[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 08:52

Janouk vandaag baby schaapjes tellen.

En oei vhu.. Zou ze je gewoon in de maling lopen nemen? :o .
Hopelijk is ze dan van die correctie genoeg onder de indruk nu! :)

Zo, vandaag weer aan het werk :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 09:37

Goedemorgen

Janouk: hoeveel schapen hebben jullie?
Aks: lekker werken. Hoe gaat je rug eigenlijk? Dids de smalste, viel me gelijk op. Nu wel zorgen dat dat zo blijft, hij is nu veel mooier dan de andere 2.
VHU: wordt in de maling genomen. Oei.
Avaluna: pony die in de tuin staat, haha. En zie helemaal voor me hoe die andere 2 dan staan te kijken

Nou, zo Thabor en Amerigo laden en naar de manege. Wordt lange dag, erg veel deelnemers.

Arme Rembrand moet al die tijd op stal blijven. Sinds Thabor bij ons woont, kan Rembrand niet meer alleen op de wei staan. Gekke beesten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:26

@Tine: dat is vervelend, hier kon O. ook niet alleen, die draaide door ook op stal en dat was niet zo handig, want ging er toen vaak met tweespan op uit, gelukkig gaat het nu wel weer. Succes!

@VHU: draakje die Bente :D .

@Janouk: <3

Hier wss niet veel paardjes, vandaag, vanmiddag begrafenis en zo nog genoeg te doen.
Morgen verjaardag van een neefje en nog een Nieuwjaarsborrel.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:43

Moge,

@Aks, 3 wollie's bij elkaar ziet er goed uit :j
@Vhu, laten we hopen dat dat het is en dat Bij Bente ' de leidsels even wat strenger aangehaald moeten worden' ~~}>

Ik loop hier al 3 dagen met onwijze hoofdpijn....of dat nu komt door stress dat betwijfel ik alhoewel mijn hoofd maar blijft malen...Afgelopen dagen met meerdere klinieken contact gehad over Brutus en zijn eventuele behandeling incl. :$ . Er is dus uitgekomen dat we volgende week donderdag een eindje gaan reizen en naar de kliniek in Hellendoorn gaan. Brutus zal daar 2 dagen behandeld worden en ik blijf dan een nachtje bij de eigenaren van Simba slapen (kan ik hem ook weer ffies knuffelen). Smickey vroeg onlangs hoe het met hem en Fayegale gaat. vwb de dressuur en de selectie voor de kampioenschappen draaien ze bovenaan mee *\o/* , echter het springen vind hij toch niet zo leuk als gehoopt ^) ...

Voor Brutus en mij heb ik de komende wedstrijden gecanceld, echter hoop ik wel eind februari de kür te kunnen rijden in Ermelo....maar mocht dat niet zo zijn dan is het niet anders..gezondheid van mijn diertje gaat voor mijn sport. :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:48

@Janouk wat leuk zeg!
@Tine succes!
@Avaluna sterkte vanmiddag.... ;(
@Ollie gaan ze eerst proberen of ze het met spoelen goedkrijgen? Hadden ze toen ook gedaan met paard van mijn schoonzus. Hebben ze foto's genomen van de kaak, spoelen (wat trouwens ook goed is om die kies die het betreft of de stukken die niet goed zijn goed schoon te krijgen voor eventuele operatie) toen ging ze weer naar huis. Maar dat bleek toch niet effectief genoeg dus toen toch uiteindelijk boel eruit. En kan me zo goed voorstellen dat je toch blijft piekeren .... dat gedrag van Bente is iets waar ik al een week of drie over pieker ... ach ja het zijn bijna je kinderen he, die paarden :(:) sterkte meid. Fijn dat je ergens kunt logeren.

Vanochtend al heel programma afgehandeld in kader van word ik in de maling genomen of niet }:) tandarts erbij, mankeerde niets aan (even vijl erover ook meer voor het idee dat ze dat weer eens heeft gehad), zadelpasservice had iemand anders besteld was handig even gebruik van gemaakt :7 , heeft zadel bekeken en hoe het lag plus met mij er op, ook niets mis mee. Voordat tandarts vijlde boel eerst los gehad, toen gelongeerd en daarna gereden. Begon ze weer te kwallen -:(- dus ben heel flink gaan rijden, benen er goed omheen en rijden maar bij het minste geringste wat ze maar deed extra buiging of overgang vooral voorwaarts en niet terug en zoooooo die liep me toch te sjouwen :') wat zijn het toch monsters af en toe.

