[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barney1978

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:15

Dank jullie wel, ik stuur morgen een pb Nicole en ik zal een foto plaatsen :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:11

Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar je verhaal Tijnie. Wat leuk dat jullie er nu een rijpaard bij hebben.

Gisteren de pony's verhuisd naar ons eigen weilandje met schuilstal. Ze delen het land straks met 4 shettendames maar ze mogen nu alleen over het draad naar de dames gluren maar in de loop van deze week komen ze samen. Zit alleen met mijn trailer die nu voor mijn huis staat maar dat is niet echt fijn. Geïnformeerd bij een caravanstalling maar die zit vol. Hier moet ik even verder over nadenken

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 06:55

Wat fijn dat ze dadelijk samen met nog 4dames staan gezellig.is er geen boer waar je de trailer achter om kunt stallen?

Nou nou gister op mijn werk,en telefoon ging steeds.

Ik weet niet of jullie dat bekend was ,met die menvereniging zoeken.en dat ik toen pegasus gevraagd heb om ook menvereniging te worden.nou kennen jullie het niet dan zal ik het als nog uitleggen.
Maar dat telefoonnr was dus van bestuurslid,ik moet contakt opnemen,want er komen nu ook menlessen,ik ben de enige menner bij de vereniging en heb gehoord dat een bestuurslid de pony nu aan beleren is. Dus wat een super club zijn hun.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:57

Gefeliciteerd met Artist, Tijnie. Ik vind zelf haflingers helemaal geweldig, maar heb helaas alleen ruimte voor mini "haffen".
Met de zweep in de linkerhand luistert Alex stukken beter, dus vanaf nu doe ik dat. Ons rondje gisteren iets groter gemaakt, maar we moesten snel naar huis want ik zag de bui al hangen. Dus uiteindelijk aan de hand uitgestapt. Ook is Jori nu gechipt en hij kon helaas niet meteen op mijn naam gezet worden, dus dat wordt opsturen als hij bij mij komt.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:03

Ik heb jullie een PB gestuurd Nanda en Nicole.

Dank je wel Fennadev.

Inmiddels hebben we besloten wat zaken te schrappen door de komst van Artist, hier zit helaas de Mendurance Hellendoorn ook bij. Ik heb deze mail net verstuurd naar Bianca. We hadden in oktober vier weekenden staan met activiteiten, dit gaat met de komst van Artist dus niet meer. Ik heb de workshop met de hartslagmeter ook geannuleerd, dit scheelt met Hellendoorn weer een paar honderd euro. Ik rij nog wel een wedstrijd vlakbij stal in de buurt. Dat is dan het enige wat voor die maand over is gebleven.

Er staat inmiddels al een rits aan afspraken vast voor Artist, dan kan het geld daarheen want zijn hoeven moeten gedaan worden en de veearts moet hem natuurlijk ook even nakijken. Zijn gebit wordt ook direct bekeken. De enting wordt dan gegeven als hij daar nog staat op 21 september en de booster voor deze enting wordt dan na een aantal weken bij ons op stal gegeven.

Nu nog twee weken afwachten en we stuiteren nu al elke dag door het leven heen van spanning en zenuwen :)

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:58

Heel jammer Tynie dat je niet meedoet, maar begrijpelijk!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:50

Dat twee weken wachten wordt ineens maar drie dagen. Villa Pardoes gaat niet door omdat het terrein te slecht is. Dus Artist komt zaterdag aanstaande al naar ons toe. Om half acht trailer halen en om tien uur is het dan zo ver, hopen dat hij de 170 km terug goed doorstaat.

Alle afspraken verzet naar aanstaande maandag. Dan zijn zijn voeten ook netjes, tanden gecheckt en entingen gedaan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:57

Jammer dat Villa Pardoes niet doorgaat, maar fijn voor jou dat jullie paard dus al op heel korte termijn komt!

Keona, leuk dat je vereniging nu ook lessen gaat geven! Wie komt er lesgeven?

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:57

NdV74 schreef:
In Etten-Leur is ook elk jaar een vierdaagse. Zelf de keuze hoeveel dagen je mee wil rijden. Wel lange routes, gemiddeld 40km per dag.

Waar wanneer is die dan?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:16

Nicole, je mini-marathon staat er ook op :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:14

Ja minimarathon had ik vanochtend aangemeld.

Mel, aangespannen vierdaagse is altijd laatste weekend van juli. Wordt georganiseerd door de Recreatiemenners. Maar onder het zadel mag je ook gewoon meedoen.

Spannend Tijnie, gaat ineens erg snel zo. Maar wel leuk natuurlijk.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:18

Gem schreef:
Jammer dat Villa Pardoes niet doorgaat, maar fijn voor jou dat jullie paard dus al op heel korte termijn komt!

Keona, leuk dat je vereniging nu ook lessen gaat geven! Wie komt er lesgeven?

Jeroen maas, ik heb er nooit van gehoord

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:19

Oh ja hoor, die ken ik vrij goed :j

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:49

Oh, dat klinkt wel heel leuk om eens een dagje mee te doen, maar ik ben bang dat volgend jaar te vroeg gaat worden. Ik rijd nu 2-3 per week een rondje van 5 km ongeveer en dan is hij behoorlijk in het zweet al. Ik houd het tempo redelijk hoog, we rijden dit in iets minder dan een uurtje. Het tempo kan nu ook hoger, zijn conditie is behoorlijk verbeterd. Hij kan echt flink pittig draven voor zo'n kleine, ik snap niet hoe hij het doet met zijn hoefjes zo snel xD
Ik ben nu al op zoek naar een sulky voor hem trouwens, dus als iemand ergens een tweedehandsje weet in Friesland, pb me ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:57

Gem schreef:
Oh ja hoor, die ken ik vrij goed :j

Is dat wat

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:20

Keona, Rhine hier op Bokt heeft les van hem gehad, die kan je meer vertellen. Divine (ook boktnaam) is zijn vriendin :) . Beiden aardige mensen!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:32

Afbeelding

Afbeelding

Hierbij de op zondag genomen foto's. Artist is iets te aan de maat, tijd om af te vallen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:42

Staat echt een leuk koppie op :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:23

Wat leuk!
Nou volgens mijn vader wordt mendurance met Alex niks, omdat hij te klein is. Hij zei dat Alex zijn benen zouden zijn afgesleten na 40 km :=
Als we goed gaan oefenen lijkt dat me niet, ik heb dan wel hoefschoenen nodig denk ik. Maar we zijn er nog lang niet klaar voor.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:24

Gaat Artist straks ook voor de wagen? Of gaan jullie hem alleen onder het zadel rijden?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 11:52

spannend tijnie!

fenna waar een wil is is een weg, gewoon lekker door trainen!

Keona wat super leuk dat ze dit allemaal willen gaan doen wellicht komen er meer menners op af!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 11:54

Ik moet dit even kwijt :):)

Ik zit na gisteravond op een roze wolk, tijdens de les kreeg ik het compliment van Saskia van Heesch dat als ik zo een dressuur proefje met Rivaldo rijd ik nog wel is een hippiade plekje kan veroveren. Nu zal dit natuurlijk niet zo snel gebeuren maar het zeggen als compliment is al voldoende om op de roze wolk te zitten. Wat zijn we toch vooruit gegaan sinds ik les krijg! Misschien toch maar een start kaart aanvragen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:13

Wat goed l rivaldo.

Wij zijn ook blij volgende week vrachtwagen ophalen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 21:43

is hij door de apk gekomen?

nog een nachtje slapen tijnie!

ja echt leuk als ze dat zeggen

Barney1978