[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:07

Ga hier ook kijken voor een graasmasker

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:27

Blij voor Janouk!

Gem, opleiding is al een tijdje klaar hoor. Bijscholing voor knhs meninstructeurs.
Heb Det net weer eens na weken dressuur voor de wagen gereden. Wat een fijn paard heb ik toch !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:44

Ipsilonka schreef:
Blij voor Janouk!

Gem, opleiding is al een tijdje klaar hoor. Bijscholing voor knhs meninstructeurs.
Heb Det net weer eens na weken dressuur voor de wagen gereden. Wat een fijn paard heb ik toch !

Omschreef het verkeerd, maar dat bedoelde ik :o

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:05

Dan heb je gelijk inderdaad

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:06

Fijn Gemma, dat er opluchting overheerst!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:25

Strookbegrazing hebben we wel eens gedaan, maar vind ik minder, denk dat Liesje er ook gewoon doorheen gaat, lastig; ze blijft nu wel de nachten met Romeo op de paddock. Misschien dat ze in de nachten beter op haar plek blijft/niet van de groep weg gaat, dan zou ik haar net als mijn 2 groten, sinds kort 's nachts strook gras met hooihuisje kunnen zetten. Lees idd van veel wondjes van de greenguard. De pony's houden wel slecht halsters om; heb dat ook niet graag, maar probeer wel met fieldsafes, want niet getraind en niks en niet meer in handen is ook niks, zeker niet voor Romeo; pfff lastig; hadden/hebben het zo mooi voor elkaar voor de paarden, maar goed.

Verder vandaag wel ff met de honden geweest; hebben scootmobiel aangepast naar ligstand.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:46

Ava wel thuis, gelukkig. Graasmaskers, is wel een handig hulpmiddel denk ik, ik heb er geen ervaring mee.
Janouk, wat een fijn nieuws over Janouk, super !
em dat 2-spannen zo lekker gaat, mooi hoor.
Gem, blijft heel dubbel,..maar snap dat opluchting nu overheerst... :(:)
Ips, goede bijscholingsdag gehad, superleuk.
belker, gaaf equitana, veel plezier.

Schilderijtje is goed ontvangen, ze is er echt heel blij mee,..ik heb een mooi vogelnestmateriaal houder ( groot stenen ei met gaten erin ) gekregen om in de boom te hangen, superleuk !! Daar kan ik het hondenhaar in doen...echt leuk, blij mee, want we hebben heel veel verschillende vogeltjes.

verder....sorry als ik je vergeten ben....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:50

Ja, gelukkig thuis; zie er tegenop straks weer daar te moeten blijven, maar goed; went ook wel weer.

Super dat je werk zo goed ontvangen is!
Ik ben benieuwd naar je ei!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:55

Nou heb ik blijkbaar een pb'tje per ongeluk in een kladje geschreven en kan het nu niet meer vinden... Morgen maar eens zoeken of het nog te vinden/redden is.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:10

ehm...foto plaatsen....
hoop dat het lukt..zo ja...dan is dit het ei...voederhuisje hangt er mooi naast.....(helemaal rechts uit zicht) zit een mussennestje..

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:13

Ah; wat mooi! Leuk, hoor! Zweeds huisje ernaast?
*hoop je berichtje nog te vinden*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:14

Geinig :D !

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:15

ja ava..huisje uit zweden ernaast..gekregen van vriendin, ook erg blij mee.. *\o/*
hondenhaar is echt altijd enorm in trek....dus nu een leuk ding om het in te stoppen voor de vogeltjes...dan hoeven ze niet meer met gevaar voor eigen leven..de hondenkennel in om het van de grond te pikken..doe ik het gewoon hier in..haha...
:j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:56

Wat leuk Bianca

Vanmorgen alle paarden alweer getraind. Nu naar de opendag waar zoonlief laatst zijn verjaardagsfeestje had, survivalorganisatie. Er gaat een vriendje mee, wel zo leuk voor zoonlief.

Fijne dag allemaal.

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:05

Leuke foto, Tine! Geniet er maar lekker van!
Veel plezier op de open dag!

Geen mooi weer, vandaag hier in het zuiden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:05

Nee -O- . Had vandaag ff in Eersel willen gaan kijken bij de wedstrijd, waar leden van onze club meedoen, maar heb echt geen zin om me zeiknat te laten regenen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:10

Hier druilerig }:0

Wat een leuke nestkasten Biancacoo, wil er hier in de tuin ook wat ophangen. Hebben twee grote bomen in de tuin.