Scheelde erg dat ik zoiets had van of je gaat lopen of je gaat de deur uit (tenzij er iets mis is natuurlijk, dat is ander verhaal). Nou nog maandag afwachten en als ze dan ook gewoon goed is is het dus wel erg duidelijk dat ik inderdaad ... in de maling ben / word genomen :o :+ ik hoop het, want dan ligt de oplossing gewoon bij mij (ook niet eenvoudig maar alles beter dan een 'stuk' paard).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 12:07

goedemorgen allemaal..
Vhu....klinkt als een puberpaardje bente..?? ik hoop voor je dat ze niets mankeerd ! en dat ze een vroeg voorjaar in de bol heeft..
ollie...veel succes met Brutus ! en die hoofdpijn....wel een beetje logisch met meer stress als anders !
Tine..succes !
Janouk...haha..leuk !
verder...ben ik het even kwijt ! -O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 12:14

*\o/* Helemaal blij *\o/*
De ram heeft goed gewerkt in oktober, want de schapen zijn allemaal drachtig gescand vanmorgen. Op de echo waren 7 tweelingen te zien en 3 eenlingen. In maart dus 17 lammetjes in de wei huppelen, als alles goed gaat. *\o/*

Ze lopen in een koppel bij een boer verderop. Hij heeft ook nog 80 schapen en op 2 na allemaal drachtig. Dus het wordt een drukste vanjewelste in maart. Allemaal stuiterende lammetjes <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 12:25

Zo da's een fanatieke ram geweest :P super leuk altijd die lammetjes <3

@Biancacoo inderdaad lijkt erg op een puberende en vroeg voorjaar in de bol hebbende Bente. En weet je wie dat nu direct zei? Mijn man dus he. Totaal geen verstand van paarden maar op het moment supreme lijkt het wel alsof hij een glazen bol heeft. Maar goed. Nog even afwachten wat er verder uit gaat komen maar voorlopig lijkt het hier wel op. Nu heeft ze zo'n periode ook nog niet gehad en het is natuurlijk een jong paard plus laat ingereden/betuigd (met 4.5 jaar betuigd, met 5 jaar ingereden) dan zal puberen misschien later komen (dacht altijd dat dat rond 4/5 jaar was.... ze is nu 6.5 jaar)? En natuurlijk verandering van stal en omgeving, werkt ook niet in het voordeel bij zo'n gevoelig type.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:11

@VHU: hier ook zo'n man, die heeft ook een glazen bol m.b.t. kwaliteit van paarden, soms wel eens frustrerend :')

@Janouk: wat leuk al die lammetjes die op komst zijn <3 .

Heerlijk met de honden naar het bos geweest en alle beestjes weer verzorgd, nu maar eens onder de douche.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:13

mee met de samenvattingen,

btje ziekjes hier -O-

koortsig, niet lekker, spierpijn, bleghh...

wel op stal geholpen op het gemakkie en mee geweest boodschapjes doen,
nu gesloopt,
dus de rest vd dag op de bank met dekentje..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:47

Bah Bicci beterschap! (3x B zie ik :+ ).

Hier hele dag weer last van de rug... en besloten dat we andere baas zoeken voor Bente. Mag ook nog wel een jaar duren, of nooit gebeuren, maar als er zich iemand aandient waar het goed mee klikt op wat voor wijze ook, dan so be it.
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... kleur.html

Ik vind het aan de ene kant heel jammer aan de andere kant heb ik te veel plezier met dit paard gehad om het met gerommel te laten eindigen. Ze is een geweldig paard die alles kan en wil en ik kan haar dat gewoon niet meer bieden. Lijkt me wel duidelijk de afgelopen weken. En ik wil haar niet meer terugzetten bij een trainingsstal, zodat ze 1 of 2x per week goed aan het werk wordt gezet, kost me gewoon teveel geld. Mocht ze verkocht worden ga ik door met de pony, wellicht komt er nog eentje bij dan als tweespan of zoiets. Maar eerst op zoek naar een goed plekje want dat verdient ze.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:51

:(:) Bicci, beterschap !
Janouk, leuk al die lammeren straks.
Vhu, moeilijk besluit.

Hondjes heel kort getraind, liepen wel fijn.
vanmiddag een rondje gefietst met zoon en manlief.

Verder nog even met airbrush bezig geweest, ben er nog niet uit of het mooi zal worden of zal mislukken.
Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben gehad.
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 05-01-13 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:52

*blonT*
snap de 3xb niet, hihi

stevig maar dapper besluit vhu :))

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:58

@Bicci, beterschap :(:)
@Vhu, moedig maar moeilijk besluit... :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:07

Weet je wat het is, ik kan wel boos gaan zitten zijn op haar, maar ik 'doe' het zelf gewoon niet goed. Als je op een paard gaat zitten en je doet niets, door angst of doordat je lijf het niet meer kan, wat kan je dan van je paard verwachten. Als je er flink mee aan het werk bent is ze gewoon super. Morgen nog even afwachten maar ik verwacht dat er niets 'raars' uitkomt. Beestje is gewoon 100% alleen ik niet... tja.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:08

Bah bicci beterschap, de 1e letters zijn b's
:D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:21

@VHU: wat lastig, maar wel begrijpelijk, is ook niet de bedoeling dat je er altijd onzeker op zit en er niet meer echt van kunt genieten, merk zelf ook al dat ik ouder ben/word en dat je ook niet meer zo licht denkt over je oude en eventuele nieuwe blessures :(:) . Pony's zijn toch anders wat dat betreft en als je niet persé meer onder het zadel wilt rijden.
Er komt vast een geschikt baasje voor Bente op jullie pad, maar toch heel dikke :(:) :(:) :(:)

@Bicci: heel veel beterschap!

