen weer bezig geweest! Laura balen van je baan, maar wat je zegt daar kun je dan niet tegenop. Ferro die gelukkig weer wat in de benen is. En Veale die lekker liep. Brand bij Lotte.. jeetje wat een gedoe! Nog gedachten over wel of geen 2e, 3e of 4e pony/paard erbij of als verzorger en over uitbrengen of bijrijden van andermans paarden.

Vandaag weer net zo'n dagje als woensdag, met Zaar en Nolanda gereden. Zaar was een beetje wiebelig van de harde wind maar wel super braaf ze schrok een paar keer ontzettend van krakende bomen en dingen die naar beneden vielen of vogels die omhoog vlogen :+ Van dat er zo'n schok door je paard gaat maar geen moment dat ze er vantussen wilde. Nolanda was zo heerlijk. Lekker draven, lekker ontspannen. Ze is natuurlijk een tuiger, dus kan enorm met haar benen de lucht in maar als ze zich ontspant en ik stel haar laag in is het net een gewoon rijpaard met iets verheven gangen. Dus heerlijk te rijden, op lichte aanleuning, lekker schuimmondje. Dat is genieten hoor.

Daarna met Simba nog klein rondje gedaan en ongelovelijke hoeveelheid riet uit de sloot getrokken :7
En toen zoonlief aangemoedigd bij tenniswedstrijd, was erg gezellig, hij lag er in de tweede ronde al uit maar moedigde wel dapper zijn vriendjes aan. Kijk zo zien we het graag. Geen gejank en gedoe maar gewoon sportief. En net nog heerlijk gegeten bij een heerlijk Indiaas restaurantje (voor de liefhebbers: Curry's in Rotterdam :Y) ). Zit nu uit te buiken.

Citaat:
Vanhuisuit: knappe pony. Laat iets weten als het niets word. Misschien dat ik dan wel eens ga kijken

ik laat het jullie wel weten ;) Ik weet ook niet hoe ik het met mijn tijd moet doen maar hoop 1x per week 2-span te kunnen gaan doen en ze dan allebei ook nog 1x per week enkelspan plus longeren. En dan Sim ook nog af en toe rondje, hopen dat zoonlief 't weer wat oppakt.

Wat denken jullie met 1x per week onder begeleiding van instructeur dan en dan de andere week met mijn vaste groom, dan moet het toch wel wat gaan worden met tweespan???
En met beleren voor tweespan zet ik ze dan een paar dagen bij de stalhouderij. Doe dan ook zo ongeveer mijn tweespan koetsiersbewijs, kan ik direct goed oefenen :D

Heeft iemand van jullie misschien nog een shet-tweespantuig over ????
Of heeft iemand ervaring met de webtech tuigen van Ideal???
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 16-07-10 19:33, in het totaal 2 keer bewerkt