Zo ff naar stal. Hele ochtend zoet geweest met nieuwe laptop maar alles doet het weer *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:13

Hier zoveel geluk gehad met het weer. Pas toen we thuis kwamen, rond kwart over 4, begon het te regenen. En voor de tuin en wei is de regen zeer welkom. Eindelijk een keer geen 103 planten sproeien. :+

Hopelijk straks nog wel even droog om de wei uit te mesten en te voeren :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:26

Leuk Biancaoo.

Tine, leuke foto.

Hier vandaag bij de buren bij de onderlinge wedstrijd gekeken. Verder begonnen met de hedera weer terug te snoeien. Er zit nog behoorlijk wat werk in de tuin voordat deze weer klaar is voor de zomer. Vooral het straatwerk weer schoon krijgen.......
Pas een uur geleden eindelijk wat regen. Het is evht mega droog.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:22

@Belker; hier vandaag alleen maar regen; goed voor het gras op de weilanden, maar niks om in de tuin te werken.

Eerste rijles in aangepaste auto gehad; ging prima, hoop dat neurologische rapporten snel binnen zijn, want dan zou ik al snel op kunnen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:43

ZOu wel heel fijn zijn als je weer kunt autorijden Ava :j
Hier ook allemaal regen bleh echt zo'n dag dat je niets kunt buiten zonder zeiknat te worden.
Manlief had vandaag een kijkoperatie aan zijn knie, zijn wat zwevende botstukjes weggehaald dus straks loopt hij weer als een kievit. Alleen is hij een week thuis. Week man thuis op de bank :+ wordt vast gezellig :P :))

Piet kwam heeeeeel hard naar me toerennen, wilde heeeeel graag naar binnen (het regende heeeeeel hard toen ik bij stal kwam). Stond hij op stal, had zijn bix op en wat hooi, wilde hij weer heeeeeel graag naar buiten. Naja =:)
Ber ziet er nu weer goed uit, lekkere billen, weer een hals en gevulde rug, geen gratenbaal meer. Als ik de foto's zie van de 1e dag dat ze er weer was wordt ik spontaan weer heel erg boos _-:( nu eens kijken of en wat we met haar gaan doen (werk-technisch-gezien).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:57

Hahaha, Piet naar binnen en weer naar buiten! Wat ontzettend fijn dat Ber weer zo mooi aangekomen is! Sterkte voor en met je man!
Ja, zou echt super zijn, ik heb het allemaal zelf maar in werking gezet :o , duurde me te lang, alleen dat zitten, echt vreselijk, in de auto kan ik natuurlijk niet telkens van positie veranderen als ik zelf rijd.

Hier van die nieuwe Bergwiesenmash van Marstall besteld; lijkt me wel wat voor opaatje voor de avond, die staat nu zo sneu in zijn paddockstal. Misschien nog een idee om te mengen met Speedibeet of iets dergeljks, kan ik hem tenminste een flinke volle emmer geven.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:03

Fijn dat de les goed ging Ava. Hopelijk is alles snel geregeld en kan je weer op pad :(:)

Piet die liever binnen is maar toch niet. Ber is mooi bij gekomen :(:)

Hier een rot weekend achter de rug met een hoop stress op paardengebied :x paradijs was toch niet zo paradijselijk :x

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:08

Waardeloos Keet -O- de poown al kunnen verplaatsen of wacht je het nog af?
**manlief is ondertussen naar boven verkast met veel gekreun en gedoe :+ ** maak vanavond zijn lievelingseten :* :))

Speedibeet/pulp is fijn spul om ze erbij te geven krijgen ze in ieder geval niets van. Die Bergwiesenmash heb ik ook wel eens voor Ber gehad maar die lustte het niet (erg raar want pulp ziet er veel viezer uit maar dat verslindt zeg maar :? ) lijkt me ook fijn spul.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:12

Oh, bah, Keet dat is echt niet leuk; pfff sterkte en hopelijk snel een topplekje voor ponylief.

Hahaha, die mannen, maar hij wordt dus wel nog verwend door je, alhoewel, hier ook wel aan kreunen toen, maar moet toch even wat klusjes hier op kantoor doen, helaas.
Tussendoor maar weer fijn in de ligstand.