Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:@VHU; het zit niet onbewust in jou in een gebrek aan ''ease'' en een verminderd vertrouwen? waardoor zij minder goed durft?
, doet ze het bij vlagen ook met Peter ook als die met haar ment en bij Riette ook als die haar uit de paddock haalt of met haar aan de longe werkt
Heb bij Rizanta nog niet gehad dat ik ergens echt niet langs kon, ze gaat overal langs als ik doordruk of even tikje geef, alleen gaat ze steeds 'hoger' lopen waardoor ik op een paard van 1.85 zit ipv 1.75 (wat ook al hoog is
). En ze heeft dan ook nogal wat ruimte nodig op de weg (loopt scheef, schuin, luistert soms niet genoeg naar mijn been als ik inkom). Moet ook zeggen dat ik dus bij haar niet het idee heb dat ze bang is (tot nu toe dan) maar ze vindt het gewoon zo ongelovelijk spannend dat ze bijna vergeet dat ik er ook nog ben
Dus ik moet die spanning dan af laten vloeien, doe ik door haar laag in te stellen en links/rechts laten kijken, mijn tempo aan te houden enz. Maar als iemand tips heeft hoe dat nog beter kan dan graag
Citaat:bij kay helpt het goed om gewoon in een flinke draf langs het 'enge' object te rijden, als ik ga stappen heeft hij gewoon veel te veel tijd om te kijken en te bedenken om om te draaien..
).
Alleen draaft ze zo ontzettend groot dat ik het dan nauwelijks kan uitzitten
en eigenlijk wil ik haar leren dat ze op de weg met mij erop niet mag draven....
dan ben je zo een eind weg 
't is ze érg groot, indrukwekkend, en vind ik d'r dooden 
)
Citaat:hmm, als jij gaat draven kun je héul lange buitenritten maken dan ben je zo een eind weg
ik moet zeggen, ik doe het je niet na, want als ze 't is ze érg groot, indrukwekkend, en vind ik d'r dooden
. Voor de wagen heb ik de liverpool erin natuurlijk, dat werkt zowiezo al pittiger.

vanmiddag naar de jaarbeurs in Utrecht geweest en toen ik terug kwam sneeuwde het dus ze hoeven lekker niks te doen.
Citaat:Weet je zeker dat er niet een heel klein beetje spanning vanuit je zelf komt?
en dat vloeit een beetje op en af. Maar ze is steeds gespannen / gooit haar benen ook hoger op. Nek erop, kont eronder. 't Ziet er fantastisch uit maar goed, wat koop je ervoor
en mn vader noemt hem Gay ipv Kay
leuke nieuwe ava heb je trouwens
.
(volgens mijn vader) Mijn vader praat altijd over "dat kalf", dan kan het zowel over Romeo gaan als over Zhora(hond). Onze andere hond is gewoon Zoë
En de kat is "die hongerlijder" (omdat die enkel slaapt en om eten vraagt als ze wakker is
)
Dennis schreef:Dat is leuk, jij heb sukkels. Ik heb etters.
even een stukje ego dan maar