Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
tallechie schreef:maar wil niet zeggen dat je het met 2 enkelspan leidsels het probleem opgelost krijgt. De witte moet snappen dat ho ho is en niet omhoog mag komen
avaluna schreef:@NM: kun je niet in enkelspan beginnen met hem, of aan de hand? Hier kwam de witte eerst ook altijd omhoog, nogal ongeduldige welsh. Dus nooit laten vertrekken, maar stil staan, laten staan, zelf rustig blijven (moeilijkste onderdeel) en dan opbouwen.
.
en ik niet de enige ben 
voor hondjelief, wandelse!
voor Osi, wat vreselijk, had eroverheen gelezen, maar sterkte en benieuwd hoe 't vandaag gaat? Een paard dat niet eet en niet goed 'toont', is vaak echt ziek...
) heerlijk beest, was weer helemaal onder de indruk van 'm (kun je zo wel eens hebben he, haha, heerlijke dieren) en stalletje gedaan.

!

)
)
(hier ook beetje luiwammesbui)
He, hoe zit 't met de menroutes in Mastbos, is dat wat???
Dat begint al bij de dagelijkse omgang. Dus veel oefenen aan de hand, grondwerk (leer hem op afstand stil staan), op de wasplaats met poetsen; eisen dat meneer stil staat. Leer hem een goed commando aan, dat duidelijk is en voorspelbaar.
newmom schreef:Hallo!
Ik meld mij hier even en hoop dat ik welkom ben als nieuwkomer in deze sport?
Na heel lang onder het zadel in de dressuur te hebben gereden (lichte tour) ben ik overgestapt naar achter het paard
Gewoon omdat dit met het oog op mijn kleine kinderen en gezin in t geheel makkelijker is, omdat iedereen mee kan.
Ik men met twee lekker pittige shet hengstjes, en ik moet nog HEUL veel leren.
Dus ik hoop hier terecht te kunnen met mijn vragen en behaalde resultaten (en dat is voor mij al het op de kar zitten voordat mijn ponies weg zijn haha)
Groeten Marieke
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4094_n.jpg