@Biancao: ben benieuwd wat je aan het maken bent, heb je een tijdje niks gemaakt of heb je gewoon niks meer laten zien ;) ?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:24

Biancacoo schreef:
Bah bicci beterschap, de 1e letters zijn b's
:D

phoe...
ik ben echt niet lekker... %)
dat zou normaal genomen wel door hebben, :') :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:55

@Bicci; beterschap

@VHU; ik had al zo'n voorgevoel. :(:)

Ik heb vanmiddag een stukje met Dids gereden, stukje bos in geweest. Hij is helemaal knetter... :oo het lijkt wel een raket...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:44

Oh, ik moet nog reageren op wat ik vandaag overdag heb bijgelezen!

Janouk heel veel babyschaapjes op de echo gezien! :+: Dit verplicht je wel tot fotos als ze er zijn hoor :oo

@tine; je vroeg naar m'n rug. Die is nog steeds brak.. Het vermindert niet, maar ik lijk een manier gevonden te hebben om ermee om te gaan. Heb ontdekt dat in de ochtend voor school aan de gang. Middag buiten/bezig en avond voor school het minste last geeft. Minder dan ochtend en middag stilzitten achter een pc... maarja.. Zie dat maar eens door te voeren in je leven :=

*duikt weer in schoolwerk*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:46

Tjeuuu VHU, das wel heel drastisch ineens! Zou je daar niet een nachtje langer over slapen? Dat betekent helemaal geen rijden meer... en de endurances vond je juist zo leuk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:34

Is niet ineens hoor .... rijden is alleen leuk als je niet steeds pijn hebt en die pijn heb ik vanaf mei vrijwel elke keer. Of tijdens of erna of de dag erna. Geloof me, dan wil je op een gegeven moment niet meer rijden. Ben heel blij dit jaar 3 endurances te hebben uitgereden, daar denk ik met veel plezier aan terug.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:49

vhu, wat moeilijk besluit :(:)
ngtje, beterschap
aks, verhuisd
smick, hoest met de kleinste ontwikkeling

hier weer sinds weekje aan het werk, na een paar uurtjes alweer helemaal erin natuurlijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:49

Sorry, vreselijk moe, dus even een egopost.

Vanmorgen rond 9 uur paarden op de trailer gezet en om 19 uur pas weer thuis gekomen.
Bij de dressuur was Thabor wat gespannen en heb ik wat domme fouten gemaakt, maar was toch heel tevreden. Had helaas 187 punten en viel daarmee net buiten de prijzen. Daarna mocht zoonlief met Amerigo. Hij zette een heel nette proef neer. Alleen het tempo mag wat actiever en nog wat kleine dingetjes, maar was echt netjes. Toen hadden we een poos pauze (maar te kort om naar huis te gaan), dus heb in de auto liggen rusten.
Zoonlief mocht als eerste springen. Dit ging echt super netjes, was zooooo trots op ze. Heel constant gereden, netjes aangereden. Echt super om te zien. En heel goed voor zelfvertrouwen van zoon.
Toen mocht ik gaan springen. Ik was echt vreselijk zenuwachtig, maar Thabor deed daar echt helemaal niets mee gelukkig. Bij het losspringen ging het goed, en toen dus de ring in. Eerste ronde was om te oefenen, tweede telde mee voor de prijzen. In eerste ronde zou ik alles uit draf doen (behalve dan 2e sprong van dubbel). Maar hij voelde zo ontzettend fijn en vertrouwd, dat ik als hij in goede galop landde (daar was ik nu niet mee bezig om dat goed te krijgen, wilde nu gewoon netjes rondkomen) zelf enkele keren bleef galopperen. Tweede ronde bijna alles uit galop gedaan. Toppaard <3 <3 <3 Oke, nu is 40cm natuurlijk ook helemaal niets, maar het was wel heel erg goed voor mijn (zelf)vertrouwen. Volgende keer gaan we minstens 10 cm hoger.

Als laatste mocht manlief dan eindelijk op zijn eigen paard aan de slag. Hij sprong op 70 cm en dat ging heel netjes.

De jury van de bixie snapte het niet helemaal en heeft zoon strafpunten gegeven, terwijl hij het goed deed. Manlief en ik hebben gedeelde 3e prijs gewonnen. Hoe raar kan het lopen haha

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:50

hier ook ff stil van je besluit VHU: maar ik begrijp je wel,dat is ook de reden dat ik met de ponys verder ga met mennen,tja als het lijf het niet meer wil en je onzeker erop gaat zitten....(,maar baal er wel van..staat hier zo'n leuke 3 jarige tussen mijn dinky_toys)
Tine trots op zoon *\o/*
janouk krijgt vast weer pleeglammetjes